Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Anders K leder

spent

over 16 år siden

spent

Anders K T1 på sin bane etter -5!

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

hvorfor er det ingen av "sjefssynserne" her inne som kaster seg på en positiv tråd ?
er det kanskje slik at det er mer moro å komme med sine meninger når det går dårlig for våre gutter ?

knallbra spillt av Anders K !

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Fordi jeg ikke følger med på hva disse spillerne gjør, og bryr meg ufattelig lite om det. Bra for dem, og gøy for dem :) Men jeg gidder ikke følge med som sagt.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

mikkel - av og til må vi jobbe.... men gøy er det !

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Artig!.... =)

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Kjempebra av Anders og han fortjener all mulig honnør for det. Men det er langt igjen,og kanskje folk har et nøkternt syn på dette fremfor å hause opp stemninga,for så å se en 75 runde neste dag. Sånn er det dessverre veldig ofte med de norske toppspillerne,selv om "vi" alltid håper på gode resultater.

Og som SS sier,ikke alle sitter her inne og skriver hele tiden(selv om det virker sånn).

Blir en spennende dag i dag,om de norske følger opp,spesielt Tage og Anders.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Toppers, og bra av Tage, de andre kommer i dag!

mikkelrev: det pågår parallelle diskusjoner på et annet fora med de samme folka, sikkert greit at ikke alt mulig skrives overalt.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

virker jo som debattantene her har mer tror på at Kaensche skal klare PGA kval enn Anders ET kval.. sier jo litt..

Jens

over 16 år siden

Jens

All ære til Anders og den innsatsen han er i ferd med å gjøre, men tror han har godt av å spare seg litt. Selv om han kvaler har han ingen sjanse til å hevde seg på PGA-touren, sammen med de store.

Se hva som skjedde med Marius, verdens beste som junior, ble proff og forsvant. Kanskje bør han heller sikte seg inn på college hvis han har muligheten til det, uansett bør han vente noen år slik at han modner som spiller.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

hehe Jens... for et råd... hva skal han gjøre i de årene han skal vente og modne som spiller mener du? jobbe på bensinstasjon?

Jeg tror heller ikke han har en sjanse til å hevde seg på PGA-touren hvis han klarer kvalet til Europatouren...

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Og kan hende litt tidlig å si at Marius forsvant....

Sakkeus

over 16 år siden

Sakkeus

Blir morro om Andres kommer med på ET.
Min forståelse er at ingen av de hjemmeværende norske talentene har trent så mye så lenge som Anders. Tror derfor Anders har større mulighet for å lykkes enn de fleste. MT var nok i både egne og andres øyne "bankers" i kvalifiseringene etter fantastisk innsats i flere større turneringer. Men det er farlig å ha for stor tro på egne ferdigheter. Anders er like god men på langt nær så kjent og merittert som MT. Dermed er han en sulten outsider som har store muligheter for å etablere seg på ET.

snappy

over 16 år siden

snappy

Thorp da?? Stiller ikke han til start... Eller er han ute allerede?

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Noen som har oversikt hvordan han ligger an etter runde 2.

http://www.europeantour.com/default.sps?pagegid=%7BAEFB93B0%2DEFF5%2D4C05%2DAB0F%2DFD08D947D944%7D&eventid=2008992&infosid=1

Enur

over 16 år siden

Enur

snappy: Marius Thorp røk ut i 1.runde i midten av september etter en 80-runde den siste dagen!

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Lloyd => Blir vanskelig å sammenligne Kaensche sjanse i USA med de andres sjanser i Europa.

Slik jeg ser det hvis en skal rangere sannsynligheten for at de forskjellige spillerne skal spille på øverste divisjon neste år (European Tour eller PGA Tour) følgende etter dagens spill (kan være jeg glemt noen som skal kvalifisere seg):

1. Jan-Are Larsen
2. Eirik Tage Johansen
3. Henrik Bjørnstad
4. Anders Kristiansen
5. Peter Kaensche
6. Lars Brovold
7. Jason Kelly

....

45359. Zakkarias kommer med i OL-2012 i tikamp

Zorro

over 16 år siden

Zorro

Hvorfor later dere som at det er så ekstremt mye vanskeligere å kvalifisere seg inn til PGA Touren???

Det er sant at nivået på PGA touren fortsatt er noe høyere enn på Europatouren, men forskjellen er egentlig mest i den øverste rekken. En halvdårlig spiller på PGA Touren er ikke lengre så veldig mye bedre (om i det hele tatt bedre) enn en halvdårlig spiller på europatouren. Den viktigeste årsaken til at det er vanskeligere å kvale inn til PGA Touren er mer reglene om hvor mange som kommer med i forhold til hvor mange som prøver seg, men på den andre siden er det større prosent av de som kommer med på PGA Touren som greier å beholde kortet sitt til neste år enn det der er på Europatouren der de har en mer fleksibel stall av spillere fra år til år da kun 110 eller 115 (husker ikke i farten) av de mange hundre spillerne får beholde kortet mens det i USA er 125 og der er det jo færre medlemmer.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

Zorro: Fordi det ER vanskeligere... du sier det jo selv ..

Det er høyere nivå på q-schoolen til PGA-touren enn på Europatouren...
Akkurat som det er høyere nivå på Nationwide enn på Challenge... Det er vel ingen vits å diskutere (Greit man kan diskutere om spillerne på NW slår Challenge-spillerne på europeiske baner, men det er irrelevant i denne sammenheng)

Oppsummert, det er vanskeligere å kvale til PGA-touren enn Europatouren.

Når det er sagt tror jeg ikke Kaensche hadde hatt nubbsjans i Europatour-kvalet heller

>orro

over 16 år siden

>orro

lloyd =>

Du svarer som om jeg har sagt: "Det er akkurat like vanskelig å kvale inn til PGA touren som Europatouren".

Det er jo litt pussig, fordi det eneste jeg sa var at jeg synes ikke forskjellen i hvor vanskelig det er, er så stor som noen argumenterer for her inne. Men om du velger å tolke det som om jeg sier at det er AKKURAT like vanskelig, ja da tolker du jammen rart. Jeg er også enig i at nivået på Nationwidetouren er litt høyere enn Challangetouren (har heller aldri påstått noe annet), så nei det er det vel ingen vits å diskutere, så hvorfor begynner du å diskutere det når ingen har påstått det du påstår at noen har påstått =)

lloyd

over 16 år siden

lloyd

Zorro: Du sier at det er "reglene om hvor mange som kommer med i forhold til hvor mange som prøver seg" som er viktigste årsaken til at PGA-kvalet er vanskeligere... Du ser vel selv at det kan tolkes som at du mener nivået er det samme?

Zorro

over 16 år siden

Zorro

Ja hvis du har på deg dine tolke-feil-med-vilje briller så...

Hadde jeg ment at nivået hadde vært det samme hadde jeg ikke brukt ord som viktigste, men bare sagt "årsaken til at..."

Herregud, prøver du å skape en debatt av ingenting bare for å provosere eller?

Lykke til!

Spørsmål

over 16 år siden

Spørsmål

lloyd, sikker på at du ikke er Koll? ;)

lloyd

over 16 år siden

lloyd

ja... men jeg HAR koll ;)

Nalle

over 16 år siden

Nalle

Både Anders (-2 i dag) og Eirik Tage (-1 på sisterunden) er videre i følge Golferen - http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=326651

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her