Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Diskusjoner som alltid blir til krangel

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Nå synes jeg det har vært krangling i nesten hver eneste diskusjon på dette forumet i lang tid. Skal vi som bruker forumet til informasjon og underholding prøve å få bukt på med dette? Jeg vet at jeg er et skrekkelig dårlig eksempel når det kommer til forslaget mitt i denne tråden. Men jeg skal holde meg i skinnet for å unngå denne uendelige kjeftingen.

Forslag:
Når Aagolf eller Koll prøver å provosere med bullshitet sitt så lar vi være å kommentere det. Når de sier noe fornuftig som er relevant for diskusjonen er det jo bare fint, og da fungerer diskusjonen. Men det skjer så ufattelig mange ganger at disse to bare er ute etter å bråke. La oss prøve å tie provokasjonene deres ihjel, også får vi et triveligere forum.

Vi er heldigvis blitt kvitt Tigerlily/merethe etc fra Kvinesdal - men det er jo fordi hun er kastet ut av webmasteren. Jeg mener ikke å si at Aagolf og Koll ikke burde henge på forumet, de sier mye bra også, men de får lov til å herje her når vi hele tiden går på og fyrer oss. Spesielt meg :)

Uansett så skal i alle fall jeg prøve å bli en snill gutt.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

okidoki, bra forslag.

Koll

over 16 år siden

Koll

Å helledussen så hårsåre vi er. Nå skal jeg og et par andre outsidere som ikke er enig med alle dere andre ties ihjel. Pinlige greier.
Forøvrig så provoserer jeg aldri med vilje, jeg bare hevder mine meninger med saklig argumentasjon. Jeg er aldri ute etter å lage bråk for å irritere. Jeg har aldri skrevet noe på faenskap, ei heller bullshit. Jeg er ikke motstrøms av ond vilje, men mener alltid seriøst hvert ord jeg skriver - utrolig nok!

OK for meg at dere heretter ikke vil kommentere det jeg skriver. Jeg kommer til å skrive her uansett. Og ikke anklag meg for å avspore debatter, det er det andre som klarer bedre.

Trådstarter sier at dette forumet bl.a. er for underholdning. Hva er vel bedre underholdning enn å la seg hisse opp av meg og andre som ikke følger medstrøms hele tiden. Debattfora hadde ikke eksistert dersom alle mente det samme.

Judy

over 16 år siden

Judy

"Og ikke anklag meg for å avspore debatter, det er det andre som klarer bedre," skriver Koll.
Vel, der er jeg ikke enig, rett og slett.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå tror jeg nok at du tar feil Gålf Åge.
Jeg skriver aldri provoserende innlegg. Det er kun en liten gruppe debattanter som liker å påstå det.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Kjære Koll,

HVER GANG noen snakker positivt om våre herrespillere, så gjør du alt du kan for at vi andre skal føle oss så dumme som overhode mulig med å gnage om din påståtte realisme og manglende selvinnsikt.

Du gjør ALT DU KAN for å avspore de trådene fra å være positive, til å enten la være å skrive noe positivt eller til å handle om deg!

Hvis du ikke ser dette selv, da har du virkelig ingen selvinnsikt.
Om du gjør dette bevisst eller ei spiller svært liten rolle, for i så fall lider du av amnesia, siden du blir påminnet dette nær sagt hver gang også!

Jeg har ingen problemer med dine meninger, men jeg har problemer med å klare å se på deg som noe annet enn et forumtroll når du aldri klarer å endre deg, aldri viser noe tegn til å kunne innrømme at du tar feil, og aldri gjør noe for å være med og gjøre forumet til en positiv greie.

Debattforumet skal selvsagt bestå av motsigende meninger, men når du nå beskylder oss for å ikke tolerere dine meninger, da må du også innse at du heller ikke tolererer våre, siden vi alltid er naive, dumme optimister uten hold i virkelighet.

Vel, nå gikk jeg jo rett i fella, men fra nå av, så er Golf Åges ord i tråden visdom.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Hva ville vel slike fora bli uten ulike meninger lagt inn av mennesker ved sine fulle fem?
Ganske kjedelig, tross alt...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg er enig med Koll faktisk.

Vel, ikke i at han "aldri" provoserer med vilje (haha), men det er ingen tvil om at diskusjonene får en ekstra piff av bl.a. Koll og Aagolf.

Jeg tror heller ikke det er mulig å gjennomføre en kollektiv "la være å kommentere"-greie. Det er alt for mange skriveglade og kranglekåte folk her inne til at det vil lykkes.

Men dette er et fritt forum. Vi må alle forholde oss til hva folk skriver her inne, og noen ganger er det helt sikkert smartest å bare holde kjeft.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Skal vi treffes og øve på det GB?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha Yngve, den fikk du faktisk klem på :-)

Vårt mareritt ville være at vi ble stumme på våre gamle dager. Ser for meg at vi sitter der på gamlehjemmet og kommuniserer som rasende med hvert vårt tastatur. Hihi.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hahaha.... det er sant....

Tannløse og jævlig gamle... eller, du gammel, og jeg en god del yngre....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jo, men du kom tidlig på gamlehjem fordi alle syntes du så så gammel ut.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Men nå er det best vi slutter, for ellers kommer chattepolitiet og setter oss i skammekroken.

Da er det bedre med the silence of a candle :-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

*er helt stille nå*

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Den er grei. Da kan jo GB fortsette å diskutere med Aagolfs nedlatende meninger om østlendinger (som visstnok ikke er ment provoserende). Lets keep going with the bitterness :)

c

over 16 år siden

c

Godt dere tok det i dere....

Til saken - det bør være mulig noen ganger når man blir provosert av ett innlegg å spørre den som har provosert om han virkelig mener det han skriver og si at dette provosert.

I de fleste tilfeller tror jeg man vil få en beklagelse og en korrigering / presisering. Da vil mye krutt forbli utent og mange krangeler bli kvalt i begynnelsen. Enkelte provoserer og andre ønsker å bli provosert men de aller fleste ønsker å "snakke" relativt fornuftig.

Dette gjelder jo ikke GålfÅge over her da (ble du provosert nå, så kan du spørre om jeg mente det så kan jeg svare at det var en spøk)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg tror også du har rett i det, c, MEN.

når man går på personkarakteristikker og kaller folk dumme, uhøflige, egoistiske, syke og anbefaler medisiner og behandling, da kan det ikke være så veldig mye rom for presisering heller.
Da er såpass direkte, og gjerne fra personer en tross alt ikke kjenner personlig, så det blir fryktelig vanskelig å forholde seg til.

Selv har jeg til gode å bli fornærmet for noe som blir sagt her inne, selv om jeg har blitt både forbannet, irritert, oppgitt og kanskje også lei meg på andres vegne.
Dette til tross for at jeg, som ikke er anonym, får diverse kommentarer som forteller ting om meg og min person som jeg overhode ikke var klar over selv.

Det virker til tider som om det ikke er rom for misforståelser når man ikke har et nick, og det er ganske kostelig spør du meg.

Aage har lagt sitt hode på huggestabben, og hans kommentarer om det østlandske folk vil nok henge ved så lenge han fortsetter å dryppe noen bensindråper på bålet med ujevne mellomrom.
Sånn er det bare.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Det er nok bare jeg som er gal. Beklager mitt gale sinn og jeg skal prøve å forstå fra nå av at det ikke er noe bra her øst for dyreparken.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha Golf Åge, jeg har sluttet å irritere meg over Aagolf forlengst.

c: Godt forslag. I og med at du er den som kanskje irriterer deg mest over chattingen, kan jo du - istedet for å late som du er en tre-fire forskjellige - istedet spørre oss om vi chatter for å provosere...

Så kan vi svare: Nei, men hvis det provoserer deg så skal vi slutte :-)

C & Gunnar Bull nominated for Nobel Peace Prize???

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Hehe. Jeg har ikke pekt på vage sitater der man kan undre om noen provoserer med vilje eller ikke. Det er åpenbart noen få på forumet som synes det er morro å provosere.

Kanskje jeg skal ta tipset å hoppe på dette terrengsykkel-forumet med fin grønn skrift. Jeg synes bare det er begredelig at så mange diskusjoner ender opp i enten sjikane om østlandet, eller hvilken farge noen har på morgen-medisinen sin.

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Gålf Åge = Lily på ny IP adresse?

c

over 16 år siden

c

Var stille lenge, men så kom stormen..... :)

Yngve - ok føler meg truffet - til dels--- du sier at du ikke er anonym. Det kan nok stemme i den grad at det nok er en del som er svært intressert i å holde på sånn som hmmm over her. For de fleste er du like anonym om du heter Yngve eller Gunnar Bull eller for den saks skyld c. Det er nok det de fleste som ikke har inngående kjennskap til deg forholder seg til og reagerer etter.

GB - jeg har skrevet under c like lenge som du har brukt Gunnar Bull. At det har forekommet en slenger hvor nicket har gått inn som en del av første setningen, ja det har hendt. Men dette har vært unntakene. c er mitt nick og har vært mitt i hvert fall siste året. Registrerte det når en eller annen raljerte med det men ellers er det c jeg har brukt.
De tre fire som tydeligvis må ha vært enig med meg (så rart det enn høres) under ett annet nick er ikke meg.

Aage

over 16 år siden

Aage

Hei igjen.
Et fornuftig inlegg fra Yngve.
Jeg ser ingen hensikt i å være anonym på disse fora. Alle som vil vet hvem jeg er. Selv er jeg helt trygg på at jeg har massevis av golfkunnskap både på regler, etikett og hvordan en skal delje til en ball.
I tillegg til dette har jeg årelang erfaring med holdnings opplæringsforskjellene i de forskjellige deler av landet.
Selv om tilskuer i ett ellere annet innlegg hevder at slik "stigmatisering" er feil.
Det er nå engang slik at de 99,9% av innbyggerne som ikke passer inn i stigmatiseringen heller ikke opptrer på disse fora.
Den ytterst marginale gruppe som hevder sin selvrespekt truet her passer helt inn i stigmatiseringen.
Det er rett og slett slik at alt ikke er så bra på Østlandet som disse golffora ynder å hevde.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

c: Ok, så sier vi det ;-)

Aage: Et golffora består av masse forskjellige mennesker og kan således ikke pålegges en felles mening, selv om det sikkert kan føles sånn noen ganger.

Et golffora ynder dermed ikke å hevde noe som helst.

Jeg kan heller ikke huske å ha lest ett eneste innlegg hvor noen har hevdet at alt er så bra på Østlandet.

Det som dessverre er realiteten, er vel heller at de aller fleste som skriver her inne bor på østlandet, og jeg forstår godt at det kan være frustrerende når mediabildet fokuserer på østlandet i 9 av 10 saker.

Olle

over 16 år siden

Olle

Aage kan du forklare hva du mener med:

"årelang erfaring med holdnings opplæringsforskjellene i de forskjellige deler av landet"????

Skjønner ikke helt hva du mener med:

"Den ytterst marginale gruppe som hevder sin selvrespekt truet her passer helt inn i stigmatiseringen."

Vil det si at hvis man som østlending føler seg støtt av at du kaller dem feks hårsåre. Så betyr det at du har rett? Så hvis jeg sier at "alle pakistanere bare er ute etter bråk" og det medfører at jeg får en på trynet, så hadde jeg rett??

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Hei Aage,

Som beskrevet over så anbefales det å spørre innlegger av det en undrer på om hva han egentlig mener med et innlegg - så jeg prøver meg til deg:

Hva mener du med: "Det er rett og slett slik at alt ikke er så bra på Østlandet som disse golffora ynder å hevde."?

Kan du nevne et dusin eksempler på hva "vi" hevder om Østlandet som i golfsammenheng er feil?

Mvh,
Bamse

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Jeg ønsker en avklaring fra Aage:

Aage - "Det er nå engang slik at de 99,9% av innbyggerne som ikke passer inn i stigmatiseringen heller ikke opptrer på disse fora."

Spørsmål: Betyr det at alle som passer inn i stigmatiseringen opptrer på disse fora, men alle de som ikke passer inn ikke opptrer her? (jeg ser at det er det du skriver, men er det det du mener?)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Olle,
jeg vil gjerne få gi min mening om ditt spørsmål.

Eksemplet du ga om pakistanere er veldig bra. poenget er jo da, at den stigmatiserende holdningen, som i det tilfelle er på kanten av rasistisk, medfører at du får deg en på tryne, fordi du har en stigmatiserende holdning som er nedlatende for gruppen det gjelder.

Jeg er en helt vanlig østlending, som ikke blir personlig fornærmet over Aages stigmatiserende holdninger, men som blir rett og slett drittlei av å lese om hvor fæle vi er fra denne ene personen som må ha fått nesestyveren på forskudd.

Ingen har gått rundt og snakket om hvor mye bedre det er på østlandet enn andre steder før denne stimatiseringen startet, og den eneste som faktisk går og skryter av sin side av vannskillet er i mine øyne nettopp personen som påstår at vi på "østsiden" gjøre det.

Det som kanskje da provoserer mest, er jo arrogansen i å ikke ville gi et svar på ett eneste spørsmål uten å lade det med nedlatende holdninger. Ikke diskutere noe som har med geografi å gjøre uten å fremheve hvor supert alt er på den ene siden, og hvor trist, flatt og landbruksaktig det er på den andre siden.

Jeg blir rett og slett bare provosert fordi det er utrivelig!
Ekstra provoserende er det da å lese at vedkommende selv mener han er en omgjengelig, trivelig kar som er svært godt likt i lokalmiljøet sitt.

Personlig mener jeg også det om meg selv, men føler ikke for å markedsføre dette som "forsvar" mot mobben eller røkla eller hva man har lyst til å kalle oss grusomme, egoistiske østlendinger.

anyways, denne tråden er viktig for å få frem litt skikkelige meninger om saken, og kanskje vi får rensket opp litt før vinteren slår inn for fullt.... selv om jeg tviler på at det i så fall varer lengre enn en gullfisks vandring i bollen.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Det er to stykker her som påstår de aldri skriver for å provosere. Da er det litt spennende å trekke ut noen få sitater fra deres eskapader på dette og det andre forumet.

Koll sier:
“Forøvrig så provoserer jeg aldri med vilje, jeg bare hevder mine meninger med saklig argumentasjon.”

Diverse sitater fra Koll:
“Bruk heller pengene på en psykolog til HB.”

“Fans i idretten trodde jeg stort sett var forbeholdt fotball og klubbenes blinde tilhengere.”

“Hva de innerst inne tror er de som oftest for feige til å skrive/si.
Det er golffansens problem i Norge, og det er hva jeg har påpekt som ganske dumt.”

“Har dere ikke skjønt det? Henrik Bjørnstad - som er fra Son - blir ansatt som leder og/eller headpro i den nye klubben (muligens også som snekker når klubbhuset skal bygges).”

Neida. Koll provoserer ikke med vilje, og mangler dermed total selvinnsikt.

Så kan vi se på Aages sitater:

“Er det manglende kunnskap i turneringskomiteene i denne delen av landet som gjør dette eller er det helt enkelt de halvgode østlenninger som er størst i kjeften.”

Siden Aage ikke kan peke til noe fakta/statistikk blir dette også provosering:
“Det interressante fenomen er fremdeles hvorfor det har vært en slik markant økning i ballplassering i en enkelt del av landet.”

En tråd under denne tittel som ble skapt for å provosere Smilende Sam:
“Pass dere markører. Nå inntar hobbyjuristene banen.”

“Men jeg stiller meg undrende til mye av det som jeg ser og hører blant mange østlendinger og forsåvidt også mange lavhcper som i tillegg også kan være østlendinger. Det er holdninger, meninger, egenoppfatninger så forskjellig fra det vi her vest ser til daglig at en må undres.”

“Var nok en østlending......... uten folkeskikk, som jukser og er helt uten regelkunnskap i bilbruk!”

“Beklager å måtte si det, men alle østlendinger er ikke vanskelige mennesker, bare fryktelig mange.”

“Østlendingene finner på mye for å bortforklare sine manglende resultater når de forviller seg ut på utfordrende baner her vest. Noen flate jorder på østlandet kan da vanskelig kalles golfbaner.”

“Hvorfor har ikke østlandske lavHPC spillere lært golfreglene?”

“Er det viktig for en østlending å hevde at en er singelHPC player uten å ha muligheter i en konkurranse med resten av Norge? Jeg spillte i dag med en fra Oslo med 4,2 i HPC han pådro seg 23 straffeslag på front 9 og forsvant fra banen”

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Case closed :-)

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Jeg har begynt å lese lastebilforum.

Forsøkte å google hvor lang tid Tollpost brukte på hjem på døra levering.

Da poppet den tråden her opp:
http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=2957

De gutta er syke de, i tillegg kryr det av skrivefeil i innleggene og de har så mange problemer at det faktisk var spennende lesing..

Anbefales

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Fantastisk å lese dette wahtever :)

langt og hart

over 16 år siden

langt og hart

Seksjon 1 - etikette: Spillets ånd.
Kan sikkert brukes på et forum også.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Ikke bare vi som sliter med forumtroll...:-)

http://www.dagbladet.no/art/electronic_arts/pc-spill/3597695/

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Aage,

Jeg venter fortsatt på svar :o)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe Bamse, det er nesten som å vente på Jesus det.

Men det sies at tålmodighet er en dyd :-)

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

hvordan blir man kastet ut. golf åge....

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

skal bli den snilleste på forumet...

007

over 16 år siden

007

Virkelige TigerLili ??

Hvor har du vaert ??

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

jeez. Lili. Du vet vel best hvordan det gjøres.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Ja gålf Åge, intet er umulig, men skal love å være snill ;-)

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

007, jeg har vært her hele tiden, en stund leste jeg for det meste, ble koblet til så mange andre nic, enten det var meg eller ei.

Men slik er det vel å være på er debattforum?

007

over 16 år siden

007

TigerLili:

Ja.

Din tidlige uformelle stil gjorde deg uforglemmelig.
Jeg leste og beundret..

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Takk, 007, men tenker jeg får legge om stilen til det bedre ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her