Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Chattanooga choo-choo (Henrik B innhold!

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

2 birdies etter to hull. GO HENRIK!

Hemmi

over 16 år siden

Hemmi

...og -3 etter 4

R8

over 16 år siden

R8

Nå spiller han sykt bra!! -4

Air

over 16 år siden

Air

4 fugler på 5 hull, følges opp med en dobbel....litt symptomatisk for Mr. Bjørnstad... men kjør på! tror det blir en kanonturnering!

Koll

over 16 år siden

Koll

Hvordan begrunner du det etter 5 hull av (forhåpentligvis) 72 = 7 % av turneringen?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Koll,

må du gjenta dette hver gang? vi vet alle at du hater vår naive optimisme, men det er ikke nødvendig å mase om det hver eneste gang noen prøver å være litt positiv, er det vel?

la oss få håpe i fred, så skal vi la deg surmule i fred også!

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

+1 Yngve. This is a love thread!

Pling i bollen

over 16 år siden

Pling i bollen

Herregud, 2 birdies og så spretter de religiøse champagnen.
Må dere sette i gang slike idiot-tråder hver gang ?
Henrik er under streken til tross for sine 5 birdier. PGA-toget har allerede gått for mange uker siden, og vi må være glad hvis Henrik i det hele tatt greier å holde seg på Nationwide.
Sansynligheten for at Henrik skal gjøre en kanonturnering er like stor som at Haga holder åpen med sommergreener hele vinteren.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Kan ikke folk få ha den moroa de vil? Man ser jo på det norske landslaget i fotball f.eks., og lar seg underholde av det, det er jo enda mer far-fetched.

Og Henrik spilte omspill om seier i en turnering tidligere i år, bare minne om det.

Merkelig så mange surmagete folk det er innpå her. Er det golfen som går dem imot tro, og så tar de det ut her ;-)?

Mats Ø.

over 16 år siden

Mats Ø.

Kan ikke vi blidfolk bare holde optimismen oppe? Det virker som folk ikke VIL at HB skal lykkes.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er ikke så mange, jeg tipper det er samme person som skifter nick bare for å gi inntrykk av at det er flere.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Pssst... Suzann leder etter første dag... Jeg prøver så godt jeg kan å ikke lage noe nummer av det, for det er jo bare 25% som er unnagjort ennå... Sier ikke mere foreløpig, best å vente til turneringen er ferdig... Sjansen er jo uansett størst for at hun IKKE blir nr 1, så... Mitt tips er at noen kommer til å vinne...

Koll

over 16 år siden

Koll

Situasjonen minner om mannen som falt ut av 20.etasje. Idet han passerer 10.etasje sier han til seg selv: "Det har jo gått bra hittil"
----------------------------------------------
Dere ber om å få være i fred med den naive optimismen deres. Men dette er en offentlig debattside som leses av mange mennesker. Dere eksponerer frivillig meningene deres, og så ber dere om å få være i fred! Det blir for dumt.
Jeg får kjeft for min nøkterne realisme, og godtar det. Da får dere godta at noen reagerer negativt på motsatte spådommer og naivitet når det gjelder norske proffgolfere.
Jeg skriver ikke under andre nick.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Haha, Koll, i den situasjonen du nevner, ville jeg helt klart foretrekke å være han som sier "Det har jo gått bra hittil".

Resultatet blir det samme uansett. Jeg dør med et håpefullt blikk, du dør med et skrik.

Et nøkternt, realistisk skrik riktignok. Det skal du ha :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Morsomt. Den der fikk du klem på Gunnar :)

Nissetussen

over 16 år siden

Nissetussen

Ikke morsomt, det er bare optimisten som dør. Vi nøkterne faller aldri.

God Helg

over 16 år siden

God Helg

Lenge leve otimismen til Bobby Peru opg Gunnar.
Ler når jeg leser innlegget til Air som skriver at han "tror det blir en kanonturnering!"
Han fikk rett, Henrik røk ut som en kanonkule.

Pessimist

over 16 år siden

Pessimist

De hadde en konkurranse som gikk ut på å hoppe ut av et fly med fallskjerm, komme først ned, for deretter å kjøre 5 km på motorsykkel på kortest tid.
Alle hoppet ut med 10 sekunders mellomrom. Sistemann, som var kjent for å være pessimist hoppet ut, men skjermen åpnet seg ikke. Han raste nedover og da han passerte den som var kommet lengst skrek han; Du kan banne på at når jeg kommer ned så starter ikke motorsykkelen heller.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg er ikke blant de som sitter og følger med HB eller de andre. Jeg deler heller ikke den ekstreme optimismen som noen her inne har.

Men hva galt gjør de?

Koll

over 16 år siden

Koll

Men kjære GB, nå tøyser du. De som jeg kaller naive optimister gjør ikke noe galt, de bare sier sin mening i et samfunn med ytringsfrihet. Men et slikt samfunn har også rom for motsatte synspunkter og kritikk av andres meninger, spesielt i et åpent forum på nettet, der man frivillig eksponerer seg.

Jeg får kjeft fordi jeg er "negativ" og pessimist, og det skal jeg jo tåle - selv om negativ er feil ord. Jeg er pessimist eller nøktern realist, basert på HB og andres tidligere resultater i samme sesong og deres rangering internasjonalt. Det mener jeg faktisk er den beste tilnærmingen når man skal lage spådommer og denslags. Men når den samme flokken av ukuelige optimister foran hver eneste turnering for HB kommer med de samme urealistiske tips og blåøyd tro, da må det være lov å reagere. De har intet å bygge på nemlig - annet enn naivitet og barnslig håp. Jeg derimot bygger min pessimisme/realisme på fersk historikk, og det påstår jeg er et bedre utgangspunkt. Det viser seg da også de fleste ganger at de alltid naive optimister tipper eller tror feil.
Bør de da ikke ta lærdom av dette og bli mer realistiske?

Om HB skulle ende top10 dersom han på forhånd er tippet MC eller svak plassering av alle - selv optimistene - så er vel ikke det noe å skamme seg over. Det virker som om man er livredd for å tippe vår mann en dårlig plassering. Det er liksom det samme som å ikke ønske ham alt godt. Vi kan alle håpe og ønske det beste for våre golfere, men håp er noe helt annet enn tro. Håp/ønske = hjertegod naivitet. Tro = realisme, bygget på historikk.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Tro = realisme, bygget på historikk.

Ja du Koll.

Godt at ikke alle går inn i fremtiden med ræva først.
Det går an å ha tro på at ting skal gå bedre.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Koll, din definisjon av håp og tro er din egen. Andre definerer det ikke nødvendigvis slik som deg, og det virker som at du aldri kommer til å forstå.

Du må gjerne fortsette å blande deg inn med dine "saklige" kommentarer, men du fremstår bare som en større og større sosialt utskudd jo lenger du holder på.

Ditt valg det også, selvfølgelig. Men hva er vitsen? Tror du virkelig at du driver med folkeopplysning?

Er det virkelig så vondt å se at andre har det gøy, uten at du selv forstår hvorfor?

Mulig du vil synes disse spørsmålene er usaklige, men det er slik jeg oppfatter deg, og jeg tror neppe jeg er alene om det.

pasifist

over 16 år siden

pasifist

Koll: Dette var mer enn jeg kan svelge. Du ser at tro = realisme, bygget på historikk. Kan du gi meg ett eneste bevis på det kirken sier at med deres tro - kommer man til himmelen etc etc.

Tro har ingen ting med faktiske forhold å gjøre Koll !! Tro er personlig overbevisning, håp og lengsel.

Tro det eller ei

over 16 år siden

Tro det eller ei

Tro er så mangt.
Når man tror at ting plutselig skal gå så meget bedre uten at det er noen åpenbar grunn til det blir det bare dumt.
Henrik Bjørnstad har funnet sin plass i universet. Den plassen er langt nedi leksa på NW. Nivået til Henrik har vært stabilt i 10 år nå, bortsett fra en liten downperiode når han sluttet på Europaturen.
Utrolig at noen stadig går og venter på smellen når Henrik skal gå til topps på PGA.
Sorry, det kommer ikke til å skje. Å spå en topplassering etter et par birdies blir provoserende dumt, derfor reagerer noen med negative innlegg.

funnynick

over 16 år siden

funnynick

Og får støtte av en masse rare nick som vi aldri har sett før :)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det kjente nicket "Tro det eller ei" sier:

"Å spå en topplassering etter et par birdies blir provoserende dumt, derfor reagerer noen med negative innlegg"

For det første er påstanden feil. Bjørnstad åpnet med fire birdier på fem hull, det er faktisk jævli bra uansett. Når han så fikk en dobbel, var det en som kommenterte at han trodde dette kunne bli en kanonturnering.

Jeg vil si det er et kunsstykke å bli provosert av noe sånt.

Koll

over 16 år siden

Koll

Ja jeg driver med folkeopplysning. Tro er ifølge ordboken definert som : "overbevisning uten faktisk visshet".
Neste uke er viktig for HB på NW. Alle vi som følger med ønsker og håper at han vil gjøre det så bra der at han kommer med i finalen uken etter. Men hva TROR dere? Det er noe helt annet, og der er dere nødt til å bruke sunn fornuft basert på HBs tidligere resultater og dagsform.
Så enkelt er det.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Vel, da har vi ihvertfall funnet ut hva som driver deg, Koll.

Kolls Bok, altså Ordboken, er vår nye bibel. Og Koll er misjonæren som skal opplyse folket :-)

Tenk deg om, Koll. Dette begynner å bli latterlig. Du driver IKKE med folkeopplysning.

Du driver ordkløveri.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Vel Koll klarer jo å lage sure diskusjoner hver gang det er snakk om Henrik - så noe får han jo til. Jeg er imponert av at du gidder koll å hele tiden ødelegge diskusjonene av Henrik-fansen fordi du selv sier du er nøktern. Jada du er sikkert nøktern, men du er passelig teit også som forteller fansen at de ikke burde være fans :)

Koll

over 16 år siden

Koll

Fans i idretten trodde jeg stort sett var forbeholdt fotball og klubbenes blinde tilhengere. I Klanen og desslike tror de virkelig at klubben i deres hjerte aldri vil tape; det er ikke bare noe de håper. Resultatene og prestasjonen på banen svinger da også så mye og tilfeldighetene er så store i norsk klubbfotball at en ukentlig tro på seier er høyst realistisk. Fansen møter opp for å støtte klubben sin i tykt og tynt. Det er flott og beundringsverdig.

I golf er det en smule anderledes: Den beundrede HB er langt av gårde, og kan ikke heies på, annet enn via tankeoverføring. Resultatene hans er såpass jevnt dårlige at en ukentlig tro på at nå slår han til, blir ganske naivt. De fans som elsker ham er oppegående voksne menn/gutter som spiller mye golf selv. De ser hva som skjer, men nekter å ta det inn over seg. På spørsmål om hva de TROR om HB neste uke, svarer de unisont: "Jeg håper han får en topplassering". Man vrir seg unna spørsmålet om det å tro - som de fleste intervjuobjekter på TV, radio og i avisene gjør, på ethvert spørsmål - og svarer istedet hva de håper. Dette håpet deler de imidlertid med absolutt alle, så det er ikke noe spesielt.
Hva de innerst inne tror er de som oftest for feige til å skrive/si.
Det er golffansens problem i Norge, og det er hva jeg har påpekt som ganske dumt.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

hahaha. Du er fantastisk. Er det virkelig dårlig av Henrik å komme fra Norge, en bitte liten golfnasjon, og faktisk nesten å ha klart å spille seg inn på PGA? Er det dårlig av han at han står på å prøver å kvale igjen med å spille på touren under PGA-nivå? Du er faen meg nitrist i hodet ditt :)

Nekter å ta hva inn over seg? Vi vet vel at en 75-runde ikke er godt nok. Poenget er at vi håper at han skal slå til sånn som han gjorde i Japan den gangen han kom på 2. plass. Han har spilt forrykende før, og kommer sikkert til å spille forrykende flere turneringer i framtiden. Vi håper bare at det skjer DENNE turneringen. Er det så vanskelig for deg å forstå?

Skjønner du ikke at du ødelegger og forsurer forumet hver gang du ødelegger Henrik-diskusjonene med nedrakkingen på spillet hans? Er du helt seriøst ikke inneforstått med dette?

Har golffansen et problem? haha. Ja vi har kanskje et problem, og det er deg som ødelegger de fleste Henriktrådene med magesyren din.

Og det er dette flere av oss har påpekt at du gjør dumt i :)

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Takk for en god latter Koll. Håper du ikke er seriøs.

Spennende at du kan bestemme hva andre har lov å tro, er du en våpenbærende misjonær eller?

Og at du vet nøyaktig vilken gruppe mennesker som heier på Bjørnstad.

Jeg tror alle her inne vet forskjellen på å håpe og å tro, men en sak kan jeg love deg. DU, Koll, vet ikke om folk TROR eller HÅPER noe, personer du ikke engang snakket med. Selvfølgelig er det nok som regel mer sannsynlig at Bjørnstad ikke kommer top-20 i en turnering enn at han kommer top-20, men det betyr ikke at de som tror han kommer å spille bram blander sammen begrepene Tro og håp, så vær snill og tenk litt mer før du begynner å fortelle folk som du ikke engang møtt hva de tror.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Det er ikke så vanskelig å gjennomskue Koll... Dette er en person godt oppe i årene, var kanskje talentfull i sin ungdom, men slo aldri igjennom. Det samme er det på damefronten. Misslykkes på damefronten og på idrettsfronten. Han er det vi på godt norsk kaller en TAPER. Derfor rakker han ned på alle andre som prøver seg, han unner ingen å klare det han aldri har klart i livet, nemlig å lykkes med noe.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg tror - i Kolls egen ordbokbetydning - at Koll er en person med store psykiske problemer. Jeg håper han ikke er det og ønsker at han snart finner tilbake til de lyse sidene i livet.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Sam: Nå hørtes du nesten ut som Erik:___ :)

Debattanttåper

over 16 år siden

Debattanttåper

Alle som ikke er enig med MEG har spykiske problemer, mangler hjerne, er dumme, kan ingenting om golf, og skulle vært stengt ute fra debattforumet.
Du må faen ikke komme her og komme her, for vi gjennomskuer deg og vet hvilket null du er.
Bare VI har rett.
Med superjålehandicapperen Smilende Sam i spissen er VI dyktigere enn Greys Anatomy og vi ser mer enn spåkona til Saera Kahn. Vi vet hvem du er. Stakkars deg som er uenige med oss religiøse, du skal brenne i helvete for snart sender vi en bombe hjem til deg.

Undrende?

over 16 år siden

Undrende?

Gålf Åge: Hva er det som gjør at du mener du har mer rett enn Koll til å lira av deg dine påstander her inne?

...og hvorfor tror du at pessimismen/realismen til Koll forsurer mer enn dine (og SS) personangrep?

Eg berre spyr.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Kjære hr. debattantåper:

Mitt superjålehandicap (som jeg har vært i buffersonen for i ca, 40 % av rundene i år) plager ikke andre enn meg. Kolls innlegg plager langt flere. Greys anatomy er til din orientering fiction (så de fleste er flinkere enn dem) og jeg har ikke truet noen med bomber eller brenning i helvete eller noe annet sted.

Hva er spykiske problemer som du nevner i innlegget ditt?

I en tråd som dreier seg om HB's spill er det etter min mening helt unødvendig å slenge dritt på dem som "heier" på ham. Da kan Koll lage sin egen tråd for de med et realistisk syn på verden og der temaet er hvor dumme folk er som tror han skal gjøre det bra og hvor patetisk det er å følge med når han spiller.

Forøvrig vedder jeg på at du, hr. Debattanttåper normalt opptrer under et annet nick her....

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg lurer bare på hva som motiverer Koll til å gjenta seg selv i det uendelige!!!!

jeg har skjønt at vi er uenige, og at han mener vi er navie, men jeg klarer ikke skjønne hvorfor vi må få spørsmålet "hvorfor er dere så dumme?" så dårlig tilslørt hver eneste gang noen ønsker Henrik Lykke til.

ok. Koll.

Jeg tror ikke Henrik klarer å kvale til PGA touren neste år, men jeg håper han klarer det, så han får muligheten til å prøve seg blandt de beste spillerne i verden atter en gang, og at dette kan bidra til å øke kvaliteten på spillet hans.

er det ok eller?

Wonderbaum

over 16 år siden

Wonderbaum

Jeg gidder ikke å lete på nettet, så jeg spør her: hvilken plass på pengelista må Henrik minst ha for å få fulle rettigheter på NW neste år ?
Han falt ned én plass denne helga, til 56. plass. Hvilket nivå går han da inn på på Q-school hvis han holder denne plassen ?

Ser Henrik er høyt oppe på scrambling-statistikken. Dvs han spiller egentlig dårligere enn 56-plassen skulle tilsi fordi han er flink til å redde par fra dårlige innspill. Det er vel dette som er forskjellen fra i fjor da hen kom en del plasser lenger ned på lista.

Men uansett er han bedre i år enn i fjor, og i fjor kvalifiserte han seg nesten til PGA. Håper han klarer det i år.

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Det er ikke ofte jeg er inne paa dette forumet. Jeg har faatt nok pepper fra Koll, Bogey og Bobby foer saa jeg skal dy meg fra a si noe paa denne traaden.

Wonderbaum: Henrik faar fulle rettigheter paa NW neste aar visst han ender topp 60 paa pengelista etter neste ukes turnering.
Havner han mellom 26-40 gaar han rett inn i finalekvalet til PGA touren.
Topp 25 er en umulighet uten gevinst paa en av de to siste turnerigene.
Saa det blir daarligst inn paa steg 2 paa PGA kvaliken da alle mellom 41-70 gaar in der. Topp 70 er i hvert fall sikret.

Jeg synes det ville vaert fantastisk med en nordmann tilbake paa PGA touren. Er det realisitisk? Hvem vet svaret paa dette? Det gjoer ingen foer siste putt har gaatt i koppen. Det er et meget trangt naaloeye, men Henrik har gaat helt til finalekvalet begge de to gangene han har proevd.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Til Undrende:
Personangrep på et nick? hahahaa. Morsom du er.

Du har åpenbart fulgt mye med på hvordan Koll har frekventert trådene.

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

Beartown;
(når) har du fått "pepper" fra meg?

Bra innlegg, forresten.

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Bobby Peru: Det var en 'Bobby' paa et annet forum jeg mente. Ikke deg.
Blir spennende til helga, og gjennom PGA kvaliken.

Koll

over 16 år siden

Koll

Kan dere vennligst slutte med det paranoide tøvet om at så snart det dukker opp noen mye nick her så er det meg med nytt dekknavn. Jeg skriver kun med dette nicket, la det være klart.
Det høres jo utrolig ut, mend et kan hende at et par stykker faktisk er enig med meg (og den tause majoritet holder kjeft).

Nicky Dick

over 16 år siden

Nicky Dick

Hehe, den tause majoritet holder kjeft :-)
Sorry Koll, men det er vel den tause majoritet programforpliktet til å gjøre...?

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Hei Koll. Brukte ikke du navnet "KoLD" foer??

Koll

over 16 år siden

Koll

Jeg gjenkjenner det nicket, men det er visst blitt helt stille fra ham/henne. Jeg har aldri skrevet under det nicket.

Padraignoid

over 16 år siden

Padraignoid

Unødvendig å kalle folk for paranoide selv om de er uenige med deg Koll. Slike personangrep er unødvendige. Jeg tror sikkert det er et par stykker som er enige med deg. Kanskje til og med tre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her