Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Krig og fred

Niki

over 17 år siden

Niki

Begynner snart å bli rene Tolstoi-serien dette. Men - vi har sett at debattanter stadig flyr i hodet på hverandre, i så sterk grad at webmaster må stenge tråder....
På den annen side finnes det mennesker som i fred og fordragelighet fleiper, på en koselig og hyggelig måte med hverandre. Disse blir betegnet som forvokste 40- åringer. Av...(?)
Er det kun en - noe som betviles - som er på krigsstien. Greitt å debattere saklig, derfor dette forumet. Mange har fått god og nyttig informasjon og hjelp fra erfarne golf-spillende mennesker.
Hvis ikke de aktivt ondskapsfulle får for mye rom, blir balansen mellom minus og pluss lettere å svelge.
En god debatt oppstår grunnet forskjellig mening og synspunkter. Evnen til å respektere å forstå hverandre varierer med hva man kan akseptere, og der bør man så absolutt ha en god del slingringsvals.
Ondskap er ikke en del av det akseptable...
Eller hva?

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Jeg vil ha et offtopic forum der vi kan diskutere alt mellom himmel og jord.

Du er dum Niki

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg tror ikke på ondskap.

jeg tror bare folk er nysgjerrige.
man ønsker å provosere frem det værste i folk, og måten å gjøre det på er å skrive noe dritt til de.
noen mennesker biter da på som gjedde på brasen.

Niki

over 17 år siden

Niki

Synd at du mener ar jeg er dum, men det er ditt synspunkt, whatever! Respekteres selvsagt dine meninger, så lenge du ikke drar debattanters IQ inn i billede.
(å oppføre seg, eller å uttale seg dumt er ikke det samme som lav IQ)
Ellers er jeg enig med deg i at man kan/bør kunne diskutere det meste, men en hvis relevans til emnet bør forventes.
(Du sier du har høy utdannelse +, uten å kjenne til det mest elimentere i dagens debatt) Forvirrende. Burde du ikke heller holdt kjeft!
Yngve: Er glad for at du ikke tror på ondskap, selv om den desverre finnes.
Vel, nyskjerrighet kan ende opp med ondskap, om det misbrukes. Enig i at gjedden biter på brasen ved provokasjon, uten at man kan katerogere vedkommede som et undermenneske av den grunn.
Det samme har man i dagens asylmotak-politikk i dag. Sett de opp nordmenn mot.....
Frp bruker den strategien - en ytre fiende forener, uten at jeg ytterligere vil si min mening.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Vel, definer ondskap!!
Det er ikke ondskap å skrive dritt om andre. det er mer dumskap.

husk en ting. her inne kjenner ikke du noen(tydeligvis).
det betyr at de som provoserer deg, er provosert av dine utspill, og ikke din person, siden de ikke kjenner deg!

hvorfor ta det personlig? Hvis du er den jeg antar at du er, så har vi diskutert tidligere, og dersom du fortsatt tar ting såpass personlig, så er det ikke wahtever og andre som bør holde kjeft, men den som blir sår og tar seg nær av det som kommer frem her.

dette er såpass enkelt at de som stikker nesa frem, de får seg en kilevink.

da må man enten tåle det, eller holde smella, for det nytter ikke å tie i hjel de som er ute etter å provosere.

Niki

over 17 år siden

Niki

Det finnes jo mulighet for å tie ihjel prokovatører. Ellers enig, ondskap og dumskap bør og må skilles;-)
Vel. Yngve din dumme stut - her er noe å lære, spesielt for naive brukere av et debattforum :-)

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Niki, jeg sa at du var dum fordi du starter en hel del meningsløse tråder.

Du skriver blant annet:
"Hvis ikke de aktivt ondskapsfulle får for mye rom, blir balansen mellom minus og pluss lettere å svelge."

HÆ?

videre:

"En god debatt oppstår grunnet forskjellig mening og synspunkter. Evnen til å respektere å forstå hverandre varierer med hva man kan akseptere, og der bør man så absolutt ha en god del slingringsvals.
Ondskap er ikke en del av det akseptable..."

HÆ?!

For det første så oppstår ikke en _god_ debatt grunnet divergerende synspunkt men heller på evnen til å begrunne og formidle dem.

"Evnen til å forstå hverandre varierer med hva man kan akseptere"

HÆ!?! HÆ?

Jeg forstår ikke noe av det du sier Niki, er det fordi jeg ikke kan akseptere deg?

Minime

over 17 år siden

Minime

Hæææ, ordblind....... eller har Niki igjen gjort seg uforstått blant middelmådige, eller?

sitat

over 17 år siden

sitat

"Dom som sier dom e domme - dom e domme dom"

Yngve

over 17 år siden

Yngve

ja, og jeg er en dum stut!

Merethe er det deg??

over 17 år siden

Merethe er det deg??

Har en stygg misstanke om at Niki er var alles kjære Merethe, som rir igjen under nytt nick.

Fellesnevneren på alle stengte tråder er vel deg? Av en eller annen grunn så klarer du å provosere alt og alle. Om det er bevisst eller om det skyldes manglende antenner vet jeg ikke.

Noen ganger trenger man ikke å se på eksterne faktorer for å finne løsningen på problemet.

Forutinntatt

over 17 år siden

Forutinntatt

Ingen som er forutinntatt her vel.

Få klarlagt hvem jævelen er så skal vi holde alle gamle fordommer opp mot deg - ingenting gjemt, ingenting glemt - fy faen for noen drittsekker for å si det rett ut.

Hadde det vært en mulighet å si på en grei måte at jeg forstår ikke hva du sier??

Olle

over 17 år siden

Olle

Forutinntatt...

Jeg kan ikke etter beste evne se at noen har gått over streken her. Hva er det som er drittsekk ved at "wahtever" viser til diverse ullene uttalelser fra Niki. Når en person er så pass aktiv på forumet som hun er, så må det være lov kommentere innleggene (som enda ikke har handlet om golf).

Forutinntatt

over 17 år siden

Forutinntatt

Fordi det må være mulig å diskutere saken uten å på død og liv vite hvem som er bak nicket og deretter koble argumentasjonen til tidligere argumentasjon. Det er jo tydelig at disse herrene skal "avsløre" hvem som ligger bak og argumentere deretter i stedet for å diskutere saken som legges frem. Derfor....

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Du (Niki) sier at jeg ikke er oppdatert på det mest elementære (elimentere) i dagens debatt og derfor bør holde kjeft.

Hvor vil du plassere det utsagnet på skalaen din som går fra ondskap via fleip til noe positivt.

Generellt sett mener jeg at terskelen for lukking av tråder må være høy på et forum hvor deltakerne er anonym.

Niki

over 17 år siden

Niki

Burde du ikke heller holdt kjeft? - brukte utropstegn i farta i stedet for spørsmålstegn - det beklager jeg...

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Jeg vil fortsatt vite hvorvidt du mener dine utsagn mot meg i denne tråden kvalifiserer til ondskap og eventuellt hvorfor de ikke gjør det.

You reap what you sow.

Niki

over 17 år siden

Niki

Og det samme gjør du...

Ellers kan du ikke forlange noen svar fra meg, noe du ikke få, så gjett..

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Det siste utsagnet ditt tyder jo på at du innser hvor paradoksalt det er å begynne å hetse et tilfeldig menneske i en tråd der du selv formaner til aksept av forskjellige meninger.

"Du kan ikke forlange noe svar fra meg" - Cry me a river, jeg forventer et svar fra deg om du er ute etter å bli tatt seriøst.

At du i tillegg hetser meg med bakgrunn i utdannelsen min synes jeg er ekstra drøyt.

Jeg tror du kommer til forumhelvete Niki, for dette er ondskap i praksis :)

Buck Cherry

over 17 år siden

Buck Cherry

Jaggu her var det mye lurt gitt...
hmm
Yngve: Definisjon av ondskap.
vet jeg hva jeg har gjort? ja = ond - nei = syk

Ondskap er når man er fullt oppegående, og begår en handling som en vet vil kun være til skade for en motpart.
Formålet med handlingen er å skade.

Oppegående her betyr at man forstår konsekvensen av handlingen, og
alikevel begår den. Evnen til å føle anger er til stede, men denne er blitt ignorert.

Ondskap er ikke basert på tro med referanse til djevelen eller andre representer innenfor sjiktet, men mere basert på hvorvidt en forstår hva en har gjort eller ei., men det tror jeg du visste egentlig.
Good luck Buck
ey, thanks

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

Niki=Merethe=Tigerlily=Åse=Kvinesdals store datter.

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, så bør du kanskje være litt mer seriøs?

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Yngve, jeg ser dine motiver.. men ditt morsomme eksperiment må få underkjent i denne tråden.. Morro læll..

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Det skal selvsasgt være wahtever.. ikke yngve..

Når skal et årntli golfforum komme på lufta (bl.a. med redigeringsmuligheter)..??????

Minime

over 17 år siden

Minime

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, bør nok heller DU oppføre deg mer seriøst (Innmari Serriøs)

Flåsette gjettninger hører mer hjemme på Bjerke enn på et debattforum.

Gålf Åge

over 17 år siden

Gålf Åge

wahtever fortjener honnør for å trille Frøken Kvinesdal rundt lillefingeren. Morro lesning dette :)

Innmari Serriøs: Du glemte å føye på navnet Minime også.

Minime

over 17 år siden

Minime

Hvem glemmer du å tilføye Gålf Åge?

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

Jeg trenger ikke å bli tatt seriøst, frøken kvinesdal.
jeg blir tatt seriøs i de kretser jeg ønsker.
her inne ønsker jeg bare å være en som er ærlig.

Hadde jeg villet bli tatt så seriøst, så hadde jeg valgt å bruke mitt eget navn, som noen få andre gjør her inne.

jeg er her for å leke....

Minime

over 17 år siden

Minime

Du er sannelig lett å manipulere I.S. (Grattis G.Å.)

Hva med å fortsette leken på fjotistråden, det er der du hører hjemme?

Niki

over 17 år siden

Niki

Ja her ble det sannelig mer krig enn fred ;-)

.......

over 17 år siden

.......

du mener vel mangel på utdannelse whatever? du skal vissnok ha jobbet i en nyhetsredaksjon også, og alt dette uten å ha hørt om Erik Dammann!

tja, en kan trygt si at både gamle og nye- nyheter har gått deg hus forbi. norsk og global klimadebatt står neppe på din agenda, så hva annet gjør? hetsing, aner du noe om den saken, du da?

forståt godt at ikke folk gidder å svare på din befaling. du har neppe noen forutsetning til å forstå likevel.

,,,,,,,,,,,

over 17 år siden

,,,,,,,,,,,

Jada Åse... Jada

wahtever

over 17 år siden

wahtever

...... poenget ditt var vel gjerne at det var min høyere utdanning/ arbeidserfaring som journalist som gjorde det oppsiktsvekkende at jeg ikke har hørt om Dammann.

Da blir det feil å si mangel på utdannelse - you see?

Et kjapt nyhetssøk viser at Dammann nærmest utelukkende har blitt nevnt i historiske reportasjer de tre siste årene, eller som et navn blant flere som har fremmet forslag til diverse instanser.

Tror desverre det er mange på min alder som ikke har hørt om helten din (midten av tjueårene), om det er noen trøst lo jeg første gang jeg hørte navnet til herr Lem for en god del år siden.

.......

over 17 år siden

.......

altså en "journalist" som ikke vet annet en det han finner på wikipedia, virker ganske sløvt, selv om han skylder på lav alder.

hvor tar du tøvet om at Dammann er min helt fra? dårlig journalistarbeid får man si. kan det heller ha noe med mangel på utdannelse å gjøre?

hyggelig at du ler av herr Lem, du må ha funnet ham morsom.

what

over 17 år siden

what

Vi ser at denne journalisten whatever his name is, ikke har oppdaget en søkemotor som google. Tviler på at der er lest igjennom mer enn 50.000 artikler om Erik Dammann.
Det å ikke kunne sin lekse her, forteller noe om alder og om en historieløs og samfunnsubevisst person påstår andre. Støttet.

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Jeg vet ikke hva dere prøver å oppnå her, men jeg regner med at det er on-topic ettersom tråden handler om personangrep.

Har heller ingen intensjoner om å la det gå ubesvart ettersom det er morsomt å se hvor mye dere klarer å finne på om meg som person basert ene og alene på det faktum at jeg ikke har hørt om Erik Dammann.

"what" når jeg sa ( i en annen tråd) "what's not on wikipedia, isn't worth to know" var det en åpenbar spøk ettersom det faktisk har vært en del kritikk mot norske journalisters bruk av siden som kilde. At du ikke har fått med deg den delen av samfunnsdebatten er tilgivelig.

Er forøvrig ikke journalist - jeg sa jeg arbeidet som det i ett år. Har en bachelor i samfunnsøkonomi, men i år skriver jeg masteroppgave i rettsvitenskap. Så til våren er jeg jurist.

Forøvrig ble Dammann samtaleemne på pubben i kveld, vi var en gjeng på ti i alderen 24-30 der ingen hadde hørt om grunnleggeren av Framtiden i våre hender. Jeg har sikkert usedvanlig dumme venner.

Til nå har jeg fått vite at jeg mangler elementær kunnskap om samfunnet jeg lever i, er historieløs og samfunnsubevisst.

Håper det gir dere en viss tilfredsstillelse å rakke ned på andre sånn at ikke alt det er her forgjeves.

God natt ;)

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Helt til slutt, jeg sa nyhetssøk "what".

Et vanlig søk på "Erik Dammann" på google gir 4.910 treff det er 90% mindre enn hva du påstår å finne, og da er alle de andre sidene ikke filtrert bort.

Om du går på sesam.no (som er den beste nyhetssøkemotoren i Norge) og søker på "Erik Dammann" under "Nyhetssøk" vil du se at de fleste artiklene som er skrevet om han faktisk er av Framtiden i våre hender selv, og de som ikke er det enten er historiske eller nevner navnet hans i en bisetning som en av mange forslagsstillere til en tilfeldig offentlig instans.

Olle

over 17 år siden

Olle

wahtever, du må jo skjønne at man deler inn samfunnet i 2. De som har hørt om Erik Dammann og de som ikke har det. De som kjenner til han er lykkelige, velutdannede, pene og lukter godt, mens de andre har langt hår å driver med narkotika. Du er tydligvis en langhåret narkoman!

Er vel et tegn på at Merethe ikke har så mange argumenter, når hun gang på gang kommer tilbake til dette uvesentlige temaet.

.......

over 17 år siden

.......

hva har Merethe har med denne saken å gjøre? uvesentlig uansett for en langhåra narkis, som lever i sin egen boble ja...

sneversyn. svart/hvitt kontur, preger noen ja, men det har også en diagnose.

Niki

over 17 år siden

Niki

Det var jeg som i en bisetning nevnte Erik Dammann. Mener ikke at en person i slutten av 20-årene må kjenne til ham, men at en velutdannet journalist ikke vet, er jo noe snålt.
Damman er en av pionerene innen det som i dag går under begrepet miljøvern.
Selv om jeg i yngre dager skrev særoppgave om Dammanns forfatterskap betyr ikke at jeg er enig i alle hans konklusjoner.- Men nyskjerrig og vitebegjærlig!

Ræga

over 17 år siden

Ræga

Dammann er det nærmeste man kommer en miljøscientolog....

Niki

over 17 år siden

Niki

Mulig det, Ræga men at det skulle bli så mye kluss av at en tenåring skrev særoppgave om fyren er helt ufattelig for meg.
Ellers vet ikke jeg mer om scientologene enn det de fleste blir foret fra mer eller mindre begavede journalister i tabloidpressen.

Niki

over 17 år siden

Niki

wahtever 03:19, er det slik å forstå at en peron i dag ikke vet hvem som var Fremskrittspartiets grunnlegger, Anders Lange, grunnet lav alder?
Ikke journalist, det antok jeg fra første stund.
Du har jobbet i nyhetsredaksjon, sier du!! (Huff hvem har blitt foret med din mangel på både gammelt nytt av hendelser)....kritisk sans til salgs...
7 års utdannelse, videre har du barchelorutdannelse i samfunnsøkonomi, og vil du bli utdannet jurist til våren! gratulerer!
Om dine venner mellom 24 og 30 er dumme får du selv vurdere. Med din fantastiske utdannese og jobberfaring, må du jo ha erfaring nok til å skille snørra ifra barten.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Niki, du må lære deg å skrive enklere. Ikke anstreng deg med å lage morsomme og slagkraftige setninger, for det blir åpenbart bare rot og umulig å forstå.

Niki

over 17 år siden

Niki

Greitt, jeg skal heretter forenkle, for at du og "dine" skal klareå forstå et enkelt budskap.

Gålf Måke

over 17 år siden

Gålf Måke

Forsår ikke enda. Please repit.

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Jeg ser hva du prøver på Niki, men nå har vel aldri Framtiden i våre hender hatt navnet Erik Dammanns organisasjon for miljøvern.

Frp het jo Anders Langes Parti for nedsettelse av skatter, avgifter og inngrep fra det offentlige (eller noe i den dur) i hine hårde dage.

Er det ikke paradoksalt at du ratter fra deg at en særoppgave kan ha ført til så mye kluss for så å fortsette å spinne videre på det hele i neste innlegg?

Om du kunne oversatt setningen under fra kreisi til norsk hadde det også vært flott:

"(Huff hvem har blitt foret med din mangel på både gammelt nytt av hendelser)....kritisk sans til salgs... "

R.:::Å Eilertsen

over 17 år siden

R.:::Å Eilertsen

Årsak og virkning. En plass begynte det hele for å ende der det er i dag.

Inn med teskje?

Olle

over 17 år siden

Olle

Kan vel ikke påstå at Niki er den mest velformulerte her. Tror hun gjør seg selv en stor tjeneste ved å formulere seg på sitt intelektuelle nivå og ikke bruke alle disse ordene hun ikke klarer å stokke sammen til setninger som faktisk betyr noe.

Niki

over 17 år siden

Niki

Jeg vet at jeg bare har en svak og kraftløs kvinnes kropp, men jeg har en konges hjerte og mage, til og med en konge av Kvinesdal, og tenker med hånlig forakt på at klanen, eller hvemsomhelst skulle våge å innvandere de ondes akse. Heller at en slik skam skal skje på grunn av meg, vil jeg heller gripe til våpen, og være den som belønnes hver minste av deres fortjeneste på slagmarken.

Niki

over 17 år siden

Niki

....., vil jeg selv gripe til våpen,...........

( til din ære, Olle)

Olle

over 17 år siden

Olle

..................og ikke minst så har du Morten Harket sin formuleringsevne.

Niki +

over 17 år siden

Niki +

Salige er de som er fattige i ånden, for himmelrikes er deres. Salig er de ydmyke, for de skal arve debattforumet

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

Salige er forumets kvinesdøler(NikiMeretheÅseTaylormade og c), for de skal jevne forumet med jorden.

Niki/Lili/c/koll/osv.

over 17 år siden

Niki/Lili/c/koll/osv.

Salige er de som hungrer og tørster etter rettferdigheten, for de skal mettes

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Nå er det paradoksalt å si dette på et golfforum.

Men Niki: Tror du bør holde deg unna gresset.

Til Whatever og andre

over 17 år siden

Til Whatever og andre

Tror faktisk ikke det bare en Niki som bør ta seg en tur i tenkeboksen. Når la noen av de som skriver her inne inn noe som helst seriøs om golf eller noen andre her på forumet.
Forumet kjennetegnes vel av nedrakking, drittslenging og krangel om alt annet enn golf for tiden.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

"wahtever" er nicket mitt, det er fordi jeg bryr meg så lite at jeg ikke engang orker å stave det riktig. Pretty funny.

Er forøvrig enig i at det har vært alt for mye tull her i det siste, jeg synes jo det er morsomt, men har en viss sympati med de som faktisk leser gjennom en tråd på 200 poster om ingenting.

Det er som å se en episode seinfeld med kun foreldrene til Jerry.

"Til Whatever og andre" kan jo kanskje skrive i den tråden som omhandler registrering og PhPBB type forum, med forskjellige seksjoner (ref. forum.golf.se).

Det bør gjøre alle tilfreds.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her