Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfere i tide og utide

pølsa

over 17 år siden

pølsa

Siden jeg begynte jobbe i proshop har jeg stadig stilt meg spørsmålet om punktligheten til golfere.
Det er urovekkende mange som stiller i shoppen 2 minutter før tee-tid og forventer få servert kaffe, mat, registrert greenfee og handlet baller iløpet av 1 minutt.
I tilegg er det noen av disse igjen som klager på at vi som jobber der er trege...

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Slike folk er det over alt, også blant golfere. Regner med at de aller fleste som spiller golf hos dere ikke er blandt disse.

Skjønner at du blir irritert. Noen mennesker tror at alt handler om de, og forventer at verden rundt de bare tilpasser seg.

pølsa

over 17 år siden

pølsa

Det er nettop det som er poenget.
Det er påfallende MANGE som gjør dette... Ikke alle som tar seg god tid til kaffe+range FØR de skal ut på runden sin :)

Hmmmm......

over 17 år siden

Hmmmm......

En kopp kaffe, baguette tre baller og en greenfee............hvor mye tid trenger du? Høres ut som det trengs en liten opplæring?

Enig med kunden...................hvis det er mange som gjør det så er det butikkens ansvar å ha et opplegg for dette, og ikke forvente at kunden må bare finner seg i det......ellers kan du ha mindre å gjøre fremover. :-)

tt

over 17 år siden

tt

Tull - hvorfor i all verden stressse slik. Beregn bedre tid, tenke på deg sjøl og reise før eller bestill start-tid halv time seinere når du ikke har muligheter til å være spilleklar 10 - 15 min. før start-tida.
Dette har ikke butikken noe med Hmmmmmmm

Tull og tøys

over 17 år siden

Tull og tøys

Det er jo vanlig at man skal være på tee 10 minutter før starttid. Så må man beregne ut fra det. De som ikke er i proshop x minutter før starttid bør bare bli slettet, enkelt og greit. Nå må det bli slutt på å sy puter under armene på folk, de får ta ansvar selv, og ikke forvente at verden skal stå på hode for dem.

Å si at det er butikken's ansvar er bare tull.

goof

over 17 år siden

goof

klart det er butikkens ansvar hvis de vil selge mest mulig iallefall.. er jo helt opp til butikken å legge til rette for slikt når de vet det oppstår i hopetall, hvis de vil drive god butikk. tjenester tilpasses kunder..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

selvsagt er det butikkens ansvar å selge best mulig, men det er ikke butikkens ansvar å sørge for at spillerne er best mulig forberedt til runden sin.

jeg er enig med pølsa. alt for mange virker irriterte på personell som ikke stresser med dem fordi de er treige selv.

men, på den annen side, så er det ikke mye vi får gjort med dette uten å endre den generelle tankegangen til Ola Nordmann. vi skal gjøre som vi vil, når vi vil.

;)

Bismillah

over 17 år siden

Bismillah

Hvis du kun er ansatt og ikke bryr deg så mye om omsetninga, er det sikkert stressende for deg at folk klager på "sommel".
Derimot, hvis du var eieren og var interessert i å tjene mest mulig penger, tror jeg du ville selge pølser, brus, baller eller absolutt hva en kunde måtte ønske seg.
Hvorfor skulle eieren av ei prosjappe bry seg med om kunden ikke inretter seg tidsmessig. Spillerne har kun seg selv å takke, om de ikke rekker den oppsatte tida!
Uansett så ta den tida du trenger på å betjene hver kunde etter tur. Gi blaffen i sure, stressende kommentarer fra folk som selv er treige.
La dem sulte seg gjennom runden, så får nok pipa en annen lyd neste gang. Du har jo bare to hender som andre folk.

Lykke til :-)

c

over 17 år siden

c

Synes jeg hører gjengen her dersom serveringen i proshop var "så seig" at dere ikke kom til tee tidsnok eller at Proshop nektet å selge bagueter og drikke fordi spilleren da ville komme 2 min for seint til tee... tror det ville blitt noen kommentarer....

KG

over 17 år siden

KG

Det verste som finnes er dem som kommer inn i shoppen, og klager på at personalet ikke jobber fort nok. De vet nok ikke mye om hvordan det er å stå bak disken 9-17, hver dag

Bismillah

over 17 år siden

Bismillah

For ansatte, er disse menneskene nok en vel tøff utfordring.
De fleste jobber best i "normalt" tempo, og stressend sure kommentarer kan føre til nervøsitet eller "oppheting" av ekspeditør.
Uansett, servitøren bør og kan, med god samvittighet ta seg tid til den enkelte gjest, selv om andre gnåler.
Hvorfor gnåler de.. Grunnet egen tidsklemme og sommel, eller at de trenger noen til å ta støten for sin egen utilstrekkelighet?
Ikke noe å bry seg med pølsa, hvis du gjør ditt beste :-) Ikke la stressa folk stresse deg opp, du fortjener bedre.

pølsa

over 17 år siden

pølsa

Snakk om å tjene penger til shoppen?
Vel, de får jo det de ber om, men nøyer seg ikke med å betale i NOK, de skal gjerne betale med en bøtte verbal dritt i samme slengen

Jeg kan skrive under på at en kunde som har god tid i shoppen er mer lønnsom enn en som stresser inn å rasker med seg en pølse i brød og en cola (vi snakker kaaaaanskje hele 8,- i fortjeneste)

Jeg rekker ikke selge en 3w til en som skal på tee om 1 minutt (altså for 9 minutter siden om man skal følge normal etikette), men en som skal på rangen først og slikt, der kanskje jeg har et salg, og høyst sannsynlig en fornøyd kunde også, i.o.m at jeg kan sammen med kunden bruke litt tid på å finne kølla som passer for nettop han/henne.

"Hmmmmm...": Jeg er litt usikker på hvordan du mener shoppen skal legge til rette for at flighter starter for sent. Dette skaper jo irritasjon for de som kommer bak, og da kanskje de starter en tråd her inne om å IKKE BESØKE DEN BANEN, for der lar shoppen flightene bare gå i hytt og pine uten noen kontroll.
Mulig jeg trenger ytterligere opplæring, spesielt i tidsreiser da det for meg er uforståelig hvordan man ser for seg at man skal rekke alle disse tingene når man egentlig skulle stått på tee.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her