Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra Espelid!

Koll

over 17 år siden

Koll

På golferen.no har redaktør av Norsk Golf - Jan Espelid - et innlegg ("min mening", til høyre). Det er både godt og modig skrevet, av en som normalt står NGFs ledelse nær. Bravo!
Espelid ber Tutta om å ta med en sjekk til Haga GK for dekning av utgifter vedr. hennes fravær fra LET-turneringen. Gjør hun det montro?

Furu

over 17 år siden

Furu

Det er helt seriøst ikke mulig å mene at hun skal gi dem penger. Kanskje de kan måle tapte utgifter i f.eks. lite solgte vafler? Hun kan lage 416 vaffelhjerter til dem for å kompensere for dårlig salg. Dersom folk møtte opp fordi Pettersen var på plakatene så regner jeg med at de ikke forlot åstedet hvis de fikk overraskelsen når de møtte opp. Turneringen har fått mye oppmerksomhet, kanskje mer fordi hun trakk seg.

Kanskje burde Haga og denne turneringen innse at de ikke er verdens midtpunkt?

Er det å trekke det litt for langt å sammenligne med at Carew må punge ut med penger fordi han trekker seg fra landslagskamp?

lk

over 17 år siden

lk

Hvis Haga har råd til å bruke et helikopter til å tørke banen en hel dag så tror jeg nok at de ikke var avhenging av Tutta for å få budsjettet til å gå rundt...

Speeder

over 17 år siden

Speeder

Det kosta 10.000 for fire timers aksjon. Det er ikke store utgiften på et så stort arrangement.

Troll

over 17 år siden

Troll

Jan Espelid er kun opptatt av en ting: Å se sine egne usakligheter på trykk. Det har han dokumentert mange ganger.

Ingen bombe at han faller i smak hos Koll.

værsåsnillllllllllllll

over 17 år siden

værsåsnillllllllllllll

herregud, hva kan espelid om golf da???????????

Stian

over 17 år siden

Stian

Tutta ba vel aldri om å få ansiktet sitt klistra på noen plakat ?

Tutta er på lik linje med de andre i feltet, en spiller, ingenting mer selvom hun er norsk

Jan Neseblid

over 17 år siden

Jan Neseblid

Tror ikke 4 timer i helikopter kostet bare 10 000 kr. Vanlig MINUTTLEIE for helikopter er 300-500kr, som skulle gi 70 - 100 000 kr for 4 timer.

Å be deltagere som ikke har vært påmeldt og ikke stiller om å betale penger til en eller annen wannabee-arrangør forteller litt om personen som fremmer kravet. Et uttrykk som "varig svekkede sjelsevner" dukker opp i tankene når jeg leser dette. Smører jeg på med en del av det jeg har lest av Olyo-kongen Espelid tidligere så blir overraskelsen ikke fullt så stor. NG med spalter av Espelid, Haavik og Færevåg stinker værre enn gammel mat der det ligger og gjærer i søppelkurven.

Tom

over 17 år siden

Tom

Det stod i Avisn at de leide hellikopteret i 2 timer og at det kostet 10.000. Helikopter har du leid mye forstår jeg. lol

Olle

over 17 år siden

Olle

Denne diskusjonen har vi vært igjennom på en annen tråd. Men jeg mener fortsatt at Tutta ikke skylder Hage elle NGF noe som helst. Bare fordi hun er norsk og god, så skal hun være forpliktet til å være reklame figur for turneringer i Norge.

Det at Haga har valgt å bruke Tutta på plakater mv, er ikke hennes feil. Synes Carew sammenligningen lenger opp, er ganske god.

b

over 17 år siden

b

Utrolig så mye folk her vet om hva som er inngatt av avtaler etc i forkant av turneringen. For dere vet jo svært godt hva dere prater om og prater ikke om ting dere ikke har peil på?!?!

Sitter bare og undres litt på hvordan det er mulig å bruke bilder av Tutta på plakater mv i profileringen av turneringen uten at de har hatt kontakt med henne i forkant, men Olle & co vet kanskje dette?? Det er jo litt merkelig dersom de ikke hadde ett relativt godt håp om at hun skulle delta...

Olle

over 17 år siden

Olle

Ok, skal moderere meg.

Hvis Tutta laget en avtale med Haga om profilering av turneringen, så er det en annen sak. Avtaler skal respekteres.

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

Kan bekrefte at "vanlig" timespris for et helikopter for kommersiell drift (passasjer eller fraktoppdrag) ligger på rundt NOK 6-8000. Dog - utfra bildet - så var det et noe mindre helikopter som ble benyttet.

Kan nevne at såkalte heavylifters (russiske) - koster rundt 20 000 dollar i timen....crew inkludert......

Nåja

over 17 år siden

Nåja

orginalt var det uansett med helikopteret. For noen år sidenprøvde man også å "jage" bort tåka i Holmekollen.

Hva skjedde med greenene? Hjalp det? forsvant alt lauet av buskene og reklameplakatene ble kanskje tatt inn.

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Denne turneringen hadde sikkert ikke blitt arrangert hvis de hadde visst på forhånd at Tutta ikke kom til å være med.

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Joda. Det tror jeg helt sikkert noen krefter her i landet hadde jobbet for å få til ei større turnering her i landet. Det er fint å få vist fram spillere som er bedre enn våre LIVE.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Espelid og hans gode venner Færevåg og Haavik utgjør en sterk midtbane på Patetico Madrid. De mangler en fjerdemann - men det ser ut som om Koll er keen på plassen. Egen spalte i NG for Koll:

"Hvorfor norsk golf er så rævva"

..kommer i et golfmagasin til din postkasse.

Latterlige Lasse

over 17 år siden

Latterlige Lasse

Tror du fortjener den 4deplassen sjøl, Smiley

?

over 17 år siden

?

hvilken golfbakgrunn har Espelid egentlig.
Noen som vet.
Virker tålig på trynet.

Ikke Tuttafan

over 17 år siden

Ikke Tuttafan

Tutta kan pådra seg bot fra LET fordi hun ikke stiller i en turnering hun var påmeldt i og som hun var tittelforsvarer i.
Dette leste jeg i Golf.se.

Niki

over 17 år siden

Niki

Man er ikke tittelforsvarer, men ønsker å prestere mer.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Så ikke på Espelids artikkel før nå, - tirsdag kveld... Er den skrevet om etter at Koll skrev: "Espelid ber Tutta om å ta med en sjekk til Haga GK for dekning av utgifter vedr. hennes fravær fra LET-turneringen."??
- Eller er det jeg som har blitt blind? Finner ikke dette sitatet.
(http://www.golferen.no/wip4/kommentarer.epl?id=268201)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Fant artikkelen nå...
http://www.golferen.no/wip4/kommentarer.epl?id=268123
S.P. Lid har mao. skrevet to ulike kommentarer om denne turneringen..
- Og jeg er ikke blitt blind, muligens bare litt treig...

Norsk golf...

over 17 år siden

Norsk golf...

går stort sett den korte veien direkte fra post- til søplekasse her i gården. Har faktisk vurdert å be postbudet legge bladet direkte til resirkulering, så jeg slipper den umaken selv......

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Når er siste utgave med Norsk Golf med NGF?

koheim

over 17 år siden

koheim

Espelid endret sin artikkel kort tid etter at Koll skrev sitt første innlegg, lett mer diplomatisk i sin siste ytring....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her