Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

AboutGolf Myrens

Henke

over 16 år siden

Henke

Dette spm går vel egentlig mest til Fulland, men hvis andre vet er det like bra.

Har AboutGolf-simulatorene på Myrens St Andrews Old Course? Har de fått andre kjente baner?

Jeg syns AboutGolf er fantastisk, men savner noen av de "største" banene i verden.

east

over 16 år siden

east

Har ikke AboutGolf-aimulatorene bare "fantasibaner"

east

over 16 år siden

east

ser ut som om de har ordentlige baner.. også Old Course..

http://www.aboutgolf.com/courseguide.pdf

Golf

over 16 år siden

Golf

Noen som har prøvd den nye simulatoren i Kvinesdal? Det er jo et nytt merke.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Vi har per dags dato 28 baner på Myrens og får snart noen til.
Majoriteten er ekte baner, men det er en håndfull fatasibaner som f.eks
Atlantis.

Flere er mesterskapsbaner fra USA og baner som Nine Dragons og Sheshan fra Kina. (Europatour i fjor.)

De mest kjente banene som St. Andrews, Pebble Beach m.m er meget dyre i innkjøp og derfor har vi ikke tatt oss råd til de enda.

Det er imidlertid mange av banene vi allerede har som er veldig bra.

De jeg liker best selv er nevnte Sheshan og Nine Dragons, Old Palm, Tuscany Reserve (Greg Norman) , Houzo, Waterlefe (syk bane, vannvittig mye vann) og Pine Rivers (7694m fra back!!).

I tillegg kommer baner som Bay Harbour, The Heather (Robert Trent Jones), Parkland, Casa de campo, Donald Ross Memorial, Venetian m.m

Henke

over 16 år siden

Henke

Takk for svar, Fulland.

Hvilke baner kommer hos dere? Ikke aktuellt med Old Course?
Beklager noe mas her nå, men jeg ble svært inspirert av å se Karlsson i Alfred Dunhill.

Simen Fulland

over 16 år siden

Simen Fulland

Bare hyggelig :-)

Hvilke baner vi får nå vet jeg antageligvis om ett par uker.

Jeg kan godt oppdatere denne tråden med hvilke det blir når neste software oppgradering er gjennomført.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Gjør det a Simen, grin deg til old course og så kommer jeg og slår deg på oldcourse fra back, evt. bay harbour....

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Jeg stiller med Cobra'n Buck , og da blir jeg skummel siden jeg alltid finner ballen på simulator;-)

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Da har vi oppdatert simulatorene. Graffikken er nå ytterligere forbedret og vi har fått 2 baner til. Hadde ikke hørt om dem før. De ble testet i går og var fine.

Nytt er også ny grid på green. For alle som har spilt Tiger Woods på Pc eller konsoll ser det ¨å akkurat likt ut på aboutgolf som der.

Dvs små prikker som beveger seg med større og større hastighet jo mer det faller. Det er nå mye lettere å lese greenene :-)

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Hvor mye koster en aboutgolf simulator egentlig?

Det står ingenting på hjemmesida

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Mener å ha hørt rund 250'.
Heftigt å ha i kjellerstua.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Hadde vært helt sinnsykt, tenkte jeg skulle foreslå at jobben kjøpte en :)

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

De ligger på ca 500 laken i Norge.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Løp og kjøp!

:-)

Golf

over 16 år siden

Golf

Ingen som har prøvd den nye i Kvinesdal?

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Ta opp lån på 100.000, starte AS, ta opp lån på 400.000 i firmaet, slenge den inn i garasjen.

Hvor mye trenger man i mnd. for å betjene et lån på 500 laken?

Bør gå greit det, om man tyner naboene til å ta seg en runde om dagen :D

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Lån på 500? Nedbetalingstid på 10 år = 50 i året + renter på 30 i snitt (minst) = 80.000 per år. 5,5 måneders sesong (maks) = 160 dager.

Snitt inn med 500 per dag, men fordi regnestykket er alt for optimistisk burde du nok budsjettere med 1000 per dag i sesongen.

Dårlig bissniss uansett, men hey! Etter 10 år har du nedbetalt hele greia.

Og er drit lei alt som heter golf :-)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Oj, sorry, starte AS også ja. Da blir det moms og hele pakka med revisor og regnskap, så da bør du ha gode (og mange) naboer.

Dessuten skal du kjenne banksjefen godt for å få fullfinansiert simulatoren uten annen sikkerhet. Er jeg redd...

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Da blir det ingen risiko utover de 100.000 kronene man må låne selv..

Banken har jo sikkerhet i investeringen som er simulatoren, i tillegg til at jeg ville garantert for 100.000 gjennom mitt eget lån, innskuddskapitalen til firmaet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her