Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg Gk

Johan

over 16 år siden

Johan

Jag tycker att Kongsberg Gk har fått mycket negativ omtale iår, jag har spelat banan och tycker den är jättefin!
Greeneer har varit jättefina hela sesongen, førutom en kort period i mars-april.
Jag vet att stimpen nu är på 2,2 och det rullar bra både på fairways och i ruffen.

Välkomna

Hæææ

over 16 år siden

Hæææ

Stimpen på 2,2 ????
Mener du 2,2 meter ???????
Synest ikke det ruller så bra ute på fairwayene. I går hadde jeg flere utslag med driver som lå plugget i sitt eget nedslagsmerke. Fairwayene har altfor tynt gress og altfor mange gjørmete partier.
Men de fleste greenene har blitt bra, når de er nyklippet....

noldus

over 16 år siden

noldus

haha, stimp på 2,2 ja. da er vel neppe greenene så "jättefina". Det var heller ikke bare en kort periode i mars-april de var dårlige, for de var dårlige i juli også.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

nei...stimpen på kongsberg har alltid vært 2,2 fot ;)

Anonym

over 16 år siden

Anonym

Til informasjon:

Johan som startet tråden her er pro på Kongsberg.

anonym2

over 16 år siden

anonym2

Nå annonserer de her på billigste måte for å prøve få noen greenfee-spillere, så ikke banken igjen sier stopp.....

De må vel ut med tiggerbrev til sine medlemmer igjen, som ifjor.

Ser slik ut, med den simple annonsen som denne tråden her.

Men de har vel ikke mer penger igjen der oppe, så desperasjonen er lett å lese imellom linjene.

Idioter

over 16 år siden

Idioter

Hvis dere tror det er Proen som har skrevet dette syntes jeg synd på dere...

Ikke er det spesielt godt skrevet svensk heller! Men den som skrev det, syntes sikkert det var kjempemorsomt!

anonym

over 16 år siden

anonym

OIII
Der kom visst daglig leder på banen og dret seg ut igjen.
Alle som kjenner Johan vet jo det er han som har skrevet det.

Lotusen

over 16 år siden

Lotusen

Hehe.. Kongsberg er konge !!

Kongen

over 16 år siden

Kongen

Med den stimpen blir alle baner konge. Vi får håpe på en snøfri mild vinter så kansje Konsberg blir spillbar i løpet av neste sesong.

Våkne da folkens

over 16 år siden

Våkne da folkens

Dere må da forstå at personen som har skrevet dette kun ønsker å få igang en bråketråd om Kongsberg igjen. For å fôre dere med teskje:
"Jag vet att stimpen nu är på 2,2 och det rullar bra både på fairways och i ruffen."

Det er ment som tull og tøys. Festlig at dere faktisk debatterer dette. "Idioter" har helt rett.

Hæææ

over 16 år siden

Hæææ

Innrømmer jeg bet på. Men etter litt tankegang tror jeg "Idioter" har rett. Johan ville aldri starte en tråd på Scangolf. Ledelsen i Kongsberg golfbane hater Scangolf mer enn muslimene hater jøder.
Men uansett så er Kongsberg golfbane brutalt vanskjøttet. Ledelsens favorittsetning er
"Når vi husker hvordan det så ut her i april så er det et under at det er mulig å spille golf i år."
Dette dyttes inn i ørene på alle som våger å nevne skavankene på banen. Rart det bare er på Kongsberg gresset ikke vil gro.

Lang vinter

over 16 år siden

Lang vinter

Tror forrige vinter på Kongsberg varer helt til nåværende greenkeeper pensjonerer seg. Rart DL ikke har guts nok til å hente inn en greenkeeper med bedre kunnskaper.

Forumleser

over 16 år siden

Forumleser

Daglig leder? Skal den halte hjelpe den blinde?

Gress

over 16 år siden

Gress

Hva skulle greenkeeper ha gjort annerledes?

Virker jo som om banen ville vært perfekt med en annen greenkeeper.

Snart beiteland

over 16 år siden

Snart beiteland

Greenkeeper kunne for eksempel ha klippet greenene oftere og/eller kortere. Han kunne brukt en annen gresstype som vi vet er mer hardfør og gir jevnere greener. Han kunne gjødslet fairwayene så gresset gror bedre.
Men de bruker argumenter som at de ikke vil ha krypkveinsorter fordi at da må de vertikalskjære greenene, og hvis de gjødsler fairwayene må de klippe oftere.
Jeg har til en viss grad forståelse for at de er tvunget til å spare penger slik den økonomiske situasjonen nå er, men de har satt i gang en nedadgående spiral som sakte men sikkert betyr slutten på banen. Mange trives rett og slett ikke på Kongsberg, både pga banekvalitet, prisnivå og pga manglende miljø. Dårlig kvalitet skremmer bort gjestespillere. Medlemsavgiftene må økes for å kompensere dette. Og det sier seg sjøl at folk blir lei når de nå må betale dobbelt så mye for å være medlem på en dårlig bane enn de gjorde for 5-6 år siden når miljø og kvalitet var mye bedre.

Gress

over 16 år siden

Gress

Hvorfor starter dere ikke en seriøs banekomité som kan gjennomgå ting på en saklig og vitenskapelig måte?

Da vil dere få et mye bedre produkt i løpet av 1-3 år.

Har ikke spilt på Kongsberg i år, men normalt liker jeg banen meget godt.

Kongen av Skollenborg

over 16 år siden

Kongen av Skollenborg

Det finnes en slik banekomite, men ledelsen gjennomfører ikke det som blir bestemt. Greenkeeper gjennomfører heller ikke det som blir pålagt av banestyret. Egenrådig kar spør du meg...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her