Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spin milled

Flyer

over 16 år siden

Flyer

Prøvde i år Titleist sine spin milled wedger. Følte at dette var vektøyet jeg behøver, og har bestemt for at dette blir nyanskaffelsene for neste år. Har hørt eller lest at 2009 modellene er forbedret uten at jeg vet hva forbedringene innebærer, samt at de kommer i langt flere varianter (nå fra 48 grader, tidligere fra 54 grader).
Noen som vet om synlige endringer på wedgene, som sikrer at jeg får 2009 modellene og ikke overliggere fra 2008.

Langt og hardt

over 16 år siden

Langt og hardt

Øverst til venstre begynner på 54 grader og øverst i midten 48 grader.
Vet ikke om det er 2008 vs 2009 men d kan hende du vet. I alle fall noen synlige endringer.
http://www.tgw.com/customer/search2.jsp?scid=1082&sortmfr=N&limitmfr=Titleist

wedge

over 16 år siden

wedge

http://www.titleist.com/golfclubs/wedges/vokeyspinmilled.asp

det er nok disse du tenker på. Den store forskjellen du kan se etter er den røde spinn milled logoen.

east

over 16 år siden

east

hvis du har endel spinn i slagene i utgangspunktet bør man ikke velge spin milled på mindre enn 54 grader. har man rillene på spin milled på f.eks 50 eller 48 grader får man sykt mye spin. jeg har prøvd, spannt minst 10 meter med 50 grader (fullsving)

Flyer

over 16 år siden

Flyer

Takker for for svar, og spør litt mere. Tenkte jeg skulle ha to wedger i tilllegg til min pw. Vurderer en 52 grader gapwedge og en 58 grader sandwedge. (har idag 53 og 60 grader).
Hvilken bounce bør jeg velge, med tanke på at jeg spiller 95% i Norge?

JanB

over 16 år siden

JanB

Takker for linken til Titleist. Det er vel da slik at disse rillene (grooves) har større slitasje på ballen og dermed går utgiftene til baller betydelig opp.
Noen som har sett en ball som er slått med slike køller?

Wedge

over 16 år siden

Wedge

Det virker som at rillene er ganske like 2008 modellen. Tror iallefall at de sliter likt på ballen. Slår du et fullt slag med sw blir det et solid merke i en ny Pro V1 ball. Jeg har også merket at ballen fort blir slitt når jeg har trent pitching og chipping. Men det er verdt det, du får en helt annen stopp i de korte pitchene.

Ole Bastian

over 16 år siden

Ole Bastian

Har lest tester som viser at mange andre wedger gir mye mer spinn enn Spin Milled. For eksempel Mizuno RG, Snake Eyes 675 og MD Superstrong. Ingen av disse spiser baller.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Kjøpte 56 og 60 Titleist Spin Milled av årets utgave og er kjempefornøyd.
Jeg får mye spin med disse sammenlignet med de gamle slitte jeg hadde. Man skal nok ha veldig høy hastighet for å få riller i ballen.

Endringen for 2009 er at sålen er endret. De har kopiert det Ping har hatt i flere år og det som Callaway gjorde i år. Du får en annen bounce når du åpner køllen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her