Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oregon Classic Pres'd by Kendall Automot

Go Henrik

over 16 år siden

Go Henrik

Svært gledelig at Henrik har to gode runder nå. Vi får krysse fingrene for at dette fortsetter i helgen!

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

T6! :-D

Go Henrik

over 16 år siden

Go Henrik

Delt 4.plass!

Stian

over 16 år siden

Stian

Utmerket innsats, stabil som fy så langt i turneringen. Ingen kjipe doble som lover godt videre i helgen

Siste toget til Mars

over 16 år siden

Siste toget til Mars

Håper på full klaff denne gangen og et skritt nærmere PGA-spill.
Norsk golf er i unnabakke uansett hvor mye NGF gjemmer seg bak økning i medlemstallet.
Det eneste som kan snu denne trenden er publisitet på PGA og LPGA.
Suzann ser ut til å være nedadgående, Jan Are er altfor anonym så nå trenger vi desperat en Henrik tilbake i det gode selskap.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-2 etter 4, T4....Bjørnstad virker stabil og god i dag...bank i bordet!! Måtte det holde helt inn. Hadde vært veldig artig å følge han på PGA touren i vinter

Seen it before

over 16 år siden

Seen it before

Hvis han ikke sprekker på slutten i dag så sprekker han ihvertfall til gangs i morra. Garantert

Hva skjedde?

over 16 år siden

Hva skjedde?

Var -2 etter 4, men plutselig ble scorkortet hans endret, og birdien på hull 2 gjort om til en par??? Hva skjedde her?

Aha...

over 16 år siden

Aha...

"Med birdie på hull fire og ni var han to under par for dagen etter halvspilt runde.

(Det ble en stund meldt at han også hadde gjort birdie på hull to, men det ble rettet til par)"

Seen it before

over 16 år siden

Seen it before

Slapp å vente så lenge, sprekken er allerede et faktum. Nå raser Henrik nedover listen. Henrik går aldri en turnering uten 6 - 10 bogeys og et par dobbeltbogeys. Det er lett å kalkulere hva dette vil gjøre for score og plassering.

Seen it before

over 16 år siden

Seen it before

Birdie og et lite skritt oppover på hull 15, og nå kommer dobbeltbogeyen på 16. Som når noen trekker i spylesnora

Go Henrik

over 16 år siden

Go Henrik

Henrik har -8. Topp 5 ligger nå på -10, topp tre -12. Slaget er på ingen måte tapt, men han må nok minst tre-fire under i dag for å komme topp ti

Seen it before

over 16 år siden

Seen it before

Topp 10 gir ikke så mye. Han må opp på topp 3 hvis det skal ha noe for seg. Hvis ikke kan han like godt skippe resten av sesongen for han kommer ikke til å kvalifisere seg til PGA gjennom topp 25 på NW likevel. Q-school next.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Hvis alle skal ha innstillingen til noen innsendere i tråden "Hva gjør du nu,lille du?" + denne så kan vi bare starte med å pløye opp banene og så korn istedet.
Det nytter da vel for faen ikke å gi opp etter 9 hull selv om det går litt dårlig, og det nytter faen ikke å gi opp selv om man har en dårlig sesong.

Jaja.....

over 16 år siden

Jaja.....

SÅ kom ikke sensasjonen denne helga heller. Han har nå 6 slag opp til en anstendig plassering, og nå er toget gått mht PGA-tour kvalifisering. Men han er i godt selskap med de andre norske golf-håpene. Felles skjebne, felles trøst. Hva med å komme hjem og spille amatour.....

God natt

over 16 år siden

God natt

Henrik har nok imponert noen i menigheten her inne, men faktum er en plass NED på pengelista.

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Hvor lang tid skal det ta før "alle" skal skjønne at nivået på Nationwide er hinsides høyt ?
Det "spruter" ut spillere rett fra Nationwide hvert år som vinner og markerer seg på PGA touren....

Jo høyere nivå man kommer på hvor vanskeligere er banene satt opp; i en annen tråd her leste jeg at "snappy" ikke kunne skjønne at MT, ETJ, JAL, CA ikke bestandig gikk på eller under par i nordiske turneringer.....
I motsetning til mange andre her inne så vet jeg ikke hvem som skjuler seg bak de mange farverike innleggene og nickene, så jeg synes det kan være vanskelig å ta mange særlig seriøst......

Jeg spiller en del amatourer og det er vel kanskje der jeg treffer noen av debattantene her inne, allerede der er det så mye gnål om hvor vanskelig alt er at det er nesten morsomt å høre på...drar man det videre så øker vanskelighetsgraden for hvert nivå høyere, P4-Nordic League, Ecco, CT, ET....

I egen klubb er det fortsatt ett ganske stort "etterslep" på dårlig forståelse over hva det er som skjer utenfor Skoger....etterhvert er det mange som har prøvd seg på ulike nivåer som begynner å få ett bilde av at det er litt annerledes å spille på høyere nivåer både i Norge og internasjonalt enn "en klubbkveld med trege greener og flagg satt opp for damegruppa og seniorer ute å koser seg"......

Robert Karlsson hadde en beskrivelse av nivåer som kanskje kan være litt "oppklarende";
Fra GK til 5 i hcp er like vanskelig som fra 5 til scratch...som det er fra scratch til ett stykke ned på +siden....samme "nivåforskjell" til etablert CT spiller og endelig det samme til etablert toppspiller i proffsirkuset....
selv her inne er det vel ingen som kan si at nevnte Karlsson ikke vet hva han prater om ?

Parnevik sa også noen vektige ord i ett intervju jeg leste nylig; " det blir så synlig når HB ikke får det til, vi svensker er så mange at det er bestandig en eller annen som er med videre og lykkes. Dette tar fokus vekk fra oss som misser cuten. Skal norske golfspillere lykkes må det komme opp flere samtidig"....

Jeg har sett HB spille flere ganger i ulike sammenhenger, vant sågar ett veddemål på at han kom til å kvale inn den høsten han gjorde det, og når han så langt ikke har nådd sine mål skjønner iallefall jeg hvor høyt nivået er.

Akkurat nå synes jeg det er ganske spennende å følge med norske unggutter som har markert seg både hjemme og ute, de prøver ulike veier for å nå sine mål og drømmer....uansett hva de har valgt håper jeg mange lykkes, tenk hvor moro det ville vært å følge nordmenn på de store tourene eller som deltager i Ryder Cup !

Forhåpentligvis bruker ikke disse guttene tiden sin her inne til å lese hvor mye oppgulp det kan være mulig å skrive om "hva alle burde gjort eller hvor dårlige de er ".....skulle noen lykkes blir det vel krise her inne, for hva skulle man "diskutert" da ?

De fleste her inne er antageligvis mer enn middels opptatt av golf....mitt forslag til en mildere og mer positiv tone er at alle "legger ned" janteloven og skjønner at for alle oss gamle som tror vi er gode har alle tog gått for mange år siden.....kanskje det da kan være lettere å skjønne at det er vanskelig å bli ordentlig god i golf ?

Høyst sannsynlig vil dette innelgget treffe mange som ett ubehag i maven og sikkert provosere andre, det bryr jeg meg lite om....med litt fantasi er det ikke vanskelig å vite min identitet så jeg står for det jeg har skrevet selv om folk vet hvem jeg er.....

men nå må jeg jobbe litt, måtte bare "få ut" min mening på morgenen

Bra skrevet, Mikkels

over 16 år siden

Bra skrevet, Mikkels

Men jeg tror likevel Henrik har nådd sitt maksimale nivå og aldri vil klare å etablere seg på PGA.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her