Jeg tipper Ryder Cup
Jeg tipper:
EVEN -Kim/Garcia - en spennende match der begge kan slå hverandre 6up, humøret kommer å avgjøre.
USA - Mahan/Casey - Tror Mahan greier denne greit. Casey har ikke imponert og virker ikke være motivert. Blir ikke forbauset hvis denne kampen blir avgjort på hull 15.
EUROPA - Leonard/Karlsson - Uten tvil den beste matchen. Begge lagenes kanskje beste spillere, men tror Karlsson greier det allikevel. Karlsson fantastiske scrambling kommer å avgjøre.
EVEN - Mickelson/Rose - To spillere som sliter. Mickelson har slått mye skeivt denne uken og Rose kommer nok få ganske mange hull ganske lett, men Rose putting har jo ikke vært så bra.
EUROPA - Perry/Stensson - På papiret er kanskje Stensson en stor favoritt her, men tror nok egentlig at det blir ganske jevnt. Stensson greier det hvis han spiller konservativt og ikke dryler drivene unødvendig langt.
EVEN - Weekley/Wilson - Mange vil kanskje si at Weekley er stor favoritt her, men egentlig så er jeg ikke så imponert over Weekley så langt, han har hatt mange lucky bounces og blitt litt overhypet av publikum. Wilson har puttet bra og har inget å tape.
EUROPA - Holmes/Hansen - Hansen synes jeg er stor favoritt her. Hansen kommer nok spille konservativt men irriterende stabilt, noe som jeg tror Holmes ikke greier å matche. Holmes kommer bli litt desperat og gjøre noen domme feil. Hansen kommer vinne en hel del hull på enkle par.
EVEN - Furyk / Jimenez - Den mest rutinerte matchen. Furyk spiller smart og gjør få feil, men Jimenez kan gjøre litt mye tull selv om han er en rev. Men Jimenez er i følge meg verdens beste fairwaywoodspiller og det kan bli avgjørende, ja hvorfor ikke på hull 18?
EUROPA - Cink / McDowell - McDowell har vel puttet best av alle så langt i Ryder Cup. Cink er meget bra når han er i form, men det virker han ikke være nå.
USA - Stricker/Poulter - Stricker vil ha revansje etter tapet mot Poulter/Rose i Fourballen på Fredagen der både Stricker og Poulter spilte fantastiskt. Tror Poulter kan være litt ubevisst fornøyd med sin insats så langt og kanskje ikke er helt pumped infor denne matchen og da blir det ikke lett mot en rutinert spiller på hjemmebane.
EVEN - Curtis/Westwood - Synes Curtis er den dårligeste spilleren i USAs lag og Westwood er jo en av de beste RyderCup-spillerne noensinne, men jeg har bare en magefølelse at det blir even.
EUROPA - Campbell/Harrington - Det er Harrington vi snakker om.
Europa vinner 14,5-13,5