Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Parsammensetninger Ryder Cup

Poulterfan

over 16 år siden

Poulterfan

Hei,
er det noen som vet hvordan de forskjellige matchene settes opp?

Er det slik at et lags kaptein setter opp sine menn etter hvilken rekkefølge han ønsker at de skal spille, og at det da er vilkårlig hvilke spillere fra det andre laget de møter? Eller går kapteinene sammen og ønsker seg/blir enige om forskjellige konstellasjoner?

jolter

over 16 år siden

jolter

det første du sa er riktig.

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Sunday's Singles Pairings Set

12:03 PM: Kim (USA) vs. Garcia (EUR)
12:14 PM: Mahan (USA) vs. Casey (EUR)
12:25 PM: Leonard (USA) vs. Karlsson (EUR)
12:36 PM: Mickelson (USA) vs. Rose (EUR)
12:47 PM: Perry (USA) vs. Stenson (EUR)
12:58 PM: Weekley (USA) vs. WIlson (EUR)
1:09 PM: Holmes (USA) vs. Hansen (EUR)
1:20 PM: Furyk (USA) vs. Jimenez (EUR)
1:31 PM: Cink (USA) vs. McDowell (EUR)
1:42 PM: Stricker (USA) vs. Poulter (EUR)
1:53 PM: Curtis (USA) vs. Westwood (EUR)
2:04 PM: Campbell vs. Harrington (EUR)

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Tradisjonelt setter de de sterkest kortene først, slik at de får en flying start. Her ser det ut til at Faldo starter og slutter med essene sine. Wilson og Hansen er nok de svakeste kortene... Mot Weekley og Holmes tror jeg det skal holde hardt..

putter'n

over 16 år siden

putter'n

Hansen tror jeg overrasker. Garcia, McDowell, Harrington og Poulter går vinnende ut av runden

Jeg tipper Ryder Cup

over 16 år siden

Jeg tipper Ryder Cup

Jeg tipper:

EVEN -Kim/Garcia - en spennende match der begge kan slå hverandre 6up, humøret kommer å avgjøre.

USA - Mahan/Casey - Tror Mahan greier denne greit. Casey har ikke imponert og virker ikke være motivert. Blir ikke forbauset hvis denne kampen blir avgjort på hull 15.

EUROPA - Leonard/Karlsson - Uten tvil den beste matchen. Begge lagenes kanskje beste spillere, men tror Karlsson greier det allikevel. Karlsson fantastiske scrambling kommer å avgjøre.

EVEN - Mickelson/Rose - To spillere som sliter. Mickelson har slått mye skeivt denne uken og Rose kommer nok få ganske mange hull ganske lett, men Rose putting har jo ikke vært så bra.

EUROPA - Perry/Stensson - På papiret er kanskje Stensson en stor favoritt her, men tror nok egentlig at det blir ganske jevnt. Stensson greier det hvis han spiller konservativt og ikke dryler drivene unødvendig langt.

EVEN - Weekley/Wilson - Mange vil kanskje si at Weekley er stor favoritt her, men egentlig så er jeg ikke så imponert over Weekley så langt, han har hatt mange lucky bounces og blitt litt overhypet av publikum. Wilson har puttet bra og har inget å tape.

EUROPA - Holmes/Hansen - Hansen synes jeg er stor favoritt her. Hansen kommer nok spille konservativt men irriterende stabilt, noe som jeg tror Holmes ikke greier å matche. Holmes kommer bli litt desperat og gjøre noen domme feil. Hansen kommer vinne en hel del hull på enkle par.

EVEN - Furyk / Jimenez - Den mest rutinerte matchen. Furyk spiller smart og gjør få feil, men Jimenez kan gjøre litt mye tull selv om han er en rev. Men Jimenez er i følge meg verdens beste fairwaywoodspiller og det kan bli avgjørende, ja hvorfor ikke på hull 18?

EUROPA - Cink / McDowell - McDowell har vel puttet best av alle så langt i Ryder Cup. Cink er meget bra når han er i form, men det virker han ikke være nå.

USA - Stricker/Poulter - Stricker vil ha revansje etter tapet mot Poulter/Rose i Fourballen på Fredagen der både Stricker og Poulter spilte fantastiskt. Tror Poulter kan være litt ubevisst fornøyd med sin insats så langt og kanskje ikke er helt pumped infor denne matchen og da blir det ikke lett mot en rutinert spiller på hjemmebane.

EVEN - Curtis/Westwood - Synes Curtis er den dårligeste spilleren i USAs lag og Westwood er jo en av de beste RyderCup-spillerne noensinne, men jeg har bare en magefølelse at det blir even.

EUROPA - Campbell/Harrington - Det er Harrington vi snakker om.

Europa vinner 14,5-13,5

Stian

over 16 år siden

Stian

Tror Poulter tar hjem denne matchen, han har storspilt i alle matchene, og tror han er så pumped up han kan bli i dagens singel.

Jæfø

over 16 år siden

Jæfø

Urolig at det går an å være så feit som Weekley og spille så bra golf.
Ufyselig fyr, men en god spiller.

Furu

over 16 år siden

Furu

Karlsson har vært glimrende i går og i dag. Slo nettopp Leonard. Weekley har sikkert lite å lære om golf men mye når det kommer til oppførsel.

putter'n

over 16 år siden

putter'n

Har ikke fått noe mer sans for Kim etter denne runden usportslig fyr :-(

Furu

over 16 år siden

Furu

Kim er vel litt barnslig rett og slett. Men han tok fullstendig knekken på Garcia. Syns amerikanerne (som Mahan nå nettopp) kan roe ned litt den ville jubelen når hullet enda ikke er avgjort.

Doj-Doj

over 16 år siden

Doj-Doj

Ja det er rart at amerikanerne har så kort hukommelse. Husker de ikke 1999 og katastrofen da med feiring med fruer på greenen før det var avgjort. Patetiskt, håper Europa vinner, de er mer et lag og ikke minst gentlemen.

Furu

over 16 år siden

Furu

Rose tok Mickelson. Usikker på den på forhånd. Ser allikevel ut til at det går USA sin vei.

Jæfø

over 16 år siden

Jæfø

Liten tvil om at Haugsrud er forelska i Michael Jordan...

Furu

over 16 år siden

Furu

Må vel være litt skuffende at Stenson taper for Perry? Hansen ligger under for Holmes - heller ikke bra. Utrolig bra av Poulter - 4up (etter 12 tror jeg). Harrington har ikke vært seg selv og jeg frykter at han ryker mot Campbell.

Begynte å lure litt på Faldo tidligere i dag. Når Stenson var 3down sa Faldo at han kom jo sterkt tilbake i går etter å ha lagt under med fire. Det var jo strengt tatt Karlsson som fikset den med birdierekken og en eagle.

Doj-Doj

over 16 år siden

Doj-Doj

Hva er det for kjøtthuer som er i publikum, de kan jo umulig vite noe særlig om golf og etikette når de jubler når en motstander bommer. Skandale at Azinger ikke tar tak i dette og ber de la være gjør slik, typsikt amerikanskt.

Peter x

over 16 år siden

Peter x

Azinger er like usportslig som amerikanerene i publikum. Han har bl.a. gjennom media oppfordret publikum til usportslig oppførsel.

Furu

over 16 år siden

Furu

Nå frykter jeg at det er over. Holmes tar nok Hansen.

Millo

over 16 år siden

Millo

Forferdelig dålig banedesign der på hull 16 at det går an å rulle ut fra skogen og in igen på semi-roughen. Helt feil av Azinger å legge seg i oppsettet av banen, hade banen vært som tiltenkt hade jo J.B.Holmes ligget i den vanlige roughen og neppe fått birdie (Azinger maste på at de skulle ha en bred lav semi-rough)

Millo

over 16 år siden

Millo

Ska bli spennende å se nå. J.B. Holmes pleier å bli veldig nervøs når det gjelder og eneste måten han kan takle er å dra til alt han har på drivern, han pleier alltid gjøre det. Håper han slår i vannet på hull 18,

Furu

over 16 år siden

Furu

Har lest flere steder at de ville legge opp banen slik at den passet de lengre drivene amerikanerne mener de har.

18 kan man ryke på ja. Holmes og Weekley gikk vel begge i vannet forleden? Og Mahan gjorde det samme for noen minutter siden.

Poulter imponerer og McDowell har gjort det veldig bra. Litt skuffende av Westwood også?

Furu

over 16 år siden

Furu

Ser ut til at Holmes slipper å spille 18 hull i dag......

zzz

over 16 år siden

zzz

Det morsomme er vel at de amerikanske spillerne nok faktiskt slår kortere enn europeerne i snitt.

Karlsson, Garcia, Stensson, Casey osv.. =)

Men bra at amerikanerne nå skjønner at de er så dårlige at de må bruke usportslige midler som usprtslig publikum for å ha en sjanse...

zzz

over 16 år siden

zzz

Kom dere vekk fra greenen. McDowell og Cink står og venter på fairway...

Bushman

over 16 år siden

Bushman

Amerikanere har vel aldri vært kjent for å ha noe særlig sportsmanship. Ingen nasjon har et så utbygd dopingprogram og et så korrupt rettsystem. USA stinks, og det er ikke uten grunn at amerikanerhatet har tatt over fra jødehatet.
Ingen skal komme her å fortelle at f.eks Lance Armstrong og hele laget hans ikke var dopet når han år etter år beseiret andre utøvere som var stinne av dop.

dårlige tapere....??

over 16 år siden

dårlige tapere....??

Hvorfor skal det alltid fokuseres på utenomsportslige ting når "våre" taper?? Amerikanerne var bedre med putteren denne helgen. Det innså de eurpoeiske spillerne + Faldo. I tillegg sviktet 3 av europeernes (på papiret) sterkeste kort. Slik blir det tap av, uavhengig av om noen heier og jubler på en måte som ikke alle er like begeistret for. Det sier seg selv at med så mange tilskuere rundt på banen så vil det være en god del som ikke har "golf etikette". Det som er sikkert er at resultatet har gitt et boost til golf interessen i USA generelt, og til Ryder Cup spesiellt, og det er en gevinst for golfen!! Så banker vi USA røde og blå i Wales om 2 år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her