En vestlenning
Helt enig med deg Olle.
Har aldri heller følt meg som en vestlenning bare fordi jeg bor der. Mennesker er jo så forskjellige, selv om de kanskje bor i samme landsdel.
Men det som er kjedelig er jo at mange av de som bor i øst-Norge nå kanskje tror at mange av de som bor på vestlandet har noen form av kompleks mot østlenninger. Dette er jo dog bare tull, noe som jeg tror de fleste her inne skjønner da det vel er rett åpenbart at Aage er svært alene i sine holdninger og alle vel bør skjønne at han kun representerer seg selv.
Jeg er også enig i at det er, som regel, en mer harmonisk og avslappet atmosfære på golfbaner på vestlandet enn østlandet, men med det sier jeg jo IKKE at ALLE østlenninger er stressede, selvopptatte og snobbete, bare det at det er vanligere å finne en plass der du kan spille avslappet golf på vestlandet enn østlandet, selv om det helt sikkert finnes mange golfkliubber på østlandet som har omtrent samme atmosfære som en vanlig vestlandsbane.
Jeg tror sikkert at det kan være slik at det fantes en eller annen turnering i år der det ble brukt ballplassering selv om det egentlig nok var litt unødvendig. Hvorvidt disse turneringene er overrepresentert i en landsdel har jeg ikke noe tall for å kunne si noe om. Det virker det heller ikke som om noen her inne har, for hvis de hadde det, hadde fakta vært med i denne tråden for lenge siden.
Aage har kanskje et lite poeng at han var med på en turnering en gang der bla bla bla, men i stedet for at på en seriøs måte forklare denne insident (som kanskje eid rom) så velger han å multiplisere fenomenet flere hundre ganger og ingen kan da ta han seriøst.
Men la oss nå, rent hypotetisk, si da at det er som Aage sier, hva så? For det første tjener en ikke i nærheten av 5-10 slag på å ha ballplassering, og hvis en skulle gjøre det så var det jammen også bra at de innførte ballplassering. Vi snakker mellom 0,1-1,5 slag i gjennemsnitt på 18 hull fordel med å ha ballplassering, det kan neppe bli mer, for da kommer en nok ut i forhold der det åpenbart MÅ være ballplassering. Hva er problemet om noen på østlandet har 3,4 i HCP i stedet for 3,8 Aage? Påvirker det deg så mye i hverdagen at du må skape en lang tråd om dette?