Yankee
Jeg har brukt GolfLogix sin GPS i to sesonger. Meget enkel i bruk, og du er ikke avhengig av å se hinderet eller flagget for å få avstander. Ulempen er selvfølgelig at den ikke vet hvor på greenen flagget står, slik at den kun gir avstand til forkant, midten og bakkant av greenen. Nøyaktigheten er ca. +/- 2 m. (Kan nærme seg +/- 1 m ved kalibrering på den enkelte bane.)
GPS'en finner selv ut hvilken bane du er på, og gir automatisk avstander på alle hull. Den teller ned avstanden fortløpende mens du går fram til ballen din, så du bruker ingen tid til å måle avstanden. Store tall som gjør den lett å lese, selv for gamle folk uten lesebriller.
Foreløpig er det imidlertid få baner som er kartlagt i Europa. I USA har de tusenvis av baner, og dersom du ber om å få en ny bane kartlagt gjør de dette normalt i løpet av en arbeisdag. For Norge sier de at de trenger 3 uker på å legge inn en bane. Foreløpig har jeg fått GolfLogix til å legge inn Oppegård. Jeg ba de også om å legge inn Miklagard, men fikk til svar at det kartgrunnlaget de kunne få for Miklagard var for dårlig i forhold de kraven GolfLogix stiller, slik at de ikke kunne legge inn denne banen.
Jeg spiller mest i USA, men har planer om å be GolfLogix om å legge inn flere norske baner i løpet av vinteren, slik at det er klart til jeg besøker Norge igjen til sommeren.
GolfLogix har også en funksjon som måler lengden på ditt siste slag, slik at det blir enkelt å finne ut hvor langt man egentlig slår med de forskjellige køllene.