Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger - jeg vil ha annet en skinke på

Goofy

over 21 år siden

Goofy

baguetten min. Vær så snill, kom opp med noe mer spennende! Ellers så er alt bra!

Haugermedlem

over 21 år siden

Haugermedlem

Nei - alt annet er ikke bra!

Hvorfor skal mannlige medlemmer/eiere som er under 55 år kun ha tilgang til banen 5 av 7 ukedager?

Fortsetter man på denne måten vil Hauger om kort tid bli en klubb med en medlemsmasse bestående av damer og gamle griser. (styret og ledelsen består vel i hovedsak av personer som faller inn under en av disse kategoriene, så det er kanskje ikke så rart at ting er som de er)

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Er også Haugermedlem.
Stiller meg kritisk til hvordan klubben og forsåvidt andre klubber drives i sin helhet drives.
Når green fee inntektene svikter og Prime - time gis til seniorer har man misset totalt.
Det er lønnet arbeid å sitte i startboden og å være banemarshall. Dette burde være oppgaver som er gitt de "interne klubbene" som blandt annet seniorene, slik som det fungerer mange andre steder. Det skal sies at jeg ikke motstander av matcher - tvert i mot, men når har får faste tider gjennom året bør det ha en pris.

Man har ansatt ny markedssjef. Hvor mye administrasjon kreves det for å drive klubben.

Jeg har tidligere åpnet en debatt om restrukturering av golfklubber. Ikke mange støttet mine tanker, men vent 4-5 år - og jeg vet jeg har rett.

Terje

over 21 år siden

Terje

Helt enig.

For meg virker det rart at de har ansatt folk til å sitte i startboden hele dagen. Jobben med å registrere ankommene spillere og å ta imot bestillinger burde kunne håndteres av proshop (det er vel praksis på de fleste baner?).

Når man nå etterhvert også får opp booking via internett burde det ikke lenger være behov for en ansatt i startboden

Hans

over 21 år siden

Hans

Mange klubber har egen startbod i tillegg til proshop.

Jeg kunne aldri tenke meg å bli medlem på Hauger eller en annen klubb hvor jeg blir nektet spill i primetime fordi jeg ikke er kvinne eller eldre! Hvordan går det an, og hvorfor blir det ikke opprør i klubben??
Ren diskriminering.

SB

over 21 år siden

SB

Er dette fakta:
"Hvorfor skal mannlige medlemmer/eiere som er under 55 år kun ha tilgang til banen 5 av 7 ukedager?"

Det er jo rett og slett sinnsykt.
Det virker som om de gamle allerede har begynt å grave sin egen (golfklubs) grav.

Gammelhater

over 21 år siden

Gammelhater

La oss begynne å plage de over seksti på golfbanen da..
Slå ballen opp i leggen på de, alltid snakke høyt som om de ikke hører... etc.

Men, er det ikke seniorene som legger igjen mest penger rundt omkring forresten?

Hans

over 21 år siden

Hans

SB: i praksis virker det slik.
Damer: Reserverte starttider kl. 1650 – 1800. Etter sommerferien, kl. 1700 – 1800
Seniorene: Onsdager reserverte starttider kl. 1640 – 1810.

Selv om det "bare" er 1 og 1,5 timer så er jo dette i den aller mest beste starttiden for vanlige folk som jobber og ønsker å slå ut rett etter det for å komme seg hjem til familie og/eller rekke rundt før det blir mørkt.

Snakk om å grave sin egen grav ja.

Hans

over 21 år siden

Hans

Glemte å skrive at dametidene er tirsdager.

Så tirsdag og onsdag kan man stort sett glemme å spille, ihvertfall er det vanskligere.

Terje

over 21 år siden

Terje

Til Gammenhater: Det er ikke først og fremst seniorene og damen man skal rette skytset mot, det er administrasjonen som har tildelt disse gruppene de starttidene de har. Når det er sagt er vel nesten alle (ikke sikker) i administrasjonen enten damer og eller seniorer, så det er nærliggende å anta at de også er ute etter å tilgodese seg selv og sine golfvenner.

Tidligere i år stod det å lese på Haugers hjemmeside at man hadde fått reaksjoner på de ordningene man har i dag (dame- og seniordag) og at man ville ta dette opp til vurdering i løpet av sommeren. Det nøyaktige innholdet i meldingen er jeg usikker på, og såvidt jeg kan se har de nå fjernet denne fra sine nettsider.

Hva skjer - angrer de på at de lovet en gjennomgang av saken, eller forsøker de å tie det hele ihjel?

Terje

over 21 år siden

Terje

Jeg har tidligere lest at starttidene som er satt av til dame/seniordag blir frigjort to dager før (dersom det ikke er nok påmeldte).

Jeg ringte derfor startboden i går for å høre om det var noen ledige tider før 1810, men fikk til svar at det ikke ble klart før etter kl 1800 på mandag som var påmeldingsfristen for seniordagen. Kl 1800 er bookingtelefonen stengt (stenger kl 1500), så resultatet er at medlemmer som ønsker å benytte de frigjorte starttidene må stå i telefonkø sammen med greenfee-spillere tirsdag morgen.

Haugermedlem

over 21 år siden

Haugermedlem

Hei Goofy, har du ikke kone som kan smøre matpakke til deg :-)

Forslag

over 21 år siden

Forslag

Hvorfor i alle dager har seniorene en reservert starttid 16:40-18:10?

Flertallet (eller ikke langt ifra) av seniorene er vel pensjonister går jeg ut i fra, da burde de jo kunne bruke banen på formiddagen under hverdagene.

Slike løsninger med reserverte tider synes jeg virker litt vel trangsynte. Klubben burde vel kunne finne på en mer fleksibel løsning dersom seniorene og damene skal få muligheten til å spille sammen enn å totalt lukke banen i et par timer i uken. Kunne f.eks. si at på tirsdager er annenhver ball mellom si og så prioritert for damene (prioritet, IKKE reservert).

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Kone? Hadde kone, men så begynte jeg å spille golf...

Jeg tror det blir endringer på dette med reserverte tider. Håper bare det kan skje snart!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her