Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

"Veldig god sesong"

Koll

over 16 år siden

Koll

Sportssjef Scheie uttaler til golferen.no at dette har vært en "veldig god sesong for norsk golf".
Jeg sier som dikteren: "Jeg er visst kommet på en feil klode! Her er så underlig".
Hva Scheie begrunner dette merkelige utsagnet med, vites ikke. Han burde uansett ha ventet til alle kvalene er gjennomført, og LPGA er ferdigspilt.
Noen som er enig med ham?

Enig

over 16 år siden

Enig

Jeg er enig, men mest for å være uenig med deg.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

Det kan vel neppe argumenteres mot at det har vært en god sesong på damesiden.

Tutta har hatt sin nest beste sesong, Skarpnord og Sæther sine beste sesonger.

Men på herresiden derimot... Der vil vel de færreste kalle sesongen for veldig god... inkludert utøverne selv..

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Sesongen boer ikke oppsummeres foer alle kval er unnagjort. Da kan vi diskutere om vi er enige eller uenige med Scheie. Det var jo i hvert fall hyggelig at han sa noen ord til pressen igjen. Det har blitt en stund siden sist.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Foreløpig synes jeg ikke sesongen har vært "veldig god".

De etablerte jentene har imponert men bak dem synes ikke så mange ennå.

En del av gutta får klare sine kval før jeg synes det er bra der, juniormessig er det gode resultat.

Fint at forbundet uttaler seg, tror de bør bedre kommunikasjonensmengden.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nei,
jeg klarer heller ikke å se hva som er så god med sesongen.
Tutta har hatt sin nest beste sesong, men det er et stort skritt tilbake fra i fjor hvor hun nesten dominerte en periode.
Ingen kritikk av Tutta, hun fortjener all ære, men hun er ikke fornøyd selv, og da ser jeg ingen grunn til å være fornøyd på hennes vegne.

Gutta har slitt i motvind, og det største fremskrittet vi har slik jeg ser det, er at Marianne Skarpnord og LK Sæther har hatt kjempefremgang.

Det er positivt i seg selv, men ikke nok til å komme med uttalelse på forskudd av kvalifiseringsrundenes avslutning.

Jeg tror NGF er som en kommunal bedrift. du kommer inn med iver og glede, og blir formet av et traust system som gjør deg om til en som er som alle de andre....

;)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

4 stykker topp 100 på Challengetour, det hender ikke hvert år det.

HAr det hendt noen gang?

Skriftefar

over 16 år siden

Skriftefar

I dagens Dagbladet leser vi om idrettsutøvere som innrømmer at det ikke handler om uflaks, men rett og slett at de ikke er gode nok.
http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/07/553108.html
Har vi hørt noen slike uttalelser fra våre spillere eller lagledelsen?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Jeg har ikke hørt om noen av toppgolferne som skylder på andre/annet enn egne prestasjoner. Heldigvis.

Golf er jo ikke fotball, der dommere ødelegger alt alltid hele tiden....

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det er vel litt tidlig å evaluere sesongen før alle kvalifiseringene er spilt, men foreløpig ser jeg ikke helt grunnlaget for kommentaren om "en veldig god sesong." Tror Yngve er inne på noe riktig, hele miljøet i NGF tror jeg er slik at en ny mann som Scheie "drukner" blant andre med sterke meninger, og blir formet av systemet. Aalbu var antakelig flinkere til å stå oppreist og være seg selv, men det er mulig jeg tar feil.

Uansett, vi ønsker alle at Henrik og Kaensche skal lykkes, men sannsynligvis er de rett og slett ikke gode nok for PGA-nivået. Tar jeg feil blir jeg glad! Suzann kan umulig være fornøyd selv, og da bør ikke vi være det heller, selv om hun er blant verdens beste. Marianne og Lill har gjort det mye bedre enn forventet, mens guttene er mer på det jevne. Marius har desverre ikke evnet å følge opp. Jeg får forøvrig ekstra sympati og "godfølelse" overfor Tage bare ved å lese bloggen hans. Herlig.

Under Marianne og Lill skjer det tilsynelatende lite på damesiden, med delvis halvmotiverte spillere og meget varierende resultater. Kanskje på tide at NGF skifter mannskap på coaching-siden?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

enig med du Pepper.

viktig å få med seg at dette ikke dreier seg om kritikk av utøverne, for de fortjener selvsagt all honnør for at de virkelig jobber for å forsøke seg på et levebrød.
Dette handler bare om en overordnet følelse av hvorvidt vi har suksess eller ikke.

At vi har 4 stykker på topp 100 er sikkert bra i challengetourmålestokk, og det er en start på noe som forhåpentlig kan føre til 4 på topp 100 på ET om noen år.
knallbra vil jo det være!

Men, alikevel så er det lov å være litt begrenset begeistret og håpe på en tilsvarende fremgang for de beste norske neste år, så vi virkelig kan øyne håp om å få se noen av våre beste spillere på TV etterhvert også.... :)

c

over 16 år siden

c

Det trengs visst bare en for at vi skal definere dette som en suksess. Hvor mange er det som klarer å holde seg opp i media over tid? 15 - 20 stykker? Dersom vi skal "kreve" at en spiller skal klare dette over tid forlanger vi at lille norge skal komme opp med en Tiger som attpåtil skal holde seg frisk til enhver tid. Det er umlig.

De bør ha en gruppe som sammen kan støtte hverandre, jobbe sammen og jobbe hverandre bedre. Da vil mediastresset på hver enkelt forenkles, de vil kunne snakke sammen om de probleme de har og de vil kunne bygge hverandre opp i medgang. Har de riktige trenere/støttepersonale i en slik gruppe kan de komme opp i elitedivisjonen i løpet av en periode.

Dersom en av gruppen bryter ut - for eks om de en periode gjør det bedre enn de andre vil dette være ødeleggende for gruppa og også den som en liten periode har medgang. Motgangen kommer og da er han plutselig alene. Tror vi har eksempeler på dette-----.

De beste bør bli enige om en av tourene og gå for den. Komme er inn så skal han selvfølgelig gjøre det og forsøke å trekke med resten, da vil det etter hvert etablere seg en etablert gruppe som hjelper hverandre og trekker opp nye etter hvert. Vi (de) må slutte å tro at vi kan klare dette alene!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her