Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan er Nøtterøy GK nå

Long john

over 21 år siden

Long john

Hvordan er standarden på Nøtterøy GK nå?
Andre baner man heller bør spille når man er på Tjøme i ferien?
Hvem er best i Vestfold?

Tobbe

over 21 år siden

Tobbe

Jeg vil si at Nøtterøy er Vestfolds beste bane i dag, men Borre vil bli veldig bra når de åpner de nye 9.
Jeg spilte Nøtterøy sist torsdag og kan melde om en bane med 16 topp greener og to med litt skade. selv fairway er nå blitt bra etter den siste tiden nedbør. Har selv vært medlem på Vestfold GK som også er en bra bane men byttet i år til Nøtterøy da de har 2 måneder lengere sesong og mye bedre greener. Tjøme er kort men ingen ting negativt og si på kvaliteten. Larvik er normalt veldig bra men rykte sier at de slitter med litt dårlige greener i år?

Tiger Would

over 21 år siden

Tiger Would

Jeg tror at hvis man tar de fleste østlandsbaner i betraktning, så har Larvik gode greener.
Kanskje ikke 100%, men i forhold til mange baner innefor et par timer fra hovedstaden, så har jeg ikke hørt om mange som har skikkelig bra greener.

de jeg har spilt på selv som er bra er: Asker, Tyrifjord, Ballerud (7 gode av 9), Randsfjord og Nes.

Jeg gleder meg til å prøve Nøtterøy i ferien.... hørt at hele banen er fantstisk bra.
Ønsker meg litt lavere greenfee, men sånn er vel livet..... :)

Terje

over 21 år siden

Terje

har nettopp vært på en ukes ferie i Vestfold. Jeg spurte på denne siden hvilke baner som var verd et besøk, og vil takke de som insisterte på at Nøtterøy var best.

Fantastiske greener (beste jeg har spilt på i Norge) selv om et par av de hadde noen små skader. Glisene fairwayer så jeg ikke mye til (noen nevnte det i svar på mitt spørsmål). Og ikke minst - meget bra banedesign og mange flott og morsomme hull!

De andre banene jeg spilte var heller ikke dårlige (Larvik og Borre), men ikke på langt nær like gode (min subjektive mening).

Rangeringen av baner på golferen.no mener jeg er helt korrekt dersom man ser på banen isolert. Skkurat nå er Nøtterøy i vesentlig bedre forfatning enn Miklagard, men de får vel skikk på forholdene på Miklagard etterhvert..... Når man på Nøtterøy får på plass klubbhus og bedre treningsmuligheter for nærspill vil jeg personlig rangere Nøtterøy foran Miklagard.

Til alle hårsåre bergensere - jeg har ikke hatt gleden av å spille Meland ennå ;-)

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Spilte Nøtterøy i kveld og banen er i god stand. Men den bærer litt preg av at vi har hatt et vær som får Bergenes mest regntunge dager til å virke som spanias solkyst. Greenene er noe tregere og fairway fuktig enkelte steder. Men stort sett virker dreneringen over all forventning. Har ikke sett vanndammer noe sted på banen. Var tidligere medlem på Vestfold og der la det seg overvann etter en regnskur.

Ellers er det gledelig at gressveksten har vært over all forventning og både fairways og rough matcher endelig greener og teesteder som har vært glimrende helt siden i fjor.

(Er medlem på Nøtterøy)

Ja dra til Nøtterøy

over 21 år siden

Ja dra til Nøtterøy

Fint hvis Nøtterøy kunne fått litt god omtale slik at noen av de tusenvis av greenfee spillere kunne forsvinne litt fra Larvik i sommer.

Hilsen Larvik medlem :-)

Daly lama

over 21 år siden

Daly lama

Fantastiske greener (beste jeg har spilt på i Norge) selv om et par av de hadde noen små skader. Glisene fairwayer så jeg ikke mye til (noen nevnte det i svar på mitt spørsmål). Og ikke minst - meget bra banedesign og mange flott og morsomme hull!

Måtte bare kopiere tidligere innlegg da jeg er 100% enig, spesielt når det gjelder design.

Middelsvingeren

over 21 år siden

Middelsvingeren

Spilte både Arendal, Nøtterøy og Kragerø i helgen. Alle 3 baner er i god stand, men selv om jeg er medlem i Arendal, må jeg tilstå at maken til forhold som de har i Kragerø skal man lete lenge etter. Brilliante fairways og flotte greener!

...bare husk å ta med mange baller :-) Roughen er tøff og bommer du fairway er ballen ofte tapt - leteaksjoner er dødfødte...

Tigerline

over 21 år siden

Tigerline

Nøtterøy GK må definitivt være blandt Norges beste baner alerede.
Nydelig stand 23/7.

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Spilte Nøtterøy i går og det er en meget fin bane spesielt dens unge alder tatt i betraktning. Greenene var stort sett veldig bra, selv om det kan virke som de sliter litt med greenene som ligger inne i skogen. Der har de tynnet ut vegetasjonen rundt greenene og forhåpentligvis vil det hjelpe tilstrekkelig.

Fairwayene mangler litt, men det må man bare forvente på en så ung bane. (Til sammenligning var de mange hakk bedre enn Evje.)
Teestedene var fine.

Nøtterøy skal ha honnør for å ha lagt pengene i det som virkelig betyr noe, nemlig banen. De har ikke brukt millioner på overbygd drivingrange i mange etasjer, ei heller overdådig klubbhus, asfaltert parkeringsplass, eller nedgraving av høyspent-liner. Derimot har de bygd en god og gjennomtenkt golfbane med mange teesteder, relativt god plass, og en del gode hull. Personlig har jeg også veldig sansen for vannhinderne (sviller) som setter et særpreg på banen.

På oppfordring fra Brian Phillips har jeg lært meg å fade med driver, noe jeg virkelig fikk bruk for på flere av hullene. Her er det ikke bare å banke på, og det er heller ikke nødvendig da den ikke spiller særlig langt (ihvertfall ikke fra hvit 6200 meter).

Skulle jeg sette fingeren på noe så måtte det være at noen greener fortonet seg mer som et kortklippet område i skogen, enn som en avgrenset green. Det manglet noe rundt, bunkere, forhøyninger eller et eller annet som skilte ut greenen fra resten.
Skjønner heller ikke hvorfor det ikke var en greenbunker kort til høyre på hull 9. Jeg var så sikker på at det lå bunker der at jeg meddelte min medspiller om at "du unngikk i hvertfall bunkeren" som i ettertid viste seg ikke å være der i det hele tatt.

Men alt i alt, Nøtterøy er en flott og kommer til å bli en enda flottere bane når ting får satt seg. Virkelig verdt et besøk hvis du ikke er allergisk mot mygg og småfrosk =)

For ordens skyld:
Miklagard-medlem

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her