Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SAS Masters Arlandastad

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Grei start av JAL, par på første.
Ingen strålende scorer der borte så langt, mulig tung bane gir lange innspill og færre gode fugle-sjanser.

Go boys!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Play suspended står det nå,så det regner nok bra der ja. Livescore: http://scores.europeantour.com/default.sps?pagegid={8455C601-B598-43F0-AE27-8559DC7985DD}&eventid=2008068&ieventno=2008068&infosid=2

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Spillet har tydeligvis startet igjen,JAL er +1 etter 5 hull

Kubein

over 17 år siden

Kubein

JAL på par etter 8

Assss

over 17 år siden

Assss

Gleder meg greit til dette :P, Noen som vet om turneringen går på noen annen kanal enn Viasat golf i helgen? Kunne godt tenke meg å iallfall få med meg finalrunden hvis en av de norske gutta skulle gjøre det bra.

l

over 17 år siden

l

+2 på jar :s

Foooore

over 17 år siden

Foooore

JAL: 2 strake bogeys, +2 etter 10, hmm, hadde vært ok med 2-3 fugler på vei inn.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Svensk Tv3 skal sende noe. http://www.sasmasters.com/extra/pod/?action=pod_show&id=10&module_instance=1

Kevin

over 17 år siden

Kevin

JAL er +1 etter 14. Henrik har starta med bogey på hull 10...

Assss

over 17 år siden

Assss

Han hørte deg Fooooore 8).

Assss

over 17 år siden

Assss

takk kevin

Yngve

over 17 år siden

Yngve

JAL er på par nå.....

KJØR PÅ DA!!!!

:D

haha

over 17 år siden

haha

trippel på 17...

på par 5 også da..

latterlig!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Huff...den "skriker" mot han på scorekortet

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Fugl på Henrik!

Assss

over 17 år siden

Assss

en 8'er.. jeje, henke er iallfall tilbake på par.

Assss

over 17 år siden

Assss

Ny bird på Henke, -1

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Den trippelen ødela for en topplassering ihvertfall, men cut er innen rekkevidde for JAL!

Bra start av Henrik, skøy!

Asss

over 17 år siden

Asss

nå er henke på det samme hullet som JAR slo 8 på, blir spennende å se hvordan han gjør det der :P Håper på en ny fugl

Golf

over 17 år siden

Golf

Kanonstart på MT.

Assss

over 17 år siden

Assss

Tviler på at MT møter i morgen tidlig :p +6 as we speak..

kubein

over 17 år siden

kubein

Bjørnstad viser at han er Norges beste golfer... MT har laaaaangt opp

thorp suger ass

over 17 år siden

thorp suger ass

sisteplass på thorp. Vårt store fantastiske talent viser form

Golf

over 17 år siden

Golf

Nå dummer du deg ut, Marius.

hmmm

over 17 år siden

hmmm

synd han ikke takket ja til college mens han hadde sjansen, ingen vil vel ha ham nå?

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Dere jubler og skryter av spillerne når de er flinke, og dere sparker kneskåla vekk når de spiller dårlig. MT er nok glad for den gode fansen her på Scangolf.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Motgang bygger karakter (om man takler det riktig). Håper og tror at Marius kommer sterkt tilbake senere. Dette ble jo dessverre ikke den sesongen han hadde tenkt. Jeg er vel som mange andre litt undrende over at han ikke takket ja til college, men vi får satse på at han vet best selv og at suksessen kommer etterhvert. Gjelder å være tålmodig.

Blir iallefall spennende å følge Bjørnstad i morgen (og i helgen)!!!

Adam

over 17 år siden

Adam

Temmelig trygg på at HB ender topp 10 denne uken. Sikker lyst å vise seg frem på hjemmelige trakter.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Hadde planer om å dra over for å se Henrik spille, men det passet dessverre ikke denne helgen. Får satse på at han blir å se på ViaSat Golf i løpet av helgen! Har tro på en bra plassering...

Assss

over 17 år siden

Assss

+13 på MT ja, fikk et lite støkk når jeg så det med kaffikoppen her om morgenen! Noen som har noe inside info om dette, eller har han bare rett og slett han er meget dårlig dag på banen?

Blade

over 17 år siden

Blade

Når MT kan gå 13 over er det vel kanskje ikke så rart noen stakkarer går på rundt 100 i en amatour i ny og ne ;)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Henrik starter med 3 strake par i dag, det er 2 slag bedre enn i går på de hullene!

Go boys!

Assss

over 17 år siden

Assss

Jepp, vanskelige di 3 hullene der! Go Henke. -4 i dag!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Og dagens første fugl på hull 5, lovende start!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Henrik er helt der oppe,kun 3 slag bak lederen og spiller tydeligvis bra golf. Tror på en positiv helg for han

Assss

over 17 år siden

Assss

Meget bra; la oss håpe han runder av den første 9 hullssløyfa (som forøvrig også er den vanskeligste) med en birdie på par 5 hullet!

Og så sette inn 2-3 på de siste 9, da kunne dette blitt virkelig spennende!

GO HENKE!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ny fugl!!

Asss

over 17 år siden

Asss

kjip bogey på 8, håper en birdie på 9'ern.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Og det fikk du:)

Ass

over 17 år siden

Ass

Birde på 9 :D

PGA

over 17 år siden

PGA

Finner ikke MT på res. listene lenger???

Skadet??

Det kan jo forsvare scoren fra i går

Asss

over 17 år siden

Asss

Tviler på at han er skadet, tror nok heller han ga seg etter den forferdelige opptreden i går.

Pølse med brød

over 17 år siden

Pølse med brød

Forstålig at han ikke orker å ødelegge enda mer selvtillit, men kanskje ikke helt proff oppførsel? det å gå hjem når det går dårlig hører vel mer hjemme i herreturneringen på onsdager

Kevin

over 17 år siden

Kevin

MT står på den offisielle startlisten som legges ut hver dag,skulle gå ut kl.0930 på hull 10 sammen med Waring og Wiegele. Men er borte fra livescore siden..

Ass

over 17 år siden

Ass

Kanskje Mamma satte han på flytoget hjem igjen? :)

Nei huff nå var jeg slem, sorry! uansett - kan godt være den ofisielle startlisten ble opprettet for en stund tilbake siden og ikke fikk med seg at han trakk seg :)

Asss

over 17 år siden

Asss

Bjørnstad for forresten startet med en par der han satte bogey i går, keep going! 2 more birds!

Barbro

over 17 år siden

Barbro

Marius Thorp står som Retired

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Hvor ser du det da?

Det blir for mange bogeys

over 17 år siden

Det blir for mange bogeys

til en plassering helt i toppen..

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Thorp er disket!!

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=77655

Ass

over 17 år siden

Ass

Gjorde opp med en ny birdie nå!

Asss

over 17 år siden

Asss

I for one, tror Thorp gjorde det med vilje..

elg

over 17 år siden

elg

Nå må du gi deg. Jeg tror heller at han ble sugen på å hevne den dårlige scoren og at han så frem til å gjøre en knallrunde dagen etter.

Jeg ser ingen grunn til at han skulle gjøre dette med hensikt. Han sa selv i fra om feilen - etter at hans 83-runde hadde ligget på leaderboardet i lang tid. Hvis han av en eller annen grunn ikke ville spille dagen etter, hadde han heller meldt seg syk.

Slutt å være så negativ.

Asss

over 17 år siden

Asss

Ja, men nå kjenner ikke du MT veldig godt - gjør du vel?
Og at han sa ifra med vilje er jo en free ticket ut av turneringen :)

Asss

over 17 år siden

Asss

Uansett, håper henke setter en birdie på neste hull (par5), for å gå til 3 under og top 10 plassering!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ass, noen ganger lever du virkelig opp til nick'et ditt, det oser av misunnelse og fjortisoppførsel.

Kjør på Henrik, kom gjerne med 2 avsluttende par, dette lover godt for helga!

Assss

over 17 år siden

Assss

Ikke misunnelse, men kanskje fjortisoppførsel (til tross for at det er mange herrens år siden jeg var fjortis).
At MT trenger et kurs i hvordan en skal oppføre seg er imidlertid ingen hemmelighet da..

2 par på Henke, og -2. En absolutt godkjent runde, kun to slag opp til T1 as we speak. Forhåpentligvis blir ikke lederscoren så veldig høy etter dagens runde - så kan Henke ha en sjangs!

d

over 17 år siden

d

MT kan nok lære en ting eller to om å oppføre seg ja. Men så er han jo ung da..

Assss

over 17 år siden

Assss

Står forresten dette på golf.no

"Marius Thorp har trukket seg fra turneringen. 20-åringen gikk en katastrofal førsterunde på 13 over par, og hadde ingen sjanse til å ta seg videre."
Har golf.no blitt feilinformert ?

tobben

over 17 år siden

tobben

norske golfsider viser igjen sin udugelighet

???

over 17 år siden

???

Marius har jo "lagt seg". Skrevet feil scorekort og latt seg diske. Usporslig!

Koll

over 17 år siden

Koll

Av de som klarte køtten i Stockholm er det 16 svensker, 1 finne, 1 danske og 1 nordmann. Gir dette et riktig bilde av styrkeforholdet mellom de nordiske landene, eller.....?
Vil svenskenes store ledelse i herregolf (og damegolf også) noensinne bli tatt igjen av de andre tre landene? Hva er årsaken til at det norske målet om å komme på høyde med Sverige aldri ser ut til å lykkes, tiltross for at vi har hatt dette målet i mange år nå?

tobben

over 17 år siden

tobben

fordi ngf ikke har peiling?

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Koll, har Norge virkelig som mål å ta igjen Sverige i golf? Innen når? I løpet av 50 år eller 100 år? Noe annet ville være en syk målsetting. Ingen offisiell uttalelse fra NGF kan vel noen gang ha vært at vi skal klare å ta igjen svenskene?
Norge kan bli en veldig mye bedre golfnasjon uten å være i nærheten av å ta igjen svenskene. For et utrolig dumt mål å sette seg!

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg mener å ha lest flere ganger i Norsk Golf at dette er en målsetning for NGF, men da er det vel bare drømmer fra red. Espelid....
La meg forsøke en annen vri: I SAS Masters er nå vår beste golfer nr. 46 etter tre dagers spill, 10 slag etter bestemann - naturligvis en svenske. Det er 11 svensker foran HB. Dette er ikke sluttresultatet, men det sier likevel mye om stoda til norsk herregolf på toppnivå. Er denne resultatlisten typisk for styrkeforholdet mellom norsk og svensk golf akkurat nå?

yes

over 17 år siden

yes

I realiteten er det nok enda større forskjeller.

???

over 17 år siden

???

For oss som har levd ei tid husker at svenskene dominerte i både tennis og alpint. I Tennis har vi aldri lykkes - eller fått fram de riktige personene med unntak av en mann. I alpint startet Ole Kr. hele ballet. Plutselig kom det en hel skare med personer som hadde VILJE - EVNER - MULIGHETER til å satse. Siste person på denne listen er Aksel.
Som vi vet så går det alltid i bølger. Alpint er ikke mye uten Aksel.

I golf har vi hatt ett par gutter, som har kommet seg inn på PGA i kortere periode. Vårt flaggskip er Tutta, og Marianne kan kanskje nå like langt. Etter det jeg har lest om henne så har hun vilje - evner og mulighet for å få det til.

Joda det er to-tre andre personer som kan nå langt og jeg håper å se dem i det øverste skiktet, men jeg er tvil. Dessverre.
Alpint satte igang med Donal Duck rennene. Golf har satt igang ett jenteprosjekt. Dessverre er det alt for få klubber som satser på talentene sine.

Mitt spørsmål til klubbene er?
Hva mener dere med rekruteringsarbeidet blandt unge talenter. Hvordan satser klubben på rekr./jr. Er konkurranse systemet vårt med
A-B-C-D tour godt nok? eneste tilbud å strekke seg etter hvis man ikke skal til NM.

Uten tvil så er det klubbene som sitter med nøkkelen. Det ryktes at "store - kjente" klubber kun har en times trening i uka for denne gruppa. Skal det trenes må guttene og jentene ha teknisk trening med proen minst 4 kvelder/økter pr. uke + egentrening på styrke, smidighet, kondisjon og mentalt. Konkurranse hver helg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her