Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Når gutta blir slått av et kvinnfolk !!

Twiggy

over 21 år siden

Twiggy

HVorfor er det så mange herre i vårt praktfulle land som er sååå hyggelige mot oss damene på golfbanen helt til de blir slått på slag av oss fra samme Tee?? Et råd: Ta det med ro gutter, dere er ikke mindre mannfolk for det !! :-)

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Hva slags neandertalere er det du spiller mot? Høres helt tåpelig ut, men de mannfolka du snakker om, fins det nok noen av.
Selv syns jeg det er altfor får damer som spiller golf, og i hvert fall altfor få som spiller god golf fra gul tee. Hadde ikke hatt noe i mot å bli slått fra gul tee av en dame. Alltid morsomt å se andre spille bra. Selv fører jeg kun kamp mot eget handikap og misliker kun å komme til kort mot dette...

Twiggy

over 21 år siden

Twiggy

De aller fleste er bare hyggelige, men jeg har opplevd et par snodige ting... Første gang ble jeg satt i en ball med 2 herrer på en bane i vestfold. Begge uffet seg stort da jeg gjorde meg klar til å slå ut på gul tee. Kommentarene kom på rekke å rad "du, vi har tenkt å bli ferdig før det blir mørkt" (klokka var 16.00 midt på sommeren) og "Nei men lille venn: rød tid er litt lenger frem det skjønner du...." Det endte med at jeg var even par etter 5 hull og gutta hadde jeg mistet telling på. Da kom det fra den ene: " Bare gå videre du, vi vil helst spille alene.." Jeg gikk videre og smilte litt for meg selv, men det er jo ikke det samme å spille golf helt alene...
På en bane i Trøndelag skulle jeg slå ut ut også fra gul tee sammen med noen gode venner. I ballen bak var det 4 godt voksne herrer, de sto og ventet på tur etter oss. Også da mens jeg gjør meg klar til å slå haglet kommentarene bak meg. De snakket akkurat sånn passe høyt til at vi skulle høre dem. Fikk heldigvis til et bra utslag, tja, jeg tipper 220 meter og da ble så stille som i graven bak meg. Idioter !!

schank

over 21 år siden

schank

Med all respekt og melde, nå må jeg forsvare de stakkars mannfolkene du har spillt med. Det er vel ikke et mannfolk som spiller mye golf som ikke syntes det er "fint" å se på en dame som banker ut sinnsyke slag, eneste problemet er at selvbilde til mange menn kan bli drastisk nedsatt i deres egne øyne! Mannfolk er jo tross alt huleboere som har vokst opp med klubber i hendene!

De fleste menn tror jo at golf er en kraftsport, og de fleste menn er sterkere rent fysisk enn kvinner! Da er det kanskje ikke så rart at de ikke skjønner så mye når du slår forbi dem.

Stå på, håper jeg treffer en dame som slår ut fra hvitt med meg en dag, og som spiller bra. Jeg har spillt såpass mye golf at om en dame hadde stillt seg opp på hvit tee, så hadde jeg holdt helt kjeft, av den grunn at enten vet hun utmerket godt hva hun driver med, ellers er det en av de første gangene hun er på en bane.

Ellers ser jeg ikke på det at en dame spiller fra hvitt\gult noe annerledes enn at jeg spiller fra rødt. God trening, i tillegg til at en bane du har spillt i mange år fra en tee kan bli en helt "annen" fra en annen tee!

Bantoni

over 21 år siden

Bantoni

Neste gang jeg havner i flight med jenter/kvinner kan jeg gjerne spille fra rød tee, det er jo mer hyggelig og mer gentlemanaktig. Ikke sant?

Er det handicaptellende for menn å spille fra rød tee?

Martin Enger

over 21 år siden

Martin Enger

Javisst er det handicaptellende for menn å spille fra rød tee. Du bare leser av dine mottatte slag for rød tee i stedet for gul tee. De to tabellene står ved siden av hverandre på slopetabellen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her