Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Påskrytte handicap under dekke av nick-!

Agurknytt

over 21 år siden

Agurknytt

Snart sommerferie. Snart agurktid. Finnes det også agurknyheter i golfverden mon tro?

Hva med følgende påstand:
Alle med bruk av et annet nickname enn deres eget navn, skryter gjerne på seg bedre handicap enn de har.
Jeg innrømmer det. Det gjelder også meg!
Jeg har ca 18 i virkeligheten og sier jeg har mellom 5 og 15 under forskjellige nick her på Scangolf.

Noen som føler seg truffet her? Noen paranoide?
Eller bare sykt ærlige mennesker som har behov for dekke av nick for å f.eks. kunne skjelle ut Miklagard?

Ingen hengt ut, ingen glemt....
God sommer!

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Der har vi vel en av forklaringene på at det skrives mye rart på disse debattsidene. Men underholdende er det jo :)

Fooore

over 21 år siden

Fooore

Skjønner ikke helt formålet med å være "mindre korrekt" ift HCP, who the f... cares??

Og er det spesielt underholdende??? Neppe...

Høyhandicapper på 22,6. Foreløpig.....

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Tror dette sier mer om agurknytt enn de fleste andre her... hvorfor skulle man skryte på seg hcp. når man er anonymt ? Forhåpentligvis er hr. agurknytt ganske alene om sin sære interesse.

Agurknytt

over 21 år siden

Agurknytt

At jeg i det hele tatt får svar på denne debatten forteller meg at absolutt er agurktid!

Got you Sam!
Lite annet å ta seg til en å svare på unyttige debatter?
Kom deg ut av pc'en og ut på golfbanen i stedet ;)

Agurknytt

over 21 år siden

Agurknytt

Oi, nå er det visst pilletid igjen. Og da må jeg nok legge meg snart også. De søte damene i hvit frakk er ganske strenge på sånt. Ellers har jeg akkurat spillt meg ned til 3.14 i handicap, noe som er merkelig nærmt pi. Kommer tilbake med mer nytt hvis jeg får lov til å låne pc'en igjen i morgen.

GAD

over 21 år siden

GAD

Kom de å tok på deg den hvite skjorta med de alt for lange armene?

tintin

over 21 år siden

tintin

selvfølgelig er det en grunn til å skryte på seg hcp, og selvfølgelig er det mange som gjør det! agurken har helt rett.

det ligger i mennesket`s natur, da føles det som innleggene får mer punch, og at man på en måte blir tatt mer seriøst. Ikke overvurder menneskets integritet. Husk: menneskets drivkraft er basert på sex eller mindreverdighets komplekser...stort sett.

sam og foore, selv under nick så skal man prøve å si det riktige hele tiden, slapp av litt, dere har jo nick. Dere kan ta av dere moral frakken når dere sitter anonyme foran pc`n.

HP

over 21 år siden

HP

Mitt HCP er sånn omtrent e^pi-pi, eller mer nøyaktig 4*(e!)+e

Eller du kan ta gjennomsnittet av alle tall fra 1 til 197 og dele dette på 5. Det finnes også en raskere og enklere måte å regne ut dette på.

Jeg har for lite å gjøre på jobb i dag....

Fooore

over 21 år siden

Fooore

Ok, tintin, jeg tar ditt innspill til orientering, jeg må ha skrevet mine ord i en usedvanlig seriøs periode, hva tenkte jeg på....

Selvsagt skal vi skryte uhemmet av ikke-eksistrende kompetanse, det kalles vel faktisk salg i jobbsammenheng, det gir oss så mye, nick eller ei....

Va skojigt va......

Agurknytt = Dust

over 21 år siden

Agurknytt = Dust

Ja dust !!! Skryte på seg HCP hvem fa.n har godt av det?

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Typiskt norsk å skryte på seg et lavt handicap!!!

Finnes utrolig mange golfspiller som har lang erfaring og meget gode kunnskaper innen banearbeid o.l. uten at de av den grunn har et respektabelt handicap.

En trenger heller ikke nødvendigvis være singelhandicaper for å ha gode kunnskaper om køller, skaft, ballbane, spinn, spillestrategi osv.

Det hele handler jo om hvor stort intresse en viser for slike saker, ikke hvilken snittscore en har når en spiller.

Synes det er særdeles naivt å bedømme kunnskapene til en som skriver et inlegg, basert på et handicap som personen skriver at han/hun har.

For det første kan som dere tidigere nevnt en skrive at en har hvilket handicap som helst. Men det spiller egentlig ingen rolle om det stemmer eller ikke ettersom HCPn i seg selv ikke sier noe, derimot det som står skrevet i innlegget.

For HCP er som sagt ikke en bra indikator på et innleggs troverdighet og nøyaktighet.

Den beste indikatoren for et innleggs troverdighet er den feed-backen innlegget for av de andre seriøse debattørene.

Jeg kunne selvfølgelig skrevet her hvor lenge jeg spilt golf og hva jeg har i Hcp osv, men jeg anser at å skrive noe slikt bare er et dårlig forsøk på å markere alt en skrevet og få det til FET skrifttype.

(Finnes selvfølgelig noen få unntak, som når f.eks. diskutererer for en som har tenkt deg nye køller o.l.)

men selv der finnes det tåpelige jeg-er-en-hummer eksempel som f.eks. hvis overskriften på debatt-temaet er "Jeg er ganske ny i gamet og har 24 i Hcp men føler at jeg trenger nye køller".

Hvor debatten i flere dager etterpå delvis blir bombadert med slike veriløse motinnlegg:

"Jeg har 3,7 i HcP og slår 280 meter med min nye dyre driver med bla bla bla skaft og jernkøllene er så og så dyre og jeg slår alltid beint med de. Mine køller er kjempebra for meg, men siden du ikke er så god som meg hadde du aldri klart å spille med mine køller allikevel."

"Køpte noen nye mirakelkøller billig fra USA som gjør at jeg slår 60 meter lengre!!!!"

Disse eksempel var selvsagt noe overdrevne, men viser at trangen til å gi uttrykk for sin egen framgang åpenbart er mye mye større enn viljen til å hjelpe andre med sine problem.

Håper alle får en kjempeflott golfsesong og gjør dere selv en tjeneste:

Ikke tenk så mye på handicappet (HCP-jakten er en hysteri i Golf-Norge uten sidestykke i resten av verden). Gå ut på banen og slapp av. :-)

Typisk Norsk

over 21 år siden

Typisk Norsk

Joda, man skryter seg fra 18 ned til 11 i hcp (og det står t.o.m. på handicapkortet). Noen som ikke kjenner noen som har fiksa på scoren for å få et pent tall på handicapkortet ???

Og så har man dem som gjør det samme for å spille ama-tour....

Men de aller flinkeste er de idiotene av noen middelaldrende middelmådige golftullinger som tok grønt kort for 3-5 år siden, har vært 2 ganger på golfferie til Tunisia og kommer her inne på forumet og tror de vet alt om golf. Kritiserer Ramnefjell og Bjørnstad og Tutta i hytt og pine og mener de vet hva de snakker om. Skryter seg fra 21 til 5 i hcp fordi de tror at da vil leserne ta dem mer seriøst.
Leadtape med bly i hjernen, tinntinn og Smilende Fjollis, det er ikke vanskelig for oss som virkelig vet hva golf dreier seg om å gjennomskue de billige lite forståtte utsagnene dere spyr inn her.
Vær så snill å ikke kom med flere

Putten

over 21 år siden

Putten

For en gang skyld velger jeg å skrive anonymt. For dette er så useriøst at man kan spy. Her kommer den ene beskyldingen etter den andre. Selv har jeg ikke Hcp. Det vil si noen ga meg det i fjor. Selv proffene skal jo ha det nå... tror det ble +2 eller noe slikt. Men, det gir jeg faen i. Har så jævlig vondt i både det ene og det andre, men jeg gir meg ikke av den grunn. Stå på gutter! Tror ikke dere blir hverken store golfspillere eller skribenter!

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Regner med at Typisk norsk prøver seg med ironi ? 5 min etter at han la inn dette innlegget legger han inn et innlegg under tråden om Tage som er så hjernedødt at det slår oss andre synsere med flere mil.

Han skrev "det er ikke vanskelig for oss som virkelig vet hva golf dreier seg om å gjennomskue de billige lite forståtte utsagnene dere spyr inn her." ha,ha , morsomt med ironi.

Typisk Norsk

over 21 år siden

Typisk Norsk

Nope, Leadtape, inlegget over var ikke ironisk, det var gjennomtenkt og gjennomlest. Se litt på dine egne innlegg.......

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Fortsatt ironi eller ?

Det er lett å slenge dritt når man slipper å argumentere. Kom med ditt syn og argumenter for det.

tintin

over 21 år siden

tintin

tror ikke typisk norsk er intellektuellt kapabel til å forstå hva ironi er.

typisk norsk har mange gjennomtenkte poeng:tintin er dum, leadtape er dum, sam er dum... haha for en idiot!

jeg utfordrer deg til å formulere deg som du hvertfall har kommet i puberteten!

venter i spenning....

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Til Typisk Norsk: (som skrev følgende lenger oppe i denne debatten): "Noen som ikke kjenner noen som har fiksa på scoren for å få et pent tall på handicapkortet ???"

Ja jeg kjenner faktiskt ikke noen som har fiksa på scoren sin for å få et pent tall på handicapkortet, men problemet eksisterer nok, du virker kanskje å ha mer kunnskaper om de kretsene enn hva jeg har...

Du stilte et spørsmål og jeg ga deg svaret.

Det har seg kanskje slik at de som fikser på scoren selv ofte lar seg tro at mange andre gjør det også, bare for å ikke gi seg selv dårlig samvittighet.

Synes forøvrig at det finnes alt for mange bedrevitere i dette forumet. Forumet skal jo preges av konstruktive innlegg, ikke "Hør-nå-på-meg-jeg-vet-best-innlegg."

Skreddersydd

over 21 år siden

Skreddersydd

Bra, Hejdaniel

Hvis ikke folk klarer og holde seg nogenlunde til temaet som går i tråden (OK at en tråd kan skifte tema underveis), men kun skal skrive shiiiit, hold dere unna, eller skriv noe som er så morsomt at vi ihvertfall får noe å le av ...

olemartin

over 21 år siden

olemartin

HP: Sier seg selv at du da har 19,8 i hcp. Tar tallet ditt + 1 og dele på 10.

Dette er jo elementært.

hcp: gjennomsnitt av alle tallene mellom 1 og 258 delt på 5.

bjarne

over 21 år siden

bjarne

AVERAGE(SUM(i,1,258))/5 = 25.9

(Eller lettere (1+258)/2/5 = 259/10 = 25.9)

e^pi-pi = 20.0

4*(e!)+e = NaN (e! er ikke definert)

Litt avhengig av dagsformen da, skjønner jeg.

HP

over 21 år siden

HP

! er fakultetfunksjonen: n! = 1*2*3*4*....*n.

Funksjonen er også definert for tall som ikke er heltall (som e), men da blir det straks mer komplisert å regne ut om ikke kalkulatoren din har funksjonen innebygget.

Ellers er vel 25.9 olemartins handicap, ikke mitt. Da stemmer det vel sånn noenlunde?

bjarne

over 21 år siden

bjarne

Fakultet er kun definert for positive heltall.

bjarne

over 21 år siden

bjarne

Du kan selvfølgelig velge å definere

x! = floor(x)! for alle positive reelle tall x (dette er for eksempel implementert i Excel).

Men fortsatt blir regnestykket ditt feil ;o)

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Get a life .......

@bl

over 21 år siden

@bl

så stas med litt matteprat her på golsiden da. en liten nøtt:
finn to hele tall x og y slik at d=192x + 486y, der d er største felles divisor til tallene 192 og 486. d = gcd(192,486)

golfer!

over 21 år siden

golfer!

eeeeh.....

er det her en golfside eller en matematikkside!!??

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

hmmmm......

jeg må bare si en ting....
til dere som legger inn det ene innlegget etter det andre som beskriver hvor useriøse den ene og de andre er. Til dere som mener at dere har oversikt over hva "de fleste" andre mener. Til dere som ikke har annet å gjøre enn å lage negative debatter, bare for så å kunne bruke kverulerekunstene deres, og i tillegg ikke TØR å stå frem med eget navn, men lager teite nicks og skryter på dere lavt handicap(noe som ikke akkurat er veldig interessant)....

Dra hjem og vogg..... :D

HEILNORSK

over 21 år siden

HEILNORSK

Skavtarosi rykkjer seg i myrkrykkjekrulla, og HUFSETUFSA rykkjer seg i rova.................................

tintin

over 21 år siden

tintin

Yngve, det har ikke noe med å tørre å gjøre, det er ren logikk.

tenk gjennom det så skønner du at det ikke er noe argument for at "vanlige mennesker" skal legge ut fullt navn på forum. Jeg sier ikke at man ikke trenger å gjøre det,men så lenge det ikke er noen argumenter for, så er det riktig å la vær... driver du en golfbutikk eller er aktiv på andre måter så kan jeg skønne det.

Skaff deg et nick du også så kanske du tør å komme med litt sterkere meninger enn: "at dere gidder å snakke om dette" innlegg.

:)-(-:00) osv....

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

Tintin

Jeg oppnådde i hvertfall det jeg ville med svaret mitt, som var noe ironisk ment, i og med at det generellt er for mange diskusjoner som etter hvert handler om hvorvidt man skal bruke fake navn eller ikke.

Til opplysning, så bruker jeg også fakenick i mange debatter, men jeg kunne ikke dy meg her.........

På den annen side, hvis du mener at mine argumenter er for dårlige, så kan vi godt starte en egen debatt om det, i og med at du tydeligvis er en ordkunstner på det området......

god jul

tintin

over 21 år siden

tintin

Dra meg baklengs i havregrøten 'a.

Nå harru driti deg ut ass. Det der er det verste pisset jeg har hørt på lenge.

Jeg må bare si:

()))00---(()(

Joje

over 21 år siden

Joje

Til Yngve. Vi prøver å være litt snille mot Tintin her. Han er egentlig bare med på kjøtt og flesk, men skjønner det ikke selv..:-)

tintin

over 21 år siden

tintin

hehe, innlegget over er fra en wannabe tintin...glad for at jeg har noen fans derute, fortsett med the faketintin!

kan vi ikke bare bli enige om å slutte med ironiske innlegg...det funker ikke spesiellt bra som virkemiddel i det skrevne ord.

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

Til tintin

vi kan nok ikke bli enige om akkurat det, for ironi var virkemiddelet mitt for å få frem et poeng, som var å vise at topic i debatten ikke varer lenger enn maks et par sider, før det flyter over i helt andre ting.

dermed synes nok jeg at det fungerte som virkemiddel for å få frem nettopp det poenget.

derimot er det merkelig og samtidig gjennomført at vi da diskuterer dette, som jeg nevnte i det innlegget, i stedet for topic, som jeg nå i skrivende stund har glemt i min iver etter å poengtere.... hehehe...

morsomt synes nå jeg da.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her