Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf og klær...

Niki

over 16 år siden

Niki

Er min hjemmebane helt atypisk når det gjelder kleskode? Leste og kommenterte labbetus sitt innlegg med en blanding av nyskjerrighet og realisme(?) i forhold, små folk, både i alder og pengepung.
Selv kan jeg besøke min hjemmebane og baner i nærheten, i hva jeg selv ønsker, uten korreksjoner. Har stillt i grå joggedress ala Sylvester Stallone i Rocy, og sikkert vært like svett og "pervers" som ham, etter en slitsom runde i varmen.
Må man virkelig stresse for å finne de riktige plaggene grunnet en selskaps runde på andre norske baner en de jeg har opplevd?
I tilfelle hvilke områder og baner må vi kle oss opp for å svette ut litt stress, godt blandet med fornøyelse og glede?
På baner i mitt nærområde treffer jeg både folk fra bygd og by, men de fleste virker komfortable og avslappede med vanlig tøy, sko og utstyr.
Den eneste jeg husker å ha reagert på var en stiv pyntet ung mann som gikk mutters alene. Så ham slå og bli stående i ferdigslått posituren svært så lenge. Om han speidet etter ballen, må han ha slått 400 meter minst, eller så følte han seg skikkelig kul, og ensom, der han stod som rene akt modellen. Er dette vanlig utenfor min golf hverdag?
For å komme tilbake til labbetus verden, tror jeg det mer er foreldres behov for anerkjennelse, enn en 10- årings. Stolthet over den søte velkledde pjokken, rører kanskje mange venners hjerter, som igjen føres tilbake til oppdresseres (foreldres) anerkjenneske???

Unnskyld om jeg tar heeelt feil, labbetus!

Ehm

over 16 år siden

Ehm

Enda flere nick? :)

Minime

over 16 år siden

Minime

Antar og tror ikke din hjemmebane er så atypisk Niki, men det finnes desverre noen baner på østlandet som enda sverger til kleskodeks. Det er nok baner med et styre dominert av et konservativt gubbevelde.

Ønsker klubber medlemmer, bør man ikke forvente at de skal pynte seg etter jobb, for å besøke banen din. I den lyseste del av året, har man tid, om påønsket, men ellers?.....

Antar at du er liberal eller befinner deg utforbi snobbete områder hvor "kakser" råder grunnen.

Wich it was me!

Ehm

over 16 år siden

Ehm

På landet er det avslappet, i byen er det ikke. That is life.
Jeg synes golf i treningsdrakt ikke ser spesielt delikat ut, men jeg føler meg ikke provosert. Liker å kle meg casual, og liker å spille golf med krageskjorter.

Wich burde vært wish ;)

Stian

over 16 år siden

Stian

Desverre kleskodeks ?

Pynte seg etter jobb ?

Åssen går du kledd til vanlig egentlig ? Det er snakk om en bukse og en skjorte med krage, så er du i mål. Er det så ille egentlig ? Det er garantert mer behagelig å spille i en en joggebukse med tilhørende genser.

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Enig med stian: Er også medlem på Losby som har kleskodeks. Det er jo ikke slik at man må ha smoking når man spiller golf. I sommer har jeg spilt mange runder i en shorts kjøpt på HM for 199 kr. og helt vanlig t-skjorte med krage. Råflått? Skjønner ikke hvorfor noen absolutt skal spille i grilldress og tresko.

Maverick

over 16 år siden

Maverick

Mitt syn på kleskodeks er todelt. På den ene siden synes jeg det å ha en kleskodeks er litt avlegs. På den andre siden har jeg ikke lyst til å se folk (menn) med singlet og "badeshorts" på banen. Et sted bør grensen gå, derfor er det til syvende og sist greit med kleskodeks. Som det er sagt før - kodeksen tar ikke hensyn til merke og pris.

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Dette med kleskode har aldri plaget meg...
Jeg går stort sett kledd slik at jeg kan spille golf nårsomhelst, hvorsomhelst. Køllene ligger alltid i bilen etc...
Som nevnt, så er det ikke snakk om at det må en bukse til 2500,-, en piquet til 900,-, sko til 2500,- og en genser til 1500,- for å få lov til å spille golf. Men heller det at man luker ut hullete jeans, band-skjorter og slike ting.

PS! Det er ikke mange banene som har dresscode, men de som har det er meget godt besøkt uansett, så om dere som sverger til joggedress når skal spille golf etter jobb (viste ikke at joggedress var arbeidsantrekk), så er det ikke sikkert dere får teetime på banen engang fordi det er fult, eller det finnes titals alternativer der man ikke trenger kle seg om.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

På Krokhol spilte jeg sammen med en kar i helsetrøye og olabukser for et par år siden...jammen lekkert. På Grorud slet de så mye med folk som spilte i bar overkropp at de måtte innføre kleskodeks.
Alle idretter har sine kleskoder, hvorfor i all verden skal ikke golf kunne ha det samme? Du kan fint spille i klær til 50 kroner, man trenger ikke Lindeberg og Nike for å spille golf. Tror mange ikke skjønner det......
På den andre siden så fatter jeg ikke at noen kan spille golf i stive olabukser.....kan da umulig være behagelig.

Logiker

over 16 år siden

Logiker

Kubein skriver:
Alle idretter har sine kleskoder, hvorfor i all verden skal ikke golf kunne ha det samme?

Tenker du da på ting som: "man går ikke på ski i kortbukse", eller "når så du sist noen spille fotballkamp i olabukse eller ballkjole?" I så fall må du ta et kurs i logikk. Kragepåbudet - der det finnes - er 100% ESTETISK begrunnet. Tennis vet jeg har/har hatt liknende (men tviler veldig på at det gjelder når sånne som meg skal prøve meg et sett eller to). Sandvolleyball har vel det samme, i alle fall for damene, med krav til fasong på klærne. (Men tviler på at forbudet gjelder når jentene trener på hjemmebanen)

Ellers er det vel stort sett sånn i andre idretter at det er vanlig å bruke klær/drakt som er praktiske å bruke. Men jeg kjenner ikke til andre idretter som har rent estetisk begrunnede krav til utøveres antrekk med tanke på materialvalg (denimforbud, polyester "grilldress") og utforming (krage, lengde på ermer og bukseben mm).

Noen som vet om ideretter som har noe liknende? Det tviler jeg på!

c

over 16 år siden

c

Du spiller på ett anlegg som koster i størrelsesorden 20 - 50 millioner alt etter hvor du er og hvilken bane du spiller. Folk har jobbet 1000 vis av timer for at det skal bli bra, mange ganger uten betaling.
Du stiller krav til at banen skal være striglet ned til minste detalj greenene skal ha stimp på minst 8 - 10. Til og med roughen sjal være bra og kommer du ut i skogen så skal pinadø skogsbunnen være så du finner igjen ballen.

------ og så skal det ikke være akseptabelt å stille noen små krav til brukeren om at han ikke skjemmer hjemmeklubb og anlegg med litt brukbare klær.

Det skulle bare mangle at man stiller opp i noe som er presentabelt-- mener ikke at en spesiell "dresskode" på død og liv skal følges, men at man har ett visst nivå på det man har på seg. Joggedress er fort noe som skjærer i øynene men det kommer jo an på typen, joggedress og golfsko er jo latterlig.... Golfsko og saggebukser ser også ut som noe litt shaky ut, men....

c

over 16 år siden

c

En annen sak er det jo når en veldreid dame kommer i noe som er fint på henne, og dagen derpå skal alle damer ha samme påkledningen og diverse henger og slenger på utsiden fordi klærne ikke passer - eller en 19 åring kommer og demonstrerer at an er på treningsstudio og den andre 19 åringen kommer og demonstrerer det motsatte.

Da er det litt greit å kunne si at man skal ut å gå i sammen med andre og det hadde vært litt greit at man hadde en viss standard på det man har på seg. Du blir jo faktisk sett litt rart på dersom du kommer inn i butikken med bar overkropp, så selv der er det en viss form for dresskode....

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Jeg skrev vel ingenting om kragepåbudet gjorde jeg vel? Akkurat når det gjelder det påbudet så kan jeg være enig i at det er litt latterlig.

Jeg mente generelle kleskoder; fotball spilles med shorts/nickers og fotballdrakt og strømper, håndball spilles i shorts og drakt osv osv osv.
Min mening var at alle idretter har sine klær/drakter hvorfor kan man ikke rette seg etter dette i golf også??

olle

over 16 år siden

olle

Fordi, som noen andre påpekte det er vesentlig forskjell på grunnen til kleskodeksen. Fotball så er den praktisk begrunnet (like drakter på samme lag osv) mens i golf så er det kun for å tilfredsstille et konservativt smakspoliti.

Det er også forskjell på konkurranser og trening, i alle andre idretter som jeg kan komme på så er det ikke noe krav til antrekk på trening, mens i golf så må du tilfredsstille de estetiske kravene selv når du ikke deltar i en konkurranse.

Synes også sammenligningen til "c" er ganske søkt trunnen til at man stiller krav til en bane er også praktisk begrunnet.

Snapper

over 16 år siden

Snapper

Anse det å besøke en bane som å dra på en fest da. Bes du om å ta på deg et antrekk som smoking stiller du neppe i olabukse. Du får en invitasjon med noen krav og disse oppfyller du.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Skjønner ikke problemet.....Hvis du ikke har annet en grilldress i skapet, så får du begynne med boccia.
Synes det er helt topp at det er kleskoder på golfbanen....burde vært bilkode også :-*)

slappa

over 16 år siden

slappa

dette er bare Lily

Olle

over 16 år siden

Olle

Enig i at man skal respektere reglene til de forskjellige klubbene. Kler meg alltid iht til det invitasjonen sier.

Men dette er en diskusjon som går på om reglene burde være der, ikke om man skal rette seg etter de reglene som finnes. Og som tidligere nevnt så er det tullete regler, skjønner ikke hvorfor alle skal henge seg opp i hva andre har på seg.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Du olle, du får dra til Skottland eller Irland, ta en runde på K club, så får du se at reglene vi har i Norge kun er småtteri...

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Logiker...
Du betaler vel ikke 6-800,- for å stikke å prøve et par slag gjør du vel?
Om du skal spille på en bane, ja si Losby, og skal betale 720,- greenfee, da ligger det jo litt i kortene at det kanskje ikke er det samme som å spille på 9-hullsbanene på Lommedalen (ikke et vondt ord om Lommedalen altså, bare brukt som eksempel)

Logiker

over 16 år siden

Logiker

herrtommy:
Jeg er logiker, ikke synsk, så jeg kan ikke gjette meg til hva du mener med et så kryptisk innlegg. "prøve et par slag", hva handler det om. Og greenfee-forskjeller? Mener du antrekket bør samsvare med standarden på banen og nivået på greenfee? Underlig tanke i så fall.

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Det jeg sikter til er det som ble skrevet lenger opp, med eksempelet tennis og at man ikke trengte kle seg rett om man bare skulle prøve noen sett.
Jeg fikk følelsen at det ble presentert slik at dersom man føler at man bare skal ut å prøve noen slag, så trenger man ikke kle seg estetisk.

Stian

over 16 år siden

Stian

Logiker :

Ridning, er flosshatten en godt skjult hjelm ?
Polo : Polo skjorta har sin opprinnelse her
Snooker : De som spiller ser da staselig kledd ut, men hadde ikke en joggebukse vært mer behagelig egentlig ?

Og sikkert mange flere.

Men

over 16 år siden

Men

Men folk som går med olabukse på golfbanen må vel være klar over at i teorien skal ikke golf spilles slik, og kan det virkelig være mer komfortabelt og spille i joggebukse eller olabukse på golfbanen? Jeg mener hvertfall ikke det.

Herregud

over 16 år siden

Herregud

For noe PISSPREIK. Olabukse er da relativt vanlig på golfbanen. Litt for klamt når det er varmt i været, men om høsten i grått/halvgrått vær er ola-bukse 100% akseptabelt.
Min "etikette" er at jeg skal slippe å skifte klær når jeg går på golfbanen enten jeg går direkte fra skolen eller andre steder. Da blir det alle typer bukser inkl shorts, og alle typer skjorter inkludert singlet.
Klær skal være behagelige, og når det er sol og oppunder 30 grader så er konservativ kleskode direkte ubehagelig. Da er det best med ermeløse trøyer og tynn fotball/basket-shorts. Er enig i at bleikfeite modne hårete hengemager bør være tildekket.

Stian

over 16 år siden

Stian

Din etikette vil nok hatt litt problemer i enkelte klubber, som f.eks min hjemmeklubb.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Til Herregud....heldigvis så slipper ikke du inn på min hjemmebane...

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Herregud har i hvertfall aldri prøvd golfklær.
mine golfklær er helt klart de mest behagelige jeg vet om når det er varmt.
Singlet er jo direkte ubehagelig når det er 30 grader og sol. blir jo brent som en baconstripe da.

jeg synes hele diskusjonen er tullete så lenge det ikke er krav til kost.

det finnes ikke snobberi bak tanken om kleskode i de fleste klubbene i Norge. det må dere vel se hvis dere ser på de som jobber der, pluss omgivelsene.

Nei, som det blir sagt, besøk klubber i skottland, england, irland, etc., så skal dere får se andre boller.

nesten alle idretter har kleskode, så hvorfor ikke golf?

c

over 16 år siden

c

Hvorfor skal Herregud flytte grensen til det som passer ham. Dersom saggebukser og grilldress er ok for ham men ikke hårete hengemage utenfor shortsen.

Dette er jo bare en tilpasning av kleskoden til det Vår Herre synes er passende.

Skal det være en dresskode så får den være tilpasset slik at de fleste kan overholde dem og slik at den ikke "diskriminerer" eller mobber de som ikke er så perfekte. Dette praktiseres generellt ikke rundt om på anleggene i Norge men de er der og kan brukes dersom det blir "for vilt" og det er bra....

Goofy

over 16 år siden

Goofy

Sitat Yngve:
"nesten alle idretter har kleskode, så hvorfor ikke golf?"

Dette er en sannhet med store modifikasjoner... Andre idretter kan ha kleskoder i konkurranser - gjerne på et høyt nivå. Men jeg kan ikke komme på noen andre idretter enn golf hvor det stilles krav til klær når man skal trene/spille for gøy.

Selv ikke erkekonservative snooker praktiserer dette !

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Menn i singlet bør løpe maraton eller spille basket.
Og Herreguds påkledning med fotball/basketshorts er jo direkte tåpelig.
En ting er at det er stygt (subjektivt) men hvor skal du ha greengaffel, markør, scorekort, pegger og penn?
Det finnes ikke lommer i de type shortser du nevner.

Damer derimot må gjerne spille i singlet.

Ikke fordi at jeg er gammel gris, men damer kler faktisk singlet,
i motsetning til menn.

Tom

over 16 år siden

Tom

Litt latterli er det jo når man kan gå på middag i de flotteste resturanger og selskaper i dag i jeans. Men skal man på golfbanen går det ikke.. (Det finnes mye forskjellige jeans). Tar jeg derimot på meg heimvers uniformen så kan jeg spille golf??. En ting er jo voksne, men barn/unge må jo få lov til å spille golf selv og de ikke har det siste fra Peak/GG eller andre såkalte golfklær..
Ikke gjør sporten for jålete heller.. Pleasssss....

Men

over 16 år siden

Men

Vil takke til andre innlegg.
Til Herregud: Hvis du føler at det er bedre og gå i olabukse i 30,grader enn en vanlig "Golfbukse" "Alt annet enn olabukse" så er det du som har en uvanlig mening. Hvis olabukser er vanlig i din hjemmeklubb, så blir ikke KM vunnet bedre enn på pluss 18.. Mulig at det ikke har noe med saken med gjøre. Men, besøk Golfbox.no:=)

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Til C:
Hvorfor skal Herregud flytte grensen til det som passer ham. Dersom saggebukser og grilldress er ok for ham men ikke hårete hengemage utenfor shortsen.

Kan vi ikke likegodt tillate alt i golf da...
bære golfkøllene i plastposer fra Rimi, bare fordi jeg synes det er mer behagelig en bag.

Gå med sandaler, bare fordi jeg synes det er behagelig.

Ha med meg en liten strandstol som jeg setter opp på greenen når jeg venter på andre, bare fordi det er mer behagelig enn å stå..

Kleskoder er en del av golfsporten..la det forbli slik

c

over 16 år siden

c

Undres på hvorfor Kubeinet sendte det spørsmålet til meg da.....

Jeg spurte hvorfor grensene skulle tilpasses til Herregud sin "limit" og Kubeinet kopierte mitt spørsmål..

Slik jeg ser det så er Kubeinet og jeg ganske enige, grenser er ok.

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Tom: Hvor har du vært der kleskoden har vært at man må ha dyre merkeklær? ......Du later bare som om kleskodene er mye strengere enn hva virkeligheten er slik at argumentene dine skal se bedre ut

Ellers er det en grunn til at basketshorts kalles basketshorts og ikke golfshorts. Elller fotballshorts kalles fortballshorts....... Også en grunn til at strandstol kalles strandstol og ikke greenstol.

c

over 16 år siden

c

Tom.
Jeg hadde aldri gått i dongri på de flotteste restauranter og en ting kan jeg si deg at hadde jeg invitert noen på rastaurant og betalt for dem og de kom i utvaskede dongribukser og daggammelt sjegg, dvs noe uflidd så hadde det vært første og siste gang han hadde kommet med meg på en flott restaurant. Det har med å kunne oppføre seg og ikke være likegyldig til de som inviterer.

Du er invitert til å komme som gjest til golfbanen - det koster deg en greenfee, men du er likevel gjest. Kommer du uflidd så gir du blanke i ditt vertskap og er antakelig uønsket i fremtiden. Den dagen du selv har vært med på å bygge opp en golfbane og har ett eierskap til bane så vil du se at dt er litt bra å stille krav til gjestene.

Olle

over 16 år siden

Olle

Det er situasjoner hvor man skal kle seg pent feks hvis man går ut å spiser på en resturant, bryllup e.l. Skal til og med være enig i at hvis man konkurrerer og representerer klubb, land ol så skal man kle seg OK.

MEN kan ikke skjønne hvorfor man på en selskapsrunde klokken 21 en tirsdagskveld, skal måtte kle seg etter en kodeks???

Kubein, hvorfor ikke sandaler? Resten av eksemplene dine blir bare for dumme.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Jeg synes dine eksempler blir for dumme.....Så hvis man spiller treningskamp i fotball, så kan man spille i grilldress og sandaler?

Olle

over 16 år siden

Olle

Fortsatt for dumt, dette er mer praktisk begrunnet. Fotballsko bruker du for å få bedre feste og man har like drakter for å kunne se hvem som er på samme lag.

Hvis du spiller fotball på løkka med kompiser så kan du godt spille i grilldress uten at noen sier noe.

Kan ikke se hvordan T-skjorte med krage er praktisk begrunnet?

Hvis du ønsker å delta i debatten så må du heve nivået argumentasjonen din noe.

Logiker

over 16 år siden

Logiker

Stian:
Riding, polo og snooker, hi hi. Jada, det måtte være noe sånne artige gamle britiske oppfinnelser. Men ganske langt herfra til "alle andre idretter"... eller?

Jeg har jo sett billiardspillere (sikkert snooker) i finstasen på tv, samme med sprangridning, polo har jeg ikke oppdaget. Vet ikke, men antar likevel at finstasen er forbeholdt konkurranse og oppvisning, men hva vet jeg, kan jo hende de stryker og stiver skjortene før den daglige treningsøkta også. Og at den rød blazeren er fast takst i ridehallen hver dag?

Og c gir seg ikke og durer i vei med restaurantbesøk.
Men det mange ikke skjønner, er hvorfor golf har mer til felles med restaurant og selskapsliv? Det er da mer som å gå en tur i Frognerparken eller ute i naturen. Jeg kan aldri huske at jeg har fått en tur i en park eller i skog og mark ødelagt av hva andre har på seg, selv om det kan være så mangt. Hvis det derimot hadde vært en bestemmelse som sa at "her inne går vi bare i slike eller slike klær", da ser jeg ikke bort fra at jeg hadde sett to ganger på en som skilte seg ut i "upassende antrekk". Det er regelen og regelbruddet som skaper irritasjon, ikke antrekket i seg selv. (Hvorfor kan ikke de gjøre sånn som oss?? Tror de de er bedre enn oss, hva?)

Er det virkelig noen som synes at en tur på gressplenene i Frognerparken eller hvor som helst blir påvirket av andres påkledning (jeg snakker da IKKE om oppførsel, berusels osv)?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Dette er en evigvarende problemstilling. Noen spiller golf og sammenlikner det med en tur i parken mens andre spiller konkurransegolf og har en helt annen opplevelse.

Problemet er at vi spiller på den samme banen og gjerne på den samme tiden også.

Da blir det opp til klubben selv (eller flertallet av medlemmene) å definere hvordan de vil ha det. Enkelt og greit.

c

over 16 år siden

c

Logiker må ha tatt nicket og ikke fått det fordi han fortjener dette.

Hvorfaor skal en 40 millioners golfbane sammenlignes med en sandstrand om sommeren da?

For å unnga å komme i samme ball som menn med ølvom utenfor badeshortsen, 50-70 årige menn og damer med løsskinn hengende og disse, damer med br..... slengende i baksvingen ut av singleten, 16 åringer med saggebukser, sandaler, ermeløse singlet og så videre - syn som ikke passer hverken for guder eller normale personer.

Bortsett fra de som har helt spesielle interesser, så er det satt en viss standard som alle kan oppfylle, både fattig og rik, og som skjuler det meste av det verste.

Dette er jo faktisk ikke regler som praktiseres svært strengt, MEN de praktiseres slik at de aller fleste tar litt hensyn til dette når de skal ut og spille spesiellt på andre baner. At man har en litt sovende regel gjør også at det verste kan påtales når det blir for ille.

En tur i Frognerparken er noe helt annet. Her er dresskoden en helt annen. Du trenger heller ikke å forholde deg til de andre i 4 - 5 timer under runda. Du settes jo sammen slik at det blir 4 baller....

Olle

over 16 år siden

Olle

Har det noe med saken hva en bane koster?

Tror også "c" ser at det mange nyanser mellom tradisjonelt golf antrekk og ølvom i en flekkete helsetrøye. Tror ikke det er slik at hvis alt av anntrekk ble lov så ville folk kle seg som "idioter".

Kan for øvrig være enig i at "menn med ølvom utenfor badeshortsen, 50-70 årige menn og damer med løsskinn hengende og disse, damer med br..... slengende i baksvingen" burde være forbudt ikke bare på en golfbane men over alt ellers også :-)

Niki

over 16 år siden

Niki

Nå fikk vi ihvertfall en grundig innsikt i hva som rører seg i den norske golfsjela når det gjelder klær på bane.
Alt fra det helt enkleste på en treningsrunde til det mest snobbete innen golf og andre sporten.
Her belyses alt fra trening i bygd og by til større stevner i norge og utland.
Morsom den med flosshatten på sprangridnings stevner:)
Ellers Stian, det blir noe vanskelig å svare deg da jeg jobber i den eneste bedriften av sitt slag i norge..finnes vel noe liknende i storbrittania.
Jeg går svært behagelig antrukket på varme sommerdager, helst i enkelt hvitt.

Tom

over 16 år siden

Tom

Vi må huske at vi skriver 2008. Petter Stordalen går på gallafest på Grang med jeans og styremøter.. Unger blir nektet å gå 9 huls fordi
de stiller med jeans?. Fint tøy behøver vanlig vis ikke være dyrt men det som selges som golfklær i proshopper er dyrt. Derfor ville jeg sammenligne med de styggeste klæra jeg har som er HV tøy og da hadde jeg fått spille?. hadde jeg stilt opp i de dyreste og fineste Tommy Hillfinger Jensa mine hadde jeg ikke fått spille?. Man må få bort utrykket jeans for det er mange jeans som er gode å spille i..
De kommer i like mange variasjoen som driver, puttere også vidre. Jeg mener man må finne et annet utrykk. Ikke jeans generelt..
Blir så alt for dumt..

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Tom: Hva har det med saken å gjøre at olabuksene dine er dyrere enn HV-klærne? Mener du at når det først er en kleskodeks så burde de gå etter prisen på klærne? ........Har du forresten piqueskjorter i HV? :-)

c

over 16 år siden

c

Utrolig at det fortsatt finnes noen her som argumenterer som om de ikke har oppfattet at det de fleste steder ikke praktiseres noen som helst kodeks på klær men at den finnes slik at hvis det sklir ut så kan de tas i bruk....

Gran

over 16 år siden

Gran

Jeg er glad jeg er medlem i klubb hvor de aller fleste ikke bryr seg om hverken merker eller krager. Vi hadde en med Lindbergbukse i fjor, men han har heldigvis meldt seg ut :) Banen er ikke av topp kvalitet og beliggenheten er noe usentral, så meldemmene er lojale mot klubben av helt andre årsaker. De fleste pga et veldig godt og usnobbete miljø med ekte golfglede.Klubben har en stor junioravdeling med mange barn i alle slags klær (inklusive jeans), og har levert gode sportslige resultat med bl.a. spillere til flere representasjonslag.
Godt det finnes alternativer til erkesnobbene også i golfsporten.

PS! Stakkars c som ikke tåler at folk har dagsgammelt skjegg på restaurant. Ikke enkelt nå om dagen hvor det er rimelig vanlig med 1-4 dagers på byen :)

c

over 16 år siden

c

ÆÆm hvis du hadde lest videre så hadde du sett at det også sto uflidd. Herr Gran.
Moteriktig 1-4 dagers er noe annet og skal være i kombinasjon med en totalitet med klær etc. Det er ikke så lett å komme så langt i innlegget at man klarer å lese alt, langt mindre å ta til seg alt...

Dr...sekker som med vilje mistolker andre for å hevde seg selv finnes tydeligvis på Gran.

Tom

over 16 år siden

Tom

Ja, jeg har piqueskjorte i HV.
De kalles arbeidsskjorte der med knapper hele veien ned. Gode å bruke men ikke så veldig fancy..
Påenget var ikke prisene men hvordan klær kan se ut.
Du får dyre fancye "golfklær" som jeg aldri ville gått med.
Samtidig er jeg veldig glad i noen av olabuksene mine som jeg mener er mye finere en rosa rutete "golfbukser"..
Hvorfor kan jeg ikke bruke en fin ola bukse når noen går med bukser som lyser om kamp med sola.

Minime

over 16 år siden

Minime

Mange fornuftige synspunkter, uten at jeg kan se at noen er absolutt fanatikere?
Olabukser kan værer behagelige, men de stramme jeg bruker til daglig er for j.....men....
Helsetrøye brukt av en bleikfet gubbe har jeg enda til godes å ha bivånet, men personen ville neppe plaget meg.
Uansett btyr jeg meg mer om å gjøre det beste ut av hvert slag enn å følge med andre spilleres tøy.
Da må det i tilfelle være lang kø og masse ventetid:-)

Dong Eri

over 16 år siden

Dong Eri

Rakk å spille 12 hull før mørkret jaget meg hjem, og på en nesten full bane så jeg ca hver 10ende spiller i ola-bukse. På rangen og treningsfeltet hvor det pågikk GK-kurs var ca hver 4de mann i olabukse. Kan ikke si det tok seg så ille ut. Hadde det det derimot dukket opp en kar i lys rutete bukse og gul genser med sixpence så hadde de fleste rystet på hodet og stemplet han som skrulling.
Ja til å kle seg folkelig på golfbanen.

c

over 16 år siden

c

Dong - det er vel det som er hevdet her oppe.

Men likevel synes jeg det er noe mer stil og stas over det når det arrangeres en større turnering og man tar nå noe mer presentabelt, men derfra til å forlange det er ett langt stykke.

Heldigvis har ungdommen mer sans for dette enn de noe mer enldre 30 - 40 åringene i satt alder. Kom på en juniorturnering og se på hvordan de både oppfører seg og kler seg, de aller fleste.

NoSlice

over 16 år siden

NoSlice

Er det ikke kult å kle seg litt OK da?
Synes dessuten Golfklær er praktiske og behaglig å ha på seg.
Har spilt i Olabukse en gang, aldri mer, fyttirakker'n så ubehaglig!

Men det er forskjell på å fise og bedrite seg, er ikke særlig kult vetdu, å troppe opp på en Golfbane med joggebukse og vanlig t-skjorte og kanskje slippers!

raring

over 16 år siden

raring

jeg må være passe rar... jeg tar på meg golfbukser fordi de er behagelig å ha på (med mindre det er veldig varmt og jeg bruker shorts). Dessuten tåler buksene et par regndrypp også. Spille golf i olabukser er i mine øyne prestasjonshemmende.

En pique-skjorte i behagelig stoff bruker jeg også... som transporterer ut fuktighet og svette..

Og på toppen av det hele! jeg har på golfsko som gir meg feste og som er vantette....

Enig med c... det er grønt-korterne på 30-45 som ikke kan kle seg....og det er jo litt merkelig at "ungdommen" er flinkere til å kle seg...

enda rarere

over 16 år siden

enda rarere

grunnen til at de gamle og satte 30-40 åringene ikke spjåker seg ut er at de føler seg trygge på seg selv. ungdom med angst for ikke å bli inkludert følger motepresset, mens mor og far gir blaffen. så merkelig er det med den saken!

yup

over 16 år siden

yup

"Sægging" på golfbanen og ellers er sykt stykt.
hilsen 30-40 klassen.

hh

over 16 år siden

hh

Jeg har vært på golfbanen og i området rundt banene våre i hele dag.
Mange deltok i klubbmesterskapet, men omlag like mange personer spilte selskapsrunder. I tillegg var det flere av GK-kursdeltakerne som var på anlegget og trente. Hva hadde folk på seg. De fleste gikk i lette knebukser eller shorts. Folk spilte i overdeler både med og uten krave.
To barn og en tenåring stod på drivingrangen i olabukse. Ingen kunne jeg se som var utspjåket eller sluskete. Helt enkelt og greit.

Tigerfan:

over 16 år siden

Tigerfan:

Kanskje fikk verden sjokk da selveste Tiger Woods gikk finaledagen i rødt (som han alltid gjør) , MEN denne gangen med en T-skjorte UTEN KRAGE.
Falt du av stolen? Neida. Bildet ser du her: http://tinyurl.com/62t58c
Var det noen som sa at kleskodeksen ikke har forandret seg?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg synes hele diskusjonen blåses ut av proposjoner.

skulle gjerne høre hvem som i PRAKSIS opplever kleskode som et problem.

Jeg har spilt på en del baner rundt omkring i Norge, og har kun EN gang opplevd å få tilsnakk for feil plagg. Dette var på OGK, og jeg fikk kjeft for en Nike Turtleneck som ser ca. helt lik ut som den på bildet Tigerfan har linket til.

jeg hadde jakke med, og måtte ta den på for å slippe diskusjon videre.
velvel, det opplevdes som litt drøyt, med tanke på at jeg hadde kjøpt skjorten i en proshop.

Ellers er det jo et utall av klubber som ikke har annen kleskode enn at de ber folk om å være påkledd......

Å komme med argumenter mot kleskode fordi det ikke skal ha noen praktisk betydning peker bare i retning av at folk ikke har prøvd golfklær selv. golfklær er sportsklær, laget for å transportere luft og fuktighet.
Skoene er laget for å gi bedre feste, og hansken, som også er omstridt, er der for å unngå træler i fingrene, og gir bedre grep uten å holde hardt.

er ikke dette praktiske argumenter?

Kjell

over 16 år siden

Kjell

Losby kjører hardt på kles kode. Sønnen min på 12 ble bedt om ikke å gå ut på 9 huls banen der oppe. Grunnen var at buksa ikke var fin nok.
Var en type olabukse. Spurte om han hadde regnbukse til å ta over men det hadde han ikke. Han var sammen med 2 voksne venner av meg som hadde "rett" tøy men det var ikke nok. Ingen av de 3 gikk ut og sønnen min var skikkelig lei seg når han kom hjem. Dette var etter skolen tid på vårparten.

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

Det er veldig trist at sønnen din opplevde dette. Som du selv skriver så kjører Losby hardt på dette; det står bl.a. øverst på "priser og info" på nettsidene deres. Kjennte ikke de 3 voksne til dette?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Dette må jo være opp til hver enkelt klubb...synes Losby gjør det helt riktig. Hvis du skal sægge og spille i olabukser, så får du spille et annet sted

potetskrell

over 16 år siden

potetskrell

olabukser har ikke noe å gjøre på en golfbane.. ikke er det praktisk eller behagelig å spille i heller..

Los(t)by

over 16 år siden

Los(t)by

Losby bør fokusere på å få banen i noenlunde stand før de stopper et barn i å spille i jeans.

I min skalle blir det forskjell på voksne og barn.

Losby = høy pris, høy snobbefaktor og dårlig vedlikeholdt bane.

Kjell

over 16 år siden

Kjell

Poenget var at dette var 9 huls banen. Så langt tenkte vi ikke.

Los(t)by

over 16 år siden

Los(t)by

Det faktum at det var en 9-hulls treningsbane gjør det hele enda mer idiotisk.

kabelarne

over 16 år siden

kabelarne

Synes jeg hører noen sure oppgulp fra folk som ikke har råd til å spille Losby....Du får holde deg på Krokhol

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Så lenge beachvolley jentene spiller i bikini/ truse er jeg fan av kleskodeks.

Alle dere andre er en gjeng med kjerringer.

Niki

over 16 år siden

Niki

Sist gang jeg var på min hjemmebane møtte jeg en virkelig snerten, pen kvinne i bestemor alder. Vi småprater litt og hun sa: I like shopping, tennis, but golf.....
Hvis jeg skal referere løslig fra almost like a tiger - golfklær for barn, er det noen som mener at det er de eldre som ikke kan kle seg.
Denne damen beviste ihvertfall det motsatte. Hun var kledd i dyre flotte golfklær og sko, fra topp til tå. Det samme var hennes mannlige partner.
Greitt, de var ikke norske og derfor ikke typiske for en bane på bondebygda, men deres norske venner fra en medium stor norsk by lå ikke så veldig langt etter klesmessig.
Uansett så studerte jeg hvordan folk gikk kledd mer denne dagen, enn noen ganger tidligere.
Til min forbløffelse skammet jeg meg for første gang, litt over min sløve påkledning. Grunnen kan nok være at det tidligere på dagen, hadde vært turnering og folk gikk mer "korrekt" kledd en vanlig.
Likevel tror at jeg heretter kommer til å kle meg litt penere i helger og på turnerings dager, selv om jeg ikke deltar. Kan heller gi mer blaffen (som jeg altid har gjort) de ettermiddager og kvelder jeg har mulighet til å spille golf.
Dessuten vil jeg helt sikkert kle meg penere OM jeg besøker en bane som Losby, selv om jeg ikke føler at pent antrekk og "sjaskete" bane hører helt sammen.

Litt gammelmodig, men likevel, litt kles forskjell på en kveld midt i uka og en søndag......

Erik____

over 16 år siden

Erik____

HAHAHA
Er så morro å se på hvilke psykiske problemer folk har.
Hvis folk ikke takler å se folk i olabukse på golfbanen, så bør man oppsøke psykolog. Da øider man av alvorlige psykiske lidelser.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Er så morro å se hvilke komplekser folk har.
Folk som ikke takler å se folk i olabukser er mennesker som er livredde for å avvike fra normalen selv.
De er livredde for å ikke framstå som perfekte ovenfor andre mennesker.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

mens du er i hvertfall ikke livredd for å fremstå som en total komplett idiot!

Innmari Serriøs 2

over 16 år siden

Innmari Serriøs 2

Er vel flere som viser liten frykt for det her. La nå folk velge hva de vil ha på seg.

Rolf E. Åge

over 16 år siden

Rolf E. Åge

Så man har psykiske problemer hvis man liker å kle seg skikkelig? hahaha. Du er morsom Erik.

Og man har ikke psykiske problemer hvis man kler seg som en boms? Logikken til Erik synes jeg er det mest fantastiske her på forumet. Den slår aldri feil :)

Det er litt morro at Erik og Niki får pyskologiske problemer av å se pent kledde eldre mennesker. Hvorfor tåler dere ikke å se fine/dyre klær?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg skjønner ikke hvorfor noen som liker pene klær nødvendigvis må ha komplekser Erik.

kan du forklare litt nærmere? jeg føler nå at jeg har en alvorlig psykisk lidelse, og trenger hjelp til å forstå!

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Estetikk skaper indre harmoni Erik_.

Om noe bør en vakker dag på golfbanen, blant glade mennesker i sine fineste golfklær forårsake søt musikk i hodet på alle og enhver.

Også blir jo folk litt hyggeligere og da - det er en bevist effekt av uniformer - fordommer forsvinner.

Olle

over 16 år siden

Olle

Erik___ mener ikke at folk med pene klær nødvendigvis har komplekser eller andre problemer, men at folk som har problemer med folk som kler seg anderledes har problemer/komplekser.

Er litt enig i at det er litt spesielt at noen henger seg opp i hva andre har på seg. Vil ikke trekke det så langt at de har komplekser, men kan ikke skjønne hvorfor noen har problemer med andre sine antrekk.

Pass på dere selv, og ikke heng dere opp i hva andre gjør.

Rolf E. Åge

over 16 år siden

Rolf E. Åge

Olle: Men det er jo nettopp det Erik gjør. Han henger seg opp i de som gjør saker og ting annerledes enn han.

100% patetisk.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Olle du er under det feilaktige inntrykk av at mennesker skal kunne gjøre hva de vil.

"Pass på dere selv, og ikke heng dere opp i hva andre gjør" sier du.

På samme måten som lyd kan være forurensende, kan også det visuelle være det. Kommunale restriksjoner når det gjelder husfarge, høyde m.v. viser at det slett ikke er unormalt å være det estetiske bevisst.

På en golfbane påvirker måten andre mennesker både oppfører og kler seg på min golfopplevelse.

For meg handler det om at jeg verdsetter opplevelsen ved en runde golf like mye som jeg verdsetter selve spillingen. Og da holder det bare ikke at jeg blir blendet av grilldresser som lyser opp som tyttebær i den vakre, grønne skogen. Jeg oppfatter det som forurensning av min golfopplevelse.

Nå er dette satt på spissen, men opplevelsen blir så mye mer fornøyelig når man er anstendig kledd.

Så lenge mennesker som meg setter pris på dette tilbudet, vil det være et marked for det. Da kan de som ikke finner seg i det, finne seg andre baner med andre regler og spille på.

For som du selv sier.

Ikke heng deg opp i hva andre gjør.

I din sneversynthet ser du ikke at du ønsker å forringe den valgfriheten mennesker har ved å påtvinge dem dine egne regler for dine egne likesinnede.

Til Whatever

over 16 år siden

Til Whatever

Ikke det at jeg liker grilldresser, men hvis du blir blendet og synes de lyser opp som tyttebær, lurer jeg på hvordan du reagerer på Linbergbukser og andre hysterisk skrikende golfklær?

Olle

over 16 år siden

Olle

Whatever....

Her må du gå i deg selv, hvorfor forringer grilldresser din golfopplevelse?? Hvis det er fargene så burde vel camodrakt være noe du ønsket?? Skjønner ikke hvorfor din golfopplevelse blir dårligere hvis noen kler seg forskjellig fra "normen".

Når deg gjelder din siste setning:

"I din sneversynthet ser du ikke at du ønsker å forringe den valgfriheten mennesker har ved å påtvinge dem dine egne regler for dine egne likesinnede."

Så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg er jo for å fjerne regler ikke innføre fler. Regner med at det skyldes litt hurtig tasting, kom gjerne med tilbakemelding.

PS: Jeg synes også at folk skal få male husene sine i akkurat den fargen de ønsker.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

noen er for kleskoder, andre er imot.

hvorfor må dette fremkalle diagnoser?

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Olle, poenget er jo at om noen ønsker å få spille på en bane med kleskodeks så må de jo få gjøre det.

Jeg vil ikke spille med folk som viser tjukke mager, armhuler og rumpesprekk på annenhver sving. Derfor spiller jeg helst på baner med kleskodeks. Som sagt, det finnes jo nok av baner som lar deg spille slik du VIL. Hvorfor skal ikke jeg få spille slik jeg vil?

Der jeg er for valgfrihet er du for at det skal være likt for alle, i den forstand at alle skal få gjøre hva de vil - så lenge det ikke støter tredjepart noe klær ikke gjør etter din definisjon.

Jeg er uenig.

Når det gjelder grilldressene så henger dere fast i ei spissformulering. Jeg satt og tenkte på en tjukk mann i en kombinasjon av neongrønt og rosa på halvparten av overkroppen kombinert med verdens minste shorts når jeg skrev det innlegget over.

Men jeg foretrekker å spille på en bane med kleskodeks, jeg oppfatter velkledde mennesker som hyggeligere, jeg har ikke forutinntatte meninger om dem så jeg opptrer sikkert hyggeligere jeg også. I tillegg foretrekker jeg at mennesker forsøker å se anstendig ut når de skal ut i det offentlige rom.

Til whatever 2

over 16 år siden

Til whatever 2

Tenkgodt etter: det er ikke klærne du er redd for, men nettopp valgriheten. Du skriver om din skrekkvisjon:
en tjukk mann i en kombinasjon av neongrønt og rosa på halvparten av overkroppen kombinert med verdens minste shorts

Ofte du møter slike syn på baner uten klesregler? Neppe, men du er frustrert over at det ikke finnes regler som forbyr det, fordi om det skulle ha skjedd, så ville det ødelagt dagen for deg.

Diagnose blir kanskje for drøyt, men akkurat denne gang tror jeg Erik__ er i nærheten av noe.

Skillet går nå som alltid mellom:
golfer: klubbmedlem, opptatt av kleskoder osv
golfspiller: en som er er opptatt av spillet golf

Niki

over 16 år siden

Niki

Rolf E. Åge : Hvor har du det i fra at jeg blir syk i psyken av å se eldre pent kledd?
Selv om jeg ofte er sjaskete kledd, kan jeg syntes det er flott med pene klær på pene folk :-)

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Herregud,

er det så vanskelig å forstå at jeg foretrekker kleskodeks. Smak på ordet foretrekker. Det betyr ikke at jeg blir gal i hodet av å gå på en bane der ingen regler eksisterer.

Jeg foretrekker også treningsstudioer der man må ha på seg lange t-skjorter. Og noen ganger, så synes jeg det er utrolig hyggelig og gå på en restaurant som krever jakke og slips. Det er tydelig at jeg må være helt sinnssvak.

I mitt forrige innlegg sier jeg jo at valgfriheten er det som er fantastisk. Frihet for meg til å spille på en bane med kleskodeks, og frihet for alle de som ikke vil bruke en skjorte med krage til å spille på de andre banene.

Jeg er ikke frustrert over at noen baner ikke har kleskodeks, det synes jeg er fullstendig opp til eierne av banen. På samme måte som det er fullstendig opp til eierne om de vil ha en regel på klesbruk.

Det eneste jeg gjør er å respektere reglene, og faktisk foretrekke dem.

Olle

over 16 år siden

Olle

Skal være enig med deg i at:

".....det er fullstendig opp til eierne om de vil ha en regel på klesbruk".

Selv om jeg er i mot alt av regler som ikke har noen praktisk forankring, så er jeg enig i at de som eier banen lager reglene, og de skal følges når de først har besemt det. Det er god folkeskikk.

Jeg prøvde å skjønne motivet bak de meningsløse (i det minste for meg) reglene.

Niki

over 16 år siden

Niki

Lurer på hvem som bestemmer på min hjemmebane - meg selv?
Der er et AS :-)

Tungnem

over 16 år siden

Tungnem

Whatever:
er det så vanskelig å forstå at jeg foretrekker kleskodeks?

Jeg må tilstå at for meg er det rett og slett uforståelig. Og jeg skal aldri noen gang uttale meg om det.

Niki

over 16 år siden

Niki

Dette blir litt sånn: Gal - sprø på en måte som indikerer at man lever på egne premisser framfor andres....spontant, og uten grykt for reprimander - med andre ord ikke sprø i det hele tatt, heller...fri!

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Rolf åge:
se hva jeg skriver, det var ikke det jeg skrev.
Jeg sa ikke at de som liker å kle seg bra har psykiske problemer.
Det jeg sa var at de som ikke takler at andre kler seg i noe man selv ikke liker, de har ett psykisk problem.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Olle har skjønt hva dette dreier seg om.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Den personligheten til whatever der kjenner jeg så utrolig godt igjen.
Det er akkurat den type mennesker som whatever, som heller ikke takler andre kulturer.
Slike folk liker kun mennesker som er like som seg selv, etthvert menneske med ett avvik fra denne oppførselen blir sett ned på.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg skjønner godt at du kjenner igjen personligheten til whatever, Erik____. På seg selv kjenner man andre :-)

Niki

over 16 år siden

Niki

Grått hår og musefletter. I dag kjenner jeg meg ikke igjen i noe av det jeg kjenner så godt.
Har skiftet klær elleve ganger.
Uansett hva jeg tar på, føles det som jeg har kledd meg ut som en annen,..... selv huset føles fremmed.
Det eneste jeg har lyst til er å ringe til de vennene jeg ikke har...
Sette på en tolv år gammel plate og kle meg i stygge jeans.

Og brenne alt til grunnen ;-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Erik____

du svarte ikke på spørsmålet mitt, men det er jeg vant til.

jeg stiller ett spørmål til.

hvis du blir bedt i et selskap hvor de ber deg om å kle deg i dress eller pent antrekk.

kommer du da i Olabukse og singlet, grilldress, joggeklær, eller stiller du med glede i det peneste tøyet du har uten å irritere deg over at de spesifiserte kleskoden for selskapet?

Niki

over 16 år siden

Niki

Unnskyld innblandelsen, Yngve, men det er ikke så at folk som liker pene klær MÅ ha komplekser......
Å like eller føle forpliktelse, er to forskjellige aspekter.
Ellers til dels enig med dine argumenter.

Videre til Erik____?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hmmm.. Jeg tipper...

at Erik____ rett og slett ville la være å stille opp.

Vi snakker tross alt om folk med alvorlige psykiske problemer her.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Erik__:
"Den personligheten til whatever der kjenner jeg så utrolig godt igjen.
Det er akkurat den type mennesker som whatever, som heller ikke takler andre kulturer.
Slike folk liker kun mennesker som er like som seg selv, etthvert menneske med ett avvik fra denne oppførselen blir sett ned på."

Hahaha. Du er så herlig Erik__ !

Om jeg noen gang får æren av å møte deg spanderer jeg en kopp rettferdig kaffe.

Jeg takler ikke andre kulturer? Nå er det ikke jeg som reiser opp knyttnevene mot det som må kunne defineres som en del av "golfkulturen".

At du videre klarer å påstå at jeg kun vil leke med mine egne er jo helt fortreffelig - det er vitterlig dere kleskodeksanarkistene som vil påtvinge deres holdninger på meg.

Tenk dere golf i Spania om det ikke eksisterte kleskodeks.

Lyserosa briter i speedos får garantert slicen tilbake i svingen min.....

Setter uansett en tier på at halvparten av sofagrisene her inne ikke ville sett på strandvolley om det ikke var kleskodeks der.

Niki

over 16 år siden

Niki

GB og Erik__har funnet hverandre på ett punkt.
Kultur forsjeller!
Ellers tror jeg GB er mer tilhenger av kleskoder grunnet inkludering, mens Erik__ er mer lik meg som gir blaffen i andres mening om "kostymer."
whatever: tror du henger deg for mye i Erik__s imagage som Erik Damman.
Der du i siste innlegg resignerer, ser jeg som positivt (?)
ANDRE påtvinger deg kles kodeks?.... Kan du ikke tenke selv?

Sofa griser og golf spillerer er ikke de samme mennesker du henvender deg til her..
Om man (kun) har interesse for strand volley, ville man fulgt med uansett kles kode.
Derimot, er man en gammel gris, sikler man etter halvnakne jenter der man antar å finne dem. Uansett!

Sylfest

over 16 år siden

Sylfest

Huff og huff Niki. "Kles kode", "kultur forskjeller", "strand volley", "golf spillere", "sofa griser". Du kan trøste deg med at ordeling er den vanligste feilen i norsk skriftspråk.

wahtever

over 16 år siden

wahtever

*kremt*

orddeling Sylfest ;)

Forøvrig vet jeg ikke hva jeg skal si til deg Niki. Tror ikke du forstår hva jeg har skrevet om du tolker det dithen at jeg har resignert fra mine synspunkter.

Jeg foretrekker fortsatt kleskodeks..

*gasp*
Its shocking, I know.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg er faktisk svært lite opptatt av hvilke klær andre går med. Det jeg synes er vittig, er at Erik____ ikke ser at han selv trolig er den mest fordømmende av alle på dette forumet.

Min målsetting er like enkel som den er edel. Og det er at Erik____ - en eller annen gang i sitt liv - skal komme til denne erkjennelsen i dypet av sin sjel :-)

Godt å ha et langsiktig mål.

Niki

over 16 år siden

Niki

Beklager Sylfest, du henger deg opp i mine orddelinger med forståelse.... for meg også snålt, men... ;-).
Ellers watever, er det fullmåne? Lurer på om det er grunnen til at jeg oppfører meg anderledes.
Den flyter jo på alle hav, rimelig å tro at den ligger i meg også.

Jeg lar aldri en unskyldning gå fra meg!

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Personlig synes jeg egentlig kleskodeks er noe av det kjedeligste å diskutere på golffora.

I fjor tror jeg at jeg var imot - uten at det spiller noen større rolle.

Kan vi ikke få en pøtter/putter, bønker/bunker diskusjon snart?

Faktum er jo at kragen mistet sin sjarm når piquettrøyer med mix-logo ble arbeidsantrekk på kiosker rundt det ganske land.

Niki, hvem er Erik Damman?

Niki

over 16 år siden

Niki

Erik Damman er en forfatter jeg valgte å skrive særoppgave om, da jeg var svært ung, wahtever.

Sylfest

over 16 år siden

Sylfest

Beklager, glemte å feie for egen dør. Var helt i fistel og pådro meg en unødvendig tasteleif.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

hahaha, så Niki a.k.a Lily mener at siden hun har skrevet særoppgave om en person som vi andre ikke kjenner til, så henter vi inspirasjon fra han?

ehh.... du er kostelig.....
Dum, ja... men kostelig.....

Forøvrig så er jeg pro kleskode.
liker å være pent kledd, og liker å se andre pent kledd.

Skulle forøvrig likt å se Erik svare på Yngves spørsmål.......

Olle

over 16 år siden

Olle

Det heter putter og bunker, ferdig med den diskusjonen.

Skal vi gå over til hets av Mikla?

Cut

over 16 år siden

Cut

Alvorlig talt Innmari, du kan da ikke si i ramme alvor at du ikke har hørt om Erik Damman. I så tilfelle har du vært alt for mye på golfbanen og ikke fulgt med i timene. Det må være grenser for å være utenfor samfunnet.

Ta ett ørlite søk på nette for å opplyse deg selv litt.

Her har du første på kvasir:

Erik Damman er grundleggeren av Framtiden I Våre Hender, og har selv bodd i sydhavet. Jeg hadde også etterpå en lang telefonsamtale med Dammann, ...
http://www.sydhav.no/terje/kongen.htm

?

over 16 år siden

?

hehe. aldri hørt om han jeg heller. bor han på andre siden av Damman?

elg

over 16 år siden

elg

Hvem f*** har hørt om Erik Damman??? Fremtiden i våre hender er like interessant som bunadsøm for rørleggere!

Cut

over 16 år siden

Cut

Håper jo at dere har hørt om - Fremtiden i våre hender - ikke nødvendigvis fordi de gjør og sier alt rett men fordi det ellers er ett tegn på at dere ikke følger med i nyhetsbildet i det hele tatt og det er litt synd....

Cut

over 16 år siden

Cut

Der fikk elg ett kjapt svar... han er nok en av dem som gir f i det meste og derfor en generellt nokså uinterresant person, men likevel-

Olle

over 16 år siden

Olle

Har heller aldri hørt om Erik Dammen, og elg har rett i at Fremtiden i våre hender er en marginal og uinteresant organisasjon. En gjeng med teoretikere som stort sett mener at alt går til helvete.

Niki

over 16 år siden

Niki

Innmari Serriøs viser igjen at han er mer enn dum. Tipper det er en person uten en eneste hyllemeter bøker i hus.
For ikke å si absolutt ingen bøker i det hele tatt!

elg og Olle er vel bare veldig unge. og lite opptatt av hva som foregår i samfunnet og verden forøvrig?

elg

over 16 år siden

elg

Konklusjon:
De som ikke er interessert i hverken Damman eller fremtiden hans er unge, følger ikke med i nyhetene og gir faen i det meste.

Olle

over 16 år siden

Olle

Ikke veldig ung heller ikke gammel, og veldig opptatt av hva som foregår i samfunnet spesielt miljøvern. Derfor kan jeg uttale meg om at Fremtiden i våre hender er en marginal og total uinntresant org. Den eneste grunnen til at noen har hørt om den er fordi Steinar Lem blir invitert til diverse TV program når de trenger en dommedagsprofet.

Erik Damman er fortsatt ukjent for meg.... kikket på linken din over og den eneste relasjonen den hadde til Damman var et svarbrev de hadde fått fra han.

Cut

over 16 år siden

Cut

Om FIVH er en viktig organisasjon, stor, liten, eller hva den nå i de forskjellige øynene som ser så har Erik Damman og denne organisasjonen vært fremme i nyhetene ganske mange ganger i de siste årene.
De som hverken har hørt, lest eller registrert at det er en organisasjon med dette navn og som ledes av denne herremann har vært avskåret fra å følge med i nyhetsbildet i de siste årene - ELLER så har de ikke evnet å ta til seg disse nyhetene. Hva som er værst - det første for det tyder på likegyldiighet - det andre er avhengig av evner...

Olle tror jeg forresten vet mye mer om FIVH enn han ønsker å ut med ellers hadde han nok ikke kunnet utttale seg så mye om organisasjonen som han gjør. Elg er det verre med---

elg

over 16 år siden

elg

Riktig Cut.
Jeg har vel kanskje fått med meg Hr. Damman i et eller annet nyhetsinnslag, men du vet - det som ikke er interessant glemmer man fort.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Cut,

ditt innsnevrede syn på mennesker som ikke har samme interesser som deg skremmer ikke stort mer enn Eriks påstand om psykiske problemer hvis man ikke har samme syn som han ang. klær.

det som skremmer, er at dere til stadighet trekker konklusjoner om andre menneskers intelligens og intellekt basert på deres egne synsinger.

dersom det skulle vært sant, så er vi alle like dumme, siden jeg helt sikkert har interesser om temaer som går deg hus forbi.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hehe, Innmari Serriøs. Det stemmer på en prikk med MIN teori, som i korthet går ut på at vi - egentlig - er mer eller mindre klin idioter alle sammen :-)

Niki

over 16 år siden

Niki

Oi, blir du ikke veldig skremt av deg selv da Innmari Serriøs?
Da var da DU som kom med uttalelsen. " Dum, ja...men kostelig....."

Bruk hodet selv, før du beskylder andre for å til stadighet rakke ned på andres intellekt!

wahtever

over 16 år siden

wahtever

Syv år med høyere utdanning i tillegg til ett år i en nyhetsredaksjon og jeg er sikker på at jeg aldri har hørt navnet hans før.

Først følte jeg meg pinlig berørt, men så innså jeg at han ikke har sin egen wikipedia side.

If its not on wikipedia - It's not worth to know.

dyslektiker

over 16 år siden

dyslektiker

Da foreslår jeg at du staver det korrekt:
http://no.wikipedia.org/wiki/Erik_Dammann

elg

over 16 år siden

elg

Nå som jeg endelig har lært hvem Damman er kan jeg vel imponere andre, som er like dumme som jeg var tidligere i dag, med at jeg er blitt lynskarp og intelligent... Ja, fra nu av blir nok livet en berusende lykkeopplevelse!

OG

over 16 år siden

OG

så bør noen og enhver fylle på med Tolstoi-serien, Dostojevskijs samlede verker, Grimbergs samlede og kanskje Sigrid Undsets middelader verk. slappe av med Unni Lindell for å kjøre videre med Karsten Alnæs sine bøker om Norges historie, Gert Nyquist, Herebjørg Wassmo, John Steinbeck og så slappe av med litt krim igjen. ikke glem de fire store, Søren Kierkegard og andre tenkere ++. slutt av med å teste IQ en - gjerne waiss-testen på nett (Illustrert vitenskap). ....eller begynn helst der, så kan det letter sjekkes om en er mottakelig for kunnskap.

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Vel, Niky. du bekrefter det jo bare i ditt eget innlegg når du blander inn dum med intellekt.

ikke handler det om beskyldninger heller, men derimot grunnløse beskyldninger.

og i tillegg, så har jo GB og jeg akkurat oppklart at vi er klin idioter alle mann, kanskje med unntak av deg og Cut og nå også elg, som har blitt lynskarp og intelligent.....

elg

over 16 år siden

elg

IQ og kunnskap er ikke det samme. En person som leser mye og vet mye er ikke nødvendigvis intelligent. Det er riktig tolkning/forståelse, hukommelse og logisk tankegang som går direkte på IQ. Hvis jeg ikke tar helt feil, beviser ironien i innlegget til "OG" at han mener det samme... :-)

Cut

over 16 år siden

Cut

hm

Syv år med høyere utdanning i tillegg til ett år i en nyhetsredaksjon og jeg er sikker på at jeg aldri har hørt navnet hans før.

Først følte jeg meg pinlig berørt, men så innså jeg at han ikke har sin egen wikipedia side.

If its not on wikipedia - It's not worth to know.

Whatever har svæt god grunn til å finne seg en litt enklere jobb dersom dette virkelig er korekt, det er faktisk litt skremmende at en med så --- evner er formidler av de nyhetene vi blir tildelt. Ikke fordi han ikke har hørt om Damman, men fordi han ved å innrømme at han ikke har hørt om Damman også sier at han ikke følger med i nyhetsbildet generellt og det er problemet..

Niki

over 16 år siden

Niki

Jeg sa bare bruk ditt eget hode, før du beskylder ANDRE for å rakke ned på andres intellekt. Dette i siste linje i andre avsnitt.

Vel, vel, grunnløs beskyldninger.....Du mener altså jeg uintelligent, fordi jeg kan oppføre meg dumt ;-)

Niki

over 16 år siden

Niki

Ordet dum blir desverre ofte brukt til og om mennesker en FØLER er uintelligente, uten at det nødvendigvis har noen relevans.
Før brukte man det stigmatiserte ordet evneveik. Nå går det ofte på forskjellige grader av menneskere psykiske utviklig, eller antatt mangel på, i psykologiske kretser?
Lettere psykisk utvikligshemmet, osv.
Klart jeg kan si fy f... så dum du er til et "normalt" innteligent menneske, hvis jeg føler personen har sagt eller gjort noe dumt.

I det hele tatt beklager jeg min egen tankeløshet, I.S.

Minime

over 16 år siden

Minime

Det er bare delvis riktig det du sier, elg. En person som leser og vet mye er sannsynligvis inntelligent. Man gidder ikke å lese om man ikke er i stand til å tolke eller forstå innholdet.

Hukommelse betyr også at det er de intelligennte som fortsetter å lese. De husker og tenker over hva de har lest og vil ofte utvide sin viten om emnet, hvis det er interessant.

Har man ikke logisk sans, vil det være uinteressant å lese kvalitetsbøker.

-Derimot finnes det nok inntelligente mennesker som ikke leser, men jeg kjenner ikke noen som tilhører den kategorien.

Mathias

over 16 år siden

Mathias

Dresskode har ikke mye med sporten å gjøre.
Det faktum at man spiller på en KLUBB har deremot mye å si.

Det betyr generellt at på Pay-n-play baner kan man komme som man vill men hvis man kommer til en stor golfklubb som er knyttet til en "klubb" med medlemmer så er det ikke kun golfen som spiller rolle.

Øustøen GOLF AND COUNTRY CLUB er et godt eksempel. Det heter tom country club så man skal skjønne.

Niki

over 16 år siden

Niki

Vet ikke om jeg forstod så mye av den, Mathias. Det faktum at man spiller PÅ en klubb??
Mener du FOR, eller på en klubbs bane? Er jeg helt ute av kurs nå eller ...

Hvis denne Country klubben du nevner er tom grunnet kleskode, forstår jeg ;-)

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Ok Niki,

beklager at jeg kalte deg dum.
jeg mente selvsagt evneveik.

og Cut,
Neste gang du skal fortelle hvor lite intellektuelle mennesker er for å ikke har hørt om en person, så bør du som er så intelligent i det minste kunne skrive navnet hans korrekt.

lol....

Niki

over 16 år siden

Niki

Igjen I.S, bruk hodet ditt, om det er noe inni som KAN brukes...

Du lever i middelalderen, med din uforstand i levende live!

Cut

over 16 år siden

Cut

Hva har egentlig det med saken å gjøre IS. Jeg tror faktis at alle her har en og annen skrivefeil når man skriver innlegg.

Hva dette har med å evne å følge med i nyhetsbildet å gjøre vet jeg ikke. Jeg tror neste ikke det å følge med har så mye med intilligens å gjøre i det hele tatt, bare litt samfunnsinteressert og en smule hukommelse. Deersom du med lol virkelig mener at du nå sitter og ler og ler så tyder det jo på noe at noe er litt feilkoblet og da får vi ta det til etterertning.

.....

over 16 år siden

.....

Hva du og GB har oppklart, står igjen å se:-) At du betegner deg som klin idiot, får du selv stå for. Ikke støtte deg mot GB...blir for dumt.
I motsetning til deg oppfører GB seg som en klok, tenkende person. Ønsker du å identifisere deg med ham, er det ditt valg, men hva andre tenker dette kan du bare LURE på...?

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Cut,

jeg prøver bare å illustrere at en mangel i hukommelse, eller manglende oppfatning av en person, på lik linje med skrivefeil, har lite med interesse for nyheter, samfunn og intelligens å gjøre.

Men, du catchet den ikke, og trodde at jeg lente meg tilbake med en syk humor, fordi du allerede har en oppfatning av meg som ikke noe kan snu alikevel, så det er vel bare å glemme å illustrere noe for deg.

du beskylder andre mennesker for å være lite samfunnsinteresserte bare fordi de ikke har kjennskap til Erik Dammann.

er det virkelig bare jeg som synes det høres ganske dumt ut?

Minime

over 16 år siden

Minime

Vel, så slutt å skrive tull og tøys da, I.S.

Selv om ikke DU har hørt om Erik Dammann, tror jeg de fleste samfunnsengasjerte mennesker, har hørt om hans virke.

Dette er neppe noen beskyldning fra Cuts side, men mulig mer en konstantering om av hva folk som engasjerer seg bør ha kunnskap om.

Selv om E.D`s budskap kan virker tullete for endel, er det noe snålt at man ikke har det minste kjennskap til hans forfatterskap eller budskap.

Snålt om en kaller seg sammfunnsengasjert....

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Vel, jeg mener jo at dere skriver like mye tøys, som bygger så mye av samfunnet rundt Erik Dammann.

jeg har jo sagt i ettertid at jeg har hørt om han, men ikke koblet han der og da.
og når det utløser et slikt skred med beskyldninger om uintelligens og manglende samfunnsengasjement, da må det jaggu være rom for tull og tøys, for det er jo bare tull og tøys!!!!

Det er neimen ikke lett å tilfredsstille dere intellektuelle samfunnsengasjerte her inne.... alt blir misoppfattet og vrengt på. er det med vilje? eller er det bare fordi dere er så intelligente at det går over hodet på meg, som er uinteressert og uintelligent?

Niki

over 16 år siden

Niki

Med din tilbakelente syke humor, kan vel jeg som mindre begavet spørre om hviket grunnlag du har for å kalle meg evneveik.
For å referere deg og ditt. "til at dere til stadighet trekker konklusjoner om andre menneskers intelligens og intelekt basert på deres egne synsinger"

Hviket kjennskap har DU til meg og mitt intelekt?

Cut

over 16 år siden

Cut

Innmari Serriøs (05.09.08 kl. 09:50) Hcp: 15,1
hahaha, så Niki a.k.a Lily mener at siden hun har skrevet særoppgave om en person som vi andre ikke kjenner til, så henter vi inspirasjon fra han?
ehh.... du er kostelig.....
Dum, ja... men kostelig.....

-------

Du må nok komme deg ned ett lite hakk IS - i ditt først innlegg hadde du intelligensfaktoren med som beskrivende på en annen debattant, samtidig som du også her satt og lo kostelig. Det var forøvrig her du ledet oss på ville veier med din ikke eksisterende kjennskap til ED.

Kan forøvrig bekrefte Minime sin oppfatning av mine innlegg. JEG er ikke pro FIVH på noe vis men har likevel registrert deres fremtredende plass i samfunnsdebatten for det meste på de svake sin side...

XXXXXX

over 16 år siden

XXXXXX

Denne er mer utspekulert en jeg ville kommet på. Min mannlige ektefelle mener at interessen for golf og klær, bare viser hvor mange homoseksuelle menn det er som spiller golf. Stilig flott i tøyet og estetisk bevisst. Ja jeg tror nok han har rett :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Så jeg er homoseksuell fordi jeg har kjøpt meg kule golfskjorter?

Lily du er jaggu patetisk.

Åse

over 16 år siden

Åse

Eg kler meg i dongeri fra Nike!

Innmari Serriøs

over 16 år siden

Innmari Serriøs

Cut,
les hva jeg skriver.
jeg tøyser.... JEG TØYSER!!!! ok?
jeg skriver tull om intelligens fordi du og Lily gjør det samme.
jeg skriver også at jeg TØYSER, og prøver å provosere frem en sannhetsreaksjon fra dere, men i stedet så blir dere sure og tror jeg snakker om deres intelligens.

tydelig at jeg treffer et sårt punkt, som selv intellektuelle mennesker med kjennskap til Erik Dammann kan rammes av.

Observasjon

over 16 år siden

Observasjon

Hvorfor blir det alltid så lange tråder der Kvinesdaldronninga er aktiv? Hvorfor er det alltid dritprat i disse trådene angående intelligens? Kanskje det kan ha noe med selve damen å gjøre?

Obsevasjon 2

over 16 år siden

Obsevasjon 2

ja... det er merkelig hvordan noen mennesker klarer å snu innholdet i enhver tråd fra å handle om noe man lurer på til å handle om DEM.

Lily/Niki/Merethe, Koll, Cut, Aagolf, Erik____ har denne egenskapen. kanskje det er samme person?

Minime

over 16 år siden

Minime

Hva med meg da. Føeler meg utenom den harde kjerne ;-)

XXXXXX

over 16 år siden

XXXXXX

Snålt hvor mange som får samme identitet/diagnose, grunnet meg.

Føler meg beæret, tusen takk!!

XXXXXX

over 16 år siden

XXXXXX

Beklager Golf Åge, det var ikke kun MIN egen konklusjon, selv om jeg syntes det var treffende. Ellers må IKKE noen tro at hverken jeg eller min mann er homofober, grunnet et lite, noe uoverveid innlegg. Det går faktisk bare på debattens kjerne.

Likevel tør jeg innrømme at jeg er såpass fordomsfull at jeg tror/vet at mange homoseksuelle menn bryr seg like mye om å beholde en fin ungdommelig figur, som kvinner. Utseende, pent ansikt, pent tøy, ...dyre vaner og levesett, kan vært karakteristisk, men slettes ikke ubetinget.

Fordomsfri i den forstand at enhver må få være den en er! Det er ikke åpenhet som dreper, men fortrengning!!

Åse

over 16 år siden

Åse

Og så kler jeg meg i Nike fra La coste. Men la det koste :-)

Minime

over 16 år siden

Minime

Kjedelige..., nå får jeg neppe min drøm oppfylt!

Tenk å få bli en del av den eksklusive klubben scangolfs debattfantomer representerer!

Ikke rart at jeg føler meg tilsidesatt....................

Anonymus Fjertus

over 16 år siden

Anonymus Fjertus

Nike fra LaCoste? Har jeg gått glipp av noe?

......

over 16 år siden

......

Observasjon(ene) i ett "mørkt kjellerrom"!

Denne lange tråden skylde sneppe Niki, men mer nyansert hva den enkeltes synspunkter om hva som virker fornuftig eller ei.

Beklager Obversajon 1 og 2, som skriver mistenkomt likt.

DU får heller fortsette med din smålige ankakelser. Forøvrig, kan du ikke komme med noe golf - eller samfunnsnyttig i dine uttalelser?

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Yngve:
Skulle ikke tatt 5 øre for å stille i olabukse i ett selskap.
Kall det gjerne respektløst. Akkurat like respektløst som det er av de som krever at gjestene sine skal kle seg på en bestemt måte.

Erik___

over 16 år siden

Erik___

Forresten så ville jeg heller ha droppet selslapet. Litt dumt å bryte regler.
Verste jeg vet er folk som skal tvinge andre mennesker til å gå i bestemte klær.
Da er jeg så sta og egen at jeg lar være å komme.

Niki

over 16 år siden

Niki

Helt enig med deg Erik___, selv om en eller annen tror vi er samme person :-)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Da konstaterer jeg at jeg fikk rett i min spådom: Erik ville latt være å dra.

Men to små spørsmål til, Erik____. Hvordan kler du deg i begravelser? Og hvorfor?

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

Ja, de er kjipe de som inviterer til bryllup Erik..

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Takk for at du svarer Erik.

dessverre så tror jeg ikke på deg.

for meg så betyr dette at du enten ikke har venner, eller bare juger her inne.

dersom din beste venn gifter seg og ber deg være forlover i bryllupet sitt, så stiller du altså ikke opp, enten det eller møter i olabukse.
Og dette bare fordi du blir bedt om å stille i pene klær?

dette er mer vrangskap og trassig oppførsel enn det er noe prinsipiellt.

jeg tipper du bare juger. sorry, men jeg har aldri møtt noen som møter i Olabukse eller lar være å stille bare fordi man ikke vil innfinne seg etter ønsker fra venner.

Erik____

over 16 år siden

Erik____

Har kledd meg i dress i begravelser kun for å unngå ett helvetes spetakkel.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

javel. da avslører du altså at du er falsk, vrang og har lite respekt for andre menneskers ønsker og holdninger.

Jeg klarer ikke å tro at du er så lite mellommenneskelig Erik___.
etter dine tirader om egoisme og holdning til mennesker som har det vanskelig, så tror jeg rett og slett du bare juger!

Rolf Åge___

over 16 år siden

Rolf Åge___

Det er helt fantastisk at man kan ha så lite respekt for andre og også tradisjoner.
Men det er jo noen som ikke evner å komme seg ut fra trassalderen da :)

Rolf Åge___

over 16 år siden

Rolf Åge___

Jeg må si jeg trekker på smilebåndet når Erik mener andre har psykologiske problemer når de synes dongeri ikke gjør seg i visse anledninger. Men Erik selv kler seg i dress under en begravelse KUN for å slippe alt spetakkelet hvis han kommer i dongeribukse - eller noe annet bomsete.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Det finnes et uttrykk.

"Kjerringa mot strømmen"

Man trenger ikke være medlem i en saueflokk for å forstå at det kan være avslappende å følge normer innimellom.
fordommene mot fordommer er de sterkeste av de alle.

.......

over 16 år siden

.......

hva med psykiske plager. psykologiske..høres rart ut

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Noen har psykologiske plager også. Det er de som er plaget med psykologen sin :-)

Rolf Åge___

over 16 år siden

Rolf Åge___

Er det plutselig galt av meg å si at jeg har problemer med psykologen min? Nå må dere skjerpe dere

.......

over 16 år siden

.......

trodde det var psykolog(iske)en som hadde problemer....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det kan være en psykolog som går til en annen psykolog også. Og da kan begge ha psykologiske problemer faktisk :-)

.......

over 16 år siden

.......

ja da blir det unektelig psykologiske problemer, spesielt hvis de er gift med hverandre ;-)

Minime

over 16 år siden

Minime

I dystre stunder sa Nietzcshe noe sånn som: Livet er en kronisk sykdom.

Om han mente psykiske problemer grunnet aversjon mot kleskode(:-), eller fysike sykdommer grunnet adferdsorienterte relasjoner..., er et heeelt åpent spm.

Uansett utviklet tråden seg til en lang, men interessant definasjon av sykdom.

Noen føler en må og bør tilfredstille bestående tradisjon og normer, mens andre føler tida er ute for gammelmodig(?) tankesett, og er uenig.

Verre og med mer sykdomsspredning, preger nok de som stempler andre som dummeog uintelligennte grunnet ulike meninger.

Håper det blir slutt på diagnoser og å sette folk i "bås" etter eget forgodtforbindelse etter denne tråden...

Men det blir vel for mye forlangt fra en og annen som er bitt av helsismen eller helst mangel på fornuftens helsebringende effekt....

Minime

over 16 år siden

Minime

Stavefeil og manglende utdyping beklages, hvis overforstående blir for vanskelig å forstå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her