Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er en god turnering?

Glad amatør

over 16 år siden

Glad amatør

Jeg ser av diskusjonene at det er mange meninger om mangt.
Jeg lurer på hva dette forumet mener er en god golfturnering? Hvem skal spille? Hvor skal de spille? og ikke minst hvem spiller de for?
Ama Tour virker skikkelig dårlig når jeg leser diskusjoner og P4 Tour virker enda dårligere med bare avdankede driving range proer og tidligere elitespillere. Har vi ingen spillere som er gode eller gidder de ikke?

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

En god turnering er en turnering jeg vinner. Det syns nå jaffal jeg :)

snappy

over 16 år siden

snappy

Ama-tour er artige turneringer.. Men desverre er disse blitt veldig dyre å spille. Derfor har mange Ama-Tour turneringer i år slitt med å få deltakere. Selv mener jeg at Ama tour fungerte bra som det gjorde fær om årene.

P4-Tour er ikke det det en gang var. Men Norge er et lite land, og de få gode spillerne vi har velger selvsagt å spille der penge er for å leve av det.

Jeg mener både ama-tour og P4 Tour er gode tiltak i Norge. Tror ikke mange som vil at disse skal forsvinne. Kanskje forbedres, men ikke tas bort.

Optimist

over 16 år siden

Optimist

Det nye turneringsopplegget som trer i kraft neste år blir garantert mye bedre enn det som har vært. Det blir flere turnerneringer på flere nivåer, og flere "blir vandt" til å spille scratchturneringer.
Plutselig er det ike nok å bøære seg med siongelhandicap lenger, folk vil være nysgjerrig på hvor god du er i turneringer.
Gleder meg

happy gilmore

over 16 år siden

happy gilmore

Det bør bli slutt på at det ikke er cut på amatour. Hva har en som har brukt 90-100 slag på første runde å spille for neste dag? I tillegg tar turneringen fryktelig lang tid, siden man sender alle "hackerne" ut først 2.dag og de beste ikke starter før ved middagstider. Sett ned prisen igjen og innfør cut til 2.dag, det mener jeg!

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Enig med HG, et begrensa antall bør få lov til å spille 2.dag, cut med 2/3 eller 1/2 av deltagerne, kanskje inkludert de som er innafor 10slag av leder eller noe slikt? Og redusert pris, selv om arrangør selvsagt må få dekka sitt.

Spilte selv Amatour på Drøbak i vår, og det var skøy å være med dag 2 også, og ikke slå ut i otta engang. Men ift toppen av lista hadde jeg intet der å gjøre...

Tror opplegg for 2009 blir veldig bra, og har selvsagt tatt meg den frihet å sende prosjektansvarlig i NGF mine synspunkt/ønsker. Da har jeg ihverfall bidratt og prøvd.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her