azazel
@trall:
Jeg misforstod kanskje hva du sa, men hvis man feks pakker en kule inn i en firkantet eske så tar den faktisk større plass.
Men det var ikke poenget mitt, det er ikke bare snakk om overflaten på tingene. Da kunne jo alt bare pakkes i firkantete esker, og det tipper jeg forøvrig at de uansett gjør. "Bulky" er en samlebetegnelse hvor volum kontra vekt er hovedpunktet. Sist gang jeg bestilte golfutstyr var den reelle vekten 18kg, men pga stort volum var dette blitt gjort om til at prisen ble regnet ut i fra 37 kg i Parcelforce sitt system, dette var hos golfonline så kostet likevel bare 20 pund. Når Posten Norge tok over pakken ble den omgjort til deres system i forhold til volumet, den var da blitt 68kg + ekstra lang pakke. Hvis man kjøper hos en nettbutikk, enten i Norge eller utlandet er det derfor en ide å være nøye når man sjekker hva de tar i frakt.
Jeg har som sagt ikke bestilt tralle fra rockbottomgolf, men når det står på hjemmesiden deres at de tar ekstra for traller da stoler jeg mer på det enn på deg. Hvis noen mener du har riktig og vil bestille derfra så anbefaler jeg at de feks mailer dem og får en bekreftelse per mail, så har man noe å vise til hvis de plutselig vil ha mer frakt.