Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

14 køller, men hvilke?

Gunnar

over 16 år siden

Gunnar

Jeg skal spille Evje i morgen. Hvilke køller bør jeg ha i baggen. Obligatorisk er putter, 5,6,7,8,9,48*,52*,56*,60* og driver. Alternativer for å fylle opp baggen er: 13* wood, 16* rescue, 21* rescue, 1- jern, 3-jern, 4- jern.
Hjelp meg med innspill, jeg MÅ VINNE! (Hcp 2,4)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

litt vanskelig å si når vi ikke vet hvilket jernsett du har, og med det hvilken loft som er på jerna...

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Ta med 3 wood, 21 gr rescue og 4 jern. Og ikke gå for greenen på hull 18 med mindre du har en lang drive :)

Gunnar

over 16 år siden

Gunnar

Jeg har titleist ap2 jernsett, ping Eye 2 1-jern, Taylor made TP rescue 16*, Olyo 21*, Titleist Spinn milled wedger, titleist PT 13* wood(gammmel) og Cobra Speed LD driver

Takk for forslag Gålf Åge!

HerGåreUnna

over 16 år siden

HerGåreUnna

Du må jo si hvilken tee du skal spille fra (og hvor langt du slår)... Du kan nemlig fort få et kølleproblem på hull 8... hehe

Også må du selvsagt se an vinden før du velger..

Severiano

over 16 år siden

Severiano

Bring your 1 iron, its easy to use in the ruff. You can also use the same iron when you putt.

Good luck!

veggiss

over 16 år siden

veggiss

det er ikke meldt noe særlig vind, så da kan følgende være et alternativ:

4 jern
21 rescue
16 rescue

dropper du 16 rescue til fordel for 3 wood får du et kjempegap fra 13-21 grader.

jonag

over 16 år siden

jonag

Severiano, den var skikkelig bra :-))

Enig med veggiss. med 16 rescue skulle man klare å safe rimelig lange slag om driveren er for usikker, samt å ha en spillbar lang kølle for evt lange par5.

Jeg mener man skal ha like gap fra driver til ca 5-6 jern, men at gapene godt kan være 15-20m.

egen digresjon:
Sjøl har jeg 10-13-17 i woods og 20+25 i hybrid og så 31g jern. Unødvendig tett blandt woods, skulle vel ha hatt ca 5g mellom hver isteden eller 10w-16w-20h-25h-5i-6i-osv

Majorfan

over 16 år siden

Majorfan

Hvis jeg skal slå inn fra 103,5 meter, hvilken kølle bør jeg bruke? Alle må jo vite det bedre enn meg!

veggiss

over 16 år siden

veggiss

for deg blir det et fullt 7-jern!

HerGåreUnna

over 16 år siden

HerGåreUnna

Her var det mye snåle tips gitt.... Glem gap og annet tull.

Hvor langt du slår og hvor du slår fra er helt essensielt her... Kom med det og jeg skal gi deg det korrekte oppsettet i baggen din ;)

Uansett kommer du til å rive deg i håret hvis du lar 13-graderen bli igjen...

Majorfan

over 16 år siden

Majorfan

Veggis, takk for innspill om innspill. Jeg glemte å si at det er mye nedover og medvind. Vurderer derfor å gå med en hard åtter.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

;)

2Putt

over 16 år siden

2Putt

Ekstra putter må på plass.

Seriøst, dette må være et av de dumeste spørsmålene fra en med 2,4 i hcp sikker på at du ikke har 24?

adfgasfg

over 16 år siden

adfgasfg

Jeg hadde lagt til et paraply, en grafsa og en motorsag

Gunnar

over 16 år siden

Gunnar

2putt

Vi har 1 ledig plass i flighten, bli med du, så kan vi diskutere aspektene ved køllevalg. Det er faktisk litt relavant å vite om det er en vindutsatt bane, hvilken bredde er det på fairway, hvor tykk er roughen, og hvor tykk er du i hodet, osv!!!!

Gunnar

over 16 år siden

Gunnar

Flere eksempler på hva som avgjør køllekombinasjon: Er det lange par 5, vil jeg heller ha med meg en lang wood enn ett 1- jern. Er det par 5 med dogleg, har ihvertfall jeg lettere for kontrollere draw/fade med ett jern enn en wood. Dersom det er lange par 3, må jeg kanskje prioritere å ha med både 3 og 4- jern, fremfor å ha med wood'er

Må vinne 2,4

over 16 år siden

Må vinne 2,4

Løs inn resepten og fyll opp hele bagen. Rød tee

http://www.evjegolf.no/website.aspx?displayid=1474

2Putt

over 16 år siden

2Putt

Gunnar: Beklager men spørsmålet ditt har ikke blitt mer fornuftig siden sist. Hvis du hadde spilt på det nivået som du sier så ville du sjekket baneguide, spilt banen eller i det minste oppgitt lengder ++ for de forskjellige køllene du har for kunne få noe relevante svar.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

golf er lett. det er bare så vanskelig å spille det.
hvorfor gjøre det vanskeligere enn det allerede er?
ta med golfkøller og bag, og spill golf.

:D

Zack

over 16 år siden

Zack

Dagens beste forslag Yngve.
Vanskeligere er det ikke.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

kommer det fra han som prioriterer å kjøre flyttelass i stedet for å spille årets turnering ;)

hehe..

over 16 år siden

hehe..

Bra sagt Yngve:=)
Ta ut 60 gradern, spill med 2-Pw og 3 wood og Driver.
Hvis du da spiller fra Hvit.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

ja, jeg er en klok mann, selv om jeg prioriterer kroppsarbeide foran ballklasking siden jeg i følge hvisse påståtte vegetarianere har gikt....

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Trådstarter har ikke kommet tilbake og fortalt hvordan det gikk,så jeg antar at han plukket ut feil køller og ikke vant. Litt sånn som meg på lørdag på Skoger,jeg burde sendt noen andre enn meg selv. Eller som Martin Andresen sa om vif.."tok ut feil lag":)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her