Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skryte HCP og ballplassering.

Aage

over 16 år siden

Aage

En gjennomgang av årets lister viser en formidabel økning av bruk av ballplassering på Østlandet.
Dette området av landet har jo også flest halvgode spillere.
Det kunne være interressant å analysere om det er sammenheng mellom disse 2 fenomener og hva som gjør dette.
Sommeren har jo vært den deiligste og varmeste som en kan huske, men allikevel er det så maktpåliggene å unngå å måtte spille etter regel 13.
Er det manglende kunnskap i turneringskomiteene i denne delen av landet som gjør dette eller er det helt enkelt de halvgode østlenninger som er størst i kjeften.

c

over 16 år siden

c

og hvor finner du disse listene da? har du en link?

Stakkars kunnskapsløse Aage

over 16 år siden

Stakkars kunnskapsløse Aage

Du har tydeligvis dårlig hukommelse. Sommeren på østlandet var ikke så fin med lengere perioder uten nedbør. Og forrige vinter var direkte grusom, og mange baner har vært i så dårlig stand at ballplassering har vært det eneste riktige.
Uansett om det er ballplassering så har det ikke noe å si for handicappet. Ligger man på kortklippet område så skal ballen pr definisjon ligge fint til.
Har forresten ikke sett noen storkjefta østlendinger her. De eneste storkjefta har vært sørvestlendinger med navn som begynner på Å.....

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Here we go again.

Hvis banene er i god stand trenger man ikke ballplassering, og da ligger ballen som oftest bra på fairway. Sånn som det var i år så lå ballen dårlig på fairway ganske ofte, på mange baner, og derfor bruker man ballplassering. For oss amatører slår det nok litt begge veier selv om vi har ballplassering. Er fairwayene skikkelig dårlig så legger man ballen oppå en liten gresstust, man topper ballen, og vips så var det ikke noe vits allikevel :)

Hvis fairwayer er dårlige bruker vi ballplassering for å gjøre turneringen mer rettferdig. Er det så vanskelig å forstå Aage?

Aage

over 16 år siden

Aage

Det som er vanskelig å forstå er at det er så gjennomført med ballplassering på østlandet.
Likeså er det velkjent at en ved ballplassering unngår å måtte følge regel 13. Dette sperer den halvgode spiller lett for en 5-10 slag på en runde.
Kriteriet for ballplassering er jo helt enkelt at det skal være stor risiko for at våt jord klistrer seg til ballen.
På Østlandet i år bør en jo klappe dersom en kan få lov å spille en turnering uten dette tullet.

Laage Arsen

over 16 år siden

Laage Arsen

Jeg tror du Aage skal komme deg litt ang spillestyrke før du kommenterer andre halvgode.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage: Kutt ut med dette fjolleriet ditt. Jeg har spilt de aller fleste turneringene på østlandet uten ballplassering i år.

De farer med løgn De!

Aage

over 16 år siden

Aage

Det skal bli artig å se den kunnskapsløse legge frem hvilken regel som sier at han har krav på et godt leie på fairway. Vi er nok mange i Norge som ikke kjenner den.
At det er en som mener at jeg må bedre min spillestyrke for å stille spørsmål er også oppsiktsvekkende.
At Golf Åge har funnet noen turneringer uten ballplassering på Østlandet er veldig bra. Det var ikke så mange av dem i år.

Spørsmålet er igjen hvorfor det er slik. Er det kun stor kjeft eller er det dårlig kunnskap i Turneringskomiteene.

Pr. siste def jeg har fått regnes halvgode spillere dem som er o HCP gruppe 2 og 3. Der er også jeg.

langt og hardt

over 16 år siden

langt og hardt

månn djø

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Hvis du vil diskutere dette bør du komme med dokumentasjon for dine påstander. Gjerne en liste over alle turneringer,bane og om det var ballplassering eller ikke. Hvis ikke blir dette stående som en dum påstand og erklært død og maktesløs.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Sånt skjer jo til stadighet når Aagolf blir tatt med buksa nede.

Aage

over 16 år siden

Aage

Listene foreligger for dem som er interressert. De må bare gjøre et arbeid selv. Innlegget 18.05 bekrefter også dette.

Det som skiller seg ut er at det er så mye mer ballplassering på Østlandet enn det er i resten av Norge.
Nå har det fremkommet her at det er en klar oppfatning blant noen at en alltid har krav på et godt leie på fairway. Dersom denne typen spillere klarer å få turneringskomiteene til å overse R 13 så er jo dette forståelig.
Noen få klubber i Vest og Trøndelag lider også av denne sykdommen, men her er flertallet normalt. Uten ballplassering

vestlending

over 16 år siden

vestlending

Du trives i klovnerollen, Aagolf?

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Men istedenfor at vi skal kaste bort tid på å finne ut av det,så kan vel du som har oversikten presentere den her? Hvor mange turneringer er det blitt arrangert på det du kaller østlandet? og i hvor mange av de var det ballplassering. Og så det samme for "din region". Er vel ikke for mye forlangt vel?

Aage

over 16 år siden

Aage

At det er noen som mener jeg er bukseløs og andre som mener jeg er klovn er da bare et bevis på at jeg har rett.
Innlegget 18.05 og 18.21 støtter også dette.

Det interressante nå er jo hva forumet mener er riktig kriterium for at det skal være ballplassering og hvor.

Tullball

over 16 år siden

Tullball

Tråstarter dette vet du er tullprat.
jeg har bl.a. spilt ca. 20 turneringer de fleste på Romerike, Kongsvinger og i Vestfold. Kun ei av disse var det ballplassering + ei med bruk av peg på spillefeltet etter ekstremt mye nedbør.
Vitsen er å spare banen.

Aage

over 16 år siden

Aage

Dette vet alle som har interresse av fenomet ikke er tullball.
At du har spillt ca 18 turneringer uten ballplassering er veldig hyggelig. Det er sikkert riktig også det, men det er da kun en liten prosent av alle turneringene som er der øst.

At du mener at et kritrie for ballplassering er å spare banen er også prisverdig, men hvor ofte blir den forklaringen den som høres pen ut? Og når det er på hele spillefeltet? Da blir det lett å spare slag.

Åååågolf

over 16 år siden

Åååågolf

Hva med turneringsoversikten, Aage ?

Aage

over 16 år siden

Aage

Den får du nok finne selv.
Det er bare å ringe opp alle klubbene og spørre hvor mange ganger de har hatt ballplassering i år.
Mine kilder har både navn, sted og tidspunkt så de skal både få være i fred og få være anonyme.

En annen ting er at dersom en ikke har ide om hva som er riktig så er det da heller ingen grunn til å fremsette protester.

Nå er vi kommet til stadiet hvor en skal finne ut hva golfreglene og andre bestemmelser mener er riktig kriterium for ballplassering.

Jeg har ennå tilgode å se noe plass at oppegging på hele spillefeltet er vanlig i sommerhalvåret.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Trodde det var slutt på drittslenginga mellom øst og vest for noen måneder siden, men det var kan hende bare fordi alle baner har vært oppe?

La turneringsdommere og banepersonell bestemme, og innrett deg deretter.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Hvis ikke Aage kommer med dokumentasjonen sin som bekrefter det han sier innledningsvis er det ikke mulig å ta han alvorlig. Da er det nok morsommere å la være å komme med dokumentasjonen og istedet prøve å beholde fokus på egen person.

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

Larsen er i farta igje.
Funnet et annet forum og terrorisere

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg lar dem bestemme det dem vil jeg Fooore. Jeg interesserer meg bare for fenomenet.
Og det er klart at dette er en enkel måte å forbedre ens HCP.
Det er saken. Selv om flere her prøver å la det se ut som at min person er viktig.

Det er da veldig nærliggende å tro at også turneringskomiteene består av hovedsakelig halvgode spillere med lite regelkunnskap.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Fortsatt ikke noen bevis for påstanden,skrøpelig. Men hvis påstanden din skulle være rett,at det har vært brukt mye ballplassering på turneringer på østlandet: hvor mange av disse var du tilstede på og hvilke mener du det var unødvendig å ha ballplassering på? Jeg tipper at du var tilstede på 0 stk,eller kanskje et fåtall. Så du har dermed ingen grunnlag for å si at det ble brukt ballplassering unødig vel?

Det er en kjennsgjerning at det har vært veldig mye dårlig vær på østlandet i sommer,spesielt etter 10.juni. Som f.eks da hele NM banen Vestfold sto under vann,burde det ikke være ballplassering da?
Både for å spare banen og for å opprette like og rettferdige forhold for alle spillere.

Hvis det du hevder er lett å bevise,da hadde du lagt ut dokumentasjon for lenge siden. Problemet da hadde vært at flere av de som er her inne har spillt de turneringene,og ville helt sikkert klart å forklare hvorfor det var ballplassering.

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

Aagolf blir til stadighet sensurert på Golfsiden.com

Han håper vel og kunne fortsette her.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det er da vel ingen som bryr seg om person a har 6 eller 9 eller 18 i hcp uansett baneforhold, glem det.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Nå er jeg sikkert helt på jordet, Aagolf. Men hva slags fordeler har "østlendingene" når de - som du antyder - får et lavere hcp enn de burde ha?

Jeg skjønner faktisk ikke det...

For øvrig er jeg enig med de som forespør dokumentasjon på påstandene dine. Enn så lenge virker det som du bare slenger ut dine egne fordommer.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg leser bare referater innlegg og rapporter og studerer resultater. Jeg er ikke interressert i hvorfor en finner det nødvendig å ha ballplassering i enkeltkonkurranser.
Det som er betegnende er den voldsomme økningen i bruken av ballplassering som har funnet sted denne sesongen.

Det tyder på at det er mange som legger mye energi i å slippe å følge R 13

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Ok. Da prøver vi å fortelle deg dette enda en gang Aage.

På østlandet har vi slitt med dårlige baneforhold i år. Det har regnet mye, og vi har hatt dårlig gressvekst mange steder. Det som skjer når et utslag lander på fairway er at ballen treffer jord og ikke gress, og den samler opp endel jord på sin ferd til å ligge i ro. Når en ball har jordrester er det vanskelig å vite hva som skjer med ballflukten og derfor sier turneringskomiteen at ballplassering gjlør turneringens resultat mer rettferdig.

Verre er det ikke.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er helt greit det. Jord som fester seg til ballen er ikke bra.
Men når så mange innleg og avisutskrifter går på at turneringene ble avviklet i strålende vær så blir jo det underlig at en trenger å ha ballplassering.
Ballplassering gir helt klart lettere spilleforhold og er en klar omgåelse av golfreglenes grunntanke og R 13

hvorfor ikke bare ignorere?

over 16 år siden

hvorfor ikke bare ignorere?

Halvgode spiller mellom hcp 2 og 3??? Hahahahahahah. God tur lengre ut på viddene!

Lost ball

over 16 år siden

Lost ball

Fy f... så lei jeg er av deg din vemmelige dritt. Du klarte deg en liten stund uten stigmatiseringer og provokasjoner, men nå ble abstinensen for sterk?

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

AAge: Deter jeg helt enig med deg i. Aller helst skal ballen spilles som den ligger - det er det som er golf.

Jeg har aldri spilt en turnering med ballplassering der jeg har vært uenig med at det skulle være det. MEn jeg har spilt flere amatourer der jeg synes det burde vært det. Dog om resultatet på de turneringene var verre for min del pga dårlig underlag tør jeg ikke si :)

F.eks i Nord-norge har de hatt aversjon flere ganger mot å ha ballplassering. Du hadde sikkert likt deg der. Men når ballen ligger i rough midt på fairway fordi banen er dårlig stelt, da er det jo ikke helt rettferdig.

Det morsomme er de som sier "Jammen det er likt for alle!". Men det er jo nettopp det det ikke er. Noen er heldige, mens andre ikke er det.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Jeg har hørt at 9 av 10 turneringer avholdt på vestlandet ble gjort med sauer som transportmiddel for både spillere og bager!

Mine kilder er troverdige, og har både navn og lister, men de skal få være anonyme siden jeg stoler på dem.

I tillegg var det prostituerte som serverte den kalde bayeren som alle fikk utdelt på første tee på samtlige avholdte turneringer i Rogaland i år, dette fra samme troverdige kilde.

jeg trenger ikke dokumentere påstanden min, da jeg anser meg som en hyggelig, omgjengelig og troverdig debattant.

hva mener dere omdette?

Draw

over 16 år siden

Draw

Jeg for min del er lei av den useriøse golfkulturen på sørvestlandet. Bruken av sauer på denne måten er totalt uakseptabel for oss som kommer fra andre deler av landet. Sauer er ålreite dyr, og de fortjener bedre enn å måtte være med Aage på golfbanen!
I tillegg har de blandet inn alkohol og horer?!?!
Nei vet du nå hva -slikt hører da bare hjemme i golfturer til utlandet. Det er nok mang en Sarons Dal pastor som vrir seg i serken når denne informasjonen kommer på bordet. Det blir i alle fall slutt på søndags-golfen til Aage....

Jeg syntes du er modig jeg Aage! Det krever mot å tørre å spille så dum som du gjør til stadighet. I alle fall når man tar med i betraktningen at navnet ditt ikke akkurat er hemmelig, og at en del mennesker faktisk tror at du mener det du sier her inne. Du må være forsiktig Aage, noan kan ta deg seriøst en dag og da kan du risikere innleggelse både her og der tror jeg.
Foreløpig går det nok greit, siden du er så langt ut på viddene at alle jo skjønner at ingen ved sine fulle fem kan skrive slikt som du har gjort frem til nå.
Ta pillene dine Aage, så kommer de rosa elefantene og trøster deg snart!

c

over 16 år siden

c

LA VÆRE Å SVARE DERSOM DERE ER SÅ LEI AV Å LESE AAGOLF SINE INSINUASJONER OG OGSÅ Å SVARE HAM -------- LA VÆR LA VÆR LA VÆR.

Da slipper dere å bli så irriterte - husk her er heldigvis ikke redaktøren så korrigerende som andre steder....

Aage

over 16 år siden

Aage

Jammen er det artig å vokne til så mye visdom som er fremsatt på denne tråden. Sakligheten lyser av alle innlegg må jeg si :-)

Nok om det.
Når en leser gjennom dette så forstår jeg godt de turneringsleder som sier: "la de få den jævla ballplasseringen så slipper vi den forbannede masingen."

Det som alle som følger med uke etter uke vet, er at det har vært markant økning i bruk av ballplassering på østlandet i 2008 sesongen.
I resten av landet har bruken av dette vært relativt normal.

Altså må det enten ha vært ekstremvær på østlandet eller så har det skjedd en holdningsendring i turneringskomiteene.

På denne tråden forklares bruken ved at det har vært tørt omtrent hele sesongen. En annen hevder at det har vært søkkvått hele sesongen.
Værmeldingen hevder at det har vært en god og varm sommer.

Den store masse er som vanlig helt uvitende og gjemmer seg bak personhetsing i vanlig stil.
Det må de da bare få lov til. Det er nok altfor komplisert for dem å sette seg inn i de mekanismer som former disse avgjørelser.

Når en hevder at det er god nok grunn til å innføre ballplassering er at det kan være risiko for at det kan komme rusk på ballen blir det riktig så underlig.

Hvorfor har en da 3 situasjoner i regelverket hvor en spesifikt ikke har lov å rengjøre ballen? Dette må da bety at det er meningen at spillerne skal akseptere at det er uregelmessigheter på ballen.

Konklusjonen må her bli at det er holdninger og oppdragelse som er forskjellig rundt omkring i landet.
Lynnet i vårt langstrakte land er også på golfbanen slik at en er roligere og mer avbalansert i oppførselen så snart en får skapt litt avstand til de befolkningsrike områder.

Det skal bli artig å følge med om denne utviklingen fortsetter også neste år, men egentlig så tror jeg at det sentralt vil bli innstramminger slik at golfen tilbakeføres til det opprinnelige.
Spill ballen som den ligger og banen som den er.
Kun på den måten vil de beste skille seg ut.

En fra sørvest

over 16 år siden

En fra sørvest

Dere har ikke noe å klage over folkens.
Vi må forholde oss til ham daglig

blablabla

over 16 år siden

blablabla

Og du leser fortsatt regelverket som fanden leser bibelen.

"Hvorfor har en da 3 situasjoner i regelverket hvor en spesifikt ikke har lov å rengjøre ballen? Dette må da bety at det er meningen at spillerne skal akseptere at det er uregelmessigheter på ballen"

Hvorfor HAR man situasjoner i regelverket, som gjør at man KAN rengjøre ballen spør jeg da?? Er det fordi det er morsomt å rengjøre ballen for "rusk" som du sier? Eller KAN det være fordi "rusk"(eller store jordklumper) ødelegger et golfslag?

Forøvrig er jeg rimelig glad for den avstanden det er imellom oss. Apropo den rolige og avbalanserte oppførselen, tror jeg rett og slett det dumhet og stahet som er forskjellen her... i DIN disfavør.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jøss... har du blitt ekskludert fra det hellige forumet på Golfsiden, Aagolf?

Jaja, da er det jo like godt å pøse på med dine latterlige påstander her inne i stedet....

Folkens, jeg tror kanskje dere skal lese litt ekstra hva Hr. Larsen skriver.
han snakker om de "halvgode spillerne i kategori 2 og 3".

Alt er relativt, men selvsagt har ingen her inne oversikt over Stablefordturneringene som du deltar i, så det er nok sant at østlendingene etter dette forferdelige ballplasseringsåret har blitt jålehandicappere i kategoriene 2 og 3.

Uansett så er det jo godt å høre at absolutt alt er på stell der du bor, så vi østlendinger kan misunne deg NOE i hvertfall.
En jålehandicapper i kat. 2 og 3 kan jo tross alt gjøre stor skade på sporten.....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Og jeg venter fortsatt på et svar på hvorfor "halvgode østlendinger" drar fordel av et kunstig lavt handicap.

I den kategorien du snakker om er det vel mest handicap-turneringer som blir spilt, og hvis det er slik du sier så blir det vel en fordel for "halvgode vestlendinger" som etter ditt skjønn har et riktigere handicap?

Vestlending

over 16 år siden

Vestlending

Kodet melding til Aage: Bæææ bæ bææææ bææ bææææh bæ bæh bææ.

Ulv i fåreklær

over 16 år siden

Ulv i fåreklær

BÆÆÆ bææh bææ BÆÆ bæh

snappy

over 16 år siden

snappy

"Hvorfor har en da 3 situasjoner i regelverket hvor en spesifikt ikke har lov å rengjøre ballen?

Svar: Man skal ta den straffen når man slår ballen i skogen, rough eller lignende. Får man rusk på ballen når man treffer fairway, og eller det er stor sannsynlighet for at dette kan skje bør det innføres ballplassering på fairway.

HCP kat 2-3:
Hvem bryr seg?

Under NM sto det i avisene at NM ble gjennomført i solskinn. Det stemmer det. Men natt til torsdag kom det 50mm nedbør (mye det!!!).

Mener det var ballplassering på Moss og Rygge også. Var jo ikke veldig bra vær der da heller.

På våren var det vel dårlig med vekst mange steder på Østlandet. Så derfor ballplassering.

Aage:
Mener du virkelig at alle på dette forumet skal ringe til de respektive klubbene å høre med dem hvilke turneringer de har gjennomført med ballplassering. Dette er jo helt uhørt. Fører klubbene virkelig statestikk på dette?

Jeg stemmer for at alle svar til Aage, Larsen eller andre innlegg skrevet av deg besvares med "mhm" fra i dag av. Men jeg ser jo hvorfor du er her... Du er jo her du også av den grunn at du vil at tiden skal gå.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

I'm in.....

Aage

over 16 år siden

Aage

Alle disse åndfulle innlegge er jo veldig informative og lærerike så disse får stå i fred.

Imidlertid finner jeg ingen plass i regel 5, 12 eller 22 at en må ligge i de områder som Snappy antyder.
Heller ikke kam jeg finne noe i regel 13 at det bør være ballplassering på fairway.
Jeg er nok fremdeles av den oppfatning at dette skyldes masing fra halvgode spillere som vil skaffe seg 5-10 slag "gratis"

Olle

over 16 år siden

Olle

Aage, enten så sitter du og ler fordi du klarer å hisse opp alle disse "dumme" østlendingene. Greit nok, en hobby må du vel ha. Alltid litt morsomt å slenge med leppa på et forum.

Eller så har du et eller annet mot denne homogene gruppen østlendinger, som alle oppfører seg likt. Østlendinger som leser dine innlegg, blir sittende som spørsmålstegn. Hææ hvorfor liker ikke vestlendinger oss (siden du er vestlending så er jo du representativ for den homogene gruppen vestlendinger).

Det er egentlig en konflikt vi på østlandet ikke var klar over eksisterte.

Ellers så hadde jeg satt pris på om du kunne svare på Gunnar B. sitt spørsmål.

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

Aagolf svarer av prinsipp ikke på spørsmål der han er ute å kjøre

Aage

over 16 år siden

Aage

Homogene grupper Olle?
Jeg vil nok anta at godt 90% av østlendingene ikke er halvgode golfspillere. Slik er det vel også i resten av landet.
Det interressante fenomen er fremdeles hvorfor det har vært en slik markant økning i ballplassering i en enkelt del av landet.
Forklaringene gjenspeiles ikke i de værmessige forhold. Da gjenstår kun menneskelig oppførsel og det er sikkert nok med en liten gruppe som hyler høyt nok.

Igjen. Det skal bli artig å se utviklingen i 2009

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

At ballplassering kan gjøres til et problem er i seg selv er fantastisk.... At man faktisk uten dokumentasjon i det hele tatt kan lire av seg masse vissvass om at det er et geografisk problem er om mulig enda mer fascinerende.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

mhm

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Aage vil / kan ikke dokumentere påstanden sin om mye ballplassering, og det er helt uaktuelt for de fleste av oss å ringe rund til klubbene og spørre om ballplassering i turneringer. Ikke gidder vi, og ikke har klubbene statistikk på den slags.

I en annen sammenheng var jeg innom yr.no, og ser der at det var dobbelt så mye nedbør på Blindern som i "normalåret" både i juli og august. Riktignok er det ingen golfbaner på Blindern, men det indikerer allikevel at med så mye nedbør er det kanskje ikke så rart hvis det er ballplassering i en del turneringer, både for å skåne banen og gi relativt like forhold for spillerne. Da hjelper det heller ikke mye med god temperatur.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er da ikke nødvendig det Pepper. I de fleste tilfeller aksepterer en at den som bruker tid på å følge med vet litt mer enn dem som ikke bryr seg med det.
At det at en ikke vet noe skal bevise at det en annen hevder er feil er jo et greit utgangspunkt.
Jeg vet om minst et politisk parti som er ekspert på slikt.
Så kan hvem som helst sutre videre. Jeg skal kose meg med å følge fenomenet i 2009

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

"Jeg skal kose meg med å følge fenomenet i 2009"
Det sier det meste om den mannen.

Olle

over 16 år siden

Olle

Aage, du må huske at du har med østlendinger å gjøre og vi stoler jo ikke på noen.

Vi er alle spent på feks hvor mange % av turneringene hadde ballplassering i 08 vs 07, og hvordan er de samme forholdstallet i resten av Norge??

Jeg tror du har bitt deg merke i noen turneringer hvor det har vært ballplassering, og lurt deg selv til å tro dette er representativt for østlandet. På samme måte som du mener at sommeren har vært den beste i manns minne, når det faktisk har regnet mer på østlandet enn normalt.

Jeg tror at psykologien har spilt det et puss, og dette kombinert med et fordomsfult syn på østlendinger, har fått deg til å trekke en konklusjon på feil grunnlag. Tror faktisk ikke det er bevisst fra din side, derfor spør vi om grunnlaget.

Hva med meg da

over 16 år siden

Hva med meg da

Jeg arbeidspendler mellom østlandet og vestlandet.
Vet ikke om jeg skal karakterisere meg som halvgod østlending eller dritgod vestlending.
Har ihvertfall et par klubbmesterskap fra vestlandsklubben min der jeg må ha slått alle de gode vestlendingene, mens beste plassering i østlandsklubben min er en 11-plass etter å ha måttet bite i gresset for mange av de halvgode klubbkameratene mine.
Men det er uansett hyggeligere å spille golf på vestlandet for der er atmosfæren mer avslappet og folk tar ikke seg selv så høytidelig. Ikke er det så nøye med regler og etikette heller. Folk labber rundt og prater og slår med seg en ball eller to. Mens på østlandet går ofte folk rundt og holder kjeft og skuler på hverandre.
Aage og/eller Aagolf er absolutt ikke typiske vestlendinger. Så hovne besservissere har jeg heldigvis aldri møtt på vestsiden av vannskillet.

Aage

over 16 år siden

Aage

At du ikke stoler på noen Olle er da helt OK.
Det er ikke et problem for meg. Du er da hjertens velkommen til å bevise at jeg tar feil.
Jeg skal uansett kose meg med å følge utviklingen av fenomenet i 2009 og er rimelig sikker på at bruken av ballplassering vil begrenses betydelig neste år.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage: Antakelig fordi det neppe kan regne noe særlig mer.
Neste år har vi parkett-fairwayer på Norges beste golfbane - Miklagard!

Olle

over 16 år siden

Olle

Det er ikke opp til meg/oss til å bevise at du har feil. Vi velger bare ikke å tro på deg, med mindre du har noe konkret å komme med.

Aage har du noen kommentar til at det har regnet mer i år en normalt? Du må også huske på at vi på østlandet har både is og tæle mv, som dere mange steder er forskånet for på vestlandet.

Som sagt, selv om du er overbevist om at du har rett prøv å tenk igjenom det jeg skrev tidligere at din selektive hukommelse og fordommer lurer deg litt.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

En ting er sikkert. Jeg skipper den Forum-turneringen Aage arrangerer. Gidder ikke støtte oppunder noen som er så til de grader frekk og provoserende. Jeg trodde han hadde kommet seg og begynt å oppføre seg, men neida. Same old, same old.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg tror nok at jeg har tenkt på det meste Olle. Egentlig synes jeg det er utrolig morsomt at det å oppdage et skjevhetsfenomen kan medføre så mange totalt usaklige innlegg.
Igjen. Det skal bli artig å følge utviklingen neste år. :-)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Aage, du får det sikkert artig til neste år. Enten du finner at det er mye eller lite ballplassering klarer du sikkert å finne noe skrive om slik at du igjen kan prøve å stigmatisere halvgode østlendinger og slenge ut mange påstander uten å dokumentere noe som helst.

Lykke til.

Aage

over 16 år siden

Aage

Takker for det Pepper. Det blir nok interressant.
I min gjennomgang av gamle avisutklipp ser jeg at Hakadal som i stor utstrekning har benyttet ballplassering på kortklippet område gikk bort fra dette i en Ladies Tour i juli
Dette ble begrunnet med at Golf tross alt er en utendørsidrett.
Kjempebra Hakadal GK. Slik skal det være.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Da skjønner jeg hvorfor det tar så lang tid å dokumentere dette,man må faktisk bla gjennom gamle avisutklipp og så sammenstille dette. Hmmm,god tid altså? Vi venter i spenning på en komplett liste. Når det gjelder Hakadal så var det vel helt naturlige grunner til at det var ballplassering der før sommeren...simple as that!

Aage

over 16 år siden

Aage

De aller fleste ting har vel en "naturlig" forklaring.
Det er kun når en oppdager skjevheter at oppdageren er "unaturlig"
Men ta det helt med ro Kevin. Det er ingen som har begått noen forbrytelse her.
Jeg er forlengst over i stadiet med å se på utviklingen neste år.
Det forhindrer ikke at TL på Hakadal tok et sikkert modig avgjørelse på Ladies Touren.
Eller var det muligens fordi ingen halvgode menn deltok der?
Hvem vet.

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Jeg har spilt mange turneringer på østlandet i år! de eneste turneringene jeg har spilt som de har vært ballplassering på har vært pga isbrann hele banen, enorme mengder nedbør eller utørking!

De dommerne jeg har spurt om hvorfor det er ballplassering på flere baner jeg mener det ikke burde vært det, har svart at det er noen som er veldig uheldige og lander i FW der det er vått, dødt gress eller ikke gress. Dette er fordi at man skal ha så like forhold som mulig!

Aage, hvordan kan du på stå at man kan spare mellom 5 og 10 slag på en runde pga ballplassering!? Så du mener at jeg burde gått mellom 5 og 10 slag dårlige hver runde jeg har spilt med ballplassering!?

Det som er med ballplassering er at man ikke får fremmedelementer som på virker ballflukten! Men det har ikke så mye å si for en halvgod spiller, man har fortsatt muligheten til å redde seg inn!

Så Aage mener at alle halvgode spiller burde få nesten given Birdie hver gang de ligger på Fairway fordi man har ballplassering!?

Jaja! skulle gjerne likt å sett noe forske på akkuratt det!

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

Jeg tror Aagolf begynner og få kalde føtter for forumturneringen neste år.
Han vil jo komme til å møte mange av juksemakerne fra østlandet.
Derfor gjør han seg igjen så uspiselig at konkurransen garantert blir avlyst.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Det som nå er mest interessant er jo at han bruker Hakadal som eksempel.
Det sier litt om hvor mye Hr. Larsen følger med om utviklingen av baner på østlandet.

Hakadal har sådd hele banen på nytt i år, har de ikke?

kan kanskje forklare hvorfor de har ønsket å gi ballplassering på fairway.

Aagolf burde ta seg jobb i SSB. der jobber de også hardt med å skape statistisk grunnlag kun basert på enkeltinformasjon, og utelater, som Hr. Larsen, gjerne viktige faktorer i konklusjonene.

Aage

over 16 år siden

Aage

Som vanlig klarer ikke Yngve å holde et minimum av saklig nivå.
Jeg har verken trukket noen konklusjoner eller brukt noen baner som eksempel.
Jeg har kun oppdaget at det er langt større "forbruk" av ballplassering i ØstNorge enn i resten av landet.
Ingen har ensidig klart å førklare dette med vær eller andre naturgitte forhold. Altså må dette ha andre årsaker.
Jeg tviler på at dette har en ensidig forklaring selv om det er nærliggende å tenke på at holdninger kan være dominerende. Vi vil jo helst ikke tro at banene generellt er så mye dårligere på Østlandet enn i resten av Norge.
Hva gjelder Hakadal så var det befriende å oppdage at det var en som var enig i at Golf er en utendørssport.
En må hete Yngve for å få dette til å fremstå som et eksempel.

Konklusjon kommer tidligs etter neste sesong.
Da vil det foreligge alle relevante opplysninger fra de forskjellige klubber.

Stian

over 16 år siden

Stian

Ah.. 2 timers møkkajobb endelig ferdig. Gikk gjennom all dataen fra årets turneringer på østlandet, og kom frem til et interresant resultat som ikke passer helt med trådstarters påstand, så der fikk du den!

All informasjonen ligger forøvrig tilgjengelig på internetmaskinen

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

I min hjemmeklubb har vi stadig vekk ballplassering. Betyr det at den ligger på Østlandet ? I så fall får jeg problemer med å forklare dialekten til ungene og det dyre regntøyet mitt.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det var hyggelig Stian.
Da kan vi sammenligne neste høst når sesongen er avsluttet og klubbenes data er bearbeidet.
Det kan jo bli en artig gjennomgang før offentliggjøring.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

....her er åpenbart alt ved det vante.

Enkel som jeg er så spiller jeg etter de reglene som til enhver tid er der. Dersom det er ballplassering så aksepterer jeg at noen har tenkt seg om og besluttet det - er det ikke så lever jeg med det og. Om det er vest- eller østland, eller for den saks skyld nord- eller midtland tenker jeg ikke så mye over - jeg hygger meg med spillet, slår en mengde slag og slik får det være.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Kjære Aagolf,
kan du fortelle meg hvor jeg er usaklig, og evt. forklare meg hva som er saklig med å fremlegge en påstand du ikke kan/vil dokumentere for så å regne med at alle tar dette som en sannhet siden ingen motbeviser det med mindre de dokumenterer det????

Er du virkelig så selvopptatt at du ikke ser at det du ber om er ren dobbeltmoral??

Du gidder ikke komme med underlag for påstandene dine, og mener at dersom det du mener ikke skal være sant, så må det motbevises!!!!

tja, dersom det er saklig, så skjønner jeg jo at du ikke er interessert i å diskutere, men kun å herske og lage tråder som sklir ut og handler om Aagolf!

En udokumentert påstand, minst like saklig som trådstarters påstand.

NB! Jeg har arrangert mange av min klubbs turneringer i år, og vi har kanskje hatt ballplassering på 10% av de. de 10% var i starten av sesongen da det var vått og bløtt, og nå i slutten av sesongen da det igjen var mer vått og bløtt!

Men, hva vet jeg. jeg sitter jo bare og arrangerer turneringer på en østlandsbane. jeg hviler heller min lit til en navlebeskuer fra vestlandet!

Aage

over 16 år siden

Aage

Helt flott Sam. Slik skal det også være for den enkelte spiller.
Men det kan da vel ikke skade at noen finner det interressant å vite på hvilke grunnlag de forskjellige beslutninger blir tatt. Er det likt i alle klubber? Hvem er det som presser på for at det skal være ballplassering osv. En kan stille mange spørsmål her og det vil bli gjort.

En skjevfordeling i landet er oppdaget. Neste høst vet vi hvorfor. Det er rett og slett faglig interressant å vite.

Fagidiot

over 16 år siden

Fagidiot

Det eneste fag som kan være av noe interesse i skribleriene til Aage er etter min mening psykologi. Der er det til gjengjeldt ett og annet å ta fatt i.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Hahahaha. Jeg er imponert over hvor uspiselig du klarer å oppføre deg Aage.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Aage, greit nok - men burde du ikke gi almuen tilgang til det tallmaterialet du har? Påstander og dokumentasjon er vel ikke det samme og bærer forskjellig troverdighet?

De beslutningene det er tale om er vel fattet på bakgrunn av ganske konkrete vurderinger på stedet og å gå i rette med dem er vanskelig uten å ha vært på stedet. Jeg vil for min del anta at de som har fattet beslutningene har tatt dem ut fra sitt beste skjønn - og da får jeg som ikke var der akseptere at de sikkert er korrekte.

Aage

over 16 år siden

Aage

Hei igjen Sam. Det har da ingen hensikt å rote i gammelt rusk.

All ballplassering er i utgangspunktet et avvik fra golfreglenes R13 og et brudd på spillets grunntanke og bør ikke misbrukes.

Jeg og flere har oppdaget at det er en kraftig økning i bruk av ballplassering i en del av landet. Det er også økning i resten av landet, men den er minimal.
Greit nok det. Men hva er det som gjør det.

I går og i dag har det vært en spørrerunde på dette fora som i sin saklighet har meldt om uttørkede baner og gjennomvåte baner på samme sted og tid. I tillegg til dette så er jo endel innlegg rimelig overintelligente.
Dette betyr helt enkelt at det for folk som arrangerer turneringer kan være nyttig med så godt som mulig ensartede kriterier for hva som utløser ballplassering.

Helt enkelt betyr dette at dette forums debattanter faktisk kanhevde hva de vil.

Neste skritt blir i samarbeid med landets klubber finne frem til hvilke grunner de mener er viktige for å ha ballplassering. Vi vil også søke å finne ut hvordan dette fungerer gjennom året.

Nå skal vi kose oss med å planlegge prosjektet frem til sesongstart neste år.
Så skal vi kose oss med å følge opp gjennomføringen gjennom sesongen.
Til slutt skal vi kose oss med evalueringen.

Det vil ikke forbause meg om resultatet blir overraskende info for deltakerne på Turneringslederkursene. Vi får se.

Kos dere videre. Det vil bli ballplassering på mange baner gjennom hele vinteren. :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Og hvordan foreligger tallene Aagolf? Du sier det er en formidabel økning på østlandet. HVor mye er formidabelt? HVor mange prosent ballplassering var det på østlandet i 2007 sammenlignet med 2008?

Jeg regner med du har tall på dette siden du kan ytre "formidabel økning".

Du spør etter hvorfor gang på gang på gang. Nok en gang:

Grunnen til mer ballplassering i år har vært skader på golfbanene. Comprende?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

mhm

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Aage, årets tall er ikke gammelt rusk vel? Jeg ringer NGF for å høre om de har data på dette. Så kan vi jo sammenligne tall.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det synes jeg absolutt du skal gjøre Sam. Så har vi noe å kose oss med i høstmørket :-)

Olle

over 16 år siden

Olle

Som østlendinger flest er jeg litt treg i oppfattelsen. Hvike fordeler er det vi østlendinger får siden vi har så lavt jåle hcp, og hvor mange slag er det vi tjener på dette jukset?

Har sagt det før og sier det igjen, tror dine fordommer lurer deg, med mindre du kan presentere en gyldig statestikk så er dette kun synsing fra din side.

For diskusjonen sin del så hadde jeg satt pris på litt mer argumenter en bare "sånn er det, fordi det vet jeg".

Utfordrer deg til å komme med eksempler på 5 turneringer med ballplassering, vedder på at du ikke klarer det fordi du bare sitter å juger.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Jeg tenkte å titte litt på starten din på tråden for å se hvorfor folk flyr i strupen din. Hvis du ikke skjønner hvorfor har du usedvanlig dårlig selvinnsikt (forøvrig bevist tidligere). Men la oss nå titte på holdningene dine og hvilken form du skriver i:

Aage skriver:
"Sommeren har jo vært den deiligste og varmeste som en kan huske, men allikevel er det så maktpåliggene å unngå å måtte spille etter regel 13."

Du later her som om vi hadde en fantastisk sommer med gode forholder på banene. Det hadde vi ikke. Våren begynte veldig varm og banene hadde mange mange skader pga frostbrann. Vi hadde f.eks problemer på Miklagard med å få vanne nok pga varmen og trafikken, og våre nylagte greener fra England kom seg utrolig sakte. Max uheldig når vi først la nye greener. Rundt midten av mai og ut i juni regnet det formidabelt mye, og banen slet da også, men vi fikk banen i god stand til to store turneringer i juni. I juli var det meget varmt og fint men banen var fortsatt ikke topp, den var bare god. Og videre ut i august og september regnet det også veldig mye.

Du sier at sommeren var varm og deilig, og det var den jo, men mange baner hadde dårlige forhold.

Aage skriver:
"Er det manglende kunnskap i turneringskomiteene i denne delen av landet som gjør dette eller er det helt enkelt de halvgode østlenninger som er størst i kjeften"

Også lirer du av deg en kukete formulering om hvor store i kjeften østlendinger er. En ting skal du ha, du burde ikke ha mindreverdighetskomplekser for kjeftbruken din.

Skjønner du nå at vi flyr i strupen din når vi er lei av måten du prater til folk på?

Les denne

over 16 år siden

Les denne

http://www.golfregler.no/wip4/v2/disc_view.epl?offset=&id=270768

og se hvem dere diskuterer med, og le litt.
Denne karen liker regel # 13.

Bra at Nils J er litt mer fornuftig i sin konklusjon.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Aagolf vil aldri bli enig i noe han ikke har lansert selv.
han snakker som om han har en hel landsdel på sin side, og sier ofte "vi som bor her vest" og slikt, helt uten at noen har gitt han støtte for påstandene sine, kanskje med unntak av "c" og noen få andre.

Så, når vi andre prøver å være uenige, så blir vi ignorert, og når vi prøver igjen å være uenige, denne gangen med noe skarpere tunge, så er vi usaklige, og da gidder man jo ikke å svare!.

Er ikke lett å diskutere med mennesker som kun skal bruke sin makt til å holde folk nede.

Aagolf er den verste debattanten jeg noensinne har støtt på, uansett kategori, og når han nå flytter fra Golfsiden og inn hit, så blir jeg i tvil om hensiktene hans er å utrydde folk fra forumene, siden noen av oss da blir så drittlei diskusjoner at man kun snakker om han, og ikke tema lengre.

Jeg forstår virkelig ikke motivasjonen. Jeg begynner å tro at mannen rett og slett bare er ond.

langt og hardt

over 16 år siden

langt og hardt

jeg prøver igjen. månn djø

Olle

over 16 år siden

Olle

Neida, ikke ond! Enten så sitter han og humer over oss dumme østlendinger som biter på hans provikasjoner. Vi er jo like dumme som alle disse "svartingene" som reagerer når noen kaller dem for akkurat det.

Eller så er han bare fordomsfull, og leter etter bevis for at vi østlendinger er noen bortskjemte juksemakere hele gjengen.

Det som er litt rart er at jeg tror nesten ingen av oss på østlandet, ser på seg selv som østlendinger. Dette er faktisk første gang jeg er nødt til å forsvare meg på bakgrunn av at jeg bor på østlandet. Her på østlandet så er vi vel fra Lillestrøm, Oslo eller Bærum ikke østlandet.

Tror forøvrig at en bonde på vestlandet har mer til felles med en bonde på østlandet, enn han har med en revisor fra vestlandet.

Alltid morsom med en litt frisk debatt Aage, men nå må du komme med litt mer kjøtt på beina.

Utfordrer deg fortsatt til å komme med 5 eksempler på turneringer med ballplassering.

snappy

over 16 år siden

snappy

Aage:

Du skriver:
Men det kan da vel ikke skade at noen finner det interressant å vite på hvilke grunnlag de forskjellige beslutninger blir tatt.

Er enig med deg i dette. Men det hadde vært veldig mye enklere å si grunnlaget dersom du kom med en liste over turneringene og eventuelt datoer disse ble holdt.

Se på Hakkadal f.eks. Du brukte denne som eksempel. Du trakk frem at de hadde kjørt ball plassering en god stund i starten av sesomgen, men valgte å av slutte dette under Ladies Tour. Her fikk du en grunn.. De hadde re-sådd fairways.

c

over 16 år siden

c

Hvis Yngve klarer å tolke mine innlegg som generell støtte for Aagolf sine meninger så er du faktisk dummere enn jeg trodde. I hvert fall må du ha en svært redusert oppfattelsesevne for det du leser - kansje litt ordblind??

Hvis du i tillegg tror at du klarer å snu Aagolf i noe som helst har du seriøse problemer!

bah!

over 16 år siden

bah!

mHm .!..

Tall

over 16 år siden

Tall

Jeg har forsket litt i det siste på hvor i landet fe-hodene kommer fra. Det er litt interessant å se at vi i Norge oppfostrer flest tullinger på Sør-Vestlandet. Og for å gjøre noe annet enn det Aage gjør, så skal jeg gi eksempler på personer som har blitt nokså upopulære på forumene for tiden.

TigerLily er fra Kvinesdal.
Erik___ er fra Bjåvann.
cut er fra Kvinesdal.
Aage er fra Stavanger

Skal bli spennende å følge med på utviklingen/innviklingen i 2009.

GolfDude

over 16 år siden

GolfDude

Der tror jeg du tar feil Tall. Aage/Aagolf er unntatket fra regelen. Har aldri møtt annet enn hyggelige mennesker fra Sør og Vestlandet på Golfbanen. Aage er det man kaller et forumtroll. Det finnes bare et middel mot slike. Total ignorering.

Tall

over 16 år siden

Tall

Statistikken taler for seg :)

Solveig

over 16 år siden

Solveig

Aage har nå gått og lagt seg.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

nei c, jeg ville aldri våge å trekke noen slike konklusjoner så det var heller slurvete av meg å skrive, men du har dømt meg dum for lengst, så jeg kan vel heller ikke bruke for mye energi på å bry meg om dine konklusjoner på min intelligens.

Jeg har heller ingen tro på å klare å snu Aagolf på noe som helst.
Men, når du diskuterer ting på forumet, har du tro på at det du sier skal få andre til å snu seg mot deg og følge din holdning? I så fall er det andre enn meg som har store problemer, som du kaller det.
Jeg er usikker på hvor mye av livet ditt som består i skrive her inne, men hvis du seriøst mener at folk har alvorlige problemer hvis de har en holdning her inne, da tror jeg du trenger avvenning.

En vestlenning

over 16 år siden

En vestlenning

Helt enig med deg Olle.

Har aldri heller følt meg som en vestlenning bare fordi jeg bor der. Mennesker er jo så forskjellige, selv om de kanskje bor i samme landsdel.

Men det som er kjedelig er jo at mange av de som bor i øst-Norge nå kanskje tror at mange av de som bor på vestlandet har noen form av kompleks mot østlenninger. Dette er jo dog bare tull, noe som jeg tror de fleste her inne skjønner da det vel er rett åpenbart at Aage er svært alene i sine holdninger og alle vel bør skjønne at han kun representerer seg selv.

Jeg er også enig i at det er, som regel, en mer harmonisk og avslappet atmosfære på golfbaner på vestlandet enn østlandet, men med det sier jeg jo IKKE at ALLE østlenninger er stressede, selvopptatte og snobbete, bare det at det er vanligere å finne en plass der du kan spille avslappet golf på vestlandet enn østlandet, selv om det helt sikkert finnes mange golfkliubber på østlandet som har omtrent samme atmosfære som en vanlig vestlandsbane.

Jeg tror sikkert at det kan være slik at det fantes en eller annen turnering i år der det ble brukt ballplassering selv om det egentlig nok var litt unødvendig. Hvorvidt disse turneringene er overrepresentert i en landsdel har jeg ikke noe tall for å kunne si noe om. Det virker det heller ikke som om noen her inne har, for hvis de hadde det, hadde fakta vært med i denne tråden for lenge siden.

Aage har kanskje et lite poeng at han var med på en turnering en gang der bla bla bla, men i stedet for at på en seriøs måte forklare denne insident (som kanskje eid rom) så velger han å multiplisere fenomenet flere hundre ganger og ingen kan da ta han seriøst.

Men la oss nå, rent hypotetisk, si da at det er som Aage sier, hva så? For det første tjener en ikke i nærheten av 5-10 slag på å ha ballplassering, og hvis en skulle gjøre det så var det jammen også bra at de innførte ballplassering. Vi snakker mellom 0,1-1,5 slag i gjennemsnitt på 18 hull fordel med å ha ballplassering, det kan neppe bli mer, for da kommer en nok ut i forhold der det åpenbart MÅ være ballplassering. Hva er problemet om noen på østlandet har 3,4 i HCP i stedet for 3,8 Aage? Påvirker det deg så mye i hverdagen at du må skape en lang tråd om dette?

c

over 16 år siden

c

Yngve, dine innlegg tolkes etter det du skriver her på nettet, så når du skriver noe så responderes det på det og ikke hva du egentlig mener.. sorry for mitt utbrudd!

- jeg er tillagt Aagolf sine meninger gjentatte ganger og er litt lei akkurat det. Jeg kan nok være enig med Aagolf i utgangspunktet i enkelte saker, og har argumentert for det når jeg har vært enig. Har til og med fått takk for støtten etter som jeg kan huske, men jeg er ganske uenig i de provokasjonene han kommer med helt uprovosert selv. Han burde jo få betalt av webeier for å få mange inn på sidene.

Slik jeg ser det så skal man få kreditt for det som tross alt er positivt så får man krangle om det man er uenig i. Det ser ut til at en del her er uenig med PERSON og ikke i SAK og er prinsippiellt uenig med personen uansett hva de kommer med. Deretter krangles det for å få INNRØMMELSER fra motparten. Kanskje de egentlig er helt enige men det kan de jo ikke skrive for det blir å gi kreditt til den definerte drittsekken.

Selv om man er generellt og grunnleggende uenig med SV eller FRP så er vanligvis ikke alt de sier totalt meningsløst(BILLEDLIG TALT), NOEN ganger kommer det noe fornuftig også fra dem. Samme med Aagolf, noe fornuftig kommer det derfra også, men når det tilspisser seg og han argumenterer med 5 - 6 personer med til dels nesten bare utfordrende utsagn så blir det sånn at noen bør gi seg og det skjer jo ikke......

"Vitenskapsmannen Tall den smarte" ønsker bygge under disse frontene og er litt oppvigler så man vet hvem man skal være enig med. Det må jo tolkes slik at han ønsker å definere hvem han skal holde med så han slipper å komme i unåde hos de han vil leke med
- hva med å gjøre seg opp noen meninger selv og så stå for dem i etterkant i stedet for å "forske" rundt. Tall sitt innlegg er nok funnet tidligere på dette forumet - det er en som gjerne tar på seg denne oppgaven.

Aage

over 16 år siden

Aage

God morgen alle sammen.
Her har det virkelig vært produktivt i natt.

Nå synes jeg faktisk at det foregår en betydelig overreagering blant mange debattanter, men det er da lov i disse høsttider.

Nå er jo jeg forlengst over i fremtidens gleder når det gjelder ballplassering versus regel 13. At jeg har oppdaget en skjevet er jeg forlengst ferdig med. Let by gone be by gone.

At andre ønsker å produsere lange avhandlinger om mine egenskaper og fargerike liv er da bare hyggelig.
Det er ikke sikkert at jeg leser det, men ender dette opp med en liten setning på turneringslederkursene om en 8-10 år er det absolutt værd det. :-)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

tamtaratam.... fasit er her. Med vestlandet definert som vest for dyreparken og Møre/Romsdal inkludert og NGFs tallmateriale så er svaret ang. ballplasseringsspørsmålet:

Vestlandet 39%
Østlandet 28 %

...eg restar min keis.

Hakadal er holdt utenfor og det er sikkert en del lokale jånni-turneringer som ikke er med.

Aage

over 16 år siden

Aage

Hehe Sam.
Den er fin :-) Ha en god dag.
Du får et riktig svar neste høst./vinter

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Jeg tror det er mer vanlig enn vi liker å tenke oss at det eksisterer "vrengebilder" av prototyper på folk fra forskjellige landsdeler. Nordlendingen er litt enkle, brautende øldrikkere som banner minst tre ganger i hver setning. Nordtrønderen er en traust person med bart og skinnvest som drikker karsk. Sunnmøringen er en gjerrigknark som er en jævel til å tjene penger. Østlendingen er en litt fornem og selvhøytidelig person som ikke bryr seg- eller vet særlig mye om- det som skjer utenfor det sentrale østlandsområdet. Disse prototypene er selvsagt riv ruskende gale, - men kanskje ligger det også et snev av sannhet i dem. Og selv om en ikke nødvendigvis føler seg som en østlending eller vestlending kan dere være temmelig sikre å bli oppfattet som akkurat dette utenfra. Det er selvfølgelig ikke bra å bedømme alle vi møter ut fra disse vrengebildene, og de fleste klarer vel i hovedsak å unngå dette. Aage har tydeligvis et lite problem i forhold til dette når det gjelder østlendinger, men dette er vel i utgangspunktet hans problem. Hvis dere kunne vurdere å la være å bekrefte hans fordommer hver gang han er ute med sine sleivspark er det mulig at han sluttet med dette.
Desverre blir en mulig interessant debatt drept i fødselen p.g.a trådstarters formuleringer og totale motvilje mot å underbygge sin påstand med fakta. Hvor mye er en "formidabel" økning i turneringer med ballplassering? Om du ikke kan gi hele statistikken over hvilke turneringer det gjelder er jeg fornøyd med at du angir %-vis økning fra 2007 fordelt på landets regioner, slik at vi har et saklig grunnlag å diskutere dette på.
Hilsen en litt enkel, brautende øldrikker som banner minst tre ganger i hver setning.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Litt interessant - men ikke særlig mye - at en totalt meningsløs diskusjon kan holde på så lenge.

Spill banen som den er og ballen som den ligger - inkludert evnt lokale regler - og ha det gøy med golfen.

c

over 16 år siden

c

Siden nå SS rester sin case og Foooore nå har sagt sitt i denne saken så kan jo de som ønsker det legge inn det DE ønsker. Blir spennende å se hvor lenge det holder.

Aage

over 16 år siden

Aage

God morgen tilskuer.

Nå tilhører jeg den delen av nordmenn som mener at det er helt flott med en bannende øldrikker så lenge det er Mackøl som nytes.

Jeg vet da også godt at det eneste som betyr noe er hva en tilhører ønsker å oppfatte, ikke hva en sier så det tar jeg også helt med ro.

At jeg i en gjennomgang av gamle notater, skriv og e-post oppdager et skjevhetsfenomen er for meg mer enn god nok grunn til å bli nyskjerrig.
At dette skal føre til en voldsom innleggstorm på et nettforum er fasinerende og får en til å undres videre.
At det deretter stømmer på med motstridende forklaringer hjør fenomenet bare enda mer interressant.

Nå vet jo jeg godt at min uformelle gjennomgang i min koselige stue ikke kan benyttes som sannhetsserum for noe som helst. Det vil bare føre til en uendelig rekke tåpelige innlegg på forumet.
NSG har såvidt jeg vet ingen data om dette og det er det heller ingen grunn til da fenomenet nok har utviklet seg i de siste år.

Men jeg og noen flere her er nyskjerrig og vil vite mer om dette og vil kose oss med å få et saklig diskusjonsgrunnlag etter 2009 sesongen.
Denne unfdersøkelsen vil ikke involvere NSG, kun klubbene og vi er sikker på at vi vil få mange aha opplevelser.

Vi ser frem til å kunne komme tilbake neste høst/vinter med et vitenskapelig dokument slik at alle kan ha noe meningsullt å fordrive tiden med i kalde vinterkvelder

Kan dette føre til at et en turneleder skal slippe det forbannede maset fra enkelte spillere så er det absolutt verd det.

Ellers har Foooore det helt rette svaret.
Spill banen som den er og ballen som den ligger - inkludert evnt lokale regler - og ha det gøy med golfen

Det er mange som bør huske på dette.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Aage: Det er måten du legger fram saken din på som er motbydelig.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg får vel for god ordens skyld presisere at forkortningen NSG skal være NGF.- Norges Golfforbund.
Slik er det å være et glad og fornøyd NSG medlem.
Beklager.

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

1. Basert på tilskuers beskrivelse av seg selv er det bare å ønske Daniel Nannskog velkommen på forumet.

2. At NSG ikke har data er ikke rart. Norsk Seniorgolf har neppe et apparat til statistikk innsamling.

3. Sams tall er jo fornøyelige. Aages teori er kanskje ikke helt riktig?

4. Jeg har aldri hørt noen "mase" om ballplassering, men noen av seniorene i klubben min er veldig opptatt av at det skal være lov hele tiden. Spesielt de man kan kalle elite-seniorer.

....men hva vet jeg - jeg er bare en jålehandicapper....

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Basert på innlegget til jålehcp så kanskje det må trekkes ei grense et annet sted utfra hvem som absolutt må ha ballplassering?

Ikke ift øst&vest, men faktisk ift alder!?

Volvo Masters

over 16 år siden

Volvo Masters

Ballplassering på Volvo Masters på Valderrama i dag.

Turneringsledelsen der har nok manglende kunnskaper. ;-)

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Det er nok en østlending som sitter i turneringsledelsen på Valderrama.... eller en jålehandicapper eller en som er medlem på Mikla.

c

over 16 år siden

c

Ballplasserig ble innført for runde 3 i dag ja - det regner ltt der nede - så de har nok kanskje litt mer kunnskaper enn både Jålehandi... og "Volvo Masters".
Det hadde nok vært innført de fleste steder med de forholdene de har der nede...

hp

over 16 år siden

hp

Ikke på vestlandet.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Fornøyelig at du ikke så ironien c. Nå kan/vil du naturligvis hevde at ikke jeg så ironien din når du ironiserte over de ironiske innleggene til jåle og volvo. Men, du og jeg, vi vet sannheten. Ikke sant c?

Volvo Masters

over 16 år siden

Volvo Masters

Ja c, de har helt sikkert mer kunnskaper enn meg.
Skulle bare mangle. Jeg er medlem av klubb på Østlandet og har hatt et helvetes skrytehcp i to turneringer jeg spilte i sommer.

Men spurte de Aage først om lov?
Men han har kanskje bare Norge som område, ennå.

c

over 16 år siden

c

Det som er SPESIELT på Valderama. Merk: Ballplassering ble INNFØRT før runde 3 på grunn av kraftig regn....

DVS de to første rundene ble spillt UTEN ballplassering - og det på EUROPA touren med til dels DÅRLIG vær.

At Jesus tar noe av dette til seg skjønner jeg ikke du har ikke lagt inn noe her på en stund du......

dust

over 16 år siden

dust

C, du prater piss som vanligt. Det kom to ironiska inlegg om ballplassering, som enhver oppegående person umiddelbart skjønte var ironi. Så kommer du drassende som vanlig, med de avklipte antennene og minus-eq din. Kan du ikke bare leke i glåmma?

c

over 16 år siden

c

Garanterer at dusten er en av de som stiller på sekretariatet og krever ballplassering - uansett - regner med at han er en østlending siden det mest nærliggende er Glåmma og ikke en annen elv i kongeriket.... ikke mer på ham nå

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Synes ikke denne tråden var så mye å bry seg om jeg. Hele greia er en udokumentert påstand. Jeg kan ikke se at undersøkelsen er basert på flere års nitidig dokumentering av antall turneringer med ballplassering på østlandet. Jeg kan derfor vanskelig se at aages "undersøkelse" dersom dokumentert, er signifikant. Dette fordi været og banene på østlandet, på tross av at aage lukker ørene for det, var uvanlig fuktige i år.

Og c; at jeg ikke har postet noe på en stund hindrer meg ikke i å le når noen ikke oppfatter skriftlig ironi :)

c

over 16 år siden

c

For all del det er lørdag, har ikke lagt meg så mye opp i øst vest debatten ville bare sihva som gjaldt på på turneringen på Valderama. Ingen generell ballplassering, men på grunn av skikkelig dritvær ble det innført i dag.

hehehehheheheh

over 16 år siden

hehehehheheheh

c har like mye humor som en pose hvetemel

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Så når det e dritvær på Valderrama er det greit med ballplassering, men ikke når det er drittvær på Østlandet. Da vet vi det.

c

over 16 år siden

c

Det er nå ikke jeg som sette reglen for dette da, jåla...men sånn gjør de det på Valderama.

c

over 16 år siden

c

ser at dusten HEHE har humor og dritt nok til en hel bøtte...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg må innrømme at jeg aldri har skjønt poenget med dette temaet.

For det første, som jesus maria sier, så er "undersøkelsen" på langt nær grunding nok til å gi et bastant svar.

For det andre, hva så? Aagolf har kommet med påstander om at ballplassering brukes fordi "østlendinger skal få jåle seg ned enda flere poeng". Når jeg har spurt om ikke dette egentlig vil gi "vestlendinger" en fordel istedet for motsatt, har jeg selvfølgelig ikke fått svar på det.

I just don't see the point here.

En mer relevant diskusjon er vel heller om det brukes mer ballplassering i store, internasjonale turneringer enn det brukes på nasjonale...

c

over 16 år siden

c

Sjønner egentlig ikke hvem dere nå diskuterer med og noen slenger drit for - jeg sa bare hva den svenske kommentatoren på golfkanalen sa slik at det skule bli korrekt....

Er det et begynnende forsvar for å ha mer ballplasserng enn Valderama eller???

Tror egentlig ikke at du vil få mer ut av en diskusjon om store internasjonale turneringer eller men du vil neppe få de store følelsesmessige utbruddene som enkelte bruker for å lage kvalm for dem de ikke er enige med.....

c

over 16 år siden

c

Det som HADDE vær greit å fått vite var den eksakte grunn til at de innfører ballplssering på touren - hvorfor og under hvilke forhold.

Det hadde nok blitt litt retningsgivende for innføring er hjemme også.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

utbruddene blir nok de samme sålenge påstandene er like skinny som de trådstarter har fremlagt her.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Jeg slenger ut følgende udokumenterte påstand med empiri i det europatouren gjorde under CT på Miklagard i fjor:

Hvis vi her hjemme hadde brukt samme kriterier for ballplassering som europatouren, så hadde det vært ballplassering MYE oftere enn det det er.

Hva øst-vest debatten angår så kan vel det som de fleste andre innspill som kommer fra dette kasuset fra vestlandet, best sammenlignes med et spedbarns desperate slag med bestikk på tallerken ved middagsbordet. Det er kun et desperat rop om oppmerksomhet omkring egen person, og jævli irriterende i lengden...

c

over 16 år siden

c

ok til ballplassering på Mikla

-når det gjelder resten så regner jeg med at det var godt å få det ut - i diskusjonen kunne det like godt ha vært usagt...... det gav ganske lite, verken i diskusjonen om ballplassering eller noe annet.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Det gav DEG ganske lite c. meg gav det et fårete flir om munnviken, samt en bekreftelse om at ikke the whole world has gone mad.

Forøvrig er jeg uenig med deg om at det ikke passet inn. I en tullete diskusjon passer det seg nemlig med tullete innlegg og tullete metaforer.

c

over 16 år siden

c

Da får du fortsette å tulle med deg selv Jesus, et fårete smil er ellers noe man får når man har dummet seg litt og er litt flau over noe man har sagt eller gjort så den ser jeg svært godt....

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Eventuelt kan du ringe opp trådstarter så kan dere tulle med hverandre. Men det foretrekker du gjerne å gjøre ansikt til ansikt..

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

At mitt flir er fårete har forøvrig med mitt noe ugunstige utseende å gjøre, og garantert ikke den tilstanden du beskriver.

c

over 16 år siden

c

Huff - slo opp i ordboka og det var verre enn jeg skrev over:

fårete
adj. fårete ( a3) ['foːɾətə] tåpelig, dum
et fårete smil

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Kun et ydmykt lite spørsmål til c:

Du er ikke redd for at det kan oppfattes som arrogant og nedlatende at du tilsynelatende føler at din mening om hva som er ok å skrive er så viktig at du må skrive den hele tiden?

Volvo Masters

over 16 år siden

Volvo Masters

"best sammenlignes med et spedbarns desperate slag med bestikk på tallerken ved middagsbordet."

He he. Den var jævlig bra. Lo godt.

Forøvrig enig i resten av innlegget og

c

over 16 år siden

c

Joda, kan sikkert være sånn, res, men i forhold til din karakteristikk av "kasuset" fra vest faller det meste igjennom....

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

c: Takk for svar. Kasus=tilfelle (står i ordboka di)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er en ting jeg ikke skjønner, c. Og det er hvorfor i all verden du alltid forsvarer aagolf og koll?

Dette er ikke ment som noe angrep på deg, jeg er bare nysgjerrig...

Slik jeg ser det, så er de to ovennevnte de kanskje mest arrogante og nedlatende personene på dette forumet. Ikke bestandig, men veldig ofte.

Hver gang de får pepper tilbake, har jeg inntrykk av at du kommer inn som en forsvarer for dem. På en måte er det jo prisverdig, men samtidig ordlegger jo ikke du deg særlig mer ydmykt enn de du kritiserer.

Det blir ofte noe litt sånn surrealistisk over det hele, synes jeg. Så jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du gjør det...

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Jeg er ikke helt enig i at koll er arrogant og nedlatende som aagolf. Han er imidlertid fryktelig unyansert, og det kan virke arrogant.

Når det er sagt mener jeg c avslørte sin kjærlighet ovenfor de ovennevnte (aagolf i dette tilfellet) i denne "diskusjonen", som egentlig ikke har livets rett.

Men for all del, det kan jo hende han bare er litt dum..

c

over 16 år siden

c

GB - 1.11 kom det en kommentar om Valderama. Jeg skrev så hva svensken hadde sagt under sendingen. Etter det har diskusjonen handlet stort sett om å si drit på best mulig måte.

Generell har jeg vel sagt at fjesingen bør oversees når an tar ut - ikke forsvart ham.... han har mye bra men mange spesielle måter å si ting på som ikke så mange er enige i.....

Kan GB si i hvilket innlegg jeg har forsvart noen som helst etter 1.11 så skal jeg fortelle nærmere hvorfor...

c

over 16 år siden

c

Du bør jo også nå fortelle når jeg forsvarte Koll - den skal jeg ikke gi meg på før du forteller når jeg gjorde...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

c, dette var ikke noe forsøk på å angripe deg, og handler ikke om denne spesifikke saken.

Bare noe jeg har lurt på lenge, som jeg tenkte kanskje hadde en eller annen logisk forklaring.

Jeg vet du har pleid å si at Aagolf bør overses når han har sine "dårlige perioder". Det er ikke noe dårlig råd, men vanskelig å gjennomføre, fordi det alltid vil være en eller to som ikke klarer å dy seg.

Men hvis du mener Aagolf bør overses når han sier dumme ting, hvorfor overser ikke du andre når de sier dumme ting?

c

over 16 år siden

c

"Alle" ber Aagolf om å ikke trekke på østlendinger, derfor trekker A på østlendinger og det virker som om han synes det er kjempebra at alle reagerer.... det er jo ikke snakk om en eller to---- og det er snakk om folk som er virkelig fornærmet virker det som. Da er det beste rådet å forsøke å overse ham og komme over på noe annet.

Mine reaksjoner på de dumme utsagnende er ikke forårsaket av at jeg er fornærmet. Når jesus proklamerer en fornærmelse og en spydighet og på toppen understreker fornærmelsen med å si at han sitter med et "fårete smil" for å understreke hvor smart han er - ja da kan det jo være litt underholdende å sette den fornærmende parten litt på plass.....

Hvis alle var like enige som du og enigheten (enigheten er ikke skrivefeil) din så hadde det ikke vært tråder over 7 innlegg - bortsett fra når HB spiller turnering da...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Ok...

Siste avsnittet ditt: Kan jeg tolke det slik at du skriver provoserende innlegg for å unngå at alle skal være enige?

c

over 16 år siden

c

Hvis du leser det som står etter 1.11 så var det fra min side ballplassering inntil jeg lot meg provosere en smule av en del og svarte på tiltale

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Ok, c. Etter min mening er det som står etter 1.11 kun en misforståelse, og det er ikke denne saken jeg skriver om. Jeg prøver bare - på et generelt grunnlag - å forstå hvorfor du skriver som du gjør noen ganger.

Jeg har også oppfattet at du har et eller annet horn i siden til meg, uten at jeg har fått noen klarhet i hva denne antipatien bunner i.

Det ser ut til at en av grunnene dine kan være at jeg kjenner flere som skriver her inne, og at vi ofte er enige.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

C minner om en lærer ved barneskolen jeg gikk på. Han hadde også en tendens til å be mobbeofferene om å la være å bli mobbet...

Les innleggene fra kasuset og bytt ut "østlendinger" med "utlendinger", "homofile", "svarte" eller hva du vil så skjønner man hva slags holdninger kasuset forfekter.

Sannsynligvis mener han det ikke så alvorlig, og dermed er vi tilbake til den bestikk-trommende babyen. Folk som kan noe om barneoppdragelse sier at man skal vie oppmerksomhet til ønsket oppførsel, og overse uønsket, og det er vel dette C mener vi skal praktisere. Men på et eller annet nivå må man sende ungen til en time-out. Og det har vel skjedd med andre vestlendinger tidligere har jeg skjønt. :)

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Beklager at jeg fornærmet deg c, og takk for at du satte meg på plass :)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Volvo Masters (01.11.08 kl. 17:22)
Ballplassering på Volvo Masters på Valderrama i dag.
Turneringsledelsen der har nok manglende kunnskaper. ;-)

Det som er så morsomt her var at c ikke skjønte at den siste setningen var sarkastisk ment. Utrolig morsomt egentlig!

c

over 16 år siden

c

Jeg har ikke noe horn i siden på deg GB men vi er nok noe uenige i mange saker og hvis du tolker ueninghet i retning av å ha horn i siden på noen så har jeg ett horn i siden din, men kun i forståelse av generell uenighet.... :).

Skulle ellers ønske at vi kunne diskutere sak uten at tidligere uenigheter ble dratt frem til stadighet. Er vi ferdige med en tråd så bør vi være ferdige og så komme videre..... men det er visst vanskelig, ikke så mye for deg men for svært mange. Det virker faktisk som om det er svært viktig å "ta" visse folk og da er det viktig å tromme sammen flest mulig og slenge dritt - ref jesus og recineren som er i gang her

Den første grunnen er det ikke noe i (gjengen) men når det er sagt så tror jeg det sitter ganske langt inn for en del å si at de er enige med noen de er prinsippiellt uenige med. En del av de som spiller sammen farges nok noe av at de er en av gjengen.

Godt at GÅ har det morsomt forøvrig

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Slutt nå å prat om denne gjengen da c. Greit nok at du ikke har venner her, men du kan jo starte å godta at noen av oss faktisk kjenner hverandre godt på fritiden.

c

over 16 år siden

c

At jesus er fornærmende betyr ikke at noen blir fornærmet, spesiellt ikke når han latterliggjør seg selv med at han sitter igjen med ett"fårte flir".

Du burde glemme det utsagnet og håpe at alle andre glemmer det så snart som mulig, dårlig utseende eller ikke....

c

over 16 år siden

c

GolfÅge - du har sittet og slengt dritt hele veien og nå vil du tydeligvis tas alvorlig... - GB spurte om gjengen og da svarer jeg.....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Greit det, c. Blanke ark høres fint ut for meg ihvertfall.

c

over 16 år siden

c

Bra

- nå er det slutten på Valderama - har ikke fått med meg om det er ballplassering i dag ut over at det er en lokal regel om at det er fritak for plugget ball over hele spillefeltet. Den fikk jeg med meg nettop. Det er visst en skandinav som leder ---- og sakris... synes det er fint i Andalucia - det synes jeg og.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Skal vi se c. Hvorfor skal jeg glemme utsagnet mitt? Det er jo bare du som "den fornærmede" som mener det. Selv er jeg i all min ydmykhet særs godt fornøyd med mine uttalelser. Naturligvis blir det sedvane for den som til enhver tid føler seg fornærmet å ha behov for å ta til motmæle. Jeg så dette litt for sent og beklaget meg derfor så godt jeg kunne. :) At du har trøbbel med å forstå flertydige uttalelser er jo allerede stadfestet (ref ironi osv), men det er ingen grunn til å bli lei seg og forsvare seg med sprukne negler og melketenner uten grunn. :)

Jeg forstår at du frykter gjeng-mentaliteten så usikker og livredd som du fremstår.
Du bør for ordens skyld glemme nicket "c" og håpe at alle andre glemmer det også.

Blanke ark? ;)

c

over 16 år siden

c

O my goood jesus. Sett på deg ditt fårete glis og se resten av Valderama og når det er ferdig så ta deg en tur på byen med ditt laue smil - gjør hva du vil for meg....... Det var en ren anbefaling og ingen ting annet..

c

over 16 år siden

c

laue = flaue - det var en f som forsvant - sorry

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Ok, jeg på min side insisterer. Dvs litt mer enn en ren anbefaling. (Tror forresten du bør trekke frem ordboken din igjen)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

... og slik går nu dagan :-)

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Snart vår eller? :)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Neppe. Det er nok smartere å preppe skiene istedet. Men ser det meldes varmere mot helga, så jeg håper på en tur til Larvik eller noe sånt.

Jmo

over 16 år siden

Jmo

OOO! jeg er med til Larvik! Har gratisbillett, hvis ikke KingBen tok de med til Ytlandet.... :(

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Får nye køller i posten på Tirsdag, og har fryktelig lyst til å prøve dem andre steder enn inne på Fornebu merker jeg.

c

over 16 år siden

c

ok jesus - tåpelige smil - c kommer jeg til å bruke så får du si hva du vil

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Vi kan godt satse på Larvik til helgen, kan jo snakkes igjen på torsdag eller noe sånt. Hadde jo vært hyggelig å sett hvor mye bedre du har blitt på et år, jesus :-)

Jmo er sikkert velkommen også, hvem du nå er (?)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

c: Det er vel egentlig du som er ekspert på å slenge dritt uten at du selv er klar over det :) God bedring

...

over 16 år siden

...

Hvor er det egentlig jeg slenger dritt her? Det at du ikke skjønte sarkasme?

c

over 16 år siden

c

GolfÅge - skal det være formildende at det var sarkasme du brukte?

Fra Wikipedia: Sarkasme er håning, gjøn av eller latterliggjøring av en person, situasjon eller ting

+ mye mye mer. Sarkasme er en MUNTLIG for for ironi som er vanskelig å få frem i skriftlig formidling - men du klarer det visst...

dvs - Sarkasme = dritt i vanlig folkelig språk

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Haha du er passelig teit nå :) Det var du som klarte å få igang krangling igjen fordi du ikke skjønte det lille stikket i retning Aage. Men deg om det. Du får kose deg videre med Wikipedia du og se om du finner ordet "humor".

En ting er sikkert. Du er en unik person på forumet som skaper endel underholdning.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Ay nå glemte jeg jo å spørre om det jeg skulle.

Du sa jeg kom med dritt hele veien. Hva er hele veien? Hvis hele veien var ett stoppested med sarkasme så burde du kanskje slå opp i wikipediaen din på "hele veien" også.

@GB

over 16 år siden

@GB

Jmo=Monnee....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hokkidokki, Jmo. Vi snakkes på torsdag og ser an vær og føre og slikt.

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Østlendinger er teite.

GB har en gjeng.

GÅ kaster bare dritt.

c har ikke horn i siden til GB.

....dagens økt oppsummert.

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Samt det vanlige som vi ser hver dag:

"Vestlendinger" svarer ikke på direkte spørsmål.

("Vestlendinger" som i en generalisering av at når én vestlending ikke svarer så gjelder det alle vest for vannskillet)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Men: Molde vant over Mjøsa, Ålesund har fortsatt sjansen og begge laga fra nord har gjort en knallsesong.

Gratulerer til alle som er fornøyde :-)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

For ikke å glemme at Brann vant over Enga, noe som gir et slags plaster på såret på tampen av en dårlig sesong.

Det er mange hyggelige østlendinger. Synd at Aagolf ikke får erfart det der han gjemmer seg bort på Solastranden.

Når jeg leser GB og gjeng ser jeg lissom for meg litt sånn West Side Story aktige småkjeltringer med en mean leder. Er kanskje et stykke unna virkeligheten. Barcentrale er mer mafioso enn GB - kanskje han er en slags gudfar, med GB som en slags capo? Eller kanskje GB passer bedre i et B-gjengen perspektiv - 167-761 Bull, med Gålf Åge som en slags Ørnulf Ørn som trekker i trådene?

c høres mer ut som en gjengleder - en slags Bond skurk - den slemme mtpolen til Q og M?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

litt morsomt å lese at c snakker om gjengen også, siden han i samme åndedrag ber oss om å legge ting fra fortiden bak oss.

hmmm.... rart å skulle starte med blanke ark for hver diskusjon som startes.
Betyr det at vi ikke er gjeng lengre når den tråden som handlet om gjengen ikke er den som det skrives i?

:)

(lagde et smilefjes sånn at i hvertfall noen kan forstå at jeg skriver det med et pittelite smil om munnen)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hmm... Ikke er jeg leder, og ikke har jeg noen gjeng.

Hehe, jeg må vel være den mest ynkelige person som noen gang har blitt kalt gjengleder.

Gunnar Bulliano

over 16 år siden

Gunnar Bulliano

Enig med deg, Sam: Barcentrale er den fødte gjengleder.

Jeg vil heller være en hitman :-)

Smilende SamSoprano

over 16 år siden

Smilende SamSoprano

Du er den fødte hitman GB. Med det litt Clint Eastwood aktige utseendet og et mystisk bosted på prærien er det ingen tvil. Men da kan du ikke ha en gjeng, så den må Gålf Åge eller Barce overta.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Gunnar: Jeg har sett deg spille, så noen "hitman" blir du ikke. Kanskje du kan bli "hit-og-dit-man"? :)

Gunnar Bulliano

over 16 år siden

Gunnar Bulliano

Hit-og-dit-man ja. Det låter mest som en ryddegutt eller noe sånt.

Faen, jeg skjønte jo at jeg kom til å bli degradert rimelig kjapt. Fra mafioso til håndtlanger på et par timer.

Men takk til SamSoprano for sammenlikningen med Clint. Vet du, jeg har alltid ment det samme!

Skjønner bare ikke hvorfor ingen har sagt det før :-)

Smilende SamSoprano

over 16 år siden

Smilende SamSoprano

At ingen har nevnt det før skyldes nok bare misunnelse Signor Bulliano.

Resurrected er ingen hitman selv - han får jo angstanfall av å "bare" spille på handicap. Den type nervøse karer er ubrukelige som mafiosi, men gode i golf.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

likheten er slående Bulliano.... spesiellt rynkene.

Gunnar Bulliano

over 16 år siden

Gunnar Bulliano

Takk Yngve... tror jeg...

Jeg tenkte mest på det litt værbitte og målbevisste uttrykket, de kalde øynene og den gjennomtrente kroppen.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

:

Stian

over 16 år siden

Stian

Så jeg riktig når de hadde ballplassering under HSBC sisterunden ?.. forbannade jålehandicap`ere disse proffene. Spill ballen som den er! Det er slikt tøffe golfere på vestlandet her gjør!

c

over 16 år siden

c

Tydeligvis like pinglete som de er på Losby - har de ikke perfekt teppe så får de det ikke til .....:)

Kommer til å bli en sånn drittsak som går igjen hver gang det er ballplassering hos jålehandikapperer er blitt fornærmet.....

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er nå engang slik at det å følge regler er for vanskelig for mange som mener de er flinke.
Det å spille ballen som den ligger og banen som den er har overlevd i mange hundrede år.
Men for dagens oppblåste egoister er jo dette alt for vanskelig.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Ja, helt klart....

Hva er egoistisk med dette?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Støttet! Dagens oppblåste egoister altså... Fy!

Nei, da var det noe helt annet med GÅRSDAGENS oppblåste egoister :-)

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Noen mener at alle som gjør noe annerledes enn dem selv er egoister.
selv mener jeg at de som kun beskuer fra navlen er de mest egoistiske.

Men, så er jeg også bare en egoistisk østlending.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

"har de ikke perfekt teppe så får de det ikke til"

Det er nok ikke det som er grunnen for å bruke ballplassering. Det er nok fordi ballen fort blir gjørmete når den lander på veldig bløt og våt fairway, også skjønner de som arrangerer/TD at det bør være LIKE forhold for ALLE spillerne som er så flinke at de har truffet fairway.
Jeg synes dette med at alle skal få samme forhold for et godt slag ikke er så egoistisk. Det er vel egentlig bare fair.

Jeg er generelt i mot ballplassering, men det er pga at jeg er så jævlig dårlig at jeg stort sett bare treffer roughen. Hvis jeg forlanger at de som treffer fairway skal ha like dårlige forhold som jeg som treffer roughen så innbiller jeg meg at jeg da nok oppfattes som mer egoist enn visse andre.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Scrambler: Det er bare ikke alle som vet hva ordet betyr :)

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå er det nå engang slik at de aller fleste damer treffer fairway hver gang.
Følger en argumentasjonen til de egosentrerte jålehandicappere videre så må det bety at damene er vesentlig bedre golfspillere enn disse mennene som kun kan et slag fra fairway.

Det er da også et tankekors at det faktisk finnes 3 situasjoner hvor en nektes å rengjøre ballen eller rydde grunnen før tilbakelegging.
Det er faktisk en grunn for at det er meningen at golfspillet skal foregå ute i all slags vær og med variable grunnforhold.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Du føler vel ikke at du gjentar deg i særlig grad nå?
Vi kan reglene Aage. Og du må bare finne deg i at ballplassering også er en regel som tas i bruk når det er behov for det.

Men kan du forklare hva dette har med egoisme å gjøre? Var det ikke ballplassering som var diskusjonen?

c

over 16 år siden

c

Mener du virkelig av alle de foregående 190 innleggene har debattert ballplassering Gålf Åge......

...saken er da virkelig utdebattert så til de grader - alle har fått sagt hva de vil og de som har villet ta noe til seg har hatt mulighet til det -

- nå var det bare en Losbyfyr som ikke har glemt debatten og måtte drite litt galle ut over "motstanderene".

Har du ett skikkelig gressteppe på FW, blir ballen svart da? og er det nødvendig med noen rengjøringsregler hvis du har ett fløyelsteppe slik vi er vant med på vår bane ????

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er veldig positivt at alle på dette forum kan reglene,
Da vet de også at regelen om ballplassering skal benyttes kun i helt spesielle tilfelle og i minst mulig utstrekning og skal trekkes tilbake så raskt som mulig (side 125 i boken vår)

Så har det de siste år vokst frem en type spillere som skal ha ballplassering omtrent alltid.

Selvfølgelig er dette egoistisk.
De flinke spillere klarer seg godt med å spille banen som den er og ballen som den ligger.
Så har en alle den som selv mener de er gode, men trenger hjelp av ballplassering.
Det virkelig kjedelige med denne type spillere er at de i stor grad også overføre disse holdninger til sine håpefulle.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Så kommer markedsundersøkelsesfenomenet Aage "Fantasi" Larsen.

"Så har det de siste år vokst frem en type spillere som skal ha ballplassering omtrent alltid."

Hva er det du preiker om Aage? Hvor er det du har dette fra? Har det vært en markedsundersøkelse du kan peke på? Er dette bare noe du finner på - igjen? Kanskje det er en erfaring du har fått på vestlandet der du alltid spiller. Jeg hører aldri noen gnage om ballplassering når det ikke er grunn til det. Og jeg spiller endel turneringer på østlandet varje år :)

Så kult at vi kunne fortsette å diskutere dette :) Takk til Losby-mannen.

Aage

over 16 år siden

Aage

Når har ergumentasjonsformen til Golf Åge veldig lite med diskusjon å gjøre, men for all del.
Bjeffing og personhets er da en ikke uvanlig "diskusjonsform" for enkelte egosentrerte.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Lol. Så du mener at jeg ikke har diskutert emnet i denne tråden? Det er bare du som lukker øynene og ikke gidder å svare på hverken spørsmål, eller ta til deg informasjon. Så du har helt rett - da blir det lite diskutering.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Kan noen snart forklare meg hva som er egoistisk og egosentrisk med ballplassering?

Og, jeg har et spørsmål til også!

Når det er ballplassering på en golfbane så er dette noe som avgjøres av ledelsen i klubben, eller av turneringsleder.

på hvilket tidspunkt er det disse egoistiske egosentriske jålehandicapperne som bestemmer hvilke forhold man skal spille under?

jeg har ALDRI opplevd at en spiller har påvirket turneringsledelse til å bruke eller ikke bruke ballplassering.
Jeg arrangerer mange turneringer selv i løpet av sesongen, og det er da stort seg meg selv, i samråd med greenkeepere som avgjøre om vi skal ha ballplassering eller ikke.

Hva har dette med egoisme å gjøre?

jeg forstår det bare ikke, og regner med at Aage, som tross alt har oversikt, har svaret på dette meget interessante spørsmålet!

Stian

over 16 år siden

Stian

C : Jeg bare poengterte ovenfor aage at det ble registrert jålehandicapere i Shanghai denne helgen. Er sannhet galle ?.. Isåfall syntes jeg du burde være litt mer kritisk over aages innlegg, for, som alle vet, farer han med "sannheter" som er i stor grad fri fantasi.

Kan ikke bare noen dra frem nazikortet så vi kan legge denne duste "debatten" død ?

R&A sin mening er her

over 16 år siden

R&A sin mening er her

Is it permissible to have a Local Rule permitting free relief from divot holes?

No. One of the main features of golf is that it tests the players ability TO EXECUTE a wide assortment OF strokes under a variety OF different conditions.The skill factor IN golf would be greatly reduced IF players could eliminate difficult conditions, without incurring ANY penalty, rather than have TO overcome them through execution OF a particular stroke.It IS, therefore, a traditional golfing maxim that you should [play the ball as it lies, and the course as you find it].This IS encapsulated IN RULE 13 - 1 which provides, [the ball must be played as it lies, except as otherwise provided in the Rules].Free relief IS available TO the player WHERE there IS interference BY an abnormal ground condition(RULE 25 - 1), however, a ball lying IN a divot hole does NOT fall within this category.A divot hole IS NOT abnormal IN ANY way but the natural result OF players executing shots AND they are present ALL year round. ON the other hand abnormal ground conditions such AS casual water AND fusarium ON the greens are TEMPORARY, unusual conditions which merit free relief whilst they are IN existence. WHERE a ball lies IN a divot hole a player always has the OPTION TO DECLARE his ball unplayable under RULE 28, but free relief IS considered TO be unduly generous AND NOT within the spirit OF the game.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Dette antar jeg at alle er enige i, men den egoistiske delen av ballplassering er fortsatt ikke forklart!

Major Mojo

over 16 år siden

Major Mojo

Aage er ikke i stand til å besvare spørsmål akkurat nå, da han er i dvale....

Olle

over 16 år siden

Olle

Det er heller ikke bevist at det er økt bruk av ballplassering, ei heller at det er forskjell mellom landsdelene.

Det eneste vi har er synsing

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Da legger vi debatten død og regner med at Aage er enig; siden han aldri klarer å svare på spørsmål når han står med ryggen mot hjørnet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg har da informert om at jeg ved gjennomgang av årets rapporter og annen info har oppdaget et avvik og at dette vil bli systematisert i 2009.
I tillegg har jeg lagt ut R&As tolkning og anbefaling til klubbene.
At det finnes en liten gruppe som liker å oppføre seg som fjortiser i bakgården og som ikke er fornøyd med dette kan en rett og slett ikke ta alvorlig.
De får bare finne en annen å hakke på.

Olle

over 16 år siden

Olle

Det er vel ingen som har kranglet på reglene eller tolkningen av disse.

Det flere har reagert på er dine bombastiske uttalelser, uten noen som helst empiri eller eksempler som backer deg opp. Feks du uttaler deg om at været har vært det beste i en mannsalder, men det viser seg at det har vært mer nedbør enn normalt. Andre ber deg komme med konkrete eksempler, men det klarer du ikke.

Neste gang du har synset deg frem til noe revolusjonerende håper jeg du kan vente til du har noe mer konkret før du legger det ut på forumet.

Synes at det er litt morsomt at du av alle klager på at noen hakker på deg. Du blir jo hakket på pga noe du har gjort, mens alle østlendinger blir hakket på av deg pga noe de ikke har gjort. Det er også fornøyelig at de som ber deg om bevis er fjortiser som ikke skal tas alvorlig, det er vel strengt tatt motsatt.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Så det du sier, Aage, er at vi skal finne oss i at det du sier er sant, og ferdig med det, og hvis vi prøver å hente frem noe håndfast fra det du sier, så er vi fjortiser?

interessant.

jeg ber igjen om en liten uttalelse fra deg som beskriver hva som er egoistisk med denne ballplasseringen.

c

over 16 år siden

c

Nå må jeg si at Aage har litt av en jobb foran seg.

Olle krever ikke mindre enn empiri. Empiri - vitenskapelige undersøkelser av virkeligheten... nå må visst Aage søke om statlige midler for at dette skal bli en grundig og overbevisende undersøkelse som har tilstrekkelig hold til å overbevise kritikerene på Scangolfs forumside......

Stian

over 16 år siden

Stian

Update : Har gått gjennom turneringsdata fra 2008 sesongen, og kommet frem til at det er nøyaktig like mange turneringer i alle landets regioner som har hatt ballplassering.

Alle som er imot meg kan bare kaste inn håndkle, for jeg har håndfast informasjon som alle andre lett kan finne frem til selv.

Men inntil videre, jeg har rett, Aage har feil inntil annet er bevist. Jeg har bevisene her, de får dere dog aldri se men heller bare ta mitt ord på det.

Jeg vant!

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke fatter poenget med hele problemstillingen. Savner som Yngve et godt svar på hva som er egoistisk med ballplassering.

Men kan vedde en liten månedslønn på at det aldri kommer :-)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

GB, nå skal du høre - det egoistiske er at hvis man ikke har ballplassering så sliter man banen også på de stedene der det er litt slitt fra før. Da tenker man på de som skal bruke banen senere. Hvis man skal være skikkelig uegoistisk når det er ballplassering så tar man de ballene som ligger greit til og legger dem ned i nærmeste divot. Etter 342 runder har divot'en blitt et hull i bakken som kan brukes til god formål som lager, ekornhi, rede for småfulgene eller bare være til pynt.

Aage

over 16 år siden

Aage

Grunnen til at GB og noen andre ikke får et svar som de aksepterer er ganske enkelt at de aldri vil innrømme at det å ikke ha ballplassering i utrengsmål gjør at de er nødt til å være like dyktige som turneringens dyktigste spillerere for å komme i nærheten av å fremstå som like gode som dem som kan spille golf slik som det er ment å være.
En slik ørkesløs diskusjon gidder jeg rett og slett ikke være med på.
Jeg koser meg videre med mine data og nedtegnelser og lar denne sidens kverulanter og lagerforvaltere for ekorn og småfugler kose seg med hverandre.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Så det er de DÅRLIGSTE i turneringen som vil ha ballplassering for å nærme seg de beste, ja. Aha. Og de dårligste er tydeligvis de som får viljen sin også...

De dårligste påvirker turneringsleder til å velge ballplassering. Og dette skjer oftere på østlandet, fordi de dårligste oftere er østlendinger. Og mer egoistiske, fordi de er dårligere.

Jeg er enig med deg, Aage. Dette er en garantert ørkesløs diskusjon.

Litt rart at du ikke vil være med på den ørkesløse diskusjonen som du selv har satt i gang, men du ser vel ikke den heller.

Koz og klemz :-)

Enur

over 16 år siden

Enur

Smilende Sam - nå også lagerforvalter for ekorn og småfugler.

Ja, du kan få sagt det Aagolf, den synes jeg faktisk var riktig morsom! :-)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Aage er faktisk kjempemorsom, det er jeg helt enig i Enur.

Det nest morsomste er at nesten alle hans karakteristikker av andre på forumet treffer han selv midt i pannen.

Det aller morsomste er at han ikke engang ser ut til å øyne muligheten for dette selv.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Som gammelt medlem i en av Jærens største 4H foreninger tar jeg Aages utnevnelse til ekorn/småfugl venn med stor stolthet. Å bli kalt kverulant synes jeg er litt utrivelig, men jeg kan sikkert bite det i meg om jeg må.

Jeg blir likevel litt skuffet over at Aage ikke skjønner at påstander står svakere enn dokumentasjon. For egen del skal jeg love frihet fra ørkesløshet hvis dokumentasjonen kommer.

Siden jeg, i likhet med Aage, er en trivelig og godmodig person, så vil jeg gjerne by på et råd til Aage; dropp øst/vest problematikken så synker ørkesløshetsnivået betraktelig.

Det mest underholdende på Jæren for tiden når det gjelder idrett er vel forøvrig Nærbøs håndball lag for herrer.... garantert målfest feil vei - hver gang for de stripete.

Aage

over 16 år siden

Aage

Siden både SS mannen og jeg mener oss å være både gamle og godmodige og særdeles generøse med hverandre kan vi sikkert etterhvert bli enige om at i normale situasjoner og problemfremstillinger så tillates det at et oppdaget avvik gis tid til avklaring gjennom dyptgående undersøkelser og nedtegnelser.
Dette har jeg sagt kommer sist i 2009 og det må alle dessverre akseptere selv om endel av forumsdeltakerne prøver å fremtvinge tidligere løsninger.
At SS mannen ikke liker å tenke på seg selv som kverulant kan jeg forstå og jeg beklager øyeblikkelig denne ordbruken da en kverulant som kjent er dum med vilje og det tror jeg da ikke vår alles godmodige herr SS er.
Jeg har imidlertid full forståelse for hans glede over å betrakte både ekorn og småfugler og deler så gjerne noe tid til denslags aktiviteter i vintermørket.
Selv om mine prestasjoner i håndballbransjen begrenser seg til transport av barn i rette alder så håper da også jeg at alle får det trivelig både på Nærbø og i andre sammenhenger.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Jeg tror at det som fortoner seg noe pussig i denne saken, er at det skal ta så lang tid å legge frem dokumentasjon for en konklusjon som allerede er trukket.

Kreasjonistene opererer på samme måte, de vet hva som er konklusjonen, og prøver å finne fakta som passer med denne.

I forskningens verden har vi mest tiltro til metoden hvor man trekker konklusjonen ETTER å ha sett dokumentasjon, det motsatte virker nemlig forutinntatt og pseudovitenskapelig. Litt som det gjengse TvNorge-program.

Derfor synes jeg vi skal la TvNAage prøve å finne sin selektive dokumentasjon som underbygger hans egne "fornemmelser for ballplassering". Som alle oppmerksomhetsyke babier holder de fred når de er aktivisert med noe.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Er det mulig......

Det er faktisk helt utrolig hva slags påstander som skal kunne stå ubesvart for å unngå å være kverulant her inne.

Jeg må si meg enig med Gunnar Bull i hans karakteristikk av Aage når det gjelder boomerangeffekten av hans karakteristikker av andre personer på forumet.

Det er normalt på et debattforum å diskutere toveis, men i Aages verden, så er det Aage som er den eneste som skal ha noe å si, mens de som er uenige er kverulanter.

Fantastisk....

c

over 16 år siden

c

Likevel går ALLE utfordringer til Aage og ALLE kaster seg over hans uttaleser og ALLE skal sette Aage på plass. ALLE vet dette og ALLE kaster seg over ham som om det skulle være håp om å "lære Aage noe" langt mindre få noen svar på utfordrene spørsmål som Aage ikke ønsker å svare på.

Aage er ganske påståelig men hva med ALLE de som påstås å ha fornuften i behold som diskuterer og utfordrer???

- DET er ganske utrolig.

007

over 16 år siden

007

sukk... små forhold i Norge...

Olle

over 16 år siden

Olle

Alle gjør jo ikke det, du passer jo på han.

Jeg tror Aage synes dette er litt morsomt. Han setter vel litt pris på dette eller så hadde han ikke kommet med grunnløse beskyldninger. De hadde han gjort leksa si og kunne ha kommet med eksempler eller svaret på hvorfor ballplassering er urettferdig.

Kan synes hva du vill om Aage, men uten han så hadde det blitt et kjedligere forum.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe, dette gjentar seg hele tiden:

1. Aagolf er ufyselig.
2. Alle som gidder svarer på Aagolfs ufyselighet.
3. C skjønner ikke at noen gidder svare Aagolf.

Jeg tror Olle har mye rett i det han sier. Vi skriver frivillig her alle sammen, ergo er det vel sånn vi vil ha det.

c

over 16 år siden

c

Bryr meg faktisk ikke så mye om Aagolf - han klarer seg selv, men når ALLE (andre enn Aage og c) begynner å klage på at Aage ikke svarer, er ufyselig, ufin, driter på østlendinger, osv. ALLE vet jo dette og det synes jeg er moro å påpeke innimellom..... kunne jo sette på lol på slutten men det ser så dumt ut men lol gør jeg hver gang

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Og alle vet at snart kommer du og sier påpeker dette :-)

Du har moro av det og vi har moro av det.

Kan det idetheletatt bli morsommere enn dette?

007

over 16 år siden

007

DEBATTER hvor det forekommer påstander om:
-misunnelse,
-mangel på ydmyhet,
-arroganse,
osv.

får status: Hully-Gully

booooooring ass...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg ser poenget ditt, 007. Jeg synes likevel poenget må være om det faktisk forekommer misunnelse osv, ikke om det forekommer påstander om det.

Men det er klart, "Hully-Gully" er definitivt en status vi må unngå!

:-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Der fikk c dømt Aage for uskyldig i pisspreik. Genialt. Fordi ALLE reagerer og fordi ALLE misliker Aage og fordi ALLE vil ha dokumentert påstandende så er ALLE dumme og Aage er uskyldig og søt og snill og fin og slikt.

Hu hei så lei jeg er av forumet nå :)

wahtever

over 16 år siden

wahtever

NORD-NORGE 4 EVR

Alle som mener noe annet er en forbanna misunnelig juksemaker.

+ hæstkuk (vi har tillatelse til å si det)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

c, de svakes forsvarer, fornuftens vokter, forumets Zorro og Konfucius i ett, diskusjonens ridder i skinnende blank rustning, på hvit hest med blafrende man rir han inn i debattenes solnedgang med fagre ord, gjeve tanker og en speilblank samvittighet. Den som kunne være som c... å mene uten å mene er et privilegium som er de færreste forunt...

c

over 16 år siden

c

Utrolig at 2 innlegg skal foråsake så store reksjoner GÅ du bør ikke ta så på vei for så små ting. Vent til det kommer noe alvorlig - eller var det så at du føler deg truffet av dumskapen??? Begynn en ny tråd med noe du har lyst til å diskutere og slutt i denne hvis du tar sånn på vei....

c

over 16 år siden

c

Nå synes jeg du tar lit av SS. hva har jeg gjort som fortjener denne oppmerksomheten??..

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Vinteren er kommet. Frustrasjonene over å ikke få slå sine daglige, tilmålte slag på ballen har begynt å bygge seg opp. Vi kompenserer ved å konstruere verbale treff på forumet istedet.

Men som på golfbanen treffer vi ikke alltid klokkerent her heller.

I riktig stygge tilfeller tar vi mannen istedet for ballen.

c

over 16 år siden

c

hmm

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

c: Du og Aage er bare ufattelig irriterende. Det var bare det. Same old same old.

c

over 16 år siden

c

Da har du nok ett kjempeproblem med deg selv. Ikke la deg irritere så lett, det går bare ut over deg selv. Forøvrig betyr det svært lite hva du mener om hverken meg eller Aagolf bortsett fra at din irritasjon sikkert irriterer opp andre også og da blir det dårlig stemning..

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

AHhahahahahhahahahahahhahahahhahahaha

c

over 16 år siden

c

Minner litt om noe psykotisk som ikke lar seg behandle her,,,

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

I dag er du faktisk morsom!

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

De fleste tråder starter med ganske ok argumenter for og imot, men ender ofte opp med "idiot".

Hvis dette med evolusjonen stemmer, så er den tydeligvis satt i revers og det på smurte remmer.

Alt går til helvette....., idioter ;-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg tror problemet med trådene som er fornuftige i utgangspunktet sklir ut som en kombinasjon av noen som på død og liv skal dra oppmerksomheten i sin retning i stedet for trådens tema, blandet med overvåkningen fra andre som ønsker å herse med de som alltid drar tråden i sin retning.

når det i tillegg ikke er mulig å få argumenter, men bare påstander fra alle kanter, så er jo diskusjonen dødfødt, og man diskuterer diskusjonsteknikk i stedet for tema.

NB! I tilfelle min nye bestevenn, YH skulle være på plass og overvåke mitt innlegg, så må jeg understreke at jeg ikke frikjenner meg selv fra mine påstander i dette innlegget, så slipper du å slite på fingertuppene og skrive det!

Aage

over 16 år siden

Aage

Det som egentlig er utrolig er at denne lille gjengen av skjeletter orker å sitte oppe så sent og spre så mye svada om en så enkel sak som bruken av en avviksregel.
At disse ikke kan se hva som er egoistisk ved dette er greit nok. Det er vanskelig for de fleste å se egne svakheter. Så kaster en seg desperat over boomerangseffekten som dekning for egen utilstrekkelighet.
Jeg har nok mer sansen for SS mannens nye hobby om ekorntitting og fuglesang. Også det at han endelig har oppfattet at c hele tiden har oppført seg som forumets skinnende ridder er prisverdig.

Nå må imidlertid den gamle håndballkonge ta det litt rolig og være med å dele sorgen over at en av SIFs store personligheter nå har forlatt oss alt for tidlig.
Det kommer neppe til å påvirke resultatet på Nærbø, mem det gir grunn til ettertanke.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Hva er det du snakker om Aage?

Mener du virkelig at vi ikke skal stille spørsmål til ubegrunnede påstander om egoisme og misbruk av regler?

Du er jo full av dobbeltmoral mann! På den ene siden skal du påta deg rollen som en med regelkunnskap og en som slavisk følger reglene, som du så ofte kaller enkle.
På den andre siden, så er du helt uinteressert i å følge spilleregler på et åpent forum som kun har gentlemansregler, og ingen skrevne lover.

I tillegg så beskylder du nå igjen folk, og blandt de, meg, for å ikke klare å se mine egne svakheter siden jeg ikke forstår hva som er egoistisk med ballplassering.

Vel, hr. Aage Larsen.

Enlighten me! jeg ber ydmykt om hjelp, da jeg tydelig ikke forstår.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det jeg tror Aage prøver å si er at han ikke forstår at noen gidder å svare på denne tråden som i bunn og grunn er håpløse "fakta" servert uten dokumentasjon og bakkekontakt.

Heia Tage! Altså; fokus mot viktige ting, ikke møkk!

Everywhere

over 16 år siden

Everywhere

Som noen hinta om tidligere så er det gøy at de gale alltid er vestlendinger. Aage, C, tigerlili, Erik___ og KølleKalle. Det er vel også de med minst selvinnsikt på forumene.

Everywhere

over 16 år siden

Everywhere

Fooore: Så det betyr altså at Aage innser selv hvor tåpelig påstanden hans er?

Som resurrected sa lenger opp så er det litt fjernt å komme med en påstand som han trenger ett år på å framlegge fakta for. Hadde han hatt resultatet hadde han også hatt fakta.

Aage

over 16 år siden

Aage

Skal si de er gode til å blåse seg opp her. Nå må dere være forsiktig så dere ikke sprekker der borte i øst.
At Yngve ikke forstår så mye har han da bevist gjennom utallige innlegg i mange år. Det er neppe et stort problem da uvitenhet og manglend forståelsesevne neppe er merkbart i egen personlighet.
Det er i grunnen langt verre med da andre som bar ikke vil forstå.
Men tiden går.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Vel. Det svaret var godt nok for meg.
Om man ikke har et svar, så kan man i det minste prøve seg på personangrep og ikke minst gå på intelligensen til folk.
Det har jeg alltid hørt at er lurt.

Det finnes et ordtak som jeg tror er skapt etter Aage Larsens støpeform.
"På seg selv kjenner man andre"

Jeg skjønner i hvertfall EN ting, og det er at det er nytteløst å diskutere med en som ser ned på alle og som mener seg selv så stor i alle diskusjoner at argumentasjon er bortkastet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Er det Yngve som snakker om personangrep?
Han som ikke unnslår seg fra bruken av alle teknikker for å sverte privatpersoner.

Han er vel også den eneste som i ukesvis har messet om at et resultatet av et avvik som er oppdaget i 2008, og som skal kontrolleres mot 2009 sesongen, skal fremlegges før 2009 sesongen er startet¨.
Men det er vel slikt som er fornuftig i Yngves hverdag.

Everywhere

over 16 år siden

Everywhere

Aage: Du forstår altså ikke at du framstår som en tulling når du kommer med påstander du ikke kan dokumentere? Nok en gang tatt med buksen nede :)

Det morsomme er at du ikke forstår at du trenger tall fra 2007 (eller tidligere år) for å kunne si at det har vært økning i 2008. Det har du jo ikke. Du trenger nye tall fra 2009. Festlig det. I tillegg klarer du ikke å forstå at flere baner har slitt med spilleforhold. Slik som Hakadal og Holtsmark. Og på basis av dette angriper du jålehandicappere og østlendinger for at de er så egoistiske at de må ha ballplassering.

Ufattelig festlig hvor trang man kan være i hodet sitt.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha, gi opp da Yngve. Å snakke til Aage er som å snakke til en blomst. Den vokser akkurat like mye uansett hva du sier til den.

Til de som måtte synes det er slemt å sammenlikne Aage med en blomst, så kan jeg jo si en ordentlig fin blomst, som for eksempel en prestekrage eller hestehov.

Eller en ENGSOLEI, det er fint det :-)

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå er det vel mer et hederstegn å bli betraktet som en tulling av de siste timers debattanter.
Det tar jeg helt med ro.
Jeg er forøvrig enig i at engsoleier er pent. Og tenk hvor mange det er som synes det.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

En fin ting om egoister, - de snakker aldri særlig mye om andre........

Everywhere

over 16 år siden

Everywhere

tigerlili: Slik som Aage?

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

....og deg ;-)

Olle

over 16 år siden

Olle

Vi er alle enige i reglene, men jeg med flere venter fortsatt på svar vedrørende hva som er urettferdig med ballplassering? Hvem har fordel av det, og hva er fordelen?

Du har sikker blitt spurt om dette titalls ganger tidligere, men har fortsatt ikke svart.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Joa, han svarte lenger oppe. Jeg tror ihvertfall at det er et slags svar.

Aage (17.11.08 kl. 16:28)
Grunnen til at GB og noen andre ikke får et svar som de aksepterer er ganske enkelt at de aldri vil innrømme at det å ikke ha ballplassering i utrengsmål gjør at de er nødt til å være like dyktige som turneringens dyktigste spillerere for å komme i nærheten av å fremstå som like gode som dem som kan spille golf slik som det er ment å være.
En slik ørkesløs diskusjon gidder jeg rett og slett ikke være med på.

Såvidt jeg kan forstå er det oss som er problemet. Aage kjenner oss godt, det skal han ha :-)

Altså: Alle som vil ha ballplassering er de som ikke er så gode. Ditto: De som ikke vil ha ballplassering er de som er gode.

Aage er nok blant de gode.

Gøyalt uansett :-)

Olle

over 16 år siden

Olle

Mao så er det de dårligste deltakerene som tvinger igjennom ballplassering.

Er det bare meg eller virker det litt rart at de dårligste deltakerene er de som blir tatt hensyn til.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hahaha... beklager å måtte si dette Aagolf, men du argumenterer som et barn.

I stedet for å svare på tiltaler, så skal du være like kul og si at vi andre er de som er dumme, og ikke du....
Du gidder ikke besvare saklige spørsmål, og kommer med den ene beskyldningen etter den andre. Du blir mer og mer personlig og har begynt å angripe intelligens og personlighet på folk du ikke kjenner.

og nå sier du at jeg driver personangrep som svar på min påstand om deg?

Gunnar Bull: Jeg har gitt opp, men i motsetning til en viss annen, så svarer jeg på både spørsmål og tiltale mot meg.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Misliker å si dette, men:

I stedet for å gi svar, kan man jo stille spørsmål som gir ledetråder og vekke erkjennelse i andre mennesker.

Dermed kan man manipulere andre til å finne svaret selv....

007

over 16 år siden

007

Vaert på coachingkurs, TigerLili ? :)

Jeg savner mer visdom i hjertene her.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her