Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HØSTALG I PROSHOPENE

Altforhøyhandicaper

over 17 år siden

Altforhøyhandicaper

Noe som vet om noen andre klubber som har startet? I Proshoppen på Oppegård er det ihvertfall igang med mye 25-40% salg..

netthandler

over 17 år siden

netthandler

40% rabatt og allikevel tjener de penger. Det forteller meg om for stor avanse og hvorfor det ikke lønner seg med stort salg fra proshop.

Tom

over 17 år siden

Tom

40% rabatt behøver ikke å bety at de tjener store penger. Er man smart vil man kvitte seg med gammelt utstyr for å få plass og inn penger til å kjøpe nytt. Kan tenkes proshoppen bare står seg eller også taper penger på visse saker bare for å få det ut.
Se i en klesbutikk i byen. jeans til over 1000.
Eller en skjorte til 1000 lappen. Da snakker vi fortjeneste. Kjøper du skjorter og bukser på nette??. Tror ikke det..

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

40 % rabatt tilsier at de tjener 40% mer ved full pris,ikke noe annet!!. Tror du netthandlelrat proshoppene rundt omkring er non proffit selskaper på lik linje med røde kors? Om en proshopp omsetter for 10 000 på en dag vil iallefall jeg at de sitter igjen med 4000 kr, ellers er det ingen der til å selge meg pegger og annet stasj som man plutselig er tom for.

Til Lotusen

over 17 år siden

Til Lotusen

Jeg håper virkelig at du ikke driver eller jobber i en butikk. Prosentregning og "tjene"-begrepet har du ikke snøring på. 40 % rabatt, vil si at omsetningen (ikke fortjeneste) hadde vært 66,7% høyere uten rabatten

Apestrek

over 17 år siden

Apestrek

Jeg lurer på hvordan "netthandler" hadde drevet butikk hvis han hadde hatt en. Han hadde nok kjøpt inn en driver til 1050,- kroner, og solgt den ut for 1099,-. Når starter du butikk forresten?

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Var innom G-Sport i Sandvika forrige uke. Hadde alt av golfutstyr på salg til minst 40% rabatt, og en del gikk til 70%.

Ble ny driver + en del stæsj.... Bare må ha det...!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Proshop på Borre har høstsalg,30% avslag på sommerklær,og 20% på sko++

Bismilla

over 17 år siden

Bismilla

Hvor stor fortjeneste tror dere egentlig en butikk har på salg av klær? Betaler du 30% tjener mange forretninger enda penger.

Har handlet sportsarikler fra samme produsener som G-sport og andre forhandlere, da jeg har vært på reise likevel. Det kan hete Bergans, The Noth Face, Nike, Adidas eller hva det vil, men hvor er det produsert, og hvor mye betaler forhandler produsenten?

Betaler de 10 - 20% av utsalgspris er det i mange fall toppen i dag, i motsetning til på 70 tallet, da innkjøp ble ganget med 2 !!

Prut i vei - Norsk handel begynner å likne basarene i Afrika og Asia!

Furu

over 17 år siden

Furu

Tråden sporer vel litt av, men jeg må allikevel kommentere Bismilla sine påstander. Mener du seriøst at norske butikker betaler 10-20% av utsalgsprisen på varen? Ta f.eks. en Norrøna jakke til 3.999,-. Den mener du altså at butikken betaler 400-800,- inn for. Eller hva med en White Hot #1 som jeg har sett til 1.295,-. Den koster altså 200-400,- for butikken. Det er fullstendig tull. Jeg har vært avdelingsleder i en av landets største sportsbutikker og vet hva ting koster. Noen ting har man dårlig innkjøpspris på. Dette kan være varer som produsenten vet at de er alene om å ha, f.eks. Fjellduken. Andre er mer villig til å senke innprisene til butikk for å komme inn på markedet.

Du har absolutt null grunnlag for påstandene dine og bør trekke dem tilbake. Er fristet til å tro at du baserer prisene dine på innkjøp på marked i Kina.

Litt tilbake til emnet - noen som vet om noen tilbud på golfsko i Bergensområdet? Helst Footjoy, Adidas eller Ecco.

Bismilla

over 17 år siden

Bismilla

Når du nevner Kina, Furu, kan jeg fortelle deg at jeg kjøpte et par Adidas golfsko, produsert i Kina til ca. 1000 kr. på en proshop i Norge.
Noen måeder etter, var jeg i Kina og prutet de samme skoene ned til under 100 NOK.
Hvor mye bataler en norsk importør for en "haug av samme sort?
(Merke:adiPREnE. Art. no. 737024)

Tom

over 17 år siden

Tom

Og du tror de skoene du kjøpte på marked i Bejing er de samme som du kjøper her hjemme??.
Du er sikker på det ikke er kopi??.
De er ganske flinke til det der borte har jeg hørt.
Men klart det blir billig å kjøpe i Kina. Uten impotør og frakt.
Møtte noen som hadde samme wedger som meg. Kjøpt på market i Bejing. Så ikke forskjellen i det hele tatt men skaftet var mye mykere..
Ikke lett å se forskjellen..

Bismilla

over 17 år siden

Bismilla

Tom. Hvorfor skulle det vær noen forskjell på sko produsert i Kina og de jeg kjøpte i Kina? De er jo produsert i samme land!
De ser helt like ut, føles like gode, og har samme merke og art. nr.

De wedger du har, er de produsert i Kina? - spør selger. Mye av det vi kjøper her i nord har et nordisk-klingende navn, men er produsert i Kina, Taiwan, eller hvorsomhelst. Nettop fordi det er så myyye billigere.
Du husker vel han strikkegutten som tok andreplassen før Bernt på Skaperen? Hvor ville han produsere produktene sine? I Asia selvfølgelig!
Han finner nok på et nordisk-klingende navn mot rus, vær sikker. Om jeg kjøper SAMME produkt i Asia blir det avfeiet med FAKE, grunnet utviklers egeninteresse.

Furu

over 17 år siden

Furu

Bismilla, du er nok den eneste her på forumet som mener at de skoene du kjøper for 100,- på marked i Kina ikke er kopier. Ja, begge er produsert i Kina, men den ene er en kopi. North Face, Peak Performance og Berghaus gore-tex jakker koster kanskje 200,- på samme marked. Slutningen din om at så lenge det er produsert i samme land så er det samme vare er helt fullstendig feil.

Å ikke ta fordyrende mellomledd med i vurderingen er også merkelig. De fleste merker importeres til Norge av firma som har rettigheten til merket i vårt område. Disse mellomleddene er så godt som umulig å unngå desverre.

Jeg handler 99% av tingene våre (Lego, klær, sko, golfutstyr, fiske, radiostyrt osv.) på internett, men jeg klarer allikevel å ha forståelse for at man i mange tilfeller rett og slett må ta den prisen man gjør.

En ting som kanskje burde gjøre en proshop litt rimeligere er at de vel ikke har utlegg som husleie og strøm. De som ekspederer/hjelper ser for meg ut til å være folk som uansett er på jobb i klubbhuset. Når de ikke har disse normale utgiftene å ta hensyn til så bør de kunne ligge under vanlige sportsbutikker i pris. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

Lykke til med Adidas skoene Bismilla. Kutt dem gjerne i to og sammenlign "innmaten" med en ekte sko :) Det viktigste er uansett at kunden er fornøyd, og det blir de fleste så lenge de ikke innser realiteten ved deg fantastiske kjøpet de gjorde i Kina.

Eximport

over 17 år siden

Eximport

Furu: Nå er det ikke vanskelig å få kjøpt kvalitetsvarer av både kjente og ukjente merker der de produseres. Både golfutstyr, klær og sko produseres ofte med ulike merkevarenavn på samme fabrikk, i tilegg til at "b-varer" og overproduksjon fra merkevareprodusenter dumpes lokalt. Selv om f.eks. silkmarked i Beijing er et kopi-mekka er det fullt mulig å finne både orginaler og kopier av topp kvalitet til lav pris mange steder.

Furu

over 17 år siden

Furu

Noen som ville kjøpt golfkøller på marked i Kina?

Man kan i noen tilfeller få kjøpt gamle modeller, feilvarer o.l., men i så godt som alle tilfeller støter man på kopier.

Tilbake til trådens utgangspunkt. Eventuelt kan vi lage en egen tråd hvis noen vil diskutere dette.

Alba

over 17 år siden

Alba

Husker jeg så på tv en gang hvor de hadde 2 identiske puma sko.Den ene ekte og den andre fake.De er flinke til å fake nå får tiden så at de også passer på å få med en lapp med art.nr forundrer meg ikke.
De tok ihvertfall en kraftig kniv og delte skoene på midten.I den fake var det faktisk brukt isopor(!) i skosålen..

Olle

over 17 år siden

Olle

På samme måte som ingen går på jobben gratis, så er det heller ingen som driver butikk gratis. Selvfølgelig så må de ha avanse, som da også skal dekke alle lønn, husleie, strøm mv.

Nå er det slik at markede regulerer dette i stor grad selv. Hvis det er en bransje med for høy avanse så vil flere etablere seg og det vil bli økt konkurransse og lavere priser.

Når det gjelder Addidas sko til 100 kroner kjøpt på et marked i Kina så er det med 100% sikkerhet fake, og Bismilla var dårlig til å prute hvis hun måtte betale 100 kroner for de.

Golf

over 17 år siden

Golf

Faen Reitan, ikke sjans at jeg vil betale 11 kroner for en liter melk.
Faen StatoilHydro, ikke sjans at jeg vil betale 13 kroner literen for bensin.
Elektriker? 500 kroner timen i arbeidspenger? Glem det.

Assss

over 17 år siden

Assss

Bismilla.. du er tydligvis clueless. Driv litt med innkjøp, eller i det minste skaff deg en viss kompetanse før du uttaler deg.

Og skoene du kjøpte i Kina er garantert fake.

On topic:

Nice reklame for Oppegård proshop Trådstarter;).

Bismilla

over 17 år siden

Bismilla

Jeg har aldri sagt at skoene ble kjøpt på et marked!

...

over 17 år siden

...

Et par sko som selges til 1000 kr i Norge, koster ca 20 - 25 kr å produsere. At sko fra skoprodusentene finner veien ut på markedet i produksjonslandet til 3 - 4 ganger produksjonspris burde ikke forundre noen.

Adidas betaler ca 20 - 25 kr
Importøren betaler ca 200 - 300 kr
Proshop betaler ca 400 - 500 kr
Norske kunden betaler ca 1000 kr

Og så?

Så kan

over 17 år siden

Så kan

Du lett få kjøpt skoene for en hundrelapp av en produksjonsarbeider ;-)

Furu

over 17 år siden

Furu

Fana Golfklubb har 30% på Nike sko. Mener jeg så 20-30% på Nike bekledning også.

Olle

over 17 år siden

Olle

Nei du kan ikke lett få kjøpt skoene av en produksjonsmedarbeider. Dette er bare den eldste trikset i boka, når det gjelder å få turister til å kjøpe fake.

Tror du ikke Addidas/Nike hadde byttet fabrikk hvis de som jobbet der stjal produktene og solgte de billig. Tror du ikke de som eier fabrikken er redd for dette og sørger for sikkerhet. Skal heller ikke se bort i fra at en som blir tatt for å stjele et par sko blir skutt.

Så lett

over 17 år siden

Så lett

Det er ikke snakk om stjålne varer. Noen ansatte kan få kjøpt...

Så lett

over 17 år siden

Så lett

Så du er så sprø at du mener at folk på Adidas/Nike fabrikkene kan bli skutt for å stjele et pår sko....

Fy f......

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Om en butikk selger et produkt med 40% eller 70% rabatt betyr da ikke nødvendigivs at han fortsatt tjener på det, det betyr at han er redd for å brenne inne med det og ikke få solgt det i det hele tatt, og dermed tape alt.

Olle

over 17 år siden

Olle

Det med skutt, var et forsøk på en spøk, kjenner ikke til straffeloven i Kina men det er sikkert strengt. Poenget var uansett at fabrikken har så mye å tape at de har sikkert høy grad av sikkerhet.

Tror også at det ansatte kan få kjøpt er meget begrenset antall og hvis man som turist i Kina får tilbud om å kjøpe noe som ikke selges i "offisielle butikker" så er det med stor sannsynlighet fake!

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Enig med Olle, det gamle tøvet med "at de kommer fra samme fabrikken" tror jeg ikke på. Seriøse fabrikker vil ikke tillate at det skjer.

Og er det superbillig er det alltid fake.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Så lenge kunden er fornøyd er det sikkert greit uansett.

Jeg støtter meg dog uansett til marked=humbug.

Så lett

over 17 år siden

Så lett

Det er ikke snakk om å være(kun) turist i Kina. Hadde et arbeid å gjøre der, og folk kjenner folk. Nordmenn - Amerikanere - Kinesere......

Kjakan , en hundrings er ikke så billig for sko i Kina. Dessuten hvordan vet du hvilken fabrikk sko jeg kjøpte, kommer fra?

Stort mer kan jeg neppe si på et debattfora ;-)

Så lett

over 17 år siden

Så lett

Foooore, som du nok forstår prater jeg ikke om et marked i Beijing.

Olle

over 17 år siden

Olle

Hvis man kjøper det via bakveier, og kjenner en som kjenner en osv, så kan man sikkert på de samme skoene til 100 kroner her også.

Hva koster de samme skoene i en offisiell Adidas butikk i Kina, sikkert vesentlig mer enn 100 kroner?

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Nei, en hundrings er jo dyrt for et par sko i Kina, men ikke for et par originale Nike-sko f.eks, de er vel aldri ekstremt billige i noen land, selv om det er variasjoner. Medmindre de er stjålet fra fabrikken selvsagt ;-).

Så lett

over 17 år siden

Så lett

Kjakan, det behøver ikke å være stjålne varer fra fabrikken, som tidligere nevnt :-)

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Å ja, sorry, så ikke den. Nei, klart det fins sikkert muligheter når man kjenner noen. Men generelt, skeptisk :-).

Pettern

over 17 år siden

Pettern

Det skal jo være "Super Demo" dag på Ballerud i morgen..
De sier det skal være masse tilbud.. Skal en tur for å se om det er noen nyheter men det er sikkert masse tilbud også..

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg var i USA tre uker i sommer, og besøkte en del klesbutikker, både på vestkysten og i New York. Kjøpte Levis jeans til $25 = kr. 125. De samme jeans koster vel kr. 500 i Norge. Kjøpte også Nike sko, shorts og sokker til en latterlig lav pris, sammenlignet med Norge. Det samme med T-shirts, skjorter og bukser fra Ralph Lauren og Tommy Hillfiger. Priser på en fjerdedel av utsalgspris i Norge. Butikene i USA skal vel også leve av dette? Så spørsmålet er: hvorfor tar norske butikker så sinnsykt stor avanse?
Jeansene til Levis ermerket "made in Colombia", og skjortene til TH er "made in Vietnam". Er dette fakes, eller real? I San Fransisco- Levis hjemby - var prisene i en ekte Levis-butikk omtrent det samme; max. $ 40 for jeans.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Butikkene i USA kan selge billig, fordi de som jobber der er deltidsansatt og tjener 25-30 kroner/time.

Var forøvrig i Kina en tid tilbake og ville av nysgjerrighet sjekke priser på golfkøller, siden alle kjente køllemerker (unntatt Ping) lages i Kina. Gikk til en golfbutikk, siden jeg regnet med at køller på markedet ville være fake. Prisen på Callaway i golfbutikken var faktisk litt høyere enn det du kan kjøpe de samme køllene for hos de store kjedene i USA (Edwin Watts, tgw, etc.). Regner med at de store merkene setter en global pris, og at du ikke kan få det billigere enn denne dersom du kjøper legalt.

Hadde også en sak med TayloMade Burner driver sist vinter. Fant en butikk på internett som averterte billig driver. Jeg printet web-siden og tok den med til Nevada Bob's, siden de lover å selge like billig som noen andre, inklusive legitime nett-butikker. Innehaveren av Nevada Bob's ringte øyeblikkelig TaylorMade og fikk nettbutikken svartelistet. Det er avtaler mellom produsentene og forhandlerene om hvor lave priser de har lov til å annonsere med. Butikkene kan selvfølgelig selge køller til lavere pris enn annonsert, men da må du prute med dem direkte. De har ikke lov til å vise disse prisene i annonser eller på web-sider. (Fikk forøvrig driveren hos Nevada Bob's for den prisen den nå svartelistede butikken hadde annonsert med.)

Bismilla

over 17 år siden

Bismilla

Har kjøpt Levis 501 i str 29, som min venn og forhandler solgte for kr. 49,- grunnet for små str. De passer bevisste ungdommer i dag, men så altfor mange er for feite!
Selvsagt tapte han på salget, men for ham bedre enn kr 0.-
F......, har ikke mødre/fedre bedre vett en å stappe barna fulle av fett/drittmat.
Barnemisshandlig er mildt sagt. Maqn kan unskylde uintelligente vesener som ikke burde fått barn, grunnet den j.... uvitenheten som råder i enkelte miljøer, men ikke kom her og her og påstå at du har høyere utdannelse og likevel propper dine barn med fett!!
Feedere finnes i alle samfunnslag, men det er ekstremt syke mennesker.

Vel, utløp for innestengt raseri mot IDIOTER.

kverulanten

over 17 år siden

kverulanten

Det er neppe sunt å proppe seg, eller ungene sine, med fett, men det er karbohydrater/sukker som er den viktigste grunnen til at så mange, både voksne og barn, ser ut som små elefanter!

oh

over 17 år siden

oh

For å følge opp kverulanten. Denne maten er alt for billig i Norge. Derfor propper man i seg.......... Mac Donald, Grandiosa, Coca Cola, sjokolade etc. etc. i tillegg er det letvind mat, som inneholder alt for mye salt.

Når du kjøper noe av dette til middag og betaler 49,90 for fem min. arbeid blir en ordentlig middag som tar 30 - 45 min. å tilberede og til en pris kr 25 - 40 alt etter som hva du spiser for tungvindt.
Tro det eller ei men Grandiosa står på menyen julekvelden hos noen.

HVA

over 17 år siden

HVA

kan man gjøre for å forhindre denne svært uheldige "sykdommen"??
Har en viss forståelse for fattige/tiltaksløse, som må velge mellom å la barna sulte, eller gi dem billig fastfood/grandiosa/snop/chips eller anner billig snacs.
Antar at dette ikke er bredt foblem blant folk som tar seg råd til å spille golf, men man vet aldri. Spillegalskap - uansett besettigelse - !!
Selv føler jeg at enkelte her på scanGolf er så besatte at de heller vil "ofre" barna sine enn golfen, men jeg tar ofte feil :-)??.
Cola er billiger enn melk, grandiosa v.s. renskåret svinekjøtt eller Biff, likeså. Grønnsaker og frukt er dyrt - men betyr den flotte bilen jeg kan kjøre opp foran klubbhuset mer?
Fisk med Omega 3 fettstoffer som betyr utrolig mye for vårt velvære kan man selv fiske i haugevis, og fryse ned. Bruke hodet, kjære mennesker.
Frukt og (rot)-grønnsaker kan man dyrke på en liten flekk jord med god vilje og en smule litt evne. (bevegelseshemmede kan skyte meg, men jeg tror ikke folk som spiller golf er i denne gruppn).
Vel; HVA.. er synder i egen person - sløser med alt fra kule biler til dyr vin, men jeg ville ALDRI gjort det, på bekostning av barn/andre!

Olle

over 17 år siden

Olle

De som har lyst til å spise sunt har råd til det. De fattige i Norge er en så liten gruppe at det blir bare tull å bruke det som argument.

Uansett artig å se utviklingen i debatten. Den begynte med en som lurte på det var noe salg i pro shoppene, deretter en liten tur innom prisnivået i Norge, så videre til Kina med en debatt om priatkopier, og nå er siste stopp kosthold og helse.

Gleder meg til å se hvor dette ender, hva med å pense inn på fotball eller OL.

HVA

over 17 år siden

HVA

Det blir et temmelig dårlig argument å si at de fattige er i en så liten gruppe at det blir tull å bruke dem som argument.
Jeg bor faktisk i nærheten av sosialklienter og har sett at både kjøkkenskap og kjølesap er omtrent tomt.
Ellers spiller de ikke golf, men har lyst og kunne hatt godt av å komme seg opp av gjørma som er blitt et sosialt problem.
Vet at jeg er stygg, men hvorfor ta imot asylsøkere i hopetall å presse den på kommuner som ikke vil ha dem?
Ikke bra for asylantene eller den norske befolkningen som ikke ønsker en rottestim av lykkejegere. Kommer en, kommer ti på familiegjenforrening.
De som ønsker muslimer og deres konservative lover og æresbegrep velkommeneller, stem Rødt eller SV/AP.
I tilegg må vi betale for kost, losji og spennepenger for hele pakka av disse menneskene.
Vold, tyveri og mord følger ofte i disse personere sti, desverre. Søke asyl på humanitært grunnlag....når de selv voldtar dreper og stjeler, blir for så f... for mye av snillisme, at enhver kan spy av mindre.
Velkommer de i et norsk fengsel, der de koser de seg. Hotelltilværelse på vår bekostning!!
Rotter betaler ikke husleie, mat, og krever intet. Det gjør sleipinger som kaster seg på SV`s snillisme. I tilegg er de i flertall når det gjelder grov vold og annen kriminalitet!!
Lukk grensene for sleipe, farlige menn og la de ti prosentene stå åpne for kvinner og homser!!

Vær Forsiktig

over 17 år siden

Vær Forsiktig

Dette er ikke forum for asylsøkerdebatt.
Om 1 av 25 asylsøkere er kriminelle kjeltringer og bidrar til at disse gruppene blir overrepresentert i kriminalstatistikkene skal vi ikke la det gå ut over de andre 24.
GOLF er en aktivitet for wannabees med (litt) penger uansett hvor "folkelig" enkelte prøver å fremstille det. "Fattige" har hverken interesse for eller ønske om å drive golf. Hvis noen er i en situasjon der de velger å bruke penger på golf samtidig som de forkaster barnas behov er det på høy tid å koble inn barnevernet.
Hadde det vert opp til meg skulle prisene for golf ligget i størrelse 100 000 plus per år. Da hadde vi blitt kvitt alle disse ego-fedrene som går rett fra smålederjobben og tilbringer hele kvelden på golfbanen.

azazel

over 17 år siden

azazel

tror ikke du skal klage på andre sine dårlige argumenter...

HVA

over 17 år siden

HVA

Hvorfor ikke, azazel? Fattige forblir fattige om ingen (få) ønsker anderledes

Olle

over 17 år siden

Olle

Sikkert synd på de få som er fattige, men de er fortsatt så få at det blir feil å bruke dem som argument. For øvrig så blir fattigdom definert ut i fra hvor langt du ligger under snittet, så når statestikken sier at vi har x% fattige i Norge så er det tull. For det er alltids noen som må ligge under snittet.

En undersøkelse viste at 30% av de som var fattige hadde egen bil. I et land som Norge kan du ligge langt under snittet og fortsatt ikke være fattig.

Ser også at siden mitt forrige innlegg har debatten vært innom både asylpolitikk og dårlige fedre. Hvor går ferden videre........

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Salg på Grønmo i disse dager, masse bra.

Beklager avsporingen.

azazel

over 17 år siden

azazel

@HVA: Pga innleggene dine er så blottet for kunnskap at de kan ikke taes alvorlig. Argumentene dine er basert på antagelser og fordommer, og har liten rot i virkeligheten.

Dette forumet begynner å nærme seg nivået til forumet på dagbladet.no... Og da mener jeg ikke bare denne tråden.

HVA

over 17 år siden

HVA

Skal ikke tas på alvor, azazel. Litt av vitsen :-D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her