Hejdaniel
Typiskt norsk å skryte på seg et lavt handicap!!!
Finnes utrolig mange golfspiller som har lang erfaring og meget gode kunnskaper innen banearbeid o.l. uten at de av den grunn har et respektabelt handicap.
En trenger heller ikke nødvendigvis være singelhandicaper for å ha gode kunnskaper om køller, skaft, ballbane, spinn, spillestrategi osv.
Det hele handler jo om hvor stort intresse en viser for slike saker, ikke hvilken snittscore en har når en spiller.
Synes det er særdeles naivt å bedømme kunnskapene til en som skriver et inlegg, basert på et handicap som personen skriver at han/hun har.
For det første kan som dere tidigere nevnt en skrive at en har hvilket handicap som helst. Men det spiller egentlig ingen rolle om det stemmer eller ikke ettersom HCPn i seg selv ikke sier noe, derimot det som står skrevet i innlegget.
For HCP er som sagt ikke en bra indikator på et innleggs troverdighet og nøyaktighet.
Den beste indikatoren for et innleggs troverdighet er den feed-backen innlegget for av de andre seriøse debattørene.
Jeg kunne selvfølgelig skrevet her hvor lenge jeg spilt golf og hva jeg har i Hcp osv, men jeg anser at å skrive noe slikt bare er et dårlig forsøk på å markere alt en skrevet og få det til FET skrifttype.
(Finnes selvfølgelig noen få unntak, som når f.eks. diskutererer for en som har tenkt deg nye køller o.l.)
men selv der finnes det tåpelige jeg-er-en-hummer eksempel som f.eks. hvis overskriften på debatt-temaet er "Jeg er ganske ny i gamet og har 24 i Hcp men føler at jeg trenger nye køller".
Hvor debatten i flere dager etterpå delvis blir bombadert med slike veriløse motinnlegg:
"Jeg har 3,7 i HcP og slår 280 meter med min nye dyre driver med bla bla bla skaft og jernkøllene er så og så dyre og jeg slår alltid beint med de. Mine køller er kjempebra for meg, men siden du ikke er så god som meg hadde du aldri klart å spille med mine køller allikevel."
"Køpte noen nye mirakelkøller billig fra USA som gjør at jeg slår 60 meter lengre!!!!"
Disse eksempel var selvsagt noe overdrevne, men viser at trangen til å gi uttrykk for sin egen framgang åpenbart er mye mye større enn viljen til å hjelpe andre med sine problem.
Håper alle får en kjempeflott golfsesong og gjør dere selv en tjeneste:
Ikke tenk så mye på handicappet (HCP-jakten er en hysteri i Golf-Norge uten sidestykke i resten av verden). Gå ut på banen og slapp av. :-)