Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Status på åpne baner på østlandet

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg vurderer å reise innenfor en drøy time fra Oslo for å få en siste tur på norsk jord for i år, men vil prøve å oppsøke den banen innenfor rekkevidden som er i best stand.

Noen som har status på baner i nærheten som fortsatt er verdt å besøke?

007

over 16 år siden

007

Banen til GB var fin igår, litt vått..

bobo

over 16 år siden

bobo

Nes er bra...

Flise

over 16 år siden

Flise

Ski er bra

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Normalt ville jeg anbefalt hjemmebanen min,men synes ikke greenene er har blitt bra nok etter lufting/dressing. Spillte Nøtterøy for 14dg siden,og da var banen fortsatt i meget bra stand. Noen av greenene hadde spor av lufting da,så jeg antar at de er enda bedre nå. De klipper fortsatt på 4mm på greenene iflg hjemmesiden deres.

Men nå er det jo fare for frost på natta,og utover morgenene,så du bør nok vente til litt utover dagen.

Frosty

over 16 år siden

Frosty

Solum er åpen med sommergreener og gresstees.
Banen har ikke pipeluftet greenene ennå og kan derfor skilte med "slettere" greener enn de fleste :-) og fairways er topp.
Greenfee kr. 200,-
Frost ingen hindring - kun snø medfører midlertidig stenging :-)

Fise

over 16 år siden

Fise

Ski er fortsatt åpen,der stenger man ikke fordi det ligger litt snø

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Hovedbanen på Borre er nå stengt,men 9-hulls banen har åpnet igjen siden snøen har forsvunnet igjen. Kommer det ikke mer snø på en stund så blir det fortsatt noen runder

hp

over 16 år siden

hp

Onsøy er åpen,selv om jeg får. Du er ikke spilleberettiget,kontakt din hjemmeklubb,når jeg skal bestille i golfbox,noen som veit hvorfor.

Spilleberettiget

over 16 år siden

Spilleberettiget

Det betyr at klubben ikke har satt spilleberettigelse til "Ja" i medlemsarkivet. Har du betalt din kontingent, må du ta dette opp med klubben.

hp

over 16 år siden

hp

Selvfølgelig har jeg betalt,det har ikke vært noe problem tidligere i år.

Spilleberettiget

over 16 år siden

Spilleberettiget

Da er det som jeg skrev. "Noen" må ha rotet i medlemsregisteret. Du må ta det opp med klubben slik at de kan rette opp. Ingen andre enn de som har tilgang til registeret på n3sport på internett i klubben kan foreta denne "justeringen".

hp

over 16 år siden

hp

ok takk for svar.

brucew

over 16 år siden

brucew

hp
Du vil slite med golfbox om du bruker firefox som nettleser.

Tigerstaden

over 16 år siden

Tigerstaden

Endelig en bane som er åpen i Oslo/Akershus omegn!!!!

Fra Web siden på Ski Golfklubb:
4. november 2008
Banen er åpen med vintergreener og matteutslag. Slå rett, det ligger snø i kantene!

Stian

over 16 år siden

Stian

Sikkert noen som vil kalle det golf :)

Hei Stian

over 16 år siden

Hei Stian

Er det noe galt i å spille golf om vinteren?
Er du en slik pyse som sitter hjemme i sofaen og ikke tåler å stikke hodet ut av døra når det er kaldt?
Eller er du bare misunnelig fordi andre klubber gir mer valuta for pengene sine enn "fiiiine" Losby?
Ser ikke helt poenget med å håne klubber som yter god service.

Stian

over 16 år siden

Stian

Har intenting med temperatur å gjøre, men JEG klarer ikke glede meg over matteutslag og vinter/provisoriske greener, men de som syntes det er helt bra, fint for de. Men la nå meg ha mine egne meninger om dette.

Ellers syntes jeg Losby gir meg nok valuta for pengene uten å kreve å spille golf hele året.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

haha.... nå skal man hetses for å ikke like å spille golf med votter også nå...

jaja... lett å se at sesongen er over. Aggressiviteten når nye høyder... :D

Herr Z

over 16 år siden

Herr Z

Noen "hetses" fordi de liker å spille golf om vinteren.
Andre "hetses" fordi de hetser de som hetser de som spiller golf om vinteren - hvor skal dette ende :-) (SMILEFJES)

Flise

over 16 år siden

Flise

Å spille golf på matteutslag og vintergreener er bedre enn å ikke spille golf i det hele tatt!!

Aage

over 16 år siden

Aage

Helt enig med Flise. En skal være en riktig elendig golfspiller hvis en er opptatt med hva en setter peggen i.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Matteutslag er jo greit, men å bære med seg og slå på sånn liten plastmatte som det er (var?) på f.eks. Onsøy er litt stusselig, og er det bare vintergreener så er resten av moroa borte for meg.

Trompet

over 16 år siden

Trompet

Aage: Så dt avhenger av handicap hvis noen ikke liker matteutslag? Interessant.

Mattegutten

over 16 år siden

Mattegutten

Skal vi forstå det slik at enkelte synest det er så fælt med matteutslag at de aldri slår på rangen engang?
Jeg synest det er akkurat like greit med matteutslag som gresstees.

Aage

over 16 år siden

Aage

Neimen du lille trompet. Det er mye enkelte kan finne interressant.
Jeg har da overhode ikke nevnt hendicap.
For den gode spiller betyr det ingenting hva en ikke skal treffe.
For en elendig (egosentrisk kansje) spiller er det nok annerledes.

Trompet

over 16 år siden

Trompet

Aage:
Er en stor trompet jeg.
Du skrev jo en elendig spiller. Hvis en spiller er elendig, så bruker den mange slag på en runde golf.
Jeg syns ikke jeg er en elendig spiller, men å tasse rundt å spille fra matter syns jeg er kjedelig. Foretrekker gresstee så da spiller jeg ikke nå for tiden.
Men hvis du mener det gjør meg til en elendig spiller får du vel bare mene det da.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå har jeg lest ditt innlegg flere ganger og jeg er helt enig.
Du er en stor trompet.

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Som vanlig tar diskusjoner her inne "rare" vendinger :-))

Jeg åpnet tråden fordi jeg trodde noen kanskje hadde godt nytt verd åpne baner.....er det noem som har gode nyheter for golfjunkies ?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Jeg regner med at de eneste åpne nå er Onsøy og de halv-norske banene på andre sida av grensa; Dynekilen og Strømstad.

Og ettersom jeg ikke får spilt noe denne helga håper jeg de er åpne neste helg også!

Trompet

over 16 år siden

Trompet

mikkelrev: du må da selv klare å skumme over det uinteressante og trekke ut de som har noen innspill til deg?

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jeg spilte Dynekilen i går.
Litt rufsete trege greener selvfølgelig, og litt bløtt i fairway, men absolutt spillbart. Alle gresstees var åpne.

Og, vi tok ballplassering i fairway når ballen ble møkkete pga våt fairway.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

De fleste baner i Sverige nedover kysten er åpne. Spillte Stenungsund på søndag,ganske bløtt flere plasser. Hullpipeluftede greener.
Lengre sør er det fortsatt flotte forhold,spillte Rya(ved Helsingborg) i går,greenene var utrolig bra og raske. Fairways fortsatt helt supre. For en gangs skyld ingen vind ut mot öresund,12 plussgrader og en herlig dag for golf.
Hmm..kanskje jeg burde prøvd Onsøy før det blir snø der og..

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Mattegutten: det er enklere å slå fra matter. Foretrekker gress jeg, slik golf er ment det skal spilles.

Mattegutten

over 16 år siden

Mattegutten

Så da slutter vi å spille golf ute og står og banker baller fra matte på Fornebu i stedet. Jodda, her har vi debattanter som har huet med seg.
Gå og legg deg i vinterdvale.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Åååå så sinna :)

Jeg sier bare at JEG foretrekker å spille på gress, og i varme. Hva har det med å være dum å gjøre? Har du store problemer med at jeg ikke vil spille når det er kaldt?

Stian

over 16 år siden

Stian

Folk må være rimelig elendige om en ikke klarer å lese både matter OG vintergreener i innlegget jeg hadde. Eller hva Aage ? Kan ikke du bare dra ræva di ut på en matte og pegge den i stykker, du som er så god ?

Faen å lei jeg er trynet ditt

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Stian: støtter deg jeg. Men det er jo noen som skal være så kule vet du. Men det er klart, har du såpass høyt handicap som Aage er det jo enklere å spille fra matter.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg tilhører nok dem som ikke bryr meg så mye om hva jeg ikke skal treffe. Derfor har det ingen betydning hva som er under ballen på et oppegget utslag.
Denslags egosentriske ideer overlater jeg lett til de som er opptatt av seg selv.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Du pegger vel fra matta på par3-hullene også du :)
Hva egosentriske ideer har med dette å gjøre er nokså spennende.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er like fasinerende hver gang å se hva enkelte synes er spennende. Det gledelige med dette er jo at vi slipper å slite med dere utpå banene 4 måneder i året. Det i seg selv er jo en bonus.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Den spisse tunga di er også spennende :) Spennende å se hva slags ord du klarer å sette inn i setningene dine for hvert innleg.
Men nå spiller jo ikke jeg vest for dyreparken siden jeg har inntrykk av at det er der de vanskelige personene kommer fra. Vi blir nok aldri å spille sammen uansett.

Aage

over 16 år siden

Aage

Å det var godt.
Jeg ble faktisk litt nervøs en stund, men så husket jeg på at det er deg som reklamerer med 3-5 i IQ og 35 i HCP så nå er jeg helt rolig igjen.
Det er sikkert litt gress her og der Øst for Dyreparken. Hvis ikke kan du jo gjøre som dine kolleger og kreve ballplassering. :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Var du såpass tom for kommenarer? hehe. Altså nå var jo resultatet av undersøkelsen at det var mer ballplassering på vestlandet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nei. Det var resultatet av de Østlandske fantasier.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Dine resutater er basert på vestlandske fantasier.

Alter Ego

over 16 år siden

Alter Ego

Artig at aagolf, som hater østlendinger og aldri spiller golf øst for dyreparken, går inn på en tråd som heter "Status på åpne baner på østlandet. Komplekser? Neida.

Æh

over 16 år siden

Æh

hvordan klarer man å ta torv fra matter?

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Til Æh: Man slår veldig hardt.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage. Vil du være torpedoen min? Har noen kunder som ikke betaler regningen sin. Ingenting ville vært kjipere enn å fått deg på døra

Aage

over 16 år siden

Aage

Når jeg ser på nicket ditt Gålfåge så er jeg sikker på at du med din velutviklede fantasi finner en god løsning på det.
Dersom du sitter helt rolig og ikke ødelegger kreativiteten med å tenke :-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg kan igjen konstantere at Aagolf klarer å ødelegge en fin tråd og gjøre den om til noe som handler om han.

Hvem sa ordet "Egosentrisk"?

jeg har et bedre ord.

Narsissistisk!

YH

over 16 år siden

YH

Det er jo et ord du har førstehåndskunnskap om, Yngve.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Åh, så koselig at du stakk innom, YH.

Har du noe mer å bidra med?

YH

over 16 år siden

YH

Nei, det var alt for denne gang.
Følte bare for å kommentere det, når selveste Narcissus beskylder andre for narsissisme.

Stikker gjerne oftere innom siden du syns det er koselig.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Matteutslag er annerledes, men ikke noe som hindrer meg i en tur på golfbanen.

Håper endelig jeg rekker en runde neste helg før vinteren tar over...

Beklager avsporingen.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Ja, kan du ikke komme en tur da? så skal jeg koke pølser til deg også!

Tror kanskje ikke du skjønner hva Narsissisme er ut ifra det du klarer å lire av deg, men det er klart, har du bestemt deg for at jeg er satan, så må du jo følge opp!

lykke til! Du må jo være en trivelig kar, siden du prøver å befri verden fra slik ondskap!

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er baksiden av medaljen vet du, Yngve.

Så elsket som du er, så er det nesten en naturlov at noen vil hate deg også.

Du får ta det som et tegn på økende popularitet.

Dritlei av fjortis-krangel

over 16 år siden

Yngve (05.11.08 kl. 07:58)

Yngve

Du var i stor grad med på å avspore denne tråden.

Aage med flere følger villig opp.

Alle bør prøve å la være å kommentere andres meninger så negativt som her.

Tråden handler om Status på åpne baner på østlandet

Ta en sjekk oppover på hvor mange innlegg som kan relateres til temaet.

Pinlig få.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Hvis du er drittlei fjortiskrangel, hvorfor skjuler du deg bak et annet nick hver gang du skal kommentere noe litt krasst da?

er du redd for å skade ditt ellers så seriøst nicks gode navn og rykte?

forøvrig så er jo da din teite anonyme innblanding like avsporende som de du beskylder for å gjøre det samme...

og nå mitt også.... huff, vi kommer alle til helvete!

Aage: Vis veien!

over 16 år siden

Ta heller tak i problemet, istedet for å være så innmari userriøs.

Sjekk tråden og se og forstå.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg har sjekket tråden, og jeg kan ikke på noen måte se at Yngve "i stor grad har vært med på å avspore tråden".

Han spurte et ærlig spørsmål om det var noen åpne baner som var verdt å besøke, og fikk noen greie svar før tråden som vanlig begynner å flyte ut.

Men nå får vel jeg kjeft for å ha støttet "en i gjengen", for det er vel ikke lov heller :-)

over 16 år siden

Jeg synes denne var litt unødvendig:
Yngve (05.11.08 kl. 07:58) Hcp: 8,7 Klubb: Tyrifjord Golfklubb

haha.... nå skal man hetses for å ikke like å spille golf med votter også nå...

jaja... lett å se at sesongen er over. Aggressiviteten når nye høyder... :D

----------- spes når Yngve er den som senere tar opp at tråden har sporet av:
Yngve (05.11.08 kl. 19:25) Hcp: 8,7 Klubb: Tyrifjord Golfklubb

Jeg kan igjen konstantere at Aagolf klarer å ødelegge en fin tråd og gjøre den om til noe som handler om han.

Men, det er jo mange som bare fucker opp stemningen og som ikke gidder å holde seg til tråden.

Det bør vel skjerping til, ikke sant?

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

eh.... useriøs? hvem snakker?
jeg sjekker tråden, ser og forstår overhode ikke hvor du mener dette blir ødelagt av andre enn de vanlige trollene.
At du har en torn i siden til yngve er vel mer ditt problem tror jeg. Du er nok i ferd med å ødelegge mer enn han, men selvinnsikt er kanskje ikke din sterkeste side, siden du må gjemme deg bak et fake-nick for å tørre å si noe også.

NoSlice

over 16 år siden

NoSlice

Snakk om å spore av en tråd "Good Damn"!!!!!!? Det er helt utrolig..

Foooore

over 16 år siden

Foooore

JAL skryter veldig av greenene på Strømstad, måtte kuldegradene holde seg borte til helga!

Beklager avsporingen.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Kunne godt tenke meg å høre om mulige baner å spille på jeg også.

Spilleforhold er ganske interressant det også når jeg tenker meg om, men tror ikke jeg ville forvente meg de beste forhold om jeg tar køllene med på tur i disse dager.

Med baner tenker jeg østlandet og de nærmeste baner til Oslo i sverige, 2 - 2,5 t kjøring holder for meg.

Er det forresten noen som har spilt golf i dette området siste uke, og hva ble netto score?

Dette er ikke for deg Yngve; Jeg er faktisk interressert i å spille golf sjæl.. <^^>

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hehehe.... den er grei Lars....

reis til Larvik. de klipper greener og holder en fin bane enda gitt....

stilig!

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Solum åpnet igjen i dag.
http://solumgolf.blogspot.com/

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her