Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utour turnering?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

må bare innrømme at jeg har ikke vært mye på Utour etter Mars turneringen, men sånn som været er nå (og banene har begynt å stenge) er det kanskje på tide med litt PC-golf igjen.

Hvem kunne tenke seg å være med?

Stian

over 16 år siden

Stian

Jeg kaster meg på med brukernavn stianm

Stian

over 16 år siden

Stian

Logget inn i går etter en lang pause, og den eneste forandringen der ser ut til å være at det har blitt mindre spillere, og utour får gjennomgå for dårlig kundebehandling på forumet.

Den golf touren de har holdt på med i evigheter som hadde vært interresant ser ikke ut til å bli noe av, det var noe skuffende.

Men men, 300yard drivene sitter, samme med pusha innspill :)

brucew

over 16 år siden

brucew

Hva kreves egentlig av maskinvare og nettkapasitet.
Sitter med dual core prossessor, xp, 1 gig, 12 mbit linje, men får ikke dette til å funke.
Det må da være noe somikke stemmer.
Anyone?

Truls

over 16 år siden

Truls

HVA er det som ikke funker?

Stian

over 16 år siden

Stian

Funker fint på en Lenovo T61 laptop her. 2GB ram, ok skjermkort og 4Mbit SDSL

brucew

over 16 år siden

brucew

Det bruker mye tid på alt, rekker ikke en gang å slå før tiden har gått ut.

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Etter en "kort" sommer med ekte golf, er det tid for mere PC-golf igjen. Prøvde Utour her forleden, og fant fort ut at fingern var litt rusten etter sommerpausen. Blir allikevel gjerne med på turnering over 9 hull (free).

frodet

over 16 år siden

frodet

Jeg er også med på turneringer utover.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da setter jeg opp en liten oppstartsturnering til helgen. De som er med så langt

Yorkie (særdeles rusten, har ikke spilt siden mars)
Stianm
frodet
henrikfan
cmoose (som nok vinner igjen, selv med rusten finger;)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

brucew, uten at jeg på noen måte er noe pc-ekspert:)

- pc'en jobber fælt, m.a.o ett eller annet med installasjonen
- nettilgangen din er treig (med 12mbit har du 10 ganger av det jeg har, så det burde vel være mer enn nok
- en eller annen brannmur (på pc, nettleverandør) eller proxy skaper trøbbel. (kanskje her jeg hadde begynt)
- ett eller annet program på pc'en skaper strul, skjerm-kort utility eller lignende.

med det ustyret du har burde utour være så rask at du nesten ikke ser slagene:)

Golfrik

over 16 år siden

Golfrik

Zuzzebazz

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Jeg bruker firefox, og den krasjer nå når jeg prøver å logge inn på Skillground(Utour) .

Vet ikke om jeg rekker å fikse det før helgen.

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

jeg er med

Stian

over 16 år siden

Stian

Henrikfan : Samme her, må ty til IE

brucew

over 16 år siden

brucew

Yorkie
Takk, for feedback, satser på reinstall.
Det er mulig det er kona som laget krøll på noen kabler for at jeg skal slippe å være med på dette.

NoSlice

over 16 år siden

NoSlice

Noen som kan fortelle meg om dette opplegget event.linker?
:-)

Stian

over 16 år siden

Stian

utour.com . Registrer deg som bruker og begynn å spille. Tror ikke det er nødvendig å gå inn med penger så lenge du bare skal spille gratis(om det er plan that is :) )

frogg

over 16 år siden

frogg

Jeg blir med! Må bare prøve å huske hvordan dette funka...

bjornHenrik

over 16 år siden

bjornHenrik

Funker dette med Mac

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da har jeg satt opp en liten koseturnering 9 hull på Saki.

SG #1
Yorkie
Stianm
frodet
henrikfan
cmoose
Zuzzebazz
brucew
kingcobra
frogg

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Jommen sa jeg rustne, dere må ha tjuvtrent...!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var helgens runde unnagjort:

Yorkie -6
Stianm -1
frodet 3
henrikfan -1
cmoose -3
zuzzebazz -1
brucew 0

Setter opp ny runde neste helg, etter planen da på Richmond Pines, men undrer hva som skjedde med kingcobra og frogg i helgens runde?

ellers mener jeg å fikk med meg at golf2mas og freddybobo var innom utour. Kanskje jeg skulle invitere de også?

Eller er det flere som vil være med?

Morsomt å være på green med eagle mulighet (i motsetning til søndagens runde på Vestfold hvor jeg sleit med par muligheter;) banen var forøvrig bra, greenene var helt ok, fairway var dog rimelig soggy)

Jan

over 16 år siden

Jan

Jeg blir med, hvordan henger jeg meg på...

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

problemer men internett forbindelsen i helga, ser ut som det er ordnet nå så da er jeg klar for neste helg.

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Er det satt noe tidskrav når du spiller Utour?
Fikk sure kommentarer når jeg spilte turnering i går, fordi det gikk så tregt. Jeg hadde som regel ball i lufta før det var gått 10 sek.

Stian

over 16 år siden

Stian

Hehe, tregt spill går ikke upåpekt hen i cyberspace heller :)

Men nei, har ikke noe med tregt spill å gjøre, heller utour protokollen som innimellom er litt merkelig slik at en i flighten ser ut til å bruke lang tid.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

jeg må åpenbart ta ett kurs i Norsk rettskriving. "ellers mener jeg å fikk med meg at" herreminhatt. Altså "ellers mener jeg å ha fått med meg at" blei litt bedre

Jan,
bare sleng deg med. Gå til www.skillground.com å register deg som spiller, legg inn en melding med nick'et ditt her (så tar jeg deg med på turneringsinvitatsjon) og legg deg i hardtrening:)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Man har 1 minutt per slag,
utover dette bruker Utour litt tid på å vise forberedelser til slaget, selve slaget, reprise, evt. jublende spiller etc.

Om man vil kutte ned på tidsbruken på dette for å spille raskere totalt( 1 minutt pr. slag gjelder uansett), så kan man bruke entertasten effektivt etter at ballen er slått.

Jan

over 16 år siden

Jan

Da kan du legge til Supersky på turneringen. Er det en bestemt starttid eller går vi inn når som helst i helgen?

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

kommer opp en invitasjon når du logger deg inn da står det også når turneringen avsluttes.
eks naboen

Jan

over 16 år siden

Jan

Flott, satser på å gi deg litt match da...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Hei Jan, jeg pleier å sette opp turneringen sånn rundt syv fredag kveld, da er turnering tilgjengelig frem til syv søndag kveld

hansen

over 16 år siden

hansen

Yorkie, legger du inn meg å?

frogg

over 16 år siden

frogg

Sorry Yorkie!
Aner ikke hva som skjedde jeg, plutselig var helga over...
Men jeg prøver gjerne igjen denne helga :-)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var det gjort. 9 vakre hull på Richmond Pines (pføy) er klare til å overvinnes: Det ble to grupper og de inviterte er:
Yorkie
Stianm
frodet
henrikfan
cmoose
zuzzebazz
brucew
kingcobra
frogg
freddybobo
supersky
hansen
golf2mas

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

F... Krasj etter 7 hull da jeg var 5 under.
får jeg en sjanse til?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var ståa etter 2 runder

Yorkie -11
cmoose -10
supersky -3
henrikfan -1
Stianm -1
zuzzebazz -1
brucew 0
kingcobra 1
frodet 3
frogg 3
hansen 13
freddybobo DNS
golf2mas DNS

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, dessverre går det ikke å legge til en spiller etter at turneringen er started. Du får bare kline til neste helg, da blir det Ashdown Park! (dog ser det ut til a cmoose har fått prikket inn formen, så det kan bli tøft)

Supersky (Jan)

over 16 år siden

Supersky (Jan)

3. plass i debuten, da er jeg fornøyd (slo eks naboen også). Og ett hull med 4 over som jeg trodde ødela alt. Gleder meg til helgen.

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

He He . Blir revansje neste helg .

hansen

over 16 år siden

hansen

Hvordan i he..te greier dere å spille 10 og 11 under på? Jeg kan unnskylde med at jeg spilte første gang på onsdag.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

hansen, trening og atter trening: Men for å mimre litt (og kanskje litt trøst); sjekk denne tråden

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=77759

og søk etter

Fikk du utdelt linkskøller LOL

hansen

over 16 år siden

hansen

I feel the same way. 2 dårlige utslag og helt på tryne. Jeg er klar til helgen.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

For ordens skyld må det opplyses at de toi tet har spillt 2 turneringer,og resultatet er sammenlagt.
Selv har jeg bare en tellende på grunn av treg nettforbindelse eller noe

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

tvalo01 og mvalo er klare hvis plass

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

rivalo er også klar. Det er hele slekta på plass

brucew

over 16 år siden

brucew

Endelig, nå funker det som det skal. Ser frem til ny turnering i helga, om det blir noen?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Jajamen, og nå har vi med Kongsbergknekken også. Ny runde på Ashdown Park settes opp i kveld (sneik meg til en treningsrunde i går, lå likt på siste hull men hadde høyest score, de to andre ligger klint oppi pinnen for birdie, jeg hadde trilla av green og lå i en sånn nedoverbakke mot en bunker, så pitcha jeg like godt bare rett i koppen og vant, kan tenke meg at de andre stønna litt da;)

hansen

over 16 år siden

hansen

Yorkie, jeg vil prøve denne helgen å.

frogg

over 16 år siden

frogg

frogg vil gjerne ydmykes igjen...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Ashdown Park ligger klar til å bekjempes: De inviterte er

Stianm
frodet
henrikfan
cmoose
zuzzebazz
brucew
kingcobra
frogg
freddybobo
supersky
hansen
golf2mas
tvalo01
mvalo
rivalo

Så får vi se da:)

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Utrolig bra spill Yorkie. Gratulerer med en glimrende runde!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

jo takk cmoose, syk runde. normalt er det jo 4-5 putter som lipper ut, stryker hullet osv, men nå tippa de bare inn istedet, men klager ikke jeg:)

brucew

over 16 år siden

brucew

Backspin Yorkie?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Ståa etter tre runder:

yorkie -21
cmoose -16
freddybobo -8
kingcobra -5
supersky -5
rivalo -5
mvalo -3
Stianm -2
henrikfan -2
zuzzebazz -1
tvalo01 -1
frogg 0
brucew 1
frodet 2
hansen 14

Neste helg er det da avslutningsturnering på Hanwell.

Ellers, tilbakemelding ønskes på formatet generellt. Funker det greit med 4 og 4 runder? Greit med helg? Noen forbedringsforslag?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Ja, lurer på om det kan gå an å lage et opplegg der krasjede runder kan spilles om igjen.

Ellers så trenger vi tips for hvordan vi kan nærme oss deg, ooo store Yorkie!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Enig der Henrikfan, surt når man krasjer. Eneste forslaget jeg kan komme med er vel at den som krasjer setter opp en egen turnering og inviterer en av de andre, og så sender meg en mail med resultatet (må gjerne invitere meg, men ikke regn med at jeg spiller den også, jeg må jo spille begge puljene nå for å få med resultatene) kanskje greit om man da kaller turneringen f.eks "Yorkie-krasj" eller noe tilsvarende.

Synes det blir helt fair fremgangsmåte (man står jo som n/a på orginal runden). Noen som har andre forslag eller vesentlige motforestillinger?

Når det gjelder tips, vel for å sitere Fjosok "jeg prøver å gjøre ting enkelt" m.a.o slår ikke powerdrive hvis jeg ikke må (legger på en draw istedet) slår heller litt kort på innspill og ruller frem istedet for å prøve med akkurat lengde og bakspinn. Og, kanskje det viktigste, har spilt mange runder, og begynner å huske greenene sånn at jeg har en ide hvor det er lurt å ligge for å få en mulig en-putt (selvsagt ikke alltid jeg lander der:).

Fredagens runde var omtrent som normalt tee til green, men som jeg skrev, istedet for normalt med putter som akkurat misset, så ramle de ned i stedet, altså en god porsjon flaks:)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Ahh, er det derfor du er så god. Du spiller jo kjempemye :) The more I play, the luckier...

Forresten, så var det en knall ide med "krasj-turnering", den som blir med på krasjturneringen må jo forresten ikke fullføre, bare være "markør" og verifisere scoren tilbake til arrangøren, i dette tilfellet deg.

Hvem skal være krasj-markør? Skal vi lage en liste og ta det på rundgang?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da ligger Hanwell klar for avslutningsrunden! De inviterte er:

Stianm
frodet
henrikfan
cmoose
zuzzebazz
brucew
kingcobra
frogg
freddybobo
supersky
hansen
golf2mas
tvalo01
mvalo
rivalo

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, tror at på "krasj" turnering så må man bare stole på vedkommendes ærlige ansikt:) Om markøren ikke spiller så kan han/henne jo ikke se den andres score. Tror nok det går greit, det er vel neppe noen som tar dette så seriøst at man gidder å jukse:)

Og, er nok en sammenheng med antall runder og resultat, omtrent som på ordentlig bane, forskjellen er nok at det tar litt kortere tid på PC å bli brukandes (dessverre;)

Stian

over 16 år siden

Stian

Dæven for en runde da zuzzebazz, thats a great score! :)

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Vel, bomma to korte putter. Her er det stort forbedringspotensiale.

mvalo

over 16 år siden

mvalo

rivalo kjørte -11 på SG2

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

hmm, kan se ut som at jeg har fått med rivalo i begge puljene, solid spill på begge rundene! Spørsmålet da blir hvilke runde ble spilt først, den på -9 eller den på -11??

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Egentlig hater jeg spillet. Det er fanken meg like frustrende som orndentlig golf. Grusomt, og gøy.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

HAdde ikke tilgang til god nok PC i helgen, var visst større grafikkkrav en jeg klarte å dekke. :(

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var resultatet klart!

cmoose -27
Yorkie -26
rivalo -16
freddybobo-15
supersky -14
kingcobra -13
mvalo -11
zuzzebazz -10
tvalo01 -8
Stianm -7
frodet -2
henrikfan -2
brucew -2
frogg 0
hansen 15

Ett rungende hurra for cmoose! Solid spill gjennom 4 runder!

Neste helg er vi tilbake på null, og starter en ny 4 runders turnering, så da er det bare å legge seg i hardtrening.

Forøvrig, man kan også gratulere cmoose, nå med enkel stor stjerne, så nå kan han ikke bli bedre;)

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Tusen takk for pene ord Yorkie. Enkel stjerne betyr ikke noe annet enn at man har spilt en del runder. Man kan jo alltid bli bedre, og sesongen har nettopp begynt, i hvert fall for meg. ;-).

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

cmoose, det er ikke det jeg har hørt, jeg har hørt at når du kommer til level 20 så blir det lagt en sperre systemmessig, m.a.o 1 av 5 driver går rett i skogen automatisk, 1 av 4 innspill går alt for langt, 1 av 4 putter lipper ut automatisk osv.

Kanskje noe jeg har drømt:)

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Drømmen din stemmer ikke helt Yorkie. Noen ganger går både bag og putter i skogen, men du har rett i at dette går veldig automatisk.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

fillern å a;)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var det klart. 9 hull Richmond Pines

De inviterte er: samma gamle gjengen

Men, frågan er, hvem kan tukte cmoose (bare sånn for å legge litt press;)

Stian

over 16 år siden

Stian

Jeg har trua nå. Føler at svingfingeren sitter som den skal, har bedre sync med spaceknappen en noensinne etter en e-brev kurs av Dave Ledbutter. Samtidig har jeg økt avstand mellom skjerm og hode for å få ett mer avstandsbasert syn på grafikken.

Kan bare gå veien dette

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Advarsel! Jeg blir farlig denne runden...

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Krasj!
Møkkamodem... :(
Vil noen utfordre meg? Start hull 4 Richmond Pines.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, du er herved utfordret!

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Tusen takk, Yorkie!
Jeg var godt i gang, men det krasjet igjen. Tror jeg må droppe deltakelse til jeg får en fast kabel meg frem til modemet.

Hansen

over 16 år siden

Hansen

Hjalp ikke med eagle på andre når bogey, bogey, bogey på de 3 siste. Får håpe Losby virker bedre i morgen.

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Presset ble alt for stort denne helgen Yorkie. Skalv som et aspeløv på første tee, og dro ballen 200M ut til høyre. OB og dobbel på første par 5. Det ble også OB på det siste par-5-hullet, slik at resultatet ble da bare 3 under par. Lykke til dere andre!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

overtrent?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, løp å kjøp, kabel altså!

yorkie

over 16 år siden

yorkie

etter 1.ste runde

zuzzebazz -7
kingcobra -6
Yorkie -6
tvalo01 -4
cmoose -3
frogg -3
rivalo -3
mvalo -2
frodet 0
henrikfan 0
freddybobo 0
hansen 1
Stianm 3
brucew 3
supersky 3

solid innsats Z.

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Ty. Som man sier. gg ty!

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Noen som spiller for penger forresten?

OleM

over 16 år siden

OleM

Er det mulig å komme med i neste

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

OleM: Holder ikke at du gruser oss in real life

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

OleM, klart du kan få være med, bare legg inn en melding hva nicket er på Utour, så tar jeg deg med.

OleM

over 16 år siden

OleM

Nicket er OleM :))

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Har prøvd et par turneringer på egen hånd. Flyttet meg nærmere modemet, så gikk det bra.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Bra! Henrikfan, du får sette deg oppå modemet i helgen for å være helt sikker:)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og til info, planen denne helgen er Ashdown Park, så for de som ønsker en treningsrunde på å spisse innsatsen er det bare å starte på hull 8

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Gleder meg allerede til hull 13!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og, nu, var det gjort

9 hull på Ashdown med start hull 8 er klare til avbenyttelse.

Runde 2, her står mye på spill!

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

Ble 8 hull før spillet låste seg.Spilte ganske bra frem til da så det var j..... kjedelig. Jeg satser på det går bedre neste helg

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Kingcobra, synes du skal sette opp en "chrash" turnering med en av de andre, du står jo som n/a.

hansen

over 16 år siden

hansen

Det tryna for meg etter utslaget på 9ende. Ikke noe kjemperunde, men jeg kan matche cobra i løpet av uka.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Ståa etter 2 runder (i påvente av superrunden til Hansen og Kingcobra)

Yorkie -11
cmoose -9
zuzzebazz -7
tvalo01 -7
rivalo -7
kingcobra -6
mvalo -4
frogg -3
henrikfan -2
frodet 0
supersky 1
hansen 1
Olem 1
Stianm 3
brucew 5

Vår venn Z som gledet seg slik fant ihvertfall ikke jeg på listene. Jeg håper jeg ikke glemte å invitere deg Z.?

Hansen/Kingcobra, send en mail når dere er ferdige

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Går det an å ta 1 runde om igjen(tryn X2) ?

Noen som tar en utfordring? (Start hull 4 Richmond Pines.)

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Fikk pokker ikke tid til å spille. Tragisk. Men er utrolig nok nr. 3...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Z. Kan du ikke bare henge deg på chrash turneringen til Hansen/Kingcobra?

Henrikfan, tar gjerne en utfordring jeg, hadde kanskje vært morsomst å kjørt den som head to head en kveld?

frodet

over 16 år siden

frodet

Jeg kunne også tenke meg å henge meg på crashturneringen - fikk ikke anledning til å spille i helgen.... . Eller er det regler for sånt?

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

kan sette opp en runde onsdag kveld. trenger å vite hvem som skal være med på denne andre sjansen .Går det dårlig så setter jeg opp en tredje sjanse på torsdag he he

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Head to head etter jobb en dag?
Gjerne i dag, tirsd kl 20?

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

I'm in.

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

På crash.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Den med meg er for runde 1, Yorkie utfordrer meg.

Dere med crash i runde to må få en utfordring fra en eller annen. Det var b.la. Cobra som skulle utfordre.

Om de som ikke rakk det skal få spille crash, får vel turneringsleder Yorkie avgjøre ;)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, kan vi si sånn 2100 idag? Har noen sene møter, og skulle gjerne hatt meg en matbit før jeg setter igang:)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Chrashturnering skulle vel da være med:
Kingcobra (som er turneringsleder:)
Hansen
Frodet
Zuzzebazz
og sleng med Stianm (tror ikke han rakk det heller denne helgen)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Som streng turneringsleder må jeg vel si at det er greit for meg.

Ihvertfall sånn innen rimelighetens grenser, skulle jeg begynne å få sånne individuelle mail fra 20 stk at "nå har jeg spilt Saki på -4" blir det jo mye ekstra arbeid.

Må kanskje da utnevne en eller annen til sekretær, til å føre scorer osv, sånn at jeg kan konsentrere meg om å lede;)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Er på nett kl 21.00,skal vi gå i rom nr 2, så vi ikke blir så plaget av andre utfordrere?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

på nett Y?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Går ikke dette, Yorkie. Har fått Ip-telefonmodem fra Telenor, og disse er tydeligvis ikke stabile nok, ihvert fall ikke for head to head

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

sett opp en chrashturnering istedet, og kryss fingrene!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Nå fikk jeg "connection lost" etter 4 hull, fikk du spilt ferdig eller?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Tro det eller ei, men nå spilte jeg mitt livs Utour golf, var 7 under etter 8 hull med en chip inn eagle på hull 8, så røyk forbindelsen......
Arghh.
Jeg fortjente nok uansett ikke en knallrunde nå.

Men tusen takk for at du lånte meg din tid,Yorkie! Jeg ble kanskje også en mye bedre golfspiller ser det ut for?
Jeg får vise dere ved neste anledning.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Er det bare meg,eller er Utour mer ustabilt nå enn det var i våres?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Vi prøver igjen HF, har ingen planer torsdag kveld, så om du setter opp en onsdag kveld så kan vi prøve.

Utour har vært relativ grei i "år" litt hakkete av og til, men lite chrash og connection lost på meg, problemet mitt er internett leverandøren generellt, av og til har jeg helt silke tilgang, og andre ganger går det helt sykt treigt, men, vi bytter nettleverandør i neste måned så håper det blir bedre

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Synes ikke Utour er noe verre nå enn før. Ser frem til onsdag kveld crashboys! Let's høgge inn på med eagals...

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Men spill for guds skyld ikke dette spillet med en dårlig nettforbindelse. Jeg nevner sinne, oppkast og blodtap som noen av mange mulige konsekvenser på dette.

Hansen

over 16 år siden

Hansen

Jeg skal prøve å spilt i løpet av dagen. Er booka på kveldstid og da må arbeidstiden brukes.

Hansen

over 16 år siden

Hansen

Yorkie, hvordan er det tenkt med crashturnering? Setter du opp for oss som har tryna?
Hadde tenkt å spille nå, men vet ikke hvordan det skal gjøres. Har tid daytime i morgen.

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

crashturnering er satt opp.De som er med er

Hansen
Frodet
Zuzzebazz
Stianm
Kingcobra

Lykke til:)

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Fine greier! Ty gg...

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Med dobbelbogey på hull 10 var -7 greit nok. Hull 13 gikk som planlagt. Fanker'n, lukta på en -10 der altså...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Henrikfan, jeg føler med deg! Enda en runde som tryna, det blir vel 6 forsøk om jeg har telt rett, hadde det vært meg så hadde blodtrykket vært gjennom taket, og PC knust på veien utenfor.

Har du tilsvarende problemer når du bruker det modemet sånn på generellt internetbruk? Prøver å vri huet for å komme med noen gode tips, men det eneste jeg kan komme på er bytt leverandør, men det blir jo litt voldsomt bare for å kunne spille ett golfspill på nett.

Er det noen av dere andre som har noen tips til HF sånn at han kan slippe chrash i hytt og dynevær?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Jeg har fått nytt modem 2 ganger etter at jeg gikk over til bredbåndstelefoni. Leverandøren er låst til Telenor pga jobbavtale.

Vanlig browsing går greit, men detter ut ca en gang i timen. IPadressen resettes da automatisk og den kommer opp igjen.

Men Utour kan miste forbindelsen selv om ikke dette skjer.

Det gikk noe bedre med tidligere modem, som var et rent ADSL modem, men kunne få connection lost der også.

MEN,sist jeg spilte, i går,var på jobben en kveldstime. Connection lost . Her er WLAN forbindelsen sterk.
Jeg aner en svakhet i Utour som ikke takler WLAN helt.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

For de som har lyst til å trene litt, helgens runde blir på Hanwell, start hull 5

HF, jeg har WL, aldri merka noe som gjør at jeg mistenker det som noe problem. De gangene jeg har hatt strul har det vært internett tilgangen, og da er alt drit treigt, mail, browsing og VPN.

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

Her er resultatet fra crashturneringen.

Frodet -7
Zuzzebazz -7
Kingcobra -3
Stianm E
Hansen +2

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da skulle oppdatert liste etter to runder se omtrent slik ut:

zuzzebazz -14
yorkie -11
cmoose -9
kingcobra -9
tvalo01 -7
rivalo -7
frodet -7
mvalo -4
frogg -3
henrikfan -2
supersky 1
Olem 1
hansen 3
Stianm 3
brucew 5

Så får vi se om Z. tåler presset og klarer å holde ulvene unna;)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Hmm, bare et stabilt modem fra -9...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da er det bare å kjøre på!

Vi starter på hull 5 på Hanwell, og røkla er med.

brucew

over 16 år siden

brucew

OK, det kan sies mye om mangt, men at jeg er god på dette, er å ta i bare se på stillingen.
Men vil komme med noen erfaringer vedr. det tekniske. Det tok litt tid for meg før jeg fikke maskin opp å gå på Utour. En ActiveX controll var da noe av det problemet, har spilt både kablet, via telenor, og wlan, både telenor og get, uten problemer i løpet av en måneds tid. Også sittet på flere flyplasser i denne perioden, helt uten problemer. MEN, når jeg nå har forsøkt to forskjellige maskiner som kjører Vista, da skjer det ikke en dri.., er det noen her som har erfaringer med dette?

Brucew

brucew

over 16 år siden

brucew

P.s

Yorkie, du som er sjef, burde denne tråden startes på nytt, mange innlegg.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Status etter 3 runder:
zuzzebazz -23
Yorkie -21
cmoose -19
rivalo -17
kingcobra -17
frodet -15
mvalo -12
tvalo01 -12
henrikfan -7
supersky -5
frogg -7
hansen -1
brucew 0
Olem 3
Stianm 3

Neste helgs avslutningsturnering blir da på Sakura, mye kan skje!

PS. Joa, kanskje det er på tide med en ny tråd etter neste helg.

lars

over 16 år siden

lars

jeg vil gjerne vere med å spille helgeturneringene frammover, nicket mitt er lars12.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da blir det Sakura til helgen, start hull 15 (bare for å gjøre det litt anderledes) for de som vil trene litt.

Og, vi har med 2 nye spillere: Torleif og Lars
Blir kanskje litt tøft å spille seg opp til -26 eller så på 9 hull, men jeg er sikker på at de gjør seg gjeldene for neste turneringsrunde.

Sånn apropos, jeg trenger en frivillig assistent neste helg, da er jeg nemlig i Spania og spiller golf, og nei, jeg har ikke med PC, og kan derfor ikke sette opp start turneringen.

Hvem melder seg frivillig som turneringsleder? Z. Henrikfan, King, Cmoose, frodet, følg med i spenning!

kingcobra

over 16 år siden

kingcobra

Melder meg frivilig Yorkie.

frodet

over 16 år siden

frodet

Jeg er dessverre i portugal fra i morgen og en uke og spiller golf hver bidige dag ;).

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Uff så leit;)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Nu er det klart!

Sakura start hull 15, 9 vakre og fantastiske hull ligger der å bevrer i morgentåken

Skal Z klare å holde ulvene unna. Siste runde i turneringserien, det handler om evig heder og berømmelse, hvem vet, mye kan skje. Følg med i nesten episode av Forviklingar

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Cmoose knuste meg i et par matcher i kveld. Både pekefiner og Internet Explorer skjelver. Lykke til ulver, sauene er i vannet.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Desverre dårlig med tid på meg før jul, bortreist hele denne helgen torsdag-søndag og også neste.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da var det klart, 4 tøffe runder unnagjort!

zuzzebazz -30
Yorkie -27
cmoose -25
rivalo -22
kingcobra -19
mvalo -16
tvalo01 -16
frodet -15
frogg -10
henrikfan -7
supersky -5
brucew -2
torleif -2
Stianm 3
hansen 4
Olem 5

Den store Z klarte å holde ulvene unna med en solid -7 avslutningsrunde på Saki. Ett rungende hurra for Z!

Da er det klart for ny turneringsrunde, og jeg tar med meg gode minner om birdie og eagler til Spania i håp om at det faktisk skjer i RL (not:)

Neste helg er det altså Kingcobra som er turneringsleder (og kanskje også på tide med en ny tråd:) så det er han dere må smiske med for å få riktig bane, hull osv.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og KC, deltagere er:

zuzzebazz
cmoose
rivalo
kingcobra
mvalo
tvalo01
frodet
frogg
henrikfan
supersky
brucew
torleif
Lars12
Stianm
hansen
Olem

Jeg er helt sikkert ikke med førstkommende, men håper på invitert 28/12

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Thanks Yorkie. Nyt varmen, skru på sjarmen. =)

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Gratulerer ZZZZZZZ. Det var litt godt å slippe det enorme presset foran neste runde.

Angående Explorer og skjelving i den runden vi spilte ZZZ.
Jeg kjører W. Vista(****** ****** OS), og midt i slaget ble skjermen min svart, etter en stund kom det opp ei melding om at explorer hadde sluttet å kjøre, før maskinen igjen åpnet golfprogrammet og jeg befant meg langt inne i skauen.
Der stod jeg da, med maur lagt oppi *****, og køllene lå selvfølgelig igjen i bilen på fairway. Derfor tok det litt tid å komme seg ut på banen igjen.
Jeg håper dette var en engangs, for der var jeg nære ved et infarkt gitt.

Atter en gang, gratulerer, og lykke til videre!

Zuzzebazz

over 16 år siden

Zuzzebazz

Ydmyk takksamhet. Vel, jeg kjører steinalderens XP. Men de greiene du beskriver der har jeg aldri vært borti. Men spillet er et grafikk-kaos. Jeg blir ofte pælma ut av hele spillet uten forsvarsel. Var en stund håret til enkelte spillere var så langt at det gikk ut av skjermen og opp til Vår Herre. Så... det er vel bare ustabilt hele spillet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her