Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trening i vinter

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Er det noen som trener for å bygge sving om vinteren? Lurer på om jeg skal starte etter jul med et lite opplegg. Kanskje med noen faste treningskamerater. Nå har jeg aldri trent seriøst golf, og lurer på om noen av dere har noen opplegg vi kan adoptere ideer fra.
For min del spiller jeg mellom 3-5 i hcp og føler jeg må gjøre noe med svingen for å komme videre. Men om jeg har tid til det får vi se på.
Kult om noen kunne beskrevet opplegg som funket for de.

Lotusen

over 16 år siden

Lotusen

Et enkelt svar er nødvendig her:

Snakk med en pro så finner dere et opplegg som funker.

Mvh Kim

Aage

over 16 år siden

Aage

En grei plass å begynne er å kjøpe noen køller og finne en driving range.
Benytt litt tid der til å se på de andre.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage: Du misforstår. Jeg har selvsagt sett ganske mange mennesker stå å slå baller på en range.

Det jeg tenker på er et systematisk treningsopplegg. Tidligere når jeg drev med basket delte vi opp treningene i mange spennende øvelser. For å dra en parallell er det altfor mange som gjør nettopp det Aage sier - man tar med seg noen køller og slår baller på en range uten mål og mening. Da blir man ikke bedre. Det vil bli det samme som å stille seg rundt en basketkurv og bare kaste.

Jeg ville bare høre om noen av forumdeltagerne har holdt på med slike systematiske opplegg, og hva de eventuelt gikk ut på.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg misforstår vel ikke så mye.
Ta med deg 50 baller på rangen, velg en kølle og sikt på 150 meter flagget. Når 40 av 50 baller treffer flaggstangen har du sansynligvis utviklet deg litt.
Fagen etter kan du gå i treningsbunketren med 50 baller og ta ut flagget på tilhørende green.
Når 40 av 50 baller går rett i hullet er du blitt bra på bunkerspill.
Slik er det bare å velge oppgaver. På green, på innspill osv.
Finner du noen som orker å være med deg kan det jo være hyggelig, men det er ikke nødvendig for din egen utvikling. Der trengs bare egendisiplin.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Gålf Åge, ikke skjønner jeg at det er mulig for deg å bli enda bedre enn du er men hvis man lager et organisert opplegg der man hyrer på en pro en gang i uken et par timer for en gruppe på x antall mennesker så burde det kunne funke og falle innenfor sunn økonomi. De eneste innendørssenterne som er brukbare er vel Haga og Fornebu. Hvis dere har plass til glade amatører så er jeg med....

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Det kan være en god ide Sam :) Du er hjertelig velkommen inn i "gruppen" som ikke er dannet enda. Da er vi to foreløpig.

Men jeg syns det er litt snodig med denne golfen. Hver gang noen spør om treningstips så blir man fortalt at man må snakke med en pro. Det er jo en meget teknisk sport, men det må da finnes noen programmer?

Husker etter jeg kjøpte David Pelz shortgame bible. Da smalt handicappet ned etter jeg fullførte en del av øvelsene som stod der. Putting bible var ikke så god syns jeg, men den funka den og.

Sam: vi kan jo ta en prat med Jørn på Fornebu etter jula (eller kanskje han er på Haga-senteret i vinter?).

Jeg venter uansett i spenning på tips fra f.eks snappy

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage: Selvdisiplin er absolutt en nøkkel. Det er kanskje der det skorter mest for min del.

Men når du sier til en 4-handicapper at han burde kjøpe seg noen køller og besøke en range, for så å titte på de som slår der. Vel. Da har du misforstått noe :)

Når det gjelder vintertrening så er det nok Fornebu som blir tingen der man kan se litt av ballbanen (inntil den treffer veggen 70m unna).

Aage

over 16 år siden

Aage

Å faen. Jeg synes der sto HCP 35. Så feil kan en ta. Lykke til.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Regner med at deler av "coaching-systemet" - som tilsynelatende er et slik program du etterlyser - også kan benyttes innendørs.

Ulempen med CS er selvsagt at det koster noe, og at NGF anbefaler det, nettopp slike ting som gjør at folk lar være å benytte seg av det.

Jeg har ikke brukt CS, men mange jeg har snakka med sier det er et flott hjelpemiddel. Pedagogisk og grundig.

Har lyst til å bli systematisk jeg også, vil jo gjerne spasere/hoppe nedover "antall brukte slag"-skalaen.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Gålf Åge, du spiller på et helt annet nivå enn meg så jeg bør nok være litt forsiktig i utgangspunktet med kommentarer. Jeg har allikevel erfart på nært hold hvordan yngre spillere med 0 - 4 i hcp har trent en del vintre.
Jeg tror det er fornuftig å samarbeide med en pro du har tillit til og har kjemi med og som disponerer videoutstyr, selv om du uttrykker en viss skepsis til proer (Jørn som du nevner er absolutt et bra alternativ). Da kan du selv se hva du gjør av små og større feil, og i samarbeide med proen arbeide med å korrigere disse feilene.
Uansett, ting tar tid, og det må nok en del terping til før endringer sitter.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Tror du har rett i det du sier her Pepper. Videoutstyr er glimrende for å analysere svingen sin. Det var ikke meningen å være skeptisk til proer, men det må gå an å få trene golf uten å nødvendigvis stå hos en pro hele tiden. Jeg har hatt mye utbytte av proer, og spesielt Jørn. I mine øyne den som har hjulpet meg mest med svingen.

Hvis vi kombinerer dine og Sams ideer så kan det jo være lurt å snakke med en pro og få han til å lage et treningsopplegg.

Det jeg har slitt med ettpar-tre år nå er motivasjon til å trene. Har spilt mindre golf en tidligere, nesten ikke trent noe som helst, men har stabilisert meg mer og mer. Jeg tror også det kommer til å koste mye tid å nærme meg scratch, og har vel heller ingen plan om det. Har flere venner som spiller på 2-3 og de trener vanvittig mye.

Pepper: Men jeg ble litt giret på å filme egen sving. Kanskje det kan bli vinterprosjektet mitt. Filme selv, og analysere selv. Med smådrypp av pro-kommentarer. Gøy gøy.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Tror Jørn er på Haga denne vinteren Gålf Å.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Gålf Å - jeg har tilgang til decent digital video kamera - men det har kanskje du og?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Golf Å. låner Yngves.....

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Sam: glimrende :) Har ikke kamera jeg så det er ypperlig.

Yngve er snill også. Tenk å ha så mange snille venner som jeg har. Herlig.

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Vist du har så lavt hcp så har du en viss peiling på trenings opplegg selv! tviler på at du har kommet så lavt uten å trene seriøst noen gang!

Men gode tips er at du burde dele inn spillet i 3 deler! Putting, Sving og nærspill!

Her trener man 1/3 på hver av tingene! så trener man 1 time sving, så skal man trene 1 time putting og 1 time nærspill!

Uansett er det viktigst å trene putting på vinter'n! det kan kanskje virke kjedelig, men det er det som er mest effektivt! få med deg noen kompiser og sett opp noen små premier (kaffekopp e.l) slik at det blir et lite press også! det er treningen er best! det er jo aldri gøy å måtte spandere!;P

Med svingen er det ikke så veldig mye man kan gjøre uten å spørre en pro eller noen andre som har veldig god peiling på sving! selv har jeg brukt de siste 3-4 årene på å lære meg min egen sving og jeg er langt fra ferdig!

nærspill er det ikke så lett å få trent inn, men det er viktigere med riktig teknikk enn å finne forskjellige lengder! lengdene kommer lettere vist du har god teknikk! men igjen, her må man ha hjelp av en pro eller en som kan veldig mye om tema!

Spør en pro om en gjennomgang av alt, ta det opp på video og se det om og om igjen! da kan du trene på det selv over lengre tid og så ta en time igjen! da får du nye tilbake meldinger, og kanskje nye tips!

Ta det opp på video! det er det viktiste hjelpe middelet under trening!

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Her var det mange dårlige tips.
Jeg tipper at rolf åge ikke lærte noe som helst vettugt.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Gålf åge mente jeg.

snappy

over 16 år siden

snappy

Her kommer det...

Dette høres kjedelig ut, men CS til NGF er ganske bra å trene etter. Mange bra øvelser der. Og ikke minst slipper du å gjøre det samme hver gang.

Føler du at bare står å slår baller driving rangen/greene????

Tips 1:

Ja da kan du gjøre dette.

Spill banen i hode. Slå med driver, 8i, pitch f.eks...(Hopp over chip og putt). Se for deg fairway mellom to baller på rangen, eller hus tak e.l du ser fra rangen.

Tips 2.

Sett deg mål for treningen... Slå f.eks 10 draw, 10 fade, 10 rette slag etterhverandre.. Klarer du dette på første forsøk... Da går du hjem.. Da bygger du selvtillit, og du overtrener ikke på ting du faktisk kan ganske godt. Klarer du det ikke kan du stå til sommeren kommer igjen. Derfor er det viktig at du setter deg reele mål. Ha gjerne 1-3 mål for treningen, slik at du får stå en stund.

Tips 3:
Ikke overtren.... Ikke tren fordi du ikke får trent så ofte... Tren fordi du vil oppnå noe.

Lykke til

Gålf Åge

Du sier du spiller mellom 3-5 hcp... Er du klar over hvor stor forskjell det er mellom en 3 hcper og en 5 hcper... Og hvordan kan man ha mellom 3-5 i hcp. Det tar flere år å kommer fra 3 til 5 i hcp.

Aage

over 16 år siden

Aage

Virkelig gode råd Snappy. Selv om jeg mener treningen ikke er optimal uten at en går av matten mellom hvert slag OG at en i tillegg til retning er nøye på riktig avstand.
Vinteren er lang og en oppnår mye med systematisk (gjerne daglig) trening og selvdisiplin.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Latterlig å si det er stor forskjell mellom 5 og 3 i hcp.
Finnes en rekke spillere med 5 i hcp som er bedre en mange som har 3 i hcp.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe, du Erik____. Jeg har virkelig savnet deg :-)

Snappy, jeg fikk en liten aha-opplevelse på tips 2! Den var ganske smart for meg som egentlig ikke liker å trene så mye.

snappy

over 16 år siden

snappy

Aage:

Enig med deg.. Men det er det jeg mener med å spille banen(r) i hode, da tar .man med seg avstand og retning.. F. eks meg selv tenker at jeg spiller et hull på 330m... Om Hullet har bredde ville jeg nok slått en drive. Da hadde jeg hatt mellom 70-100m igjen... Dette avgjør jeg etter at driven er slått.. Tar selvsagt med vind og andre ting når jeg trener..

Vil dere bli bra i bunker har jeg et bra tips om dere ønsker det:
Dette er en teknikk som funker like bra hver gang... Under stressende situasjoner har mange en tendens til å toppe, duffe osv. Dette har ikke så mye med svingen å gjøre. Bunker slag er det letteste slaget i golf. Man trenger ikke treffe ballen en gang.

Slik gjør dere:

Fin en god stance. Bredden på bena varierer selvsagt, men ikke tenke på dette. Bare stå bra. Dere trenger ikke åpne stancen og alt det der dere har hørt før. Nå skal dere ha ballen veldig langt fremme i stancen. Nesten på venstre tå. Denne posisjonen skal dere alltid ha om dere ikke ligger sånn sykt i bunkeren. Hold kølle bladet på en slik måte at groovsene (vet ikke hvordan det skrives) peker til venstre for venstre fot.

Så er der bare til å slå... Hva har dere oppnåd her.. Jo, dere har fått to ting å huske på for å stille deg korrekt opp hver gang. Ball på venstre fot, grooves peker til venstre for venstre fot.

For å slå høye baller svinger du bratt (cut). For lave svinger dere flatere (mer på innsiden)..

Håper dere får noe ut av dette... Lykke til.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

snappy: Tusen takk for kjempegode tips. Du sa noen ting der som gav meg noen aha-opplevelser.

Det jeg mener med handicappet er at jeg var nede på 3.5, men har spilt meg oppt il 4,4 nå. Så det er jo neste 3-5 :)

Erik___: det er stor forskjell på en 5 og en 3-handicapper. Men du må komme til dette nivået selv for å skjønne det. Jeg har vært på dette nivået noen år, og jeg vet at jeg må gjøre noen tak for å nærme meg 3.0 og under det. snappy er en enda bedre spiller og har god peil så du burde ta til deg lærdom fra han. F.eks så er du nødt å skrive deg ned i turneringer om du skal under 4.5, og da må du prestere å spille under press. Derfor kan det være stor forskjell på stabilitet på en 4,5 handicapper og en 4,4 handicapper. Det er også stor forskjell på å spille 77 slag i snitt og på å spille 75 i snitt.

Ikke meningen å skryte deg opp snappy, men du og Skrens er de enste på forumet som jeg tør påstå er virkelig gode spillere. Av de jeg vet om da.

Superlavhandicapper: Det er fullt mulig å komme til rundt 4 i hcp uten å ha noe skikkelig treningsopplegg. Jeg har selvsagt tatt en haug protimer de siste 10 årene, men savner et lite treningsopplegg som jeg kan følge. Fine tips fra deg også.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Gålf åge: det der er bare tull.
Slopen på 2 identisk like vanskelige baner kan variere med så mye som 5 slag.
Da kan den ene spillern ha 4 i hcp f.eks, og den andre 9 i hcp, og være akkurat like god spillere.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Sant nok, meen kan være noen spillere som spiller 2-3 turneringer på ett år, og er heldige og spiller godt.
Så kanskj de andre 50 treningsrundene det året har vært elendige.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Der har vi Erik___ igjen ja. snakker om ting han ikke har greie på, og påstår at alle andre snakker tull.
En Golfspiller som har litt interesse for å bli god, spiller ikke bare på sin hjemmebane, så den variasjonen spiller ingen rolle.

At dine venner er så ustabile som du stort sett tegner opp, betyr nok lite for de som virkelig er interessert i golf og som er på nivå med Gunder, Simen, Snappy og Skrens.

Når du har spilt deg ned til et hcp på 2,3,4,5 så er det ikke lengre så mye variasjon og tilfeldigheter på "en vanlig dag på golfbanen" som det er på ditt nivå.
Alle kan ha dårlige dager, men det eksemplet ditt med 50/3 er i hvertfall bare tull. Blir akkurat som den diskusjonen du hadde for en tid tilbake hvor du snakket om at det var nærmest helt normalt å spille en runde på 80 slag den ene dagen, og så 160 dagen etter.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Snappy:

Når du sier at groovesene(whatever) skal peke til venstre for venstre fot, mener du å åpne køllebladet? Eller lukke det? *skjønte ikke helt*

jeez

over 16 år siden

jeez

Bra erik.... slutt med det stablefordtullet nå. En spiller som har spilt seg ned til 4 i hcp er bedre enn en med 9. De to er ikke like gode, men for at de skal kunne ha det "morsomt" sammen, så er det lagd noen greier for at det skal være mulig. Men slutt med det tullet at de er like gode!!

@ jesus maria...sånn jeg forsto snappy nå, så tror jeg han mener at du skal åpne opp, slik at linjene på groovsene "peker" utenfor venstre sko..

snappy

over 16 år siden

snappy

Stemmer... Jeg mener at du skal åpne opp, slik at linjene på groovsene "peker" utenfor venstre sko..

Dette får kølle bladet til å flyte mer på overflaten av sanden, og ikke grav seg ned. (Forutsettningene er jo at du har gode wedger).

Lengden varierer du med kølle valg og hvordan ballen ligger...

Slå noen 100 slag for å se hvilke retning ballen går... Deretter kan du begynne sikte deg inn på mindre områder du ønsker å treffe.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Erik___: herregud må du skjerpe deg. Jeg snakker ikke om hva slopen er med tanke på stable-ford spill. Jeg snakker om statistiske resultater basert på 72 som utgangspunkt for par.

Du er ganske så sperra i huet ditt hvis du mener jeg sammenligner resultater på antall slag på en spiller 9-handicapper som spiller Groruddalen på 75 slag og en 4-handicapper som spiller Meland på 75.

Jeg skjønner jo at du har vanskelig for å forstå kunnskap fra noen som har mer erfaring enn deg selv. Kanskje du burde være stille neste gang.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Typisk å se at det er noen arrogante 3-4 hcpere her, som tror de spiller på pga-touren.
Helt latterlige påstander "innmari seriøs" kommer med.
Jeg har sett spillere som har vært blant verdens beste spillere, og som fortsetter å satse like hardt, men mister psyken og teknikken, og går en haug med runder på 85 slag.
Hvis spillere på det nivået kan gå mange runder på 85 slag,
så er jeg helt sikker på at en gjennomsnitlig 4 handicapper ofte har runder over 85 slag, eller verre.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Det er ikke noe tull.
Finnes en rekke 4 hcpere som har spilt seg ned kun på sin egen hjemmeklubb.
Og 2 identiske baner kan definitivt skille 5 slag på slopen.
Så jeg er helt sikker på at de dårligste 4 handicaperne er like dårlig som de beste 9 handicapperne.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Gålf åge:
Samme for meg hva du prater om.
Jeg vet hva jeg selv pratet om.

Jeez

over 16 år siden

Jeez

OOhh, så da er ikke bare 4 og 9 hcpere som er like gode, men 4 hcpere OG Pga-tour spillere! Nice! Dette blir bedre og bedre erik.
Kanskje de skulle begynne med stableford på Pga-tour også, så man slipper slike ting?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Herav følger :-):

- Hvis en PGA-tourspiller i noen tilfeller er like god/dårlig som en 4-hcper, så kan også (i følge Erik) en 4-hcper og en 9-handikapper være like gode. Da kan også en 9- og en 20-hcper også være like gode, og en 20-hcper og en grøntkortspiller. I noen tilfeller.

Det vil si at det her på jorden trolig går tre-fire nybegynnere som er like gode som tre-fire PGA-tourspillere.

HURRA, ERIK____. DU ER TILBAKE :-)))

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Erik: Du dummer deg alltid ut du :)

Selvsagt smeller jeg på med 90-runder også innimellom. I år hadde jeg en på 94 slag. På Losby! Tenk på det. Også har jeg 4 i handicap? Hvordan er det mulig?

Ingen av oss har prøvd å late som vi er på tournivå. Skjønner ikke hvor du har dette fra. Jeg har innsett mine begrensninger og jeg vet ganske godt hvor dårlig/god jeg kan være :) I år har jeg spilt alt fra 65 til 94 slag på par72-baner. Og jeg kan garantere deg at de banene jeg spiller til vanlig er enklere enn de tour-spillere holder på med. Vel Miklagard er lang og vanskelig fra bakerste tee-kloss, men der har jeg aldri spilt bedre enn 78.

Saken er er Erik at du lever i din egen lille verden og prater ikke om det som var teamet i denne tråden. Statistikk skjønner du åpenbart ikke.

Det er et ord du trenger å lære deg: Gjennomsnitt.

Det er gjennomsnittlig resultat jeg snakker om. Og hvis du sammenligner en typisk 3-handicapper med en typisk 5-handicapper så har 3-handicapperen et mer stabilt spill. I alle fall i Norge med våre regler i handicapsystemet.

Men jeg tviler for at du skjønner noe som helst av dette så hvorfor jeg gidder å skrive til deg er beyond min fatteevne.

Marius

over 16 år siden

Marius

Selv vil jeg si at det er en stor forskjell på en på 5 i Hcp og en på 3..
Grunnet under 4.5 i Hcp er det bare turneringer som gjelder, hvis du da har klart og spille deg ned til 3 i Hcp er du en god golfspiller ingen tvil.
Forøvrig: Hvem som helst kan ha 5 i Hcp:D

snappy

over 16 år siden

snappy

For å hcp 3 skal man spille 15 turneringsrunder bedre en hcp... Kan selvsagt spille deg ned mer en 0,1 poeng hver runde, men det blir jo ikke bare enkelt. Skal jo ikke mye til for å skrive seg opp heller.

En 4,5 hcp kan spille en fårlig turnering på lørdagen, skrive seg opp til 4,6... Så spille en selskapsrunde på søndagen å skrive seg ned til 4,5 igjen... Dette funker ikke om du har under 4,5 i hcp.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hihi..... morsomt å lese i hvertfall....

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Jeg har ganske lavt hcp, men jeg har spilt veldig mange rare runder i år! Bare Spør Gunder, han har spilt samme meg på to turneringer! den enegangen slo jeg ballen sinsykt bra, men klarte ikke å score! og andre gangen gikk det bare helt ræva! Men alikevel så kom jeg på 17 plass på Oom på p4!! hvordan er det mulig da?:O

OffCourse

over 16 år siden

OffCourse

GålfÅge: Til ditt opprinnelige spørsmål. Jeg oppfatter det som om at trenger motivasjon for å bedre spillet ditt. Finn en pro som inspirerer deg, som du har tiltrotil. Gjør en analyse av din golf og finn ut hva du må forbedre. Få en krystallklar mening om "hvor du skal" på tekniske detaljer. Derfra til sesongåpning er det bare å trene og få noen oppfølgingstimer med DIN pro. Lykke til.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Superlavhandicapper: Hehe takk for sist du. Jeg kan bekrefte at du slo ballen jævla solid, men det var bare så synd at du slo den så solid ut i skauen :) Jeg lå jo 80 meter lenger bak med driven og runda 10 slag bedre etter 9 hull.
Beklager med den pegga du godt opp til meg :)

Goofy Golfer

over 16 år siden

Goofy Golfer

Dersom du lurer på et bra treningsopplegg, gå inn på www.mytpi.com.

Gratis registrering og du kan laste ned videoer om kosthold, styrketrening, stretching og sving.

Du kan også laste ned egen svinganalyse program.

Min anbefaling!

jånny dæily

over 16 år siden

jånny dæily

SuperLavHandicaper: kanskje ikke skryte på deg altfor mye? Du har spilt en turnering som du såvidt har kommet med på, og som i tillegg har veldig svakt startfelt. At du endte på 4.plass der skyldes ingenting annet enn et veldig svakt startfelt og at du var heldig og fikk til en god kvalifiseringsrunde. At du vant en match også kan jo skje...Hva med resten av P4Tour? MC på Tyrifjord og hvor var du resten av sesongen? Hacka rundt på amatour?

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Nå skrøt han vel ikke akkurat, jånny, men vi har alle våre ønsker om hvordan ting skal oppfattes......

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Gunder da!:O slo jo sjeldent i skogen, bare brukte opp alle slagene på og rundt green!

jånny dæily: Har du spilt på p4 før eller? har spilt ganske mange ama-tourer i år, men bare klart å kvale fra en! og da fikk jeg mc på tyrifjorden! når putter'n er kald og flagga står i alle bakker som finnes er det ikke lett! men på Kragerø var det noe annet! da var putter'n bedre! svakt startfelt!? hvor var du da!? vist du synes det var svakt så burde du kanskje prøvd selv!? man skal fortsatt spille golf når man skal, selv om det ser svakt ut på papiret!

jånny dæily

over 16 år siden

jånny dæily

Jeg har spilt på Norgescup og P4Tour i 15-16 år så jeg er vel inni gamet ja. Enig med mange vanskelige pinneplasseringer på Tyrifjord, jeg sleit med for mye spinn på innspilla og ble dessverre straffa hardt for det...men langt ifra MC allikevel. Kragerø skulle jeg gjerne spilt men jeg måtte dessverre sette på gips på hånda da jeg fant ut at jeg hadde spilt golf med brukket håndledd siden slutten av april. Ikke rart det gjorde litt vondt når jeg svingte nei!!! Utenom disse to så spilte jeg NM og P4 på Nøtterøy. De andre kunne jeg ikke delta på pga jobb.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

kan du som er så god, jånny dæily, fortelle hvor SuperLavHandicaper har skrytt hen eller?

Jeg ser egentlig bare skryt fra deg jeg.....

Tourturisten

over 16 år siden

Tourturisten

??? Norgescup ??? Gikk ikke den ut for noen år siden?

jånny dæily

over 16 år siden

jånny dæily

"...men klarte ikke å score! og andre gangen gikk det bare helt ræva! Men alikevel så kom jeg på 17 plass på Oom på p4!! hvordan er det mulig da?:O"

Slik jeg forstår dette så sier SuperLavHandicaper....selv om jeg spilte fryktelig dårlig så kom jeg allikevel på 17.plass på Oom. Han er da overrasket over hvor høyt han kom med slett spill, litt skryt i mine ører.

Tourturisten: Norgescup gikk ganske riktig ut for noen år siden og det var derfor jeg skrev som jeg skrev....har spilt på Norgescup og P4Tour i 15-16 år....siden det het noe annet enn P4Tour tidligere.

Ikke så dæily

over 16 år siden

Ikke så dæily

Kult nickbytte forresten. P4 er ikke som der var nei. Kan jo være at det er noen unge som ikke husker norgescupen, men det var skikkelig morsomt. Synd med håndleddet forresten.
Ellers så var det en sterk plassering i NM selv med brukket håndledd. Du får suge litt på Lag NM karamellen før neste sesong.
Noen amatours har jo nesten sterkere startfelt enn visse P4 tours. I Kragerø klarte de aldri å fylle startfeltet engang.

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Det var ikke ment som skryt! men hvor fort ting kan endre seg pga litt flaks og god form! for min del så var jeg veldig heldig med å komme med!

Men synes det ikke er så veldig dårlig å aldri ha spilt p4 tour før tyrifjorden jeg, også klare det jeg gjorde! er ikke skryt, men en stor prestasjon for min del!

jånny dæily

over 16 år siden

jånny dæily

Neida hyggelig for deg SuperLavHandicaper. Nå har du sikret deg å komme med fra starten neste sesong også. Vil bare anbefale deg å ikke forvente topp-plasseringer på p4 fremover, for da tror jeg du fort kan bli skuffet. Vanligvis så skal det nok spilles enda bedre for å dra iland en 4.plass! Men vi får krysse fingrene. Regner med du har som mål å forbedre denne neste sesong ;) Sees på P4 da!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her