Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Leveringstid fra Golfonline

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Jeg bestilte 1 wedge og 1 tralle fra GolfOnline den 3.10. Det ble sendt den 6.10 og kom til Norge og lagt på lager den 10.10.
Nå har jeg ikke sett i posten i dag, men 10 dager er da lang tid for 15 kilo fra England til Norge.
Jeg har sendt en forespørsel til GLS, som har forsendelsen, men ikke fått noe svar enda.

azazel

over 16 år siden

azazel

GolfOnline sender pakker med Parcelforce. De sender videre til GLS som tar seg av pakkene deres til skandinavia, men fra norskegrensen går de videre med Posten og det er her problemene så og si alltid oppstår.

Pakken din ligger nok på tollageret til Posten i Oslo. Mulige grunner til at den plasseres på lageret er at fakturaen på pakken ikke er detaljert nok eller at de venter på tillatelse fra deg til å fortolle pakken. Men den vanligste grunnen er at "de har mye å gjøre". De har faktisk laget en bestemmelse som sier at de kan ha en pakke i ca tre uker (husker ikke nøyaktig) før de fortoller den, også når alt er ok. Etter min erfaring er det ikke unormalt at når man bestiller ting på nettet hvor Posten skal ta seg av fortollingen så tar det 1-2 dager til Norge, men deretter tar det et par uker før den går videre... Ikke akkurat imponerende med tanke på at det eneste Posten gjør er å multiplisere totalsummen med 1.25 og deretter ta seg betalt 200kr for dette.

Du bør ta en tlf til Fortolling Privat hos Posten for å høre at alt er greit. Feks hvis du ikke har gitt dem tillatelse til å fortolle pakker tidligere så vil de sende en forespørsel til deg per brev, men du kan sende tillatelse per mail med en gang istedenfor å vente på brevet.

Furu

over 16 år siden

Furu

Parcelforce er utrolig treigt. Bestilt en del sykkeldeler fra England og Irland, velger alltid noe annet dersom jeg har valget. Små pakker kan ta rundt tre uker til Bergen. Har du god tid - bruk rimelige Parcelforce. Haster det så sjekk om du har andre valg.

Pat

over 16 år siden

Pat

Hold for Guds skyld alle forsendelser borte fra Posten.
Har selv tilbrakt 3,5 timer en gang for å hente ut en pakke fra postterminalen på Alnabru. Trodde jeg skulle spare et par hundrelapper på porto fra USA, men en halv dag tapt arbeidsfortjeneste pluss 90km i bil hver vei fikk kostnadene til å fly til himmels. Ikke rart det popper opp sleskaper som DHL UPS FedEx etc.

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Da er det bare å vente, sesongen er forsåvidt over. Jeg kan la dette bli julepreangen til meg selv i år. og håpe jeg får det hus før den tid.
Takk for informasjon og innspill.

azazel

over 16 år siden

azazel

@Furu:
Som prøvd forklart er det ikke ParcelForce som er problemet. De er treigere enn DHL etc, men er likevel bare snakk om et par dager ekstra til Norge. Så mens FedEx o.l. kanskje tar 1-2 dager til Norge tar Parcelforce 3-4, resten av tiden er det Posten som styrer på. Fordelen med Parcelforce er at de er svært billig. Forøvrig fikk de en bot fra staten for noen år siden på over 100 millioner pga de mistet så mange pakker, så hvis nettbutikken spør om du vil ha pakken forsikret er det sikkert en ide å svare ja.

@Pat:
Med unntak av DHL samarbeider de du nevner også med Posten...

Tidsmessig sparer man som oftest mye hvis man bruker et firma som tar seg av utleveringen i Norge selv. Sist gang jeg fikk pakke tilsendt gjennom DHL ble pakken sendt rett til Bergen istedenfor Oslo, og fortolling og utlevering ble gjort samme dag som den ankom Norge. Fortollingsgebyret var også litt mindre enn Posten sitt.

Furu

over 16 år siden

Furu

@azazel - Er enig med deg, men de har i mange tilfeller tatt 10 dager fra UK til Norge. De er vesentlig tregere enn andre selskap, ikke bare litt. Skal innom flere steder i Danmark og Sverige før pakken kommer til Norge. De må også ha et eller flere problem med fortolling da deres pakker tar vesentlig lenger tid enn f.eks. USPS. Uansett et system som ikke fungerer tilfredsstillende.

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

På fredag kom tollpapirene fra godssenteret, så jeg vet hva jeg skal betale i moms, det tok bare en uke fra Alnabru til Kalbakken.
Hvis jeg ser på vekt/lengde her, så blir dette julepresang neste år.

Tom

over 16 år siden

Tom

Nå så sent på året burde du shoppa i en proshopp hjemme.
Er jo 50% på alt nå. Da får du den hjem litt foortere. Får bare håpe de har sent rett produkt nå da.. Ellers så snakker vi jul neste år. lol..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her