Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tiger Woods PGA 09

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Om noen spiller det online på PS3 vil jeg gjerne ha gamertags og adde :)

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Kan man spille mot andre på nettet, one on one? Hvor mye koster PS3... :-)?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

det kan man. koster vel mellom 3-4000 spenn.

Furu

over 16 år siden

Furu

Gamertag furunovski.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Er ikke sånt kulere på WII, eller tar jeg feil? Blir det for enkelt der?

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Man kan spille opptil fire samtidig :)

Playstation 3 er verd de 3.700 kronene den koster kun fordi den har en kjempegod Blueray-spiller i tillegg til å virke som mediecenter, den streamer bilder, musikk og film trådløst fra andre datamaskiner i nettverket.

Er man supergeek kan man f.eks installere Ubuntu på den og voila man trenger ikke en datamaskin lengre.

Gjennom USB inngangene støtter den eksterne harddisker, mus og tastatur, og vil man snakke med folk online er det bare å koble til Blåtann handsfree'n som man allerede har til mobilen så kommer chatten på øret mens lydene fra spillet ljomer over surroundanlegget.

I tillegg er spill som Buzz, Singstar og Guitar Hero gøy for alle i familien.

Beste pengene jeg har brukt til nå i år :)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

Gamertag: sugmegren

er oppe å gå på tiger woods 09 i løpet av uken tenker jeg, men det er bare å adde :)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

PS3 er verdt pengene fordi den har masse funksjonalitet, men derfra til å si at det er en kjempegod Bluray-spiller er ganske OB spør du meg.

jeg er en lidenskaplig A/V entusiast og har testet det meste som finnes på markedet av BD-spillere i dag.
det er kun en ting som er bra med PS3 når det gjelder avspilling av BD, og det er panoreringen.

bildene blir grumsete, og mørke partier blir bare uklart og svart uten konturer.

sammenlikner man med en ren BD spiller til samme pris, så er det enorm forskjell i håndteringen av bilder, og spesiellt da mørke partier og realistiske farger.

på den annen side, da får man KUN BD spiller også, og går glipp av alt det morsomme en kan bruke PS3 til, og derfor har jeg selv endt opp med Wii og en ren BD spiller...

the best of both worlds.....

:D

veggiss

over 16 år siden

veggiss

er ikke alle som er enige med deg angående kvaliteten på blu-ray spilleren

http://gizmodo.com/5036670/the-criterion-collections-reference-blu+ray-player-the-playstation-3

du glemte også å nevne en annen fordel med den, nemlig at du slipper å sette inn platen før du drar på jobb for at den skal være klar til avspilling når du kommer hjem igjen ;)

King Ben

over 16 år siden

King Ben

PS3 er å blir en SPILLKONSOLL!

Man kan ikke si at iom at man har en hybrid-kølle så slipper man putter fordi hybriden også kan brukes til å putte med.....

Yngve

over 16 år siden

Yngve

det er helt klart. den er raskere enn de fleste BD spillere, men for min egen del så betyr det utrolig lite siden jeg kun setter inn en plate i døgnet, og har tålmodighet til å vente de 48 sekundene det tar å starte min spiller.

jeg vet også at ikke alle er enige med meg, men det betyr ikke at jeg, som også da har 17 års erfaring innen installasjoner av lyd/bilde løsninger trenger å være enig med sider hvor referansene svarer med "WORD" og "SWEET".....

I tillegg står det at den er super på oppskalering av DVD plater.....

I say bullshit...

du får den beste maskinen 3 lapper kan gi deg, siden det er så mye med i prisen, men bildekvaliteten på avspilling av både DVD'er og BD plater er langt bedre på en bra BD spiller enn på PS3.

I tillegg så har den mangler på HD-lyd, men det har ikke så mye å si for folk flest.

uansett, så vil meningene være like mange som med golfutstyr, men jeg vil heller se og høre selv enn å lese en review på en geek.com og bruke det som referanse for kvalitetsstempel.

:)

King Ben

over 16 år siden

King Ben

Mener ikke at PS3 er dritt! Men man må ta det for det det er. altså en spillkonsoll, med muligheter for bd-avspilling...

men du må huske på en ting yngve!
ikke alle er like "gærne" som oss, som har musikkanlegg til en dårlig årslønn...

de som kjøper billige tver vil antagelig ikke se noe forskjell på de allikevel....

veggiss

over 16 år siden

veggiss

vel...jeg stoler mere på en gjeng mer eller mindre kompetente journalister verden rundt som har skrevet at det faktisk er en likandes blu-ray spiller enn en sær bygdetulling fra hønefoss ;)

MEN...skal man kjøpe en bd spiller nå, og ikke vil ha en spillkonsoll på kjøpet så er 1500 modellen til samsung et bedre valg da den nå koster 2200 kroner.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hahaha....

ok. oppsummering på gang:

Dersom Yngve var journalist, og ikke fagmann så ville veggiss stolt på det jeg sa, dersom jeg hadde publisert det, men siden jeg bare jobber med produktene, installerer og får hands on på det meste av produkter innen genren, så er Yngve en sær bygdetulling fra Hønefoss....

og så, for å toppe det hele så er konklusjonen i tillegg at Samsungs 1500 kroners spiller et bedre valg siden den er billig????

veggiss

over 16 år siden

veggiss

ok...du mener at ps3 blu-ray er dritt, og den koster 3500 spenn. samsung bd-p1500 som er en bra standalone spiller koster 2200 spenn (det er hvertfall konklusjonen til diverese fagblader, men du har vel hands-on erfaring og mener at denne er crap også).

du vil altså ikke konkludere med at samsung bd-p1500 er et bra kjøp i forhold til ps3 når man ikke trenger en spillkonsoll?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Hahahaha. Nå ler jeg altså. Fordi Yngve mener han har full peiling på dette så skjønner han ikke at veggis og andre kan være uenige. Og veggis som neppe har testet PS3 kontra andre BD-spillere uttaler seg om hva andre sier.

Dere er morsomme :)

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Nå begynner det jo å bli en god stund siden PS3 kom, det er klart at den ikke måler seg med tilsvarende produkter som kommer inn på markedet nå. Den har iallefall en Blueray spiller som jeg er alt for evneveik til å se mangler med på min Samsung LE40a656 men så kostet ikke den en dårlig månedslønn heller :)

Kan ikke dere AV geeker anbefale meg et rimelig surround anlegg.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nei veggis, jeg sier ikke at PS3 er en dårlig spiller, jeg bare påpeker hvilke områder den er svak.

du derimot, refererer til en webside for å konludere med at PS3 er den beste BD spilleren på markedet.....

jeg synes samsungspilleren er veldig bra kjøp til prisen, og den har bedre farge og kontrastbehandling enn PS3.

Gunder, jeg har ingen problemer med at noen er uenige, og det var i denne omgang jeg som var uenig med wahtever i at PS3 er en super BD spiller.

det må alikevel være lov å komme med gode argumenter, for hva ellers er hensikten med en diskusjon?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

wahtever,

hva ønsker du deg da? 5.1? hvor mye penger vil du bruke?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Det er bare litt humoristisk at så mange diskusjoner har syn som er helt sort-hvitt :) Men nå må jeg jo innrømme at Yngve kom med et noe nyansert innlegg fullt av gråtoner, også kommer veggis med sine sort-hvitt-meninger.

Morsomt uansett!

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Hvor mye jeg vil bruke avhenger egentlig av hva jeg får i tillegg.
Kommer ikke til å spille særlig mye musikk, eller se på filmer der jeg har behov for skikkelig høy lyd.

5.000 +/- 3.000 alt ettersom.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

veggis har uansett den kuleste gamertaggen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350458 så egentlig ok ut.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

har ikke noe å anbefale av surroundanlegg i den prisklassen wahtever.
der må du bare handle det du liker i butikken.

anlegget på komplett er sikkert helt ok til prisen.

:)

gl&hf....

wahtever

over 16 år siden

wahtever

jævla AV geek Yngve.

Vis meg anlegget ditt/ tv'n og hele rælet sånn at jeg kan bli misunnelig.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Det blir vel litt som å spørre "Hva slags bilmerke anbefaler dere meg å kjøpe i prisklassen 7-12000?" :)
With all due respect.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Men er Tiger Woods PGA best på WII eller på PS3.? Har lyst til å kjøpe meg en WII, men hvis PGA ikke er rare greiene der, så kjøper jeg heller PS3. Og da hovedsaklig som spillkonsoll, Blueray Schmuray... ;-).

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Nå er forresten Yngve oppgitt over meg at jeg ikke setter pris på god lyd da :) For min del har jeg bare noen Logitech pc-høytalere til 1500 spenn på en 50" plasma.

wahtever: Du får helt sikkert grei nok lyd for rundt 5 lapper på elkjøp eller noe slikt. Hvis Yngve skulle anbefale deg noe ville du aldri kommet under 20 k :) Snobber ass

Yngve

over 16 år siden

Yngve

????
når ble diskusjonen lagt over på hva jeg har i stua mi?
er ikke interessert i å gjøre noe misunnelige på noe som helst, og jeg har heller ikke sagt noe om hva jeg har.

jeg ble spurt om anbefaling, og svarer at jeg har ingen i prisklassen 3-5000.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

sony dav-dz860w er helt kurant i 5000 kroners klassen. har trådløse bakhøyttalere også slik at kona ikke tilter pga for mange kabler.

yngve: jeg har aldri skrevet at det er den beste blu-ray spilleren på markedet, så du skal få slippe å legge ord i munnen på meg.

Gunder: Z-2300 eller?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Gunder,

nå må du slutte å tulle da... jeg er overhode ikke oppgitt over at du ikke setter pris på god lyd.
jeg er oppgitt over at du ombestemmer deg like ofte som en dame i en gardinforretning.

Ja, jeg skal ha, nei jeg skal ikke ha, jeg vil ha den, nei jeg vil ha den. jeg skal kjøpe bedre lyd, jeg skal ikke kjøpe bedre lyd.
jeg skal kjøpe den av deg, jeg har aldri sagt jeg skal kjøpe den av deg...

hihihi......

Yngve

over 16 år siden

Yngve

veggiss, jeg skrev det mest for å erte, siden du gjorde akkurat det samme... ikke vær så sår da.

jmo

over 16 år siden

jmo

Jeg får slenge meg på så vidt det er... Kjøpte dette,http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=0&id=1292 , på Soundgarden, for 9995,- og det er helt ok til film. Ser bra ut, men har ikke blueray-spiller. Bruker en standalone sony til det...med den rekker jeg å spille en golfrunde OG lage middag fra jeg setter i discen, til menyen er oppe... ;)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

ja, der er vi ikke lengre i 3-5000 kroners klassen, og da begynner det å komme seg.
men nå spurte wahtever om anbefalinger i 3-5000 kroners klassen, og der har veggiss gitt ett alternativ, og så fant han selv et på komplett.

kjøp det du liker og har råd til. ganske enkelt.

jmo

over 16 år siden

jmo

okay? leste feil jeg da... Trodde han sa 5000 +/- 3000 jeg... da er vi jo oppe i 8000, og da er det ikke langt til 9000.... :D

Yngve

over 16 år siden

Yngve

unnskyld, det er jeg som har lest feil...

enig med du....v:)

jmo

over 16 år siden

jmo

selvsagt. det visste jeg jo på forhånd ^^

Gunder

over 16 år siden

Gunder

veggis: Nei Z-10 interactive Speaker System!! Avanserte saker :)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

da er vi jo enige da..... =O)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

oioi...ikke gærnt. z-2300 her ;)

King Ben

over 16 år siden

King Ben

Gunder: Hadde det enda vært Z-11 og en del av ditt surroundoppsett så.....

Gunder

over 16 år siden

Gunder

King Ben: hehe japp. Men jeg har jo ørene full av tørrfesk fra Nord-Norge. Æ hørekje forskjell uansett.

Men jeg tror jeg skal stikke å kjøpe Tiger Woods 09! Ser jo ustyrtelig morsomt ut.

Så her ser jeg for meg Scangolf Matchplay-turnering :) Flere som er klare for det?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Og så jeg som foretrekker en god bok...

veggiss

over 16 år siden

veggiss

jeg er med!!! stikker og kjøper det etterpå jeg også :)

gunder: hva er gamertagen din?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Har jeg gamertag? Aner ikke jeg :) Dette må forskes på. Sist jeg var spillenerd var i 1999. Jeg startet 2000-tallet med friskt mot om å aldri spille mer. Bare with me!

Yngve

over 16 år siden

Yngve

sukk... jeg elsker fortsatt Unreal Tournament.....

MAN!! det er fett....

veggiss

over 16 år siden

veggiss

ok...har du ps3? hvis ja, registrer deg på playstation online. da får du en gamertag.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Oj. Hvorfor ikke bare kjøpe både PS3 og Blue-ray spiller? Er det knyttet en afrikansk forbannelse til å ha begge deler? Koble det til gull-kabler og beta-OLED-tv'n fra Plymer Vision så blir det så bra så.

Gamertag'en til veggiss skaper ekle bilder i hodet til motspilleren ihvertfall.... det skal du ha veggiss.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Takk for tips Jmo og Veggis.

Fant ut at det var genialt med trådløse bakhøytalere så jeg gikk for ditt tips Veggis, kosta bare 4690 på elkjøp :D

Ingenting var som Doom, drasse med seg et tonn med pc og koble seg i nettverk med sånne gammeldagse nettverkskort.

Når går den første foursomen av stablen?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

gi meg noen timer oppvarming i dag først da!! skal vi si klokken 21?

Furu

over 16 år siden

Furu

Går dere inn på easportsworld.com så får dere bl.a. se videoklipp av utrolige slag og statistikk for hele karrieren.

Longest Drive: 371
Total Eagles: 52
Best Round: 56
Longest Putt: 63
Total Birdies: 394
Total Fairways Hit: 585
Average Score: 62
GIR Percentage: 76
Stroke Rounds Completed: 48

Wentworth er birdie- og eaglehimmelen. Gikk en runde på -17 :) Spiller på "Hard". Noen som har prøvd "Tour Pro" (tror det heter det) nivået?

Add furunovski dersom dere vil.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

"¤"¤ en som ble syk på jobb så jeg måtte steppe inn. Men jeg adder dere begge når jeg kommer hjem så tar vi en runde neste gang vi har tid.

Ettersom vi har snakket en del om pengebruk i dag bør alle ta følgende utsagn innover seg.

- De er ikke en gang fornøyd med en lakrisbåt i dag, vet du, sier hun.
(pensjonist om ungdommmen (de under 50 år) nå til dags, kilde: www.vg.no)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

jeg er med på et spill etter klokken 18 i dag!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her