Air
Det har tidligere i dette forum blitt diskutert hvor vanskelig det er å kvalifisere seg til p4 tour!
Eksempel fra P4 open på Tyrifjord gk.
Følgende kriterier for å få delta:
Turnering 6 (Tyrifjord GK)
Kategori 1: Inntil 45 spillere fra Nordic League Ranking 2008
Kategori 2: P4 Tour vinnere 2005-2008
Kategori 3: P4 Tour Order of Merit 2008, til 60 spillere
Kategori 4: Titleist Tour OoM 2008, plass 1-10
Kategori 5: AMA Tour 2008, inntil 10 plasser
Kategori 6: Wild Cards
- Arrangørklubb, inntil 3 plasser
- NGF/PGA, inntil 10 plasser
Kategori 7: P4 Tour OoM 2008 til fullt startfelt (90 spillere)
Reserveliste etter P4 Tour OoM 2008
Med andre ord er den eneste mulighet, så lenge man aldri har spilt på p4 tour før, å kvalifisere seg via AMA tour. For denne turnering var det 4 turneringer med 2 plasser hver. Totalt 8 plasser.
Etter at påmelding var gjennomført, var 90 plasser fylt opp og siste mann, som kom med, var lavest rangert på order of merit.
Når så turneringen starter, viser det seg at startfeltet kun teller 75 spillere! Med andre ord er det 15 plasser som ikke er fylt opp!
Selv, var jeg 1 plass fra å kvalifisere meg via amatour. Når den ene som kom forran meg på lista ikke stilte til start, hjalp heller ikke det meg!
Hva med å legge til et par kategorier til:
Kat 8: Titleist tour
Kat 9: Amatour
Kat 10: Påmeldte, hcp prinsippet!
For min egen del overlever jeg, da jeg er mer å betrakte som en hobbygolfer, enn en ung fremadstormene unggutt!
Det undrer meg at Golfforbundet ikke ønsker å slippe til og gi flere mulighet til å konkurrere på øverste nivå, når det faktisk er plass!
andre meninger??
Eksempel fra P4 open på Tyrifjord gk.
Følgende kriterier for å få delta:
Turnering 6 (Tyrifjord GK)
Kategori 1: Inntil 45 spillere fra Nordic League Ranking 2008
Kategori 2: P4 Tour vinnere 2005-2008
Kategori 3: P4 Tour Order of Merit 2008, til 60 spillere
Kategori 4: Titleist Tour OoM 2008, plass 1-10
Kategori 5: AMA Tour 2008, inntil 10 plasser
Kategori 6: Wild Cards
- Arrangørklubb, inntil 3 plasser
- NGF/PGA, inntil 10 plasser
Kategori 7: P4 Tour OoM 2008 til fullt startfelt (90 spillere)
Reserveliste etter P4 Tour OoM 2008
Med andre ord er den eneste mulighet, så lenge man aldri har spilt på p4 tour før, å kvalifisere seg via AMA tour. For denne turnering var det 4 turneringer med 2 plasser hver. Totalt 8 plasser.
Etter at påmelding var gjennomført, var 90 plasser fylt opp og siste mann, som kom med, var lavest rangert på order of merit.
Når så turneringen starter, viser det seg at startfeltet kun teller 75 spillere! Med andre ord er det 15 plasser som ikke er fylt opp!
Selv, var jeg 1 plass fra å kvalifisere meg via amatour. Når den ene som kom forran meg på lista ikke stilte til start, hjalp heller ikke det meg!
Hva med å legge til et par kategorier til:
Kat 8: Titleist tour
Kat 9: Amatour
Kat 10: Påmeldte, hcp prinsippet!
For min egen del overlever jeg, da jeg er mer å betrakte som en hobbygolfer, enn en ung fremadstormene unggutt!
Det undrer meg at Golfforbundet ikke ønsker å slippe til og gi flere mulighet til å konkurrere på øverste nivå, når det faktisk er plass!
andre meninger??