Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjelp med bane i Danmark?

Jan

over 16 år siden

Jan

Regner med at noen her kan gi oss ett tips til hvilken av følgende baner vi bør prøve til uka i Danmark. Det står mellom 4 baner; Aalborg, Fredrikshavn, Hirtshals eller Hvide Klit. Håper noen kan svare...

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Jeg mener å huske at jeg synes Fredrikshavn var en fin bane.
Med forbehold om at svak promille kan ha forvrengt synet..

Truls

over 16 år siden

Truls

Frederikshavn kan anbefales. Jeg har ikke spilt de andre banene du nevner, men har bekjente som har vært der. Hvide Klit sies å være kjedelig. Hvis du skal til Frederikshavn med båt, anbefaler jeg også Sæby som kun ligger ca 10 min fra Frederikshavn. Dette er en litt mer kupert og varierende bane en danske baner flest.

c

over 16 år siden

c

Det er da svært mange flere baner som ligger innenfor denne triangelen som er verd å spille. Det er stort sett bare å velge - de er ganske "Danske" i utforming. Hirtshals har jo bekken som går over nesten alle fairwayene og med forskjellige lengder fra hver tee...

Mr døff

over 16 år siden

Mr døff

Har spilt alle untatt hirtshals. Den er flott og vanskelig!

c

over 16 år siden

c

Her er det oversikt over baner. Tror ikke noen banene er direkte dårlige og ikke anbefalingsverdige, men dersom du skal ha toppbaner kan du se på greenfeepriser...

http://www.golfidanmark.dk/Web/Forside/Menu/Klubber/Geografisk?amt=Nordjylland

Enur

over 16 år siden

Enur

Har spilt alle de fire du nevner. Jeg mener å huske at Aalborg var den beste, både når det gjelder kvalitet og variasjon. Men dette er noen år siden nå, så ting kan ha endret seg.

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Hvide Klit er ikke bra (grusom), om så intet har skjedd på 13 år.

hp

over 16 år siden

hp

Sæby er en fin bane fredrikshavn er også ok men vanskligere,det er vann i spill på de fleste hull.

Greven

over 16 år siden

Greven

Er vel ikke en så ekstrem lang kjøretur til himmerland fra fredrikshavn eller hirtshals om jeg ikke husker feil. Her er det to kjempeflotte baner, old og new course...

Jan

over 16 år siden

Jan

Himmerland er bra og der blir vi å finne fra tirsdag, men ankommer tidlig Danmark mandag og tenkte oss en annen bane. Aalborg har noe turneringsgreier, men Hjørring (http://www.hjoerringgolf.dk) eller Brøndeslev (http://www.broenderslevgolfklub.dk/) ser enklest ut på kartet med tanke på veien til Himmerland, pluss Hirtshals da. Så hvis noen har prøvd disse si gjerne i fra...

vijay swing

over 16 år siden

vijay swing

Jan, jeg har spilt begge nylig og vil anbefale deg å velge Brønderslev. Er mer variert og er du heldig kan du rekke alle 3 sløyfene.

Flyer

over 16 år siden

Flyer

Aaalborg er bra. Brønderslev er bra.
Ørnhøi er ok.
Hvide klit og blokhus blir litt vel flate. Har hørt at Sæby og Fredrikshavn er bra, men aldri spilt de.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Aalborg har vel åpnet nye 9 hull siden jeg var der for to år siden.
Gikk sammen med et medlem som var en utmerket guide og motivator for en herlig runde og opplevelse. Om det er turnering på hovedbanen ville jeg ikke være redd for å gå 2 x 9 hullsbanen som er meget bra til 9 huls å være.
selv gleder jeg meg til anledningen byr seg for å oppleve Aalborg nye 18 hulls som jeg tror vil rangeres ganske høyt i DK.
Aalborg er en godt voksen og ærverdig klubb hvor en aner litt av klubbens historie og atmosfære allerede ved ankomst til klubbhuset.

De andre banene som er nevnt kjenner jeg ikke, men uansett valg av bane ønskes en god tur og mange herlig golfopplevelser.

Himmerland er også to baner jeg helt klart skal tilbake å spille igjen. Et herlig anlegg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her