Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skifte grep selv?

Panser

over 16 år siden

Panser

Jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med å bytte grep selv? Er det vanskelig, noe jeg bør passe på?

Ser på meg selv som en fingernem person som kan skru det meste og jeg har ikke 10-tommeltotter...

Vil bare høre noen erfaringer.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Det er veldig lett. Det eneste du trenger er en skarp kniv, dobbeltsidig tape og whitespirit.

Jeg pleier å skjære opp det gamle grepet og dra det av. Så setter jeg kølla i en 1,5 liter flaske med varmt såpevann for å løse opp taperestene.

Tape-restene skraper jeg så av, tørker skaftet, og legger på dobbeltsidig tape.

Putter en peg i hullet i grepets tykkeste ende, heller i litt whitespirit og rister grepet for å fukte det innvendig (tett med tommelen). Heller whitespiriten over tapen på skaftet, og glir grepet inn på kølla. Du har god til å justere, setter den så loddrett med køllehodet opp for å la spriten renne av.

Tipper det tar deg et par timer å gjøre dette for alle køllene. Noe skrustikke el. er ikke nødvendig.

Lykke til!

Panser

over 16 år siden

Panser

Dersom jeg skal ha det litt tykkere, noen ekstra lag med dobbelsidig tape da eller?

Furu

over 16 år siden

Furu

Ligger noen greie filmer på youtube. F.eks. denne -- http://www.youtube.com/watch?v=m0U7acJmAMI

Stian

over 16 år siden

Stian

Panser : Test litt forskjellige greptykkelser før du handler. Jeg har gått fra standard til midsize, og føler jeg har mye bedre grep(!) om kølla.

Ellers var oppskriften til Resurrected bra, og det med peg`en var en god ide.Takk!

Kja

over 16 år siden

Kja

Finner også gode ''filmsnutter'' på Youtube.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Det eneste tilleggsrådet jeg kan gi er å passe på å ikke dra grepet på med makt (om du bruker for lite whitespirit f.eks), da strekker det seg og blir for langt til slutt. Det var en tabbe jeg gjorde på det første grepet jeg satte på. Det skal gli på ganske utvunget.

Circa 62

over 16 år siden

Circa 62

Panser! Så et tips på tv en gang om hvordan du kan få det bli litt tykkere. Han satt på en lag med maskeringstape først. I tillegg mener jeg å huske at han brukte lighter-bensin av en eller annen grunn - husker ikke hvorfor.

Gammel Rev

over 16 år siden

Gammel Rev

White Spirit går bra til de fleste typer tape, men det finnes noen limtyper som ikke løses så godt i WS, og da må man ty til Bensin. Vanlig 95 oktan er helt greit, men det stinker i huset etterpå. Luktfri bensin eller lighter-bensin er derfor bedre, men en million ganger dyrere.
De dobbeltsidig tape-typene jeg har kjøpt på Jernia/Maxbo/Byggkjøp/Monter/Bauhaus etc løser seg fint i White Spirit.

lk

over 16 år siden

lk

Mens vi snakker om å skrifte grep selv, er det noen som vet om noen nettbutikker som selger Callaway-grep? Begynner å bli slitt på et par av køllene mine, så den beste løsningen hadde vært å få tak i makne grep slik at jeg ikke trenger å skifte på alle køllene.

lk

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Jeg bestilte 6 Callawaygrep og satte dem på alle køllene som ikke hadde det fra før, slik at alle køllene mine hadde samme grepet. Bestilte det på nettet, totalt ble det under 200 kroner inkl. frakt, altså ingen moms. Tror det var 5$ grepet. Husker ikke siden jeg fant det på, men burde være lett å google.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Alt du trenger, inkludert instruksjon, finner du hos Golfsmith.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her