Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Valdres konkurs

Don

over 17 år siden

Don

http://www.avisa-valdres.no/artikkel.asp?Artid=277176

Hvilken klubb blir neste som går over ende?

Juan

over 17 år siden

Juan

Alle som ikke setter kontigent/greenfee etter forhold og banepleie!
Østlandsbanene går først. Pottitter etteråt!

Trist

over 17 år siden

Trist

Trist. Håper man klarer å finne en løsning for en av landets penere baner.

Olle

over 17 år siden

Olle

Ser at Juan er en racer innen bed.øk og markedsføring.

I følge hans logikk så er det bare å sette opp prisen. Tror jeg skal starte butikk og bare sette prisene høyt nok, så tjener jeg masse penger.

For øvrig enig i at det er trist med Valdres.

Juan

over 17 år siden

Juan

Setter kontigent/greenfee ETTER forhold. Klarere nå?

Bernu

over 17 år siden

Bernu

Veldig synd med Valdres. Min gamle klubb.
Spilte endel runder der i sommer, knallgode forhold, men totalt folketomt. Virkelig synd.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Juan,
dessverre tror jeg du tar skremmende feil.

eksemplet er Miklagard som har samme greenfee som de har hatt i langt bedre år enn i år, rent forholdsmessig.

de har, så vidt meg bekjent, ikke gått konkurs i år....

;)

andre eksempler er Kongsberg, som har satt prisen til forholdene, men det går alikevel ikke særlig bra der.

ser ikke helt at regnestykket ditt er i vater, for å si det sånn.

Juan

over 17 år siden

Juan

Unskyld da Yngve.

Problemet mitt er at jeg kun spiller norske baner utenfor pressområder og derfor kanskje ikke bør uttale meg om baner i Oslo området ;-)

Press og mangel på vedlikehold, eller mangel på kunder og tifredtillende vedlikehold som koster... kan være årsaker.

Synd hvis dette er en flott bane som går konk, men markedet kan fort bli mettet der det finnes mange baner innen få mil.

Antar at denne banen befinner seg nord for Oslo, og kan lide under at folk fra hovedstaden heller søker de nærmeste OK banene?

Desverre.

Valdres

over 17 år siden

Valdres

Valdres Anlegg har vel hatt litt for mange entrepenør-oppdrag, som de ikke har tjent penger på. Dette firmaet gikk overende tidligere i sommer. Etter det jeg forstår er dette firmaet involvert i golfklubben.
Regner med at Valdres Anlegg's bo har ett stort krav i klubben - tror det var de som stod for anleggesarbeidet. Noe av dette er vel ettergitt iform av aksjer - eller kjøpte Valdres Anlegg aksjer i golfklubben?

Uansett så er det trist. Den nye banen er flott, men alt for kostbar i forhold til medl.grunnlaget og greenfee-inntektene. Dessverre ser det ut til at flere andre nye anlegg heller ikke i år klarer å unngå røde tall på bunnlinja

Urbanist

over 17 år siden

Urbanist

Bønder, lærere, drosjesjåfører og butikkansatte spiller ikke golf. Derfor er det folketomt i Valdres. Dødfødt prosjekt fra børjan. Som så mange andre lignende prosjekter. Baner må enten ligge i eller tett ved en større by eller i et populært ferieområde for å overleve. Da er det bare å se på kartet så finner man fort ut hvilke baner som lever eller dør.

Åpningstidene

over 17 år siden

Åpningstidene

i byen er det i alle fall ikke noe å si på!

nåja

over 16 år siden

nåja

Det finnes ingen baner i by'n.

joda

over 16 år siden

joda

Drøbak, Borregård, Grini, Haga, Ballerud, Eiker, Atlungstad, Fana og Bergen er baner som ligger så sentralt at de må regnes for å ligge "i byen"

Hmmm

over 16 år siden

Hmmm

Drøbak er da ingen by!

PGA

over 16 år siden

PGA

...Grønmo

putter'n

over 16 år siden

putter'n

Hvorfor skal en klubb som Grønmo gå konkurs, Grønmo må da være en av de banene med best dekning. det er ikke mange tomme flighter der iforhold til andre baner.

FeckinCnut

over 16 år siden

FeckinCnut

Hver gang jeg er på hytta i Valdres kjører jeg forbi banen. Har ALDRI vurdert å ta med køllene til fjells, da kunne jeg like gjerne blitt hjemme i Oslo.

Tror man bør konsentrere seg om å lage golfbaner der det faktisk bor folk.

Heidenreich

over 16 år siden

Heidenreich

Jeg har også hytte i Valdres, og har et ekstra sett køller stående der øremerket bruk på Valdres GK. En fantastisk fin bane med utrolig godt miljø som ingen baner i Oslo er i nærheten av. Du burde prøve en gang, Feck.

nåja

over 16 år siden

nåja

disse banene og en hel del andre ligger sentralt, men IKKE I BYEN.
(Sorry hvis jeg fornærmer vestlendingne, banene avstanden fra byen til banene deres kjenner jeg ikke). Drøbak og Groruddalen ligger kanskje inne i en by, men så er spørsmålet om hva som er en by.

Mange tettsteder, kommuner har fått bystatus. Det er kanskje for å komme i en annen kategori for å få mer penger ut av statkassa enn uten bystatusen.

Hva er galt med å spille golf mens man er på hyttetur/fjelltur? Håper jeg får spilt i Valdres neste gang jeg er i Leira.

Bane i by'n

over 16 år siden

Bane i by'n

Forskjellen mellom i byen og på landet går vel mer på hvor langt medlemmene bor unna golfbanen. Noen steder ligger boligfelt helt inntil banene, og mange medlemmer trenger ikke bruke bil for å komme til banen. Dette er en stor fordel ikke minst for rekruttering av yngre utøvere. Baner som er lite tilgjengelig vil selvfølgelig bli mindre brukt, og dermed lettere gå konk. For å sikre god kvalitet og sunn økonomi bør banen ha oppimot 50-100 fulltbetalende medlemmer per hull.

FeckinCnut

over 16 år siden

FeckinCnut

Heidenreich: Ikke faen, jeg drar ikke til fjells for å spille golf

end of

dagens tredje nick

over 16 år siden

dagens tredje nick

Har hørt rykter om at Vestfold GK sliter igjen, synd for banen var bra etter NM

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her