Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Traller til salgs...

Henke

over 16 år siden

Henke

Hvorfor er det så utrolig få traller til salgs?

Nå har jeg i lengre tid fulgt med i alle tenkelige kanaler, og det er jo ingen som selger brukte traller! Er det ingen der ute som skal kvitte seg med en Sun Mountain tralle, f eks?

Trallalala

over 16 år siden

Trallalala

Traller er en forbruksgreie som går i stykker eller slites ut. Jeg må kjøpe ny tralle hvert 2dre-3dje år fordi hjul-lager er slitt ut eller stag har fått tretthetsbrudd. Det blir bare aktuellt å selge tralla hvis en slutter med golf.
Skal du ha traller til halv pris av en Sun Mountain så kjøp Packer fra svenske GolfStore.

Henke

over 16 år siden

Henke

Skjønner. Tenkte ikke på pris - vil ha den Sun Mountain-tralla som har nett under og ved håndtaket. Den er utsolgt overalt.

Anders

over 16 år siden

Anders

Prøv på www.0golf.no, der har de ihvertfall en (hvis det er denne typen du er ute etter). Jeg har denne, og er veldig godt fornøyd.

Enur

over 16 år siden

Enur

Jeg kjøpte meg en ny Sun Mountain-tralle med nett slik du beskriver i proshopen på Groruddalen GK for et par-tre uker siden. Fikk inntrykk av at de hadde flere igjen da ihvertfall. Ta en telefon dit!

GolfDude

over 16 år siden

GolfDude

Jeg kjøpte en slik du beskriver på Bærum GK. Det er en variant av Sun Mountain V2, som er bygd for utleie. Noe mer robust bygd enn den vanlige.

2Putt

over 16 år siden

2Putt

Kjøpte akkurat en Click Gear tralle på Holtsmark utrolig mye bedre en de jeg tidligere har hatt og garantert den minste når du slår den sammen. dyr i Norge men klart bedre en Sun Mountain (200$ hos Edwin Watts Golf)

Golf

over 16 år siden

Golf

Jeg driver en proshop og i går var et en kar som ringte og lurte på hvor mange traller vi solgte i året.
Det var noen som skulle produsere en "Norsk" tralle. Lykke til.

trall

over 16 år siden

trall

http://www.rockbottomgolf.com/sun-mountain-golf-2007-speed-push-cart.html

azazel

over 16 år siden

azazel

Anbefaler man holder seg unna rockbottomgolf og de fleste andre amerikanske butikkene når man kjøper tralle, bag, o.l. De skal ha "bulky item" frakt. Feks på rockbottomgolf er dette 130$ per "push cart"...

Ta heller en titt på golfonline.co.uk, de tar 20 pund for internasjonal frakt (nesten) uansett hvor mye man skal ha.

trall

over 16 år siden

trall

på rockbottom gjelder dette bare bager. Trallene pakkes i rektangulære innpakninger, med andre ord, ikke bulky.

azazel

over 16 år siden

azazel

Jaha, er dette noe nytt?
"Attention International Customers!
Please refer to the chart below when purchasing bulky items such as Golf Bags, Carts, Complete Sets with bags as well as large amounts of Golf Balls."
Dette er kopiert fra hjemmesiden deres... Jeg kjøpte en del ting ting fra dem i juli iår, inkludert baller, og da sjekket jeg med kunderservicen deres anngående reglene om golfballer. Det på "international shipping" siden deres stemte anngående baller... Selv om ballene var pakket inn i rektangulære pakker. :P

Maverick

over 16 år siden

Maverick

Hvis du skal kjøpe tralle fra utlandet, bør du se på http://www.golfonline.co.uk/. Fast frakt på GBP 20 hvis du holder deg under 20 kg. Dermed kan du få med baller, sko, mm for samme frakten. Kjøpte ClickGear der i sommer og kom ut med ca NOK 1700,- for den. Bakdelen er hvis du har det travelt. Har tatt opp mot 14 dager før varene kom (treg speditør). Blir utlevert av Posten i Norge.

SM triller lettere en CG, men CG tar mindre plass, bedre bremser og mer stabil (litt bredere akselavstand).

trall

over 16 år siden

trall

Er ikke nytt, men de pakker de slik som jeg beskrev. Derfor tar det ikke opp større plass en "normale" pakker, og kan stbles effektivt. Førstehånds kunnskap azaass.

azazel

over 16 år siden

azazel

@trall:
Jeg misforstod kanskje hva du sa, men hvis man feks pakker en kule inn i en firkantet eske så tar den faktisk større plass.

Men det var ikke poenget mitt, det er ikke bare snakk om overflaten på tingene. Da kunne jo alt bare pakkes i firkantete esker, og det tipper jeg forøvrig at de uansett gjør. "Bulky" er en samlebetegnelse hvor volum kontra vekt er hovedpunktet. Sist gang jeg bestilte golfutstyr var den reelle vekten 18kg, men pga stort volum var dette blitt gjort om til at prisen ble regnet ut i fra 37 kg i Parcelforce sitt system, dette var hos golfonline så kostet likevel bare 20 pund. Når Posten Norge tok over pakken ble den omgjort til deres system i forhold til volumet, den var da blitt 68kg + ekstra lang pakke. Hvis man kjøper hos en nettbutikk, enten i Norge eller utlandet er det derfor en ide å være nøye når man sjekker hva de tar i frakt.

Jeg har som sagt ikke bestilt tralle fra rockbottomgolf, men når det står på hjemmesiden deres at de tar ekstra for traller da stoler jeg mer på det enn på deg. Hvis noen mener du har riktig og vil bestille derfra så anbefaler jeg at de feks mailer dem og får en bekreftelse per mail, så har man noe å vise til hvis de plutselig vil ha mer frakt.

trall

over 16 år siden

trall

Mulig jeg gkemte å si rett ut at jeg har bestilt tralle derfra, uten at det ble ekstra frakt. (ref "førstehånds kunnskap") Beklager at du kastet bort tiden din.

azazel

over 16 år siden

azazel

forstod hva du mente med førstehånds kunnskap...

ulven

over 16 år siden

ulven

Golfsmith har lav frakt på traller. Kjøpte en Clickgear i år og betalte 32 dollar i frakt, (pluss 200 for trallen).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her