Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

P4- tour

bobo

over 17 år siden

bobo

Ser på Golf.no at det er bekymring grunnet lav deltagelse på P4 turneringene. Dette synes jeg er helt utrolig da jeg kjenner mange som har prøvd å kvalle inn til disse i år. Men det er jo nesten umulig når det kun er 1-2 plasser på AMA-tourene, ser jo folk som går rundt par og ikke kvaler inn... Ser på startfeltet at det er folk med ganske høyt HCP som er med, disse har kvalet inn tidlig med noen skarve poeng og er dermed med resten av året..... Man kunne sagt at de som ligger topp 100 på ama-tour kunne melde seg på og om det er plasser igjen kunne disse gått videre til dem. Tror det er flere som kunne være med og kjempe om greie plasseringer på P4, men de kommer ikke inn med dagens system.....

TigerFan revisited!

over 17 år siden

TigerFan revisited!

TAKK! Du og jeg er enige her, som jeg har sett før.
Jeg er nesten på grensen til å være med, og det er målet, men 1-2 plasser på hver amatour gjør det sinnsykt vanskelig, og DYRT, å prøve.
Nå er jeg sikkert for dårlig OG ustabil som spiller, men det hadde vært morsomt å teste uansett!

:)

over 17 år siden

:)

P4 tour er en stor ned tur. Dyrt,lite penger,og folk uten kompetanse som står bak. Det hele topper seg når men ler og fnyser av inspill fra spillere og folk men erfaring. Ngf får ha lykke til med sin arrogante holdning

Mobben

over 17 år siden

Mobben

Jeg skal aldri høre på P4 mer!

Phøy

Gavepakning

over 17 år siden

Gavepakning

Nå ligger forholdene suverent til rette for utskiftninger på P4. Det er bare å legge rankingen fra Amatour til grunn. Bytt ut de X antall dårligste på P4-rankingen med de 50 beste på Amatour-rankingen (som ikke allerede er kvalifisert til P4)

supert

over 17 år siden

supert

ser det er hele 15000 kr til vinneren på p4 kragerø.
2pl 5000kr 3pl 2500kr

DETTE ER PINLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kurt

over 17 år siden

kurt

haha.. spesielt når startkontigenten er 1000 spenn..

janb

over 17 år siden

janb

Er det slik at P4 bare er for profesjonelle? Er premien på 15.000,- bare et gavekort som man må kjøpe utstyr for?
Slik NGF sine regler for amatørstatus kan ikke en amatør motta større pengepremier enn 6.000,- Derfor spørsmålet.
Det var ikke aktuelt for meg da jeg for flere år siden sa opp min amtørlisens. Dette er en enkel sak og man sier kun ifra til NGF at du ikke lenger er amatør, men profesjonell.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hvorfor i all verden sa du opp din amatørstatus?

og, man blir vel ikke profesjonell bare av å si opp sin amatørstatus heller?

eller?

janb

over 17 år siden

janb

Man sier opp sin amatørstatus om man ønsker å være profesjonell.

Man blir profesjonell når man mottar pengepremier over 6.000,- (untatt gavekort og symbolske premer s.s. pokaler) eller når man får sponset sitt arbeid eller når man mottar penger for sitt golfspill eller undervisning.

Hvem som helst kan når som helst si opp sin amatørstatus.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

ok.

trodde bare ikke man automatisk ble "profesjonell" av å oppgi amatørstatus, men der kan du se....

=O)

proff

over 17 år siden

proff

Slik har ikke jeg forstått det. Såvidt jeg har skjønt må du ha visse resultater å vise til, samt scorebegrensninger for å kunne bli "tournament player". Derimot hvis du vil bli proff for å undervise så er det vel bare under hcp 4,5 eller noe slikt.

Ikkepro!

over 16 år siden

Ikkepro!

Jeg spilte på kragerø! en fantastisk bane og en kjempe flott arrangør av et veldig bra arrangement! greit det var dårlige penge premier, men det er kanskje ikke så rart når det ikke er noen profffer som stiller!?
personlig gikk det greit! kjipt å betale 1000,- i greenfee for å gå 5 runder og få med en fet lue og et par votter i samme slengen:) som riktig nok var premie da:)

nisse

over 16 år siden

nisse

tenk litt nå ikkepro............... var ikke lite penger forde det ikke var mange proer med ....penge premien var alerede satt lenge før,og det er grunne til at proene ikke stiller.....herregud

nisseselv

over 16 år siden

nisseselv

hadde det vært flere enn å som hadde kvalet ville flere proffer vært med, og hadde man klart å samle flere proffer ville man klart og samle flere sponsorer og mere penger!

nisseselv

over 16 år siden

nisseselv

flere enn 8!

juss

over 16 år siden

juss

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.........penge premiene er klare før sesongen bengyner

nisse

over 16 år siden

nisse

du har noe der...........vær så snillllllllllllllllllllllllllllllll

Bobo

over 16 år siden

Bobo

Bare håper NGF ser hvor mange feil de gjorde dette året og retter på det. Har vel aldri vært mindre interesse for både AMA og P4 som denne sesongen. Man kan jo håpe at noen på det kontoret har sett det samme som oss spillere.

Raaap

over 16 år siden

Raaap

Laber interesse på Ama og P4.
Lite folk på banene.
Konkurser.
Dårlig vedlikehold av gresset.

Her er de som styrer skuta:

Christian Anker-Rasch (President) Fiiin tittel, men hva gjør du ?
Jon Kåre Brekke (Visepresident)
Rune Vatnamot (Styremedlem)
Bente Hofgaard Nilsen (Styremedlem)
Sigrid Hohle Bjønness (Styremedlem)
Anne-Lise Løfsgaard (Styremedlem)

Geir Ove Berg (Generalsekretær)
Rune Hauger (Ass. generalsekretær/avd.leder Stab)
Hanne Røhmer (Markedssjef)
Wilhelm Karlsen (Økonomisjef)
Tor Anders Hanssen (Avdelingsleder, klubb- og kompetanseutvikling)
Lise Bjørnstad (Avdelingsleder, barn, ungdom og breddeidrett)
Pål Melbye (Avdelingsleder, anlegg og arrangement)
Anna Dønnestad (Seniorrådgiver) Hva, men golfstyret er jo helt rådløse.....
Tove Skandsen (Sekretær, Stab)
Kristin Gunhildrud (Markedskonsulent)
Erland Skatter (Konsulent - barn, ungdom og breddeidrett)
Ole Martin Lilleby (Anleggskonsulent)
Øystein Tamburstuen (Spill- og turneringskonsulent) Hurra for Ama og P4, du har gjort en kanonjobb (eh jeg mener du har skutt istykker turneringene våre med kanon)
Per Thomas Hansen (IT- og administrasjonskonsulent) HEIA GOLFBOX !!!!!
Ole Jacob Bye (Kommunikasjonskonsulent) Ååå, kommunikasjon, hva er det i golfforbundet ??? Har ikke hørt noe derfra på 15 år.
Anne-May Moss (Økonomikonsulent)
Anders Thelberg (Prosjektleder, Idrettsprosjektet)
Frode Scheie (Sportssjef)
Niklas Diethelm (Landslagstrener)
Øyvind Rojahn (Landslagstrener)
Line Berg (Landslagstrener)
Lars Vangdal (Landslagstrener)
Spørsmål til landslagstrenerne: Hvorfor synker nivået på de spillerne som blir fanget på landslaget ??????
Eirik Apeland (Klubbutvikler - Vestlandet)
Petter Hagström (Klubbutvikler, Midt-Norge)
Pål Hansen (Klubbutvikler - Nord-Norge)
Svein Erik Hansen (Klubbutvikler, Sør-Østlandet)
Vegard Andreas Haugen (Klubbutvikler - Nord-Norge)

Noen få kjente golfnavn, men hvor har resten av lapskausen kunnskapene sine fra? Å neivel, de har ingen kunnskaper. Nei da skjønner vi hvorfor det er som det er.

hmmm

over 16 år siden

hmmm

Og hvem er Raaap???

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Vel, Anker-Rasch har i det minste vært i mediabildet i det siste som talsann for å forhindre pengesløsing på en OL-satsing i Tromsø.

ra

over 16 år siden

ra

RAAAP: Jeg kan gi deg delvis svar på ditt spørsmål vedr. landslagsspilleres stagnasjon. NGF baserer sine laguttak på trynefaktor, hvilke klubber spillerene kommer fra og ikke minst hvilke proer de benytter. Da er selvfølgelig proens relasjon til NGF viktig også.

Tamburmajor

over 16 år siden

Tamburmajor

P4 og amatour skal reduseres. Det er ikke noe poeng å arrangere disse turneringene da de påfører forbundet MYE jobb med kvalifiseringslister etc.

Det er mulig P4 tur spillere neste år er de som ligger innenfor OoM 60. plass for 2008. Ingen kvalifisering utover dette. OoM 2008 vil bli benyttet som reserveliste for hel 2009. Dersom det skal være kval fra alle amatourer blir det rett og slett for mye å gjøre og mange nye spillere og forholde seg til. Husk dere spillere er til for at NGF skal ha noe å gjøre. Slutt med sutringen.

P4 b.a.s

over 16 år siden

P4 b.a.s

dummeste jeg har hørt.

problemet til forbundet er at de ikke dokumenterer det de gjør, og må gjøre alt om igjen hver eneste gang.
klubbene som arrangerer turneringene finner opp kruttet selv, og NGF selv bruker notepad og Excel til oppsett.

NGF har et IKT problem, og det går ut på at de ikke bruker sine egne anbefalte verktøy til håndtering av turneringene.

dersom de hadde brukt golfbox for oppsett og samarbeidet med klubbene i stedet for å bare dytte alt ansvaret ut til hver enkelt klubb hver gang, så ville arrangementet og forberedelser til P4 tour vært meget enkelt.

ærlig talt, vi snakker om en gruppe mennesker som skal spille noen runder golf, og et program som sorterer kvalifiseringer.

ikke akkurat rocket science?

Tamburidiot

over 16 år siden

Tamburidiot

MYE jobb å sitte med kvalifiseringslister, hahahahahahahahahaha.

idiot

over 16 år siden

idiot

det er nok vien å gå det tamburmajor...............herregud.....håper ikke du er den jeg tror du er .............

..

over 16 år siden

..

hehe, jeg tror nok tamburmajor er litt ironisk her, håper jeg. Setningen" vi spillere er til for ngf" avslører vel det.

Tamburmajor

over 16 år siden

Tamburmajor

.. : Les min nst siste setning en gang til;
"Husk dere spillere er til for at NGF skal ha noe å gjøre."

Dere vet at jeg ikke gjør feil. Skal dere sitere noen som faktisk kan noe om dette så gjør det korrekt.

Tamburmajor

over 16 år siden

Tamburmajor

Min nesten navnebror har nå lagt ut informasjon om neste års forbundsturneringer. Ser ut til at det legges inn et nivå/divisjon under amatour. Det er nytt navn på norsk "andredivisjon": "players tour. For å spille denne må man kvale gjennom regions-tour.

Dette virker vel fornuftig?

Å hå nei du

over 16 år siden

Å hå nei du

Players tour ERSTATTER Amatour. Noe måtte jo forbundet gjøre for å rette opp tidenes idrettsfadese. Amatour flyttet inn på gamlehjemmet denne sesongen, og i likhet med de fleste som havner på gamlehjemmet så døde den.
Nå ser det ut til at man må starte på regionsnivå for å kvalifisere seg til Players Tour, og derifra videre kvalifisering til P4.
Jeg er helt overbevist om at den demente gjengen i NGF har hentet ideene sine fra dette debattforumet i et desperat forsøk på å redde posisjonen sin. Taktisk å gå ut med denne informasjonen så tidlig for å ta brodden av mistillitsangrep på neste golf-ting.
Men de skal få skryt for navnevalget sitt. Players Tour klinger godt i mine ører.
Så gjenstår det å se om disse tourene får et prisnivå tilpasset zombiene som har vaklet rundt på årets Amatour, eller om NGF klarer å hente lærdom fra svenskenes suksess-system med billige turnerings-greenfee. Tviler på at NGF-mongoene noen gang klarer å gjøre noe riktig.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Et bra tiltak, som jeg er rimelig sikker på blir slakta her inne gang på gang lenge før sesongen starter.

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Jeg synes tiltaket med RegionsTour som fører til Players Tour virker fornuftig....det jeg ikke kan finne noe om som jeg har sterke meninger om er antallet som kvaler til P4 fra Players Tour ?

Etter min mening er det altfor lett å holde seg på P4 touren og med det altfor få "utskiftinger". En annen vinkling kan være at antallet spillere på P4 reduseres...

Og til de som ikke synes det er noe gøy å spille med og tidvis bli slått av oss gamle som ikke slår lenger enn kjerringer tror jeg dere nok bare må bli vant til det :-)))

iallefall i min klubb tror jeg antallet "gubber" som ønsker å konkurrere utenfor egen klubb bare vil øke....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her