Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva gjør du nu,lille du?

Golf

over 16 år siden

Golf

Du er da Marius Thorp. 80 i dag ut på hodet ut av ET-kvalik.

Synd

over 16 år siden

Synd

Lenge til neste tog.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

tut tut

Det var lyden av toget som gikk.

Får håpe Marius er lokfører neste gang toget kommer ;)

Erik Bye

over 16 år siden

Erik Bye

Marius følger bare norske tradisjoner:
Vinn og forsvinn.

snappy

over 16 år siden

snappy

Blir nok vanskelig for MT nå...

Nå vet han nok selv at han kanskje gjorde feil valg når det gjelder pro/college. Kan bli vanskelig å overleve nå... Eller bor han hjemme hos mamma enda.. hahahahahaha

hmmm

over 16 år siden

hmmm

virker lurt å ikke kommentere noe på bloggen i går,

doc

over 16 år siden

doc

flott når noen mislykkes litt ..eneste mulighet for taperne.

lokk

over 16 år siden

lokk

Er vel ingen som fryder seg over at MT mislykkes, men det var mange som lo litt når han ble proff sånn uten videre. De fleste velger å bli proffer når de er så gode at det ikke er "mulig" å fortsette som amatør lenger. Snakk om å ta seg vann over hodet.

Zin

over 16 år siden

Zin

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal messe så jævlig om MT og college vs profftilværelse og at han har tatt feil valg. Ikke alle mennesker har interesse av studier og det er ikke noe fasitsvar på hvordan man skal bli best. MT er nå 20 år og han har gått på en "smell", men det er da bedre at han tar den som 20 åring enn 26 åring. Personlig synes jeg det er synd at Marius sliter, men alle vil på et tidspunkt få motgang og de beste er de som kommer sterkere ut av det.

Stå på Marius og ikke hør på alle de taperne med meninger om hva du burde ha gjort, det er en grunn til at de aldri har måttet ta valget du tok.

Golf

over 16 år siden

Golf

Zin, på hvilket grunnlag kaller du oss tapere?

snappy

over 16 år siden

snappy

Jeg mener nå det er bedre å begynne på skole når man er 18 jeg da, i stede for 26..

Jeg håper, men tror ikke MT er god nok til å leve av dette her. Iallefall ikke så veldig godt.

Er så glad jeg ikke ble golfspiller. Tenk å ikke være blant de 50 beste i verden. Man må spille hver eneste helg, hver uke et nytt hotell, et trev for å klare cutten.. Nei.. Da er det bedre med en 8-4 jobb.

uff

over 16 år siden

uff

Jeg er så glad jeg ikke har 8-16 jobb... ARGH, så kjeeeeedelig!
Håper han klarer å leve av dette, når han først har bestemt seg for å satse. Uansett, Ecco-tour og p4 tour blir man ihvertfall ikke rik av...

Zin

over 16 år siden

Zin

Les snappys første innlegg. På det grunnlaget kaller jeg han taper. Ellers synes jeg man skal støtte en norsk golfer, ikke kose seg når han misser. Veldig mange som gjør det på dette forumet, det mener jeg også grenser mot å være taper..

Snappy: Er det så sikkert at han skal gå på skole noen gang?? Mener du alle må gå på skole etter endt videregående?

Jammen

over 16 år siden

Jammen

....det er jo ikke så lett å spille bra Golf med nesa i været :)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Ingen grunn til å gni det inn når fyren får drømmen sin drept, ihvertfall for et år. Hardt arbeid hjelper. Ned i kjeller'n, finger'n i jorda, ydmyk som faen så har han en sjans.

Men det argumentet med at skole ikke er for alle er litt blasst. Forklar meg hva han skal gjøre hvis han ikke breaker da? Når har utdannelse skadet noen? Det hadde gitt noen flere alternativer og kanskje litt mer trygghet for å ha noe å falle tilbake på. Nå har han vel egentlig ingenting?

Fairwayfinder

over 16 år siden

Fairwayfinder

Er så lei av folk som tror at det er så innmari viktig å begynne videre studier etter videregående med en gang. Det er totalt feil. Ser en på de som ikke hade noen pause mellom videregående og universitet så har de mye større sannsynlighet å ikke ende opp å jobbe med noe som har med utdanningen sin å gjøre i det hele tatt ettersom de har mye større sjanse å gå en utdanning som de ikke er nok sikre på at det virkelig er noe de ønsker å gjøre.

Jeg synes Marius Thorp gjør helt rett om han føler slik han sier. Er mektig lei av alle disse ofte 30-50 år gamle som tror at det er best å studere videre (om enn da i det hele tatt føler for å gjøre det i det hele tatt) med en gang. De studenter som venter et år eller noen år etter videregående skole klarer skolen mye bedre og integreres bedre inn i arbeidslivet.

Henke

over 16 år siden

Henke

Kan ikke noen kloke golfhoder og våkne golføyne komme med noe konstruktivt om hva han mangler? Jeg har mine tanker, men er spent på hva dere som er bedre enn meg mener...?

t

over 16 år siden

t

Marius Thorp er en fantastisk ballstriker. Han har en utrolig stabil sving og et utrolig stabilt balltreff. Det ser så rolig og pent ut men går laangt. I langspillet er han allerede i nærheten av ET-klasse. Han slår også jernene veldig bra, men han gjør en del rare valg på innspill, sender wedger i bunkeren eller langt unna hullet. Puttingen er også på sitt beste veldig bra, men her er han for ustabil. Han treputter for mye. Her tror jeg imidlertid også han har det som skal til. Hans store utfordring er etter min mening det mentale. Det virker som om han snakker for mye negativt og for lite konstruktivt til seg selv. Det er noe med at han ikke alltid har hodet med seg. Samtidig har han vist både i the Open og da han avgjorde junior-VM med birdie på siste hull at han er typen til å være best når det gjelder. Så jeg tror han må få orden på selvdialogen sin og trene godt mentalt, så kommer han på lang sikt til å bli ET spiller. Håper det. Han kommer til å få spillet til det hvis han fortsetter å jobbe hardt.

Det mentale ja....

over 16 år siden

Det mentale ja....

Ved å gå litt mer på skole så blir han gjerne litt mer moden mentalt også. Det nytter ikke å starte en maraton i samme hastighet som en 100-meterløper. Nå har han rygget 3-4 år bakover i karrieren og må begynne på nytt. Det tror jeg ikke han greier, så nå er det bare å vente på at neste norske talent skal dukke opp.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Neste norske talent har dukket opp - Anders K. Men nå skal han også bli proff i en fei....

Golf

over 16 år siden

Golf

I salute you Snappy. "Bedre å gå på skole når man er 18 enn 26".

Helt enig.

Frostie

over 16 år siden

Frostie

Godt vi har noen skiløpere i verdenstoppen å glede oss over.
Livet blir kjedelig uten gode norske idrettsprestasjoner.

anonym

over 16 år siden

anonym

Ikke alle har hode for skole heller :)

TW

over 16 år siden

TW

t er virkelig inne på noe, det mentale.
Så gutten på CT på Evje. Hvordan han kan klare å tenke positivt om sitt eget spill med den oppførselen utad kan jeg ikke forstå.
Fyren klaget på alt og alle, makan til sutrekopp.
Ønsker MT lykke til og ønsker han suksess, men det kan virke som han trenger noe som kan hjelpe med psyken så han kan løfte seg istedenfor å grave seg ned når det går dårlig.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Er bare å lese bloggen hans,så ser man at han sliter mentalt,han sier det ganske rett ut. Her må støtteapparatet inn og gi han skikkelig oppbacking,bruk gjerne en storhet som Frank Beck eller andre,noen som kan få han inn på rett spor med den mentale biten. Jeg har og sett han på nært hold,og slik han holder på nå minner mer om selvdestruksjon. Spill,sving og talent er det ingenting å si på,men faller helt gjennom mentalt,og spesielt i motgang så raser det fort. Det så man på Hills og nå i denne kvaliken.

Er virkelig synd hvis han ikke kommer videre og ut av dette,og han klarer det tydeligvis ikke alene,ikke med broren,gamle-treneren og ihvertfall ikke DWC. Forbundet burde ha nok av ressurser og kontakter innenfor dette fagfeltet,bruk de!

Golf

over 16 år siden

Golf

MT har aldri møtt motgang i hele sitt liv før nå. Tøft for en knott fra Bærum det.

snappy

over 16 år siden

snappy

Jeg og andre poengterer faktisk det mange av USA's golflegender sa til MT. De annbefalte han å gå på college først. Da har man i alle fall noe å fall tilbake på om golfen ikke skulle bli det man trodde.

Se på Børsheim og Co. De tar en bra utdannelse i USA. De har funnet noe de kan brenne for utenfor golfen. Presset blir da mundre når de skal ut å prøve seg i golf verdenen, ettersom de har noe å falle tilbake på. De vokser også mye av å gå på skole, i alle fall i utlandet.

Grunnen til jeg og andre ikke er så positive til den mannen. Og bør ikke komme som en overaskelse for mange at han ikke er godt likt i miljøet.

Når en guttunge som MT som ikke hatr vunnet NM for herrer en gang ikke kan gå på en norsk golfbane under en turnering uten at broren går med store øyne å peker på folk som vil ta bilder. Herregud.. Hva tror den mannen at han er.

Ingen tvil om at han slår ballen bra, men det gjør alle de som spiller på CTour og opp over. Liker man seg selv kan være en bakdel, spesielt om man liker seg selv bedre en andre liker deg. Tror det kan være noe å tenke på for MT.

Jeg håper MT blir noe mer ydmyk, og at han klarer å nå sine mål.

Støtteapparatet, høh..

over 16 år siden

Støtteapparatet, høh..

Det nytter ikke å skrike etter støtteapparatet når man sliter på det mentale planet.
Da må man gå gradene s a k t e slik at hodet også rekker å følge med på utviklingen.
Jeg har sett sååå mange juniorer som kan stå på rangen og legge ball etter ball en meter fra flagget på 100-150m, men når jeg møter samme guttene ute på banen her spillet et helt annet.
For å si det hardt og brutalt: Har man ikke det mentale i orden så lykkes man aldri på golfbanen. Se bare på Henrik Bjørnstad.

snappy

over 16 år siden

snappy

Noe må det iallefall være..

Når jeg slår ballen kanon bra spiller jeg som regel på par eller under par. Da mener jeg mesterskaps baner. Men når jeg slår ballen bra kan vel det kanskje sammenlignes med nå MT, ET, CA eller HB slår ballen dårlig. Derfor fatter jeg ikke at de ikke gå alle runde under par på Norsk/Nordiske og Spanske baner.

Ser jo selvsagt at banen kan settes opp vanskelig noen steder, men liksom mange over par på baner selv jeg har spilt under par flere ganger. Det som er viktig å huske på er at disse menneskene er 100 ganger bedre en meg på alle deler av spillet. Så man kan vel trykt si at hode er det som står i veien noen ganger.

t

over 16 år siden

t

snappy: Jeg mener Marius allerede nå slår ballen bedre enn de fleste på CT. Det hjelper imidlertid lite når scoren ikke blir bra nok :-)
Gutten er bare 20 år så vi får se om noen år hvordan det går med Marius. Han har mye av det som skal til ihvertfall. Enig i mye av det som skrives om positive tanker om eget spill ol. Tror Marius sin stil kan fungere, det avgjørende er at han klarer å bruke selvdialogen sin positivt for prestasjonen. F eks at han klarer å bruke temperament/aggresjon til å sette en putt istedenfor at det ødelegger konsentrasjonen hans. Se f eks på Poulter i RC. Mye følelser og temperament der, men han klarer å bruke det til å fremme prestasjonen sin.

Robinson

over 16 år siden

Robinson

Er man ikke naturlig sterk i hodet så har man ikke talent til å bli en vinnertype i golf. Nytter ikke med allverdens coacher og psykologer. Et dårlig konkurransehode kan ganske enkelt ikke repareres. I golf er det mange som går under kategorien "best når det ikke gjelder". Disse er kjempegode ballstrikers, men blir aldri annet enn listefyll.

t

over 16 år siden

t

Men vi snakker tross alt om en spiller som har vist at han er best når det gjelder gjennom sin fantastiske amatørkarriere. Der var jo Marius den du helst ville ha på banen når birdie måtte gjøres på siste hull. Så det er nok ikke så enkelt som det, Robinson.

Robinson

over 16 år siden

Robinson

Jo så enkelt er det. Bare se på resultatene, de taler for seg selv. Amatørgolf og progolf er to vidt forskjellige ting. Det skal et annet hode til for å overleve når man MÅ prestere. MT har lagt et press på seg selv som han ikke kan håndtere. Og nå har han flauset seg ut for hele verden og da er presset enda større.

JanB

over 16 år siden

JanB

Det er ingen her i denne tråden som nevner MT sin 5 års plan. Så vidt jeg kan se har det ikke gått mer enn 1 år av denne planen nå.
Hvem er det som ville at han skulle gå så mange konkurranser nå i 2008. Det var vel egenltlig bare snakk om etpar wild-cards for at han skulle få litt konkurranse feeling?
Har sponsorene og NGF latt gutten i stikken og trukket tilbake lommeboken?
Gidder ikke MT jobbe mer?
Er 5 års planen endret?

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Mye av det som blir skrevet her minner meg om typisk norsk "du skal ikke tro du er noe - mentalitet". Her er en ungutt litt klar i meldingene, og satser alt på golfen. Nå gosser folk seg over at han mislykkes. Synes synd på fok som må kose seg med andres nedturer. Gutten er 20 år, kanskje kan denne nedturen være med på å gjøre han bedre. Hvis ikke? Hva så? Han er 20 år. Ikke for sent for han å begynne på skole eller finne på noe annet om han skulle øsnke det. Det er heller ikke for sent om han skulle vente til han blir 25 eller 30. Dette er det heldigvis han selv som bestemmer, og ikke jantelovpanelet på Scangolf.

Mackenzie

over 16 år siden

Mackenzie

I think Marius Torp is a brilliant player, you can compare him with one of americas best players, Jack Niclaus.
He will soon prove that he earns a Major.

Thank You !

BirdieOla

over 16 år siden

BirdieOla

20 år er gammelt i golfsammenheng. De fleste toppspillerne i verden har allerede etablert seg på ET eller PGA når de er 20.
Men det som gjør mange skeptiske til MT er den dramatiske tilbakegangen han har hatt i en periode da alt skulle peke opp og frem.
Selvfølgelig ikke noen på Scangolf som bestemmer hva han skal gjøre, men det er lov å diskutere hva som er gjort (feil).
Vi må heller ikke glemme at MT er norges skarpeste spydspiss og blir satset mye på av forbundet. Lite kloke avgjørelser blir et slags tillitsbrudd mot dem som satser tid og penger på karrieren hans. Siden han er så egenrådig vil det beste være om han trekker seg fra NGFs satsning og prøver å gjøre sine ting for seg selv. Da kan forbundet bruke ressursene sine på spillere som passer i opplegget.

utlandet

over 16 år siden

utlandet

Bor "nesten" fast utenfor landets grenser, spiller mye golf og følger over middels med på norsk golf. (og internasjonal) En ting er sikkert, norsk golf har høynet sin status fra og være nesten ukjent til å være godt kjent i mange lands elitemiljøer. Dette selvfølgelig gjennom solide prestasjoner fra proffene Tutta, Bjørnstad (delvis Larsen) og amatøren Thorp. (og nå Kristiansen)

Siden diskusjonen her dreier seg om amatøren Thorp, (nå profesjonell) er det derfor gledelig å kunne informere alle forståsegpåere og besserwissere på denne siden at Thorp faktisk har fått et navn internasjonalt. Men, det går ikke an å leve av å ha fått et navn uten å jobben knallhardt videre og prestere over tid. I den prosessen kommer det både med og motgang. Når Thorp denne sesongen tydeligvis er i motgang, trer som vanlig den gode norske tradisjonen, janteloven, inn med en gang - hva var det jeg sa! Slik er det med alle norske eliteutøvere som ikke lykkes over natta. (minus Thorkildsen og alle med ski på beina)

Gutten er 20 år, han har så vidt begynt på sin golfkarriere, det tar tid å å komme seg opp på et så høyt nivå som internasjonal golf ligger. Han tok et tøft unorsk valg og det står han tydeligvis for. (heldigvis)

Med tålmodighet, knallhard trening, mye spill (og fremdeles mange ups and down) samt solid støtteapparat (og sponsorer) + andre unge spillere som vil satse - er karrieren kun i startfasen, stå på videre Thorp - jeg føler det er flere unge norske toppspillere på gang.

Jeg har sett Thorp spille i store turneringer utenlands (både som amatør og proffesjonell,) og det jeg har sett lover meget bra for fremtiden. Men, som tidligere nevnt - tålmodighet, mye trening og rett attitude må til - da må selv den norske janteloven gi tapt.

win 2009.

d

over 16 år siden

d

Er det vinnermentalitet å sutre på alt og alle når ting ikke går din vei? Har man det når man slår driveren så hardt i gresset på tee`en, at du lager en 30 m dyp grop der, etter at du har bommet fairway på en treningsrunde? Jeg er usikker jeg. Tror muligens han er litt tung i hodet enda, og at dette blir bedre med tiden uansett om han er proff eller spiller collegegolf. Lykke til!

Henke

over 16 år siden

Henke

Tiger kritiseres jo alltid for å sutre, og han slår køller i bakken fra tid til annen. Så, ja, det er vel vinnermentalitet.

lloyd

over 16 år siden

lloyd

personlig synes jeg NGF kaster bort penger på seg selv.

Har folk sett listen over mennesker som jobber i/for NGF? Hva pokker gjør alle disse for noen ting og hvorfor i helvete skal de bruke opp penger på å reise rundt og SE PÅ at våre spillere spiller?

Ja greit så er jeg misunnelig på at noen kan heve lønn for å se på golf....

Koll

over 16 år siden

Koll

Enig i alt som er skrevet ovenfor, enten det er støtte til eller kritikk av Thorp. Men dere glemmer det viktigste: hva hjelper det med en 5års-plan eller andre ambisjoner når man ikke får spilt turneringer? Thorps renommé etter å ha blitt beste amatør i The Open i 2005 er nå snart utdatert som trekkplaster/reklame for ham selv og sponsorer etc. Neste sesong er dette 4 år siden, og prestasjonen er da trolig glemt.

Det store problemet med Thorp og likesinnede er at de ikke får tilgang til de turneringer der det samles penger. Det blir å spille sporadisk bakgårdsgolf om lommepenger, og det vil aldri bli nok til å kvalifisere seg til CT eller ET. Selv JAL - som liksom spiller på ET - er så lavt rangert at han bare får spille noen få turneringer i året, og aldri dem med de store pengene. Det blir å slite i sumpa for ham også. Han er nå nr. 66 på ET-rankingen.
Kan noen fortelle meg hva som er Thorps langsiktige plan? Er det å sikte på å etablere seg fast på CT, for deretter å kvale inn til ET ved å bli blant de 20 beste på CT? Og hvordan skal han eventuelt sikre seg fast plass på CT? Går den veien via en lavere rangert tour i Norden, eller....?

lloyd

over 16 år siden

lloyd

Via Nordic League (P4, SAS Masters, Ecco) kan man skaffe seg en kategori på Challenge Tour og passere steg 1 i ET kvalifiseringen (Der man også skaffer seg kategori på CT)

For å få fast plass på CT må man skaffe seg bedre og bedre kategori, spille bra i turneringene man får spille og klatre på OoM

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

Stå på Torp! Jeg heier gjerne med den eneste nordmannen som har klart cut'en i en major. Også heier jeg på Henrik Bjørnstad og JAR og Kaensche og alle andre som satser på drømmen sin.

Men for all del, jeg heier også på alle scangolf debattanter som tar bladet fra munnen ;-)

Forumleser

over 16 år siden

Forumleser

5 årsplanen til INNESVINGEN WEBSTER CLARCE år 1 bryte 70 grensen, år 2 bryte 80 grensen.... når bryter de 90 ?
Gratulere IWC og NGF, et stort talent på vei mot avgrunnen....
Dette er en spiller som nesten ikke gikk runder over par som junior!!!
Føler med Marius!!!

Golffreak

over 16 år siden

Golffreak

Hva i herrens navn er det du begrunner dette med Forumleser? Er det liksom gitt at selv om man er god som junior at man skal klare seg på tourene? Slutt nå å rør rundt i grøten som du sitter å synser i.

Kanskje din eneste misjon er å krangle på forumet?

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Jeg synes det blir litt fjernt å skylde på alle andre når ting går litt imot.
Punkt 1 for å oppnå resultater er å ta ansvaret for egen utvikling, og det nytter ikke å skylde på NGF eller IWC hvis alt ikke går som på skinner. Nå har jeg aldri sett at MT har skyldt på alle andre, men det synes som om Forumleser mer enn gjerne tar på seg den jobben.

Forumleser

over 16 år siden

Forumleser

Til Golffreak
Vi snakker ikke om en som var god som junior, men vår dobbelte verdensmester, Europamester og sølvmedaljevinner i The Open!
Er du stokk blind eller?

Til tilskuer
Hva har IWC / NGF skapt av prof golfere i Norge????

Er det virkelig ingen som ser at IWC kun suger penger ut av systemet. Hvor er kvalitetssikring / evalueringen etc..
Neste gang de ansetter i NGF bør de kanskje få tak i noen som har litt peiling på golf og ikke turister...

Forumleser

over 16 år siden

Forumleser

Til alle dere andre: Heia heia heia...

Hallo !!!!!!!!!!!

over 16 år siden

Hallo !!!!!!!!!!!

HVEM i Norge er i stand til å fostre frem gode utøvere ???
Svar:
Utøveren selv........

Golffreak

over 16 år siden

Golffreak

Det er bare å sammenligne med Justin Rose. Han spilte eventyrlig golf som ung, men så snart presset kom på han på ETC spilte han skrekkelig. Han falt ut av tourene og måtte spille små-turneringer for å kvale inn igjen. Dette tok han mange år.

Men da er det vel bare så enkelt som å skylde på Engelsk Toppgolf da?

Det blir bare for teit å sitte å så negative tanker i oss på forumet. Hvis det nå er så ille som du mener får du gjøre noe med problemet selv. Eller løpe til VG å bli intervjuet.

Janteloven - ikke denne gang

over 16 år siden

Janteloven - ikke denne gang

Mange snakker om janteloven fra tid til annen, men dette har ikke noe med den å gjøre. At et (over)optimistisk publikum får lyst til å kappe hodet av dem som mislykkes og ikke innfrir forventningene, er ikke særnorsk, og har ingenting med jantelov å gjøre. Englands fotballfiaskoer, svensk ol-nedtur mm. handler om det samme. Noen går lengre enn andre, jfr. tragedien i Columbia etter selvmål i et fotballmesterskap. Dette er jo nesten det motsatte av janteloven: Vi andre ønsker at idrettsheltene våre SKAL være bedre enn oss, og helst aller best. Greier de det, dyrker vi dem, hvis ikke, svinger vi øksa. Omtrent som i eventyret: enten prinsessa og halve kongeriket attpå, eller pine, lidelse og salt i såret. Akkurat dette er likevel så lite typisk norsk som det går an. (Men det er kanskje typisk norsk å tro at det er typisk norsk, men det vet jeg ikke).

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

Har du lest janteloven?

(highlights)
Du skal ikke tro at du er noe.
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
Du skal ikke tro at du duger til noe.
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Synes det oppsummerer bra enkeltes omtale av MT, HB osv ...

I tillegg har vi jo ordtaket fra Herman Wildenvey som passer bra:

"Egen suksess er best, men andres fiasko er heller ikke å forakte."

Mht Columbia-tragedien er det feil å trekke frem, da karen ble skutt av Columbiansk "mafia" pga gambling ifm fotball vm.

To Bobby

over 16 år siden

To Bobby

Janteloven er fortsatt feil her, for:

Det er greit at du innbiller deg noe, og vi er villige til å løfte deg opp, men da må du jammen gjøre det vi venter også. Når det mislykkes, føler vi som publikum oss holdt for narr, vi er lurt. Vi har investert av vår begrensede velvilje, tid og postitive følelser, og da oppleves MC og T107 som kontraktsbrudd.

At en og annen superpessimist mener det alltid går i dass uansett, er så sin sak. Når det går bra, er de fleste villige til å hylle og underkaste seg, men nåde den som ber om og får publikums støtte og hyllest og som går på trynet!! Da vanker ikke noe klapp på skulderen.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

"Vi har investert av vår begrensede velvilje .............." synes jeg var en meget god formulering. Vi har altså med håp om en eller annen personlig nytte tillatt oss å håpe på/ønske at utøveren skal prestere, og når han ikke gjør det er det altså oss det er verst for. Utøveren bryr vi oss altså egentlig katta om. Han har bare verdi så lenge han oppfyller ett eller annet krav fra oss og kan levere de prestasjonene vi drømmer om. Egentlig litt sørgelige greier dette.

Bob-kåre

over 16 år siden

Bob-kåre

Har lenge vært skeptisk til at Thorp skulle satse på proff fremfor collegelivet, men er man skolelei så er man skolelei. Dette var nok en avgjørelse han ikke gjorde over natten.
Når det er sagt, ser jeg endel som hyller "ballstrikeren" Thorp. Jeg må innrømme at de gangene jeg har spilt sammen med, og fulgt Thorp på turneringer, har jeg personlig ment at han har en overdreven stor draw, på grensen til hook. Nå er det et par år siden jeg så han sist, men er dette fortsatt tilfellet? vet jo at Mickelson endelig fikk sin major når han la om fra draw til fade...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her