Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SCANGOLF DISCUTATIONAL OPEN 08

Gunder

over 17 år siden

Gunder

God aften!

Endelig er det tid for vår årlige turnering (den fjerde) og på tide å møtes for å lyve ekstra mye om hvor langt vi har slått, hvor høyt vi har puttet, hvor lavt vi har duffet og hvor bredt vi har slått.

Det er satt av tid til turnering lørdag 27. september.
Sted: Skoger Golfbane / Drammen Golfklubb
Tid: 10:00
Pris: 400,- (100,- for medlemmer på Skoger)
Spilleform: Nettoslag. En dameklasse, og en herreklasse.
Handicapkrav: GK eller bedre

Tilleggskonkurranser:
- Lengste drive
- Færrest antall putter på runden
- Nærmest pinnen

Påmelding:
Jeg regner med det kommer påmelding i Golfbox, men dette må sjekkes. Jeg vet at Skoger har satt av tid til oss men turneringen dukker ikke opp i Golfbox enda. Jeg gir beskjed om dette snart.

Premiering:
Vi jobber med sponsorer med tanke på premiering og vi setter umåtelig pris på flere bidrag. Jeg minner på om at vi antakeligvis har Norges største vandrepokal til vinneren der navnet på alle vinnerne er gravert inn.

Vi håper så mange som mulig har mulighet til å være med i år. Hvert år har vi hatt et økende antall spillere og det er hyggelig å se.
Velkommen skal dere være!

!

over 17 år siden

!

Vil bare presisere at banen heter Skoger Golfbane og klubben heter Drammen Golfklubb. Daglig leder av Skoger Golfbane har dessverre en uvane å kalle seg Skoger Golfklubb.

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Husk å ta lengste drive på hull 7!

Da blir det syke lengder og ståpels på alle mann (og kvinner)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Kanskje en premie for korteste putt?

Steady

over 17 år siden

Steady

Jeg nekter å delta før det er ryddet opp i problematikken rundt Skoger Golfbane/Drammen Golfklubb...

Mobber med skrivediare

over 17 år siden

Mobber med skrivediare

Oi, fint med prinsipper.....

hva er problemet, og hvorfor har det innvirkning på å spille skoger på en sosial turnering?

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

.....OG DET PASSER FOR MEG!!!!!

....for første gang

Sinnsykt bra, jeg er med!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Det blir nå en utfordring å få overbevist noen hjemme om at dette er så sykt viktig at noen må gjøre alle forberedelser til middagen med gode venner den ettermiddagen. Her lukter det blomster, gaver, barnehagehenting i ukevis...

c- får vel en egen firerflight sånn at han kan ta med alle aliasene sine
:-) (den tåler du c...)

Steady

over 17 år siden

Steady

Tydeligvis ikke alle forunt å skjønne at det det var en opplagt spøk.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Da er Skoger Golfbane / Drammen Golfklubb fikset :)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

foreslår at du legger på en maks 5 over par på hvert hull...er greit å slippe at folk huller ut på 15 slag.

longest drive foreslår jeg hull 18, oversiktelig, forholdsvis bredt og flatt landingsområde.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Den helga er jeg borte....
Uhuhu....
Mange det hadde vært moro og sett trynet på...
;-((

Gunder

over 17 år siden

Gunder

veggis: Ja god ide. Vi kjører på med det.

St Able Ford: Det var synd. Vi har gledet oss til din eminente baneguide :)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

bjarnebrøndbosbrunebadekar..

Jeg er borte den helgen :(

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Fansteikihelvette...

Jeg er hjemme den helgen :-)

Mats Ø.

over 17 år siden

Mats Ø.

Tells putter som er i fringen som en putt? Den evige diskusjonen fortsetter. :)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

nope

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Nei Mats..

kun slag som er PÅ green.....

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Er borte jeg og.. damn.
Satser på gjentakelse av turneringen neste år..

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

fasan ta deg for at du lot 4-metern min for bird på hull 10 ligge på deres vei igjennom, GB.. Den ballen fortjente en bedre skjebne enn jeg gav den.. ;)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Etter å ha gått en syk runde golf i dag vil jeg gjerne be om at man har premier - trenger ikke være rare greiene (binders, peg, klapp på skulderen fra Aagolf, bilde av Golf Åge) - for:

- korteste chip
- korteste utslag
- flest lost balls
- største torv
- flest slag i en og samme bunker
- lengste kast av kølle
- høyeste f... brøl

.....slik at motivasjonen kan holde seg i 18 hull bare....

mvh
Sam

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Den skjønte jeg ikke, jesus m, men den var sikkert mosjom likevel :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

hull 10 miklagard, idag. U figure it out... ;)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Ajaj, sorry, jeg kjente deg ikke igjen jesus.

Hmm, liksom noe bibelsk over den... "men de kjente ham ikke..."

Beklager. Men håper du hadde en fin runde. Det hadde ihvertfall jeg :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Jeg kjente ikke igjen deg umiddelbart heller. Det var først når du truet til deg parputten, at det begynte å demre.. :)

Setter min lit til at du og de andre i forbundet forsvarer æren til oss som ikke kan stille i SDO. Pallen bør tapetseres av juksemakere! ;)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg truet med massiv og langvarig mobbing av meg og alle mine kamphaner, så jeg fikk den til slutt :-)

Synd du ikke satte din da. Tyder vel på at du ikke har den nødvendige respekt i gjengen din. 4 meter er ingen opplagt gimmi, men når den er kraftig nedover med så lite brekk burde den være mulig å krangle til seg...

Jaja, du er jo ennå ung ;-)

Lover å jukse så mye jeg kan på SDO, men det spørs om det holder til pallplass likevel...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Gunder har hyrt inn Aagolf som dommer har jeg hørt ;)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Aagolf burde spesialinviteres mener nå jeg. Han sier han aldri spiller øst for Dyreparken - men det er på tide å gjøre et unntak.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

absolutt!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

SS: sørger du for å invitere han da? dere er jo gode venner og snakkes sammen nesten daglig:)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Sist jeg inviterte trakk han seg. Du har en underlig definisjon på "gode venner" og "snakker sammen" :-) Jeg vil tro at en invitasjon fra Scangolf eller AR vil hjelpe

veggiss

over 17 år siden

veggiss

vi burde vel nesten invitere AR i samme slenge da....

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

dere får kose dere pesende opp og ned dalstrøka i Skoger. Jeg står nemlig på hull 1 på Halmstad Norra i strålende solskinn og tropevarme(som er mye lettere å gå nemlig) når årets SDC starter.

Men uansett, denne konkurransen er jo rigga, netto slag og linjalgunder er med, hadde ikke blitt noe premie på meg uansett annet enn kanskje "hederlig sisteplass"

Jeg skal tenke på dere;)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Yorkie - sisteplassen er min....

Veggiss - AR bør inviteres...

Nei nei nei nei

over 17 år siden

Nei nei nei nei

Ikke inviter Asbjørn. Tenk på de stakkarene som må gå i samme ball som han. Når Asbjørn er på golfbanen går kjeften raskere enn rullene på en greenklipper, han er rett og slett slitsom.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jepp,AR og Bernt i samme ball..og SS og Aagolf i samme...da kan det bli spennende i bilen opp og ned på hull 7:-)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg spiller svært gjerne sammen med både Aagolf, AR og Bernt. En opplevelse for livet og sikkert både hyggelig og morsomt. Med den formen jeg er i ville de ledd seg ihjel i 18 hul flatt og jålehøyhandicapper ville blitt synonymt med Smilende Sam. (og hvis jeg ikke kan stille - så er sikkert Yngve villig til å ta min plass)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Yngve er på vei inn i de gamles rekker, og har lagt køllene på hyllene for sesongen pga gikt...du må nok stille selv Sam!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Gikt på Yngve? det tror jeg ikke noe særlig på,er vel heller det at han har fått så lavt hcp at han skjønner at han ikke har sjanse på en bra plassering:) Selv går jeg fast hos kiropraktor for tiden for å forlenge sesongen som så ut til å ta en brå slutt,skal iallefall holde ut tilogmed 27.09.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Dersom det blir en ball med SS, Aagolf, AR og Bernt tror jeg at jeg dropper mine forpliktende avtaler, ikke for å spille, men for å følge den ballen!!!
Men kanskje ballen også bør følges av noen fredsskapende styrker fra FN.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Som de jeg har spilt med på forumet kan bekrefte så er det ikke nødvendig med 12 påståtte menn med teit lyseblå beret for min del. Jeg mener bestemt å leve opp til mitt nick, jukser ikke (dvs aagolf er ikke et problem), lytter gjerne til erfarne fjellfolk (vips ARs uvane blir ikke noe problem) og så låner jeg en Profound Putter så er Bernt også happy.

Jeg lover at hvis de tre andre stiller så stiller jeg og. Garanti herved utstedt. Stiller du som caddy St. Able - så er jobben din.

Aadolf

over 17 år siden

Aadolf

Jeg stiller som Aagolfs caddy.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Da får du vel Aagolf til å stille og?

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Hvor er påmeldingen Gunder ? Jeg er så dum at jeg ikke finner noe i Golfbox....

Lucky Strik

over 17 år siden

Lucky Strik

Da er vi 2 Sam, tror den rett og slett ikke har blitt lagt ut ennå.
Noen som vet om det er en max-grense på deltagere?

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Plassen min ble plutselig ledig...

Pokker

Kevin

over 17 år siden

Kevin

SS: Aagolf spiller fortsatt ikke øst for dyreparken(ref.golfsiden)..he he

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg så det. Mest leit for ham :-), jeg spiller golf med hvem som helst og hvor som helst. Østenfor sol og vestenfor måne. AR har ikke svart engang.

t

over 17 år siden

t

Muligens han synes du rett og slett har blitt for fjollete Sam

veggiss

over 17 år siden

veggiss

kan spille med deg jeg Sam...siden ingen andre vil!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

AR skal på fisketur og jeg velger å tro på det istedet for å spekulere i om han mener jeg er fjollete eller ikke. Det kan det godt hende jeg er. Det og. Det er jo ingen ende på beskyldninger her uansett, kort sammendrag:

- fjollete
- ond
- sur
- mobber
- dårlig far
- dårlig ektemann
- etc etc.

Godt jeg ikke har anlegg for å bli deprimert.... :-)

Welcome veggiss, jeg spiller med hvem som helst, så du får spørre Gunder.

Enur

over 17 år siden

Enur

Dette er mitt debut-innlegg på Scangolf.
Er det tilstrekkelig for å delta på dette prestisjefylte arrangementet?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

absolutt!!!

king ben

over 17 år siden

king ben

Hmmmm

Hvem ga deg retten til å svare postivt på det veggiss...????

veggiss

over 17 år siden

veggiss

vel unnskyld meg store høvding...men har det noensinne vært et problem? det har vært med folk som ikke vet hva forumet er tidligere...så jeg ser ikke helt problemet når Gunder uttrykker ønske om rekorddeltakelse i første post.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

veggiss,

du er nå den værste av mobberne.

jeg har faen ikke gikt.
køllene er i bagen enda, men jeg kan ikke spille den datoen uansett.

spilte kanskje årets siste runde i dag, og forsvarte, til din info Kevin, handicapet med glans.... =O)

Jeg skal til MR på torsdag, og regner med at jeg må skifte ut hele ryggen.

hihohiho

veggiss

over 17 år siden

veggiss

;)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Selvsagt skal Enur kunne delta. En alle tiders forumdebattant og trivelig fyr.

Yngve: Du kan få ryggen min - den har bare en liten prolaps, men da må du ta med nakken min på kjøpet.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

St.able Ford.
Da blir jeg nok litt inhabil, med en bakgrunn som MP i Nordbatt ;)

Men jeg stiller såklart, må bare finne hvor i golfbox jeg kan melde meg på.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Kult. Gleder meg til å treffe igjen gamle synder!

Av frykt for at dere også kan bli innlemmet i mobbegjengen og svartelistet av "Arils Onde Ånder" tør jeg jo ikke si navnene, men jeg gleder meg til å treffe dere uansett :-)

Synd med dere som ikke kan bli med da.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Ser det ikke er kommet noe på Golfbox enda. Har tid den helgen og Skoger er på min liste over baner jeg ikke har spilt, men har lyst til å prøve.

Fint om Gunder kunne melde fra når ting er på plass i Golfbox.

Hadde også vært fint om vi kunne beholde veldedighetsprofilen. Hva med en uformell "betting pool" @ 100 kroner, der 50% av potten fordeles på de (som har lagt noe i potten) som har beste poengsum på hhv front-9, back-9 og hele runden (12,5, 12,5, 25%) og resten går til ungene på Rikshospitalet?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Heisan!

Skoger skal ordne påmelding i dag eller i morgen. Jeg gir beskjed så snart det er oppe :)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

På tyrifjord pleier vi å ha en "Two-club" betting, noe som gjør at alle som får en "2" på banen deler potten.
2 kan være birdie eller eagle, eller albatross på par5, bare det er slått 2 slag på et hull.

artig tilleggskonkurranse, og enkel å beregne.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

så gode som vi er så blir vel det for lite på hver? kjør "One-club" betting så er det ikke mer enn 4-5 som deler hvertfall ;)

god ide forresten!!

St. Able Ford

over 16 år siden

St. Able Ford

Bernt:
Veldig hyggelig om du stiller, - synd for meg at jeg ikke kan. Og det var nok mest den totale sammensetningen på den hypotetiske ballen som gjorde at mine tanker vandret i retning av behov for blå berets. ;-)
Av de foreslåtte ser det ut som om det er kun deg og SS som kommer, og det vil helt sikkert gå fredlig og jovialt for seg!
Lykke til!
Neste år håper jeg at datoen settes i god tid!

Gunder:
Hyggelig at du husket mitt lille stunt.

Dilter:
Det ville vært særs hyggelig om tradisjonen med innsamling (eller andre tiltak) for barna på riksen hadde blitt videreført. Forstår at Fjosok ikke ønsker å ta den kjempejobben, men et noe mindre ambisiøst (og dermed mindre arbeidskrevende) tiltak kan kanskje gjennomføres...?

Turneringskomiteen DRGK

over 16 år siden

Turneringskomiteen DRGK

Turneringen ligger nå i Golfbox.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Nice,men jeg var tydeligvis ikke først ute..."noen" var før meg:) Med den ufattelig dårlige runden i går burde jeg vel holdt meg hjemme,men dette er jo årets begivenhet så da er det bare å se framover.

Hmmm

over 16 år siden

Hmmm

Kuult!
Bernt er påmeldt!

veggiss

over 16 år siden

veggiss

wohoo....påmeldt! gleder meg!!!

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

hmmpffh.. :(

veggiss

over 16 år siden

veggiss

på vegne av en kompis må jeg spørre: Er det lov å bruke bil?

King Ben

over 16 år siden

King Ben

sorry veggiss.... ,-)

vi skal SLITE opp og ned på skoger.....

Jojo

over 16 år siden

Jojo

Det er flere bakker på Miklagard enn på Skoger.

Flise

over 16 år siden

Flise

Jeg har et forslag til hvordan vi kan samle inn litt penger til barna på riksen.. Vi kan betale en liten sum for hver par og birdie vi får.. f.eks 10,- og 20,- Skulle tro det blir en stor sum til slutt, siden det er så mange utrolig gode spillere her.. ihvertfall skrytes det fælt her inne..

Flise

over 16 år siden

Flise

Og så oppfordrer jeg flere damer til å melde seg på..

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Håper flere melder seg på til årets begivenhet på Skoger,sånn at vi får en skikkelig "folkefest":-) 19 stk sålangt har meldt seg på. Kom igjen folkens!

Flise

over 16 år siden

Flise

Dårlig med påmeldinger, folkens...

Bernt

over 16 år siden

Bernt

19 stykk. Det nærmer seg 100 % oppslutning dette hehe

:)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg skulle gjerne vært med, men jeg er dessverre opptatt den dagen! Have fun!

Alltid ærlig

over 16 år siden

Alltid ærlig

Har et forslag til hvordan vi skal forbedre tidlige års ræva resultater i denne turneringen: Vi går ut en og en og er våre egne markører. Da blir diskusjonene mer engasjerte etterpå også........

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Er det så mange av dere "besserwisserne" her inne som er så redd for å få deres resultat på veggen ?

Sjekket akkurat nå, da var det 18 påmeldte....se å få ut fingeren og medl dere på !

Når man har fulgt med her inne en stund så trodde jeg det var bare "proffer" som frekventerte her.....eller er det bare meg som har "tolket" innleggene feil......

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hahaha, tror ingen av de tidligere deltakerne(eller jo, kanskje 4-5) er redde for å drite seg ut, for det har vi gjort stort sett alle mann på denne turneringern.....

:O)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Meld dere på - sisteplassen er uansett min sammen med premien for sykeste sving, tjukkeste døff og korteste drive.

JanB

over 16 år siden

JanB

Sorry - den helgen spiller jeg Pro-Am i Spania

(hehe ... spiller i Spania hver helg)

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Jeg er på og går for tjukkeste lefse og lengste kakk. Skal og prøve meg i skjeiveste shank, men tror konkurranssen blir stor der.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Ligg unna sisteplassen Sam,den er min..he he. Med det spillet jeg viser for tiden burde jeg vel fått startnekt av Gunder:) Og så sliten jeg ble på hjemmebanen i dag,da gruer jeg meg til lørdagen.
Trøsten får være at jeg var 60cm fra hole in one i dag(jaja,jeg bommet birdie-putten),kanskje kan det bli festlig på par 3 hullene på lørdag:)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

plass til 23 deltakere til folkens!! meld dere på!!!

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Kevin: Da er du i alle fall varmet opp til "Closest to the pin" ;) Kanskje vi får kjørt closest på to hull også. Go go go Kevin!

Kevin

over 16 år siden

Kevin

I`ll do my very best:) Det er noen jeg "savner" på startlisten,som f.eks regjerende mester fra i fjor. Og Hakadals svar på John Daly er heller ikke å finne på startlisten. Og hvor har det blitt av solskinnsgolferen fra Holtsmark? Og Jarle skal tydeligvis heller ikke spille?

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Hakadals svar på John Daly i volum er påmeldt.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Tilleggsinformasjon angående premiering.

Smilende Sam stiller med et dusin nye ProV1 til premie.
Gunder stiller en ny Ben Hogan 54 graders wedge til premie.

Hvis noen kjenner til firmaer som kunne sponset oss litt mer er jo det kjekt :)

hehe

over 16 år siden

hehe

Husker alt maset om 900 nok for en amatour helg.... Er enig i det, men er det lov å spørre hva de 400 kronene er til? jeg er medlem på drammen så lurer litt.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

hehe - det var en litt lurvete antydning. Jeg vil tippe at store deler av beløpet burde gå til trykking av baneguide - for det hadde de ikke en gang til salgs på Skoger sist jeg var der :-)

Dere andre: Hvis noen trenger skyss og bor på veien fra øst i Oslo (jepp, det spilles golf der og) til Drammen så har jeg sikkert plass til et par smilende deltagere.

Flise

over 16 år siden

Flise

Bare 21 påmeldte ennå.. og bare 2 damer - dette er dårlig..

Gunder

over 16 år siden

Gunder

til hehe:

Prisen for Skogermedlemmer er 100,-. Det går til premiering.

Flise:
Du må få tak i flere venninner :)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

For damer er vel trenden synkende - det var tre påmeldte. Vi vil gjerne beholde de to gjenværende.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Vel... Så kort som ballen min går nå så kunne kanskje jeg meldt meg på i dameklassen...

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg savner Merethe, c, Simen Fulland, Bobby, Koll mfl på listen over påmeldte - kom igjen.....

Gunnar, såvidt jeg husker hadde du 75 slag sist du spilte Skoger - så du har vel seilt opp i favorittskiktet .... (grunnen til at jeg husker tallet er selvsagt at jeg hadde akkurat dobbelt så mange)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

75 og 150? Glemte du å telle backnine, eller?

Jeg savner også flere til turneringen. Hva med at vinneren gis ekslusiv rett til å referere turneringen i etterhånd?

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg telte backnineGB .... men kanskje et par av hullene var så blinde at de ikke ble sett?

Kvalmt God

over 16 år siden

Kvalmt God

Jeg spiller dessverre bare scratchturneringer fra backtee, så denne skamgolfturneringen faller utenfor kategorien. Men hvis Gunder endrer spilleformelen til scratchgolf fra backtee så blir jeg med.
Men da blir det sikkert ikke så mange andre med. Underlig i grunnen at vi som diskuterer PGA-golf må ha hjelp av handicap.....

Prøv

over 16 år siden

Prøv

og få med Forged Freak, da er dere iallefall to

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Kvalmt God:
Vi har premie til beste brutto også. Jeg utfordrer deg herved til kamp! :) Selv om jeg ikke er kvalmt god.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg kan gjerne spille fra et sted to meter bak back tee og 100 % brutto. Om jeg blir sist på den ene eller andre måten er helt likegyldig. Er du mann av ditt ord Kvalmt God? Gunder fikser sikkert egen klasse for kvalmt gode og spillere som vil spille brutto/back?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

min bedre halvdel som har vært med de tre første årene er fremdeles full etter sist gang, så hun kan ikke komme :)

(hun måtte jobbe...)

D

over 16 år siden

D

Greenene blir hullet og dresset i morgen. Hvordan er de da til helgen?

Bernt

over 16 år siden

Bernt

Jeg stiller selvsagt med premier.

Profound Glider Centershafted til vinneren og en Dark Ace til den premien Gunder finner passende.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

#%#*&'s raftingtur til Sjoa ass..

Jeg hadde lett vunnet glidern. Og i og med at jeg putter som en forkjølet reddik, så trenger jeg den også.. :(

(jeg ser forøvrig motsetningene i ovennevnte desperate påstand)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hadde jeg visst om Bernts premier skulle jeg trent. Nå blir jeg stående som misunnelige Sam :-) - men det blir sikkert pokker så moro likevel.

Flise

over 16 år siden

Flise

Bernt - er det bare til herre, eller er det til dame også at du har premie?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg synes Dark Acen skal gå til beste deltaker som ikke er med og spiller på grunn av GRUSOMME smerter i ryggen.

og vinneren er:

Yngve!!!!

takk, takk... takk Bernt, for den fine premien du tok med til meg....

takk til mora mi, som tross alt måtte gjennom et aldri så lite helvet bare for å skvise den fete knotten min ut.
og faren min, som måtte se på når dette skjedde...

tusen takk til Gud.... eller var det Darwin som skapte golfbanen?
samma faen, takk uansett...

takk for meg...

takk..

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Yngve, du kunne jo bli en slags turneringsleder istedet. Kjøre rundt med bil og walkietalkie sånn som på Ryder Cup? Så fikk du ihvertfall være med, selv om du ikke fikk spille...?

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Yngve Azinger McFaldo!! Kult. Jeg har sikkert en Buzz Lightyear walkitalkie i beste lyseblå hardplast vi kan bruke. Om den ikke virker gjør lite - det er jo ingen assistent å snakke med....

Ryggvondt er en del av det å bli voksen Yngve. Færre en to prolaps = ung.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Altså, jeg har nettopp vært turneringsleder i P4-tour.

tror dere jeg vil nedlate meg til å være leder for en handicap-konkurranse?

nei, jeg er alt for god for å assosieres med noe slikt....

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Til spørsmålet er svaret ja. Til funderingen er svaret nei. Forstå at du er ønsket fordi du er sykt kompetent.... og bli glad.

Dette er ikke å være leder - det er å være stor sjef

Host

over 16 år siden

Host

Syntes ikke Flise det var nok at Bernt gir bort to puttere? Når det er 2 damer med i dameklassen blir det vel neppe de største premiene der.
Det blir sikkert premier nok til de som spiller bra. La oss ha fokus på det sosiale og ikke peggene man får som premie.

Flise

over 16 år siden

Flise

Det var ikke sånn ment, host.. bare lurte på om hvis det var en av oss damene som vant, om det var dame eller herreputter som var premien. Dameputtere er som regel litt kortere... for vi er i gjennomsnittet litt kortere enn dere gutta..

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hihi.... good point SS....

Knut

over 16 år siden

Knut

Yngve, nå må du melde deg til tjeneste!

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Jeg stemmer for at Yngve stiller som starter på tee 1 og leser opp navn på spillerne i hver ball:)

He he..nå får du mange gode forslag siden du ikke stiller til start.

PS! det nærmer seg frist for å melde seg på,kom deg til kiropraktor som fikser deg en 5 timers utsettelse av elendighetene,slik at du får spillt

Ellers så håper jeg at Gunder har invitert Frode Scheie og landslagsledelsen slik at de har kontroll på alle talentene som stiller i denne turneringen...(nei nei,jeg er ikke en av de:-))

veggiss

over 16 år siden

veggiss

stemmer for at Yngve stiller som cart-girl!!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Flise - det er selvsagt et fair poeng. Vi bør ta godt være på de deltagenede damer....

Solskinnsgolferen

over 16 år siden

Solskinnsgolferen

Hyggelig å være savnet, men jeg har visse problemer med å overtale kona om at dette er en fornuftig måte å benytte førstkommende lørdag på. Dessuten så kunne det jo være greit å la noen andre vinne "long-drive" konkurransen, vi husker jo alle hvordan det gikk i fjor...

Yngve

over 16 år siden

Yngve

nope.... sorry boys... jeg er så sur for å ikke få spille at dere ikke vil se ræva mi på Skoger til helgen....

jeg skal kjøre flyttelass for svigerinna mi..... skjønner dere da hvor ille jeg hater å ikke få spille??? når jeg frivillig gjør noe sånt i stedet!!!!

:D

Til Yngve

over 16 år siden

Til Yngve

Kommer an på Yngve. Hvis du feks. skal flytte svigerinna din ut av ditt hus bør det være en prioritert jobb. ;-)

JanB

over 16 år siden

JanB

Ekstrapremie :

Den som ender nederst på resultatlisten får 4 protimer i Spania, Costa Blanca.
p.s. reise og opphold betales av den enkelte. ;-)

Dolph Måke

over 16 år siden

Dolph Måke

Inspirert av JanB kaster jeg inn to protimer på Novosibirsk Golf & Country Club til nest siste mann, reise og opphold betales selv. Der har dere meg; raus og fin.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Yngve - don't be a whimp. Du har akkurat prestert historiens dårligste unnskyldning (kjøre flyttebil for svigerinna - hva skal hun med sjåfør som ikke kan bære på grunn av invaliditet?) Kom deg ut på landet lørdag morgen.... don't make us beg....

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nei, hun skal ikke ut av mitt hus.....
ut av sin egen leilighet og inn i ny.... =O)

Jeg er ikke dårligere enn dere, og donerer en protime med MEG til nr. 17 på listen.....

!

over 16 år siden

!

Foreløpig ingen påmeldte i klassen Kvalmt Gode.

Kom igjen! Her er det mulighet for å spille uten dette handicaptullet. Dessverre ligger ikke hvit tee inne i golfbox, men det er alltids mulig å spille ut fra bak et tre hvis det gjør utfordringen litt større.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

JanB: jeg må altså begynne å planlegge allerede,hvor lang tid bruker jeg fra Marbella til der du holder til? flaks at jeg ganske sikkert skal dit i mars,trenger bare å bli sist...easy:)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Ikke gjør opp regning uten vert Kevin....den sisteplassen kan det bli hard konkurranse om fra flere.

Enur

over 16 år siden

Enur

Ok, planlagt stenging av hytta for sesongen er utsatt med en uke, så jeg er med!
Og jeg har aldri spilt Skoger før, så kampen om sisteplassen hardner til Sam!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Strålende Enur - veldig hyggelig. Skoger er som skapt for deg....

Kvalmt God

over 16 år siden

Kvalmt God

Faen, kunne blitt den eneste i klassen og vunnet en putter fra Bernt.....

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Jeg har meldt meg på til "kvalmt god" for lenge siden. Men "Kvalmt God" turte ikke ta imot utfordringen ;)

Men nå har jo jeg Profound fra før av så da kan den heller gå til noe annet.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Finnes det en klasse for "Kvalm og middels god"?

Kunne vært noe for meg, tenkte jeg.

Hmmm....

Og et par andre også kanskje :-)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis Kvalmt god spilte mot Sykt dårlig kunne man kanskje få attføringsstønad pr. runde?

Kvalmt God

over 16 år siden

Kvalmt God

Som jeg skrev så spiller jeg ikke handicapturneringer, og dette er jo en handicapturnering. Men den egentlige grunnen til at jeg ikke stiller er at jeg skal på et orntlig idrettsarrangement der det blir høy puls, vonde muskler, ansterngt pust og mye svette. Golf prioriterer jeg bare når det ikke er noe bedre å ta seg til.
Og forresten har jeg også en ProFound dark ace, men kunne tenkt meg en Ingenieur.

Kvalmt Kvalm

over 16 år siden

Kvalmt Kvalm

det er ingen handicapturnering hvis du stiller i kategorien "kvalmt god".
da møter du nemlig Gunder i scratchspill.
at det ikke er orntlig nok er en annen sak...

c

over 16 år siden

c

Ser desverre ut til at Gunder skremmer bort alle - det må du ikke gjøre. Da risiskerer du at det ikke settes opp premier i din klasse. Heller da innsmigre deg og få mange med og så slå dem ned i støvlene.

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Jeg så startlisten nå og må si at jeg finner det merkelig at jeg skal gå med to andre fra Drammen....jeg leste i en annen tråd at det var mange som hadde ønsker om spillepartnere og at det måtte tas hensyn til !!!!!
For egen del hadde jeg syntes det hadde vært koselig å spille med spillere man ikke ser og spiller med hele året, samt at det vel kunne vært nyttig for mange fra andre klubber å ha med seg "kjentmann"...

Enur

over 16 år siden

Enur

Jeg er satt opp i samme ball som deg mikkelrev, og har jo ikke spilt banen før, så det blir sikkert fint for meg å få tilgang til lokalkunnskap. Men jeg reagerte også på at jeg skulle få hele 3 støttekontakter underveis, kan Gunder ha fått så dårlig inntrykk av meg etter et par fellesrunder i vår?

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Jeg kan gjerne spille med Mikkelsen, ingen "nye" i min ball kl 1010 heller.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Mikkel du har et poeng her - etter å ha spilt banen nylig er det vanskelig å si DEG i mot på kjentmannspoenget. Samtidig ser det ut til at det er Drammen-spillere i nesten alle flighter og så skal det vel være litt blanding av hcp etc også.... Ikke lett det der med sammensetning.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis Mikkel og resurrected bytter så jevner ting seg ut.... :-) uten at jeg aner hvem ressurrected er ....., men man kan jo gjette.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

det er ikke meg hvertfall....

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Startlisten

Det var nok en glipp av meg å sette 3 drammensere sammen ja. Surre-Gunder. Derfor har jeg invitert Mikkelrev opp i første flight klokken 10:00, og Kevin må dessverre vente i 40 minutter for å få starte.

Også ansetter jeg Jan Monnee til å ta ansvar å bytte til seg enda en Drammen-mann fra 10:40 og opp til 10:30. Hur smart!

Beklager den der, men jeg er litt stressa for tiden med jobb :)
(også er jeg Kvalmt Dårlig til å arrangere turneringer)

King Ben

over 16 år siden

King Ben

hmmm

jeg er også "drammen mann" gunder boy.... 10:30

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Neida. Du er jo fra Latin-amerika du :)

Morgensdagens regler:

http://www.framebase.com/scangolf/08_regler.pdf

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Hva med ballplassering på hele bananen da?

Er ulovlige drivere tillatt?

Vil Gunnar bomme på ballen med prøvesvingen også i morgen?

Push-fader Gunder på hull 3?

Kan jeg spille to plasser samtidig?

Lykke til!

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Det var jo litt nedtur,å ikke få spille sammen med turneringslederen og Bernt(og sikkert hyggelig han siste som jeg ikke vet hvem er),men men jeg får nyte godt av dobbelt så god kjentmannshjelp. Jeg har jo spillt Skoger noen ganger før,men noen ganger kan det ha sett ut som jeg ikke visste hvor jeg skulle..;)

Blir nok hyggelig uansett hvem man spiller med,men får nok være tidlig ute i morra..i tilfelle Gunder endrer noe igjen:-)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Det ender nok med at vi alle spiller i samme flight :)

Kevin: Det var jo ytringer fra flight nummer 2 at det var en kar der som kjente alle sammen som kunne tenke seg å bytte. Kanskje vi får lov å henge sammen allikevel? Dette finner vi ut av i morgen.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

No worries Gunder,jeg spiller selvfølgelig med glede,med hvem som helst. Skjønner mikkelrev`s poeng helt klart. Kjenner stort sett ingen,selv om jeg vet hvem noen av de andre er. Gleder meg stort. Været ser ut til å bli bra,masse hyggelige folk,flott bane og forhåpentligvis mye bra golf.

Kom over noe jeg kjøpte i USA sist som kanskje passer bra som en oppmuntring for den som får sisteplassen,kanskje jeg skal ta det med? Men da får jeg jobbe hardt for å unngå sisteplassen allikevel da

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Litt nedtur å oppdage at jeg ENDA en gang må spille med Gunnar Bull.

Ikke noe gærent med han forsåvidt, men etter snart 100 runder sammen i år hadde det vært godt med noe annet.

Time for a change. Anyone?

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis alle står klar klokken 0950 så kan vi ta stein saks papir om rekkefølgen?

Gunnar Bull og Gunnar Bull er så gode venner at de er uadskillelige, men noen ganger hender det for et øyeblikk at Smilende og Sam tar avstand fra hverandre, men det er aldri lenge om gangen.

Det verste er at lasermålern til naboen har slope - og det er som kjent ikke lov til å bruke.... Har vi lov til å låne lasermåler fra motspiller?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Dine lasermålende medspillere har faktisk plikt til å opplyse lengder, men du kan ikke forlange å LÅNE laseren.

Du må altså stole på at dine lasermålende medspillere oppgir RIKTIG lengde.

Mihihihi

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Sam: Bare bruk slope du. Det er ikke akkurat PGA-turnering vi spiller :) Og ikke tror jeg det hjelper deg veldig mye å få en forskjell på 147 eller 149 meter.. Sorry for det, men jeg tror det bare ikke ;)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Når man konstant døffer ville trolig bare en stedfortreder hjelpe. Siden jeg knapt kan bruke slike instrumenter ville jeg jo ikke skjønne forskjell på noe som helst. Like greit å benytte meg av lasermålerlaugets representant i flighten - og påstå at han løy om alle målinger etter runden....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jepp, du kan jo for eksempel si at jeg alltid ga deg yards istedet for meter, i og med at du alltid gikk for kort.

Unnskyldningen holder dog kun hvis du er rimelig konsekvent i innspillene. Hvis et innspill eller to plutselig skulle gå 20-30 meter for LANGT, burde du finne på noe annet.

Jo, da kunne du selvfølgelig skylde på ren og skjær ondskap. Det er jeg beskyldt for tidligere, så den vil bare bli mer og mer troverdig ettersom tiden går :-)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

ta med kalkulator du sam. har lasermåler jeg også, så du skal få lengder av meg også...i fot vel å merke ;)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

GB, det nye ville være at det var jeg som beskyldte deg for ondskap.... det har ikke skjedd før. Dessuten - du avslørte meg raskt - konsekvente innspill er et fremmedord.

Fot, veggiss? Ikke noe problem for meg som har mistet flere golfballer i Aberdeen enn Gunder bruker på 10 år.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

søren og...stiller den inn på favner jeg da ;)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

apropos...det er en ledig plass på ballen til meg, dama og gunder kl 11.30 på holtsmark på søndag, noen som joiner?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

da er jeg på vei...har funnet ut at jeg skal psyke ut resten av gutta i ballen med årets mest rosa antrekk, så vi satser på at det hjelper!!!

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Tradisjonen tro har jeg klart å pådra meg halsbetennelse til denne turneringa, håper at Ibux og Paracet ikke står på dopinglista. Mulig noen må bære meg opp de verste bakkene i dag.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

rosa hjalp ikke denne gangen heller...skylder på dårlig selskap i ballen, siste gang jeg gidder å spille med så hyggelige folk!!!

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Mange mye over hcp i netto slag her...
Trodde kålrota var fra Drammen og kjente banen litt?
HCP-snik ;)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

veggis: Vi får prøve igjen neste år

We shall never give up! Tenk om du får kloa i den vandrepokalen. Den er jo større enn deg :)

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Takk for et bra arrangement. Synes Skoger var en fin bane, som jeg gjerne besøker igjen. Takk også til Drammenskara som var utmerkede veivisere. En i hver ball var nok en stor fordel.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg vil også takke for hyggelig selskap. Aldri morsomt å være dårligst i ballen :-)

Ellers plages huet mitt fortsatt av hull 3, der finner jeg ingen ting å takke for dessverre. Jo, jeg kan takke sivet i vannhinderet til venstre for at det tar vare på to av mine Pro V1 over vinteren.

Om noen skulle slumpe til å finne dem så sto det G1 på den første. På den andre sto det Rævva med hvit skrift. Finders keepers.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Vinnere av tilleggskonkurranser:

Longest drive herrer: Ståle Mikkelsen (cirka 250)
Longest drive damer: Lise Fanakrå
Nærmest pinnen hull 6: Tom Ivar Neggen (40 cm)
Nærmest pinnen hull 14: Jon Kittilsen (cirka 4 meter)
Færrest putter: Yvonne Lundquist (25 putter)

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Utmerket arrangement,og alltid like hyggelig å komme til Skoger. Men fryktelig spill,spesielt fra tee ødela alt for runden min.

Synes det kunne vært en ekstra premie for dagens mest kreative utslag. Stod på hull 9 og toppa driven kraftig og litt til venstre,den fant veien mot den ene brua,gjennom åpninga i hekken og spratt og rulla på brua,og pent ut på semiroughen. Ble nesten fairwaytreff allikevel.

Stor takk til Gunder og evt medhjelpere som fikk istand arrangementet i år igjen,gleder meg allerede til neste år. Flotte premier var det også. Takk til mine medpsillere Stian og Rune også,veldig hyggelig.

Nå skal jeg legge inn runden min i statistikken her,og gråte mens jeg gjør det.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

synes mitt utslag på hull 1 også bør honoreres...15 meter frem, og 30 til høyre.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

He he..mitt på hull 1 var omtrent som ditt,bare til venstre..vet ikke om jeg traff vannet eller skogen:) Men var ikke like spektakulær som den på hull 9.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Jeg syns jeg var flink å måtte dømme en og samme ball uspillbar to ganger på samme hull :)

JanB

over 16 år siden

JanB

Den mest fornøyelige tråden på flere måneder.

Jeg spør hvem skal ha gavebrevet og premien for 4 protimer her på Costa Blanca.

Beklager at jeg ikke rakk å være med på turneringen. Bjørn Kjos hadde booket hele flyet for seg selv. (han var her nede og hadde møte)

Etter kommentarene å dømme er jeg litt i tvil om jeg skal donere protimer til de 10 nederste.

Hmmmm... kanskje turneringen skal ha en desemberutgave i 2008???

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Jeg skal bare smile når jeg ser på leaderboard'n.

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Og takke for arrangementet og hyggelig ball, særlig kålhue som var baneguide

Smilende Spam

over 16 år siden

Smilende Spam

Takk til Gunder for utmerket arrangement og til medspillerne mine som fikk se en Sam i kalasform.

Særlig er jeg glad for å ha hatt medspillere med knallhard disiplin på sentral golfetiketteoppfølgning som;

- ikke bli begeistret
- ikke bli bitter
- ikke vær enige (det er mobbing)
- ikke ros noen for bra slag

Det er også nyttig å ha lært at birdie på hull 8 er verdiløst mens birdie på hull 9 er kult. Jeg lærte så mye i går at dagen i dag må brukes til kontemplasjon og bearbeidelse.

Men; hvor var alle de menneskene her på forumet som normalt er slemme, kjipe og onde? Jeg så bare blide fjes og hyggelige mennesker? Gjemte de seg på et blindt hull? Fantes det en slags blind sosial sammenkomst der bare de onde var med? Spørsmålene er mange, svarene få og undringen er stor.

Enur

over 16 år siden

Enur

Hiver meg på i alle takksigelsene for gårsdagens happening.
Takk til Stian og Kevin for utrolig hyggelig selskap, takk til Gunder for selve arrangementet og takk til Bernt for flott Profound-putter til den som trengte det mest. (39 putter sier alt om den saken).
Dessverre fikk jeg ikke testet den før dagens klubbturnering, så jeg brukte den ikke der. Men i dag hadde jeg nok uansett behøvd nytt utsyr over hele linja, det var slett ikke bare putteren som sviktet i dag. Omtrent på linje med Smilende Sam der altså. :-)

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Var inne på golfbox og så på scorekortet ditt fra i dag Enur,så at du hadde hatt en dårligere dag i forhold til i går. Håper ikke det skyldes mareritt du hadde i natt om det dårlige spillet mitt i går:-)

Hadde jeg visst om den fantastiske premien for flest putter skulle jeg truffet greenen oftere og 3-puttet oftere:) Dårlig taktikk å legge seg på fringen hele tia:)

Enur

over 16 år siden

Enur

He, he Kevin, nei det var nok ikke din skyld. Jeg er bare så sykt svak i hodet når det gjelder turneringer, og spesielt de på hjemmebanen. Vil så mye, og så går alt i dass!
Må dog påpeke at det ble spilt med 3/4 hcp der, men resultatet var allikevel ille, og ingenting annet! Eneste trøst denne dagen (en mager sådan) var at fru Enur vant lengste drive for damene. Ja, også fikk vi jo alle paraply av sponsoren før start. Hurra!

Amici Sumus

over 16 år siden

Amici Sumus

Hallo Folkens,

Mens dere koste dere en time ( eller flere ?! ) i drammen!
Så satt jeg å sleit med "Miss Pleven" i sjakk.

Sjekk ut dette blidet:
http://picasaweb.google.no/AmiciSumus/ICCFCongress2008Pleven#5252689854074292994

Håer dere klarer å få i stand en turnering neste år også, men da ikke 12 - 18 Sep. da går turen til neste år kongress som avholdes i England.
Regner med at det blir en kombi tur med masse golf også!.

Ha en fortreffelig helg!
Amici Sumus!

Skolelys

over 16 år siden

Skolelys

*kremt*...

Ray:
det heter "Caught", og ikke "Catched"!

=O)

Amici Sumus

over 16 år siden

Amici Sumus

Hei!

Ingen problem, min engelsk suger ...

God helg videre Rektor Thørdal!
Amici Sumus

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her