Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fordel Tiger?

Koll

over 17 år siden

Koll

I siste nummer av Norsk Golf er det et utmerket intervju med JAL, utført av Morten Harry Olsen, bladets nye og svært gode intervju-journalist. Her sier JAL bl.a. dette når MHO spør ham om Tiger Woods:"Så er det sånne ting som at det alltid er nedtråkket og godt leie der han ligger når han havner utenfor fairway".

Jeg har alltid reagert på det samme, når jeg på TV ser at Tiger slår utslaget i skog eller rough, enten det er publikum der eller ikke. Det kan være synsbedrag, når det ser ut til at ballen havner i vanskelig leie. Men når han kommer frem til ballen, så ligger den som oftest pent til for neste slag. Det virker som om publikum har sparket ballen hans frem til et bedre sted, eller tråkket bevisst rundt ballen slik at det blir et bedre lie.
Når JAL nå tar opp dette, så kan vel vi også. Tiger er uskyldig her, men følger arrangørene godt nok med? Gjør publikum dette bare overfor Tiger, fordi de elsker ham, eller...?
Eller ser både vi og JAL syner?

Tull

over 17 år siden

Tull

Du virker litt overrasket over at de er fler folk som følger Tiger på runden, en de andre spillerene...
Det er PLENTY marshaller og folk som passer på i landingsområdet, det ville forbause meg stort om tilskuerene flytter på/plasser ballen hans anderledes enn den var.
Som regel, 99% av tilfellene, er det ihvertfall 1 stk kamera som har fulgt slaget, og jeg har ihvertfall ikke kunnet se noe "muffens" de gangene jeg har sett på. Som regel danner det seg en ring rundt ballen, med en marshall i føringen. Dette skjer forøvrig med alle spillerene. Virker som tilskuerene aldri har sett en golfball før?!

Tviler

over 17 år siden

Tviler

på at Tiger er så elsket, men man kan jo lure..

JAL

over 17 år siden

JAL

Den uttalelsen sier vel sitt om JAL...

S.Taylor

over 17 år siden

S.Taylor

Ja jeg har alltid også lurt på det. Husker ikke hvilken major det var, men det var nok for 5-8 år siden, Tiger dro ballen ut til venstre in i en buske på en av de siste hullene på sisterunden, noen sekunder senere begynte ballen og rulle på en vei, noen mer som husket det? Det virket helt urimelig at ballen skulle oppföre seg på den måten

kverulanten

over 17 år siden

kverulanten

Jeg husker også en episode i en Major for noen år siden:
Woods slår et utslag ut i skogen på venstre side, ti sekunder senere kommer ballen sprettende ut igjen, og ytterligere noen sekunder senere kommer en unggutt ut av skogen med et enormt glis rundt munnen.
Hmm...

eeeeeh

over 17 år siden

eeeeeh

dere snakker om pga championship i omspill med bob may. din versjon av historien kverulanten er dog noe farget av din egen hukommelse, spesielt det med gutten som kommer glisende ut av skogen. husker også at det så litt merkelig ut, men det var filmet med et kamera fra en sånn zeppeliner, så det kan hende vinkelen lurte oss litt.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg tror Tiger hadde banka JAL uansett nedtråkket rough....

veggiss

over 17 år siden

veggiss

tror han hadde gjort det med venstrekøller faktisk...

Zack

over 17 år siden

Zack

Neppe

Vaugh

over 17 år siden

Vaugh

Ingen vits å sammenligne Tiger med JAL, det var heller ikke det JAL prøvde å si, at han var bedre en Tiger Woods. Men millioner av tilskuere har jo lurt på det samme som det JAL sier, og ja jeg husker også 2000 PGA Championship der Tiger helt åpenbart fikk hjelp av en tilskuer på en av de siste hullene, men de fleste i media var for feige til å tørre å fortelle om det som var innlysende.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jo han fikk hjelp...men var det hans feil? skal man innføre en regel om at hans fans må holde seg lengre unna enn andre?

Løsningen

over 17 år siden

Løsningen

Hvite pinner på hver side av fairway som skille mellom publikum og spillefelt.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Poenget var ikke å tillegge JAL den meningen, men jeg ser at det kunne høres sånn ut. Med venstrekøller hadde Tiger tapt for veldig veldig mange.... trolig også mot Gunder. At amerikanske fans gjør mye rart så vi vel et godt eksempel på i Ryder cup for en tid tilbake.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Løsningen:
Dårlig løsning, - "problemet", i den grad det eksisterer, forekommer jo ikke i fairway. Skulle du løse dette slik, måtte jo publikum stå langt utafor fairway og røff etc....

azazel

over 17 år siden

azazel

Spørsmålet var vel hva som gjorde Tiger Woods så suveren, og svaret til JAL var styrke, at Tiger mente at han var verdens beste og dette med roughen. Uansett om han mente flaks eller fusk på siste punktet, så gir vel svaret hans en god indikasjon på hvorfor JAL ikke er bedre enn han er.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her