Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

VG trekker seg ut av golf-Norge

Gunder

over 16 år siden

Gunder

http://golf.no/article2731399.ece

Triste saker for Golfnorge dette. Men kanskje vi kan få inn en annen sponsor som har en finere logo? :)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Hva med DNB Nor? ;)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Eventuelt Glitnir avdeling Norge :)

1putt

over 16 år siden

1putt

tror vel Norges bank tar ansvaret

Koll

over 16 år siden

Koll

Hva skal våre golfere med sponsorer? Er det for å dekke utgiftene med hotell og reise eller....? Tutta har da nok av penger til dette, med 8-10 mill. innspilt i år + sponsorinntekter fra Nike etc. Mer penger til henne er både umoralsk og bortkastet. Bruk heller pengene på en psykolog til HB.
Tutta burde ta noe av sine svære midler til å hjelpe HB. Er hun ikke medlem av team Norway, med et solidarisk ansvar? Men hva kan penger gjøre, når evnen på golfbanen svikter?

avisleser

over 16 år siden

avisleser

Hvordan er det mulig at NGF har klart å skusle bort en slik avtale?
Hva gjør de der i forbundet? Enda noen millioner som har rent ut av "NGF-klubbkasse".
Minner meg om 2 ordtak som kommer til anvendelse her.
"Easy come - easy go"
"I ditt ansikts sved skal du ete ditt brød"

Når ikke kompetente mennesker skal drive business på høyeste nivå, ser vi slike resultater.

Høh

over 16 år siden

Høh

Hvem gidder å sponse en idrett som er i tilbakegang.
En sponsor krever profilering. Hvordan skal norsk golf profilere seg når det aldri er tilskuere på turneringene, aldri er innslag på TV osv.
Når så vårt største golfhåp (Marius Thorp) sprekker, Larsen ramler ut av ET, Henrik beviser tydelig at han ikke hører hjemme på PGA, Tutta ramler fra 2 til 10 plass på rankingen, og ingen andre golfspillere viser seg frem og på toppen idiotamatørene i NGF klarer å rote sporten så til de grader ned i gjørma som de har gjort i år, med forgubbing av grasrota så er det ikke rart at sponsorene trekker seg. Sporten har ingen umiddelbar fremtid. Og med stadig forringen banekvalitet, nedgang i golfinteressen blandt selskapsspillere så er det ingen håp på lengere sikt heller.
Jeg tror IKKE de får en ny sponsor som kan erstatte VG.
Golf i Norge er og blir en koseaktivitet.

Koll

over 16 år siden

Koll

Bravo Høh!
Det var som jeg skulle ha skrevet det selv.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

sant høh. likevel minnes jeg elendige skihoppere for noen år siden lande på kulen med vg-logo i panna...

lawinth

over 16 år siden

lawinth

”Og med stadig forringen banekvalitet, nedgang i golfinteressen blant selskapsspillere.”

Må si jeg falt ut et øyeblikk når jeg leste sitert setning.
Forringet banekvalitet? Har ikke spilt golf i alt for mange år og kunne godt tenke meg en liten kommentar eller forklaring til hva som menes.

Nedgang i golfinteressen blant selskapsspillere? Ser vel at det er en trend og at golf ikke er like høyt oppe som for noen år siden.
Likevel er jeg av den oppfatning at det som er den største endring er at folk ikke gjester like mye som tidligere, men er mer stabile mot sin egen klubb. Det er generelt min oppfatning at klubbenes inntektstap på greenfee er årsaken til dårlig økonomi og ikke nedgangen i antall spillere.
Vil tro at nedgangen i antall spillere generelt ikke er veldig stor, men nedgangen i antallet ikke aktive GK spillere er den store årsaken til frafall av medlemmer.

Etter noen års medlemskap med et svært begrenset antall runder og derav en pris pr runde på fra 1.000,- til 5-6.000,-, viser i hvert fall meg at burde vært forutsett på lik linje med mange andre happening i samfunnet forøvrig.

Har ikke til hensikt å skåne de omtalte høye gamle herrer på noe vis, men at de skal ha all skyld alene for nedgangen i markedet er noe helt annet. Vil heller ikke tro at omtale rundt Tuttas valg er eneste årsak til at VG toner ned sitt bidrag, da mange ting taler for at de nå gjør en bedriftsmessig riktig avgjørelse.

Høh

over 16 år siden

Høh

Forringet banekvalitet sammenlignet med få år tilbake da kvaliteten var på topp 2-3 år etter at banene var nye. Mange norske golfbaner ble bygget altfor dyrt av overivrige "ildsjeler" (måtte ilden brenne dem langt bort fra alt som heter golf) som gikk pyramidespillnæringen en høy gang med optimistiske lovnader. Kjempelån ble tatt opp og baner ble bygget med siste skrik av teknologi.
men når hverdagen kom og medlemmene uteble så var det plutselig ikke penger hverken til vedlikehold eller nedbetaling av lån. Dermed stiger stadig medlemsavgiftene, og vedlikeholdet på mange baner (men ikke alle) er et sørgelig skue.

Apropos de elendige skihopperne som landet på kulen med VG-merke på lua så fikk de i det minste vist fram lua si på TV mange ganger i uka og dermed gitt VG en viss valuta for pengene. Skihopping er dessuten en gammel norsk paradegren som har et stort publikum uansett nivå på egne hoppere. Ser ikke at golfspillere på CT og nedover noen gang skal komme i nærheten av dette.
Det er ikke mange idretter der Norge har den 10de beste utøveren i verden. likevel er Suzann Pettersen helt uinteressant både for media og folk flest. For mannen i gata som ikke spiller golf selv er golf like gørrkjedelig som å sitte å stirre på ei maurtue. Golf er mediesport BARE i USA, og der selger ikke VG særlig mange aviser. Ingen andre norske firmaer har nytte av reklame på golferne heller. Derfor har jeg ingen tro på at de finner en sponsor som legger noe særlig penger på bordet.
Lovende golfspillere har mye større sjanse for å få inn penger via personlige sponsoravtaler med det lokale næringslivet der de bor. Men kjenner jeg gribbene i forbundet rett så skal de vel ha noen prosenter av de personlige avtalen også......

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Men bortsett fra dette så går det ikke så verst :-)

Koll

over 16 år siden

Koll

Høhs utmerkede og poengterte og usminkede innlegg blir som vanlig når det gjelder slike "rett -på-sak2 meninger avfeiet eller tiet i hjel.
Gunnar Bull har ennå ikke maktet å skrive mer enn et par flåsete linjer som kommentar til hva andre skriver, heller ikke i dette tilfellet.

Fjesingen Aagolf

over 16 år siden

Fjesingen Aagolf

Hehe.
Et direkte språk er lett å forstå, men er vel egentlig like lite sant som den som bruke "en million ord" på å si ingenting.

Grunntesen er uansett korrekt. Ingen gir bort sponsorkroner uten å forvente noe i retur.
Returen er profilering og tilstedeværelse i media. Uten dette blir det lite sponsorpenger.
At golf er like kjedelig som å se på en maurtue kan jeg ikke være enig i. I en maurtue skjer det noe hele tiden om en ser etter og følger med.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Det er så fint å ha Politimester Koll på forumene som kan passe på at vi holder oss i skinnet. Uten han hadde jeg smilt altfor mye.

Bravo Hurra Supert

over 16 år siden

Bravo Hurra Supert

Man er uenig men mangler argumenter.
Da håner man debattanten med kvalme innlegg og vokter seg vel for å ta opp diskusjonen.
Gunnar Bull og likesinnede finnes dessverre på ethvert forum. Kunsten er å ikke bli provosert, men jaggu er det vanskelig.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Tralalalala. Mangler argumenter? Man blir vel bare litt lei av surkenskapet til diverse vesner.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Vel,

når Koll mener at det er utmerket og usminket sannhet at banekvaliteten har sunket de siste 2-3 årene, så er det ikke så mye å diskutere, er det vel Koll?
Det nytter ikke å komme med motsatte påstander for deg uansett. da er vi andre bare naive optimister uten rot i virkeligheten.

Jeg opplever slett ikke banekvaliteten som forringet de siste årene, selv om dette selvsagt er tilfelle på noen fåtalls baner som har skutt spurv med kanoner.

Er ikke Tutta på 4 plass på rankingen forresten?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Alltid morsomt når totalt ukjente nick kommer med sine støtteerklæringer.

Koll og jeg lever i to forskjellige verdener. Det eneste jeg kan se vi har felles, er at 90% av det vi skriver er tullprat.

Forskjellen er at jeg vet det, mens Koll tror han har et budskap.

Jeg synes den forskjellen er ganske stor.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

For å dra av en typisk Koll:

Nå blir meningene til Gunnar bull og Yngve tiet ihjel

Jadda

over 16 år siden

Jadda

Her følger vi med.
Tutta er på 10.plass på pengelista

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Feil.Tutta er nr.7 på pengelista for 2008. Men er nr.4 på verdensrankinga,regner med det var den Yngve refererte til.

Alexander

over 16 år siden

Alexander

Gunnar Bull VET at han skriver 90% tullprat.!!!!!!...
Hvorfor skriver du her da, Gunnar.
hva er vitsen med å sitte her og skrive tull ?
Har du ikke bedre ting å ta deg til.
Noen prøver å holde debattene på et seriøst nivå, og så sitter Gunnar Bull å bare prater tull. og han VET det.
Takk til deg, Gunnar, ta deg en tur ut på Miklagard og spill golf i stedet for å opptre som en idiot her inne. Ta gjerne med deg noen av bestevennene dine også, så slipper vi unna enda mer tull.
Når det begynner å snø så bør dere grave dere ned og ligge til banene åpner til våren. Da kan dere spille videre og heller prate tull dere imellom enn å late som dere er 30 år yngre enn dere er og skrive barnehageinnlegg her på forumet.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Hmm, har banene stengt mon tro...

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Det er godt at Gunnar Bull blir satt på plass av den seriøse Alexander i et heltstøpt innlegg.

VG trekker seg ut fordi de er ganske smarte. De ser at mediefjesene i norsk golf ikke gir payback for dem. HB fordi at han blir på NW, Tutta fordi hun ikke gidder. Det er jo litt rart at en verdensstjerne som (nesten) aldri er i Europa skal markedsføre en tabloid lokalavis beregnet på den intelligensmessig nedre halvdelen av et bittelite folkeslag kalt nordmenn. I valget mellom LG, Nike og VG så ble VG dumpet.... oj så rart.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Skal si, her var det mye ræl.
Avisleser - Nå har vel ikke NGF skusla bort avtalen akkurat. Såvidt jeg skjønte var/er det slik at Suzann ikke fikk lov å ha noen annen logo enn Nike. Da mente vel VG at deres største profil var borte og at poenget med dette forsvant. VG valgte vel å trekke seg ut mer enn at NGF skusler, noe de forøvrig kan.

Og enig Gunder, den logoen er ikke pen.
Hadde vært bedre om Vål'enga hadde sponset NGF's proffavdeling. Da ville alle hatt en fin logo. Og kom ikke drassende med at Enga ikke har penger til dette da dette er ca kjent for de fleste.
Men kanskje Norsk Tipping skulle lire av seg 5 mill. i året til dette noble formål. (kultur og idrett etc.)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det er vel LG-logoen som har erstattet VG på capen til Suzann, og nok til en vesentlig høyere pris.

NGF har ikke skuslet bort noe som helst. VG har garantert behov for å stramme inn på kostnadssiden, og har vurdert NGF-avtalen forretningsmessig. Med få norske profiler og Henrik og Suzann i USA er det nok begrenset hva de får igjen sammenlignet med f.eks. VG-logoen på hopperne.

Nå vet ikke jeg hva Suzann får av VG-pengene, men regner med at det er forholdsvis lite. Hun har gitt mye tilbake til NGF, ikke minst via Suzann Junior Challenge. Det er ingen grunn til å kritisere henne i denne saken.

Og enig med Gunder, VG's logo er ikke akkurat vakker selv om den er iøynefallende.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Oj, så plutselig det fryktelig sinte innlegget fra Alexander over her.

Enda et "støtteinnlegg" fra en totalt ukjent person... Merkelige greier. Ut fra aggresjonsnivået kan det virke som vi har kranglet før og "noen" har kommet dårlig ut av det :-)

c

over 16 år siden

c

GB - det er helt sikkert c som skriver under et annet nick :)

Alexander

over 16 år siden

Alexander

c, cut, Koll, Aagolf, Forged freak, Tiger Lily, Merethe... det er meg alle sammen. Et hvileløst spøkelse med forumtrollgener som vandrer rundt på internettet på leting etter Leif Osvold

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Jeg er glad for at internettfiender som regel ikke er så fiendtlige når det kommer til stykket.

Vi gidder ikke engang pælme viruser på hverandre jo.

Koll

over 16 år siden

Koll

Enig med Alexander. Nå bør GB og hans likesinnede slutte med å tro at det er en og samme person som gjemmer seg bak alle nye nick. Så snart det dukker opp noen nye her som kan sies å dele mine synspunkter, så er det ikke en ny debattant, det er bare jeg som skriver under nye nick.
Er det så utenekelig at noen som ikke har skrevet her før nå gjerne vil delta? Den samme paranoia observeres også på golfsiden.com.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Koll du tar vel litt av nå. Ro deg ned. Det er snart jul og fine ting i livet ditt.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe, siden jeg blir beskyldt for paranoide tendenser av Mr. Selvinnsikt himself, fant jeg et par morsomme bidrag til debatten på golfsiden:

Koll (23. okt 2008 15:38)
Ingen av dere har møtt mine uttalelser med noe annet enn angrep på min person.

Koll (26. okt 2008 17:03)
Jeg skulle gjerne ha tatt kontakt med Larsen - som han inviterer meg til - men det betyr at jeg må røpe min identitet. Inntil dere alle her gjør det, så forblir jeg fortsatt under mitt (forhatte) nick.

Det kaller JEG paranoid...

Men Koll kaller det vel bare "angrep på sin person"...

Og det er jo noe helt annet ;-)

a

over 16 år siden

a

Er det noen som fører loggbok her???

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Koll motbeviser vel ikke akkurat masse-nick teorien når man ser at alle innlegg fra de varierte nickene har de samme holdningene, de samme skrivefeilene og den samme eimen av Osvold.

Jeg tror deg rett og slett ikke Koll. Det har du aldri gjort deg fortjent til.

a

over 16 år siden

a

Absolutt det ja. Loggbok!

abc

over 16 år siden

abc

a, ja det er en uting å dokumentere ting på dette forumet :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Nå fungerer vel et forum veldig likt en logg da :)
Databaser er noe herk!

Yngve

over 16 år siden

Yngve

ok. jeg begynner:

Mitt egentlige navn er.............. Yngve

Jålehandicapper

over 16 år siden

Jålehandicapper

Jeg kan fortsette i Yngves ånd: Jeg er en jålehandicapper.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

jeg bryr meg ikke :(

Gjeeeesp

over 16 år siden

Gjeeeesp

Hva vil vi oppnå med denne diskusjonen ?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her