Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regelspm: Utlån av kølle under turnering

...

over 17 år siden

...

Jeg skal spille turnering og sakl gå sammen med en som ikke spiller i turneringen. Han mangler driver.

Kan jeg da låne ut driveren min til den andre spilleren? (Uten å pådra meg straff?)

Sjekk golfregler.no

over 17 år siden

Sjekk golfregler.no

http://www.golfregler.no/wip4/v2/detail.epl?id=2129&c=214

.....

over 17 år siden

.....

Hvorfor ikke hvis driveren er godkjent. Litt dumt hvis du ikke er fortrolig med driveren. Mange forskjellige merker og typer...

c

over 17 år siden

c

Regner med at du kan låne ut så mye du vil, det har jo ikke noen påvirkning på ditt spill. Han kan ikke gå hc-tellende runde.....

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Det at du som skal spille turnering skal spille sammen med en som ikke deltar i turneringen tyder kanskje på at dette ikke er verdens mest seriøse turnering - eller er det noe jeg har misforstått her ? Tilfeldig lån av kølle under en turnering medfører i utgangspunktet bare straff til han som har lånt køllen. Men hvis dere før en turnering blir enig om å fravike reglene, noe som det tyder på at dere kanskje er i ferd med, kan det vel ende opp med diskvalifikasjon for begge. Dette forutsatt at dere begge hadde deltatt i turneringen. Men siden han du eventuellt låner driveren til ikke deltar i turneringen, og du ikke har noen som helst fordel av å låne ut driveren, virker det litt rart å diskvalifisere noen for dette. Det er enkleste er likevel å spørre den ansvarlige for turneringen på forhånd.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her