Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Innlevering score fra runder i utlandet

Ut på tur aldri sur

over 17 år siden

Ut på tur aldri sur

Hei.
Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie i utlandet, og skal legge inn scorene på Golfbox fra rundene vi spilte der. På scorekortet står det slope og par, men hva skal man skrive på feltet BV?

laser

over 17 år siden

laser

Hei det er baneverdi og det finner du vanligvis på nettet slik at det du får lagt det innpå Golfbox.

Går du på Community til venstre på denne siden så finner du mye spennende info om baner i utlandet

Ut på tur aldri sur

over 17 år siden

Ut på tur aldri sur

Hei laser.
Takk for tilbakemelding!
Hvor finner jeg normalt sett baneverdiene på sidene, og hva kalles de i USA? Se for eksempel på Doral hvor vi spilte Blue Monster:
http://www.doralresort.com/Golf/interactive.asp

Ut på tur aldri sur

over 17 år siden

Ut på tur aldri sur

Jetlagen hadde redusert intelligensen min betraktelig. BV står selvfølgelig på scorekortet også i de aller fleste tilfeller. Takk for hjelpen laser!

elg

over 17 år siden

elg

Uff, nå vekket du vonde minner hos meg. Jeg var i Miami og fikk starttid på Blue Monster, en bane jeg alltid har hatt lyst til å spille. Jeg var sammen med to andre på golftur som ikke var like golfinteressert som meg. De syntes det var så dyrt der i forhold til andre baner i nærheten og nektet å bli med så jeg måtte gi fra meg starttiden igjen.

BV er forresten samme som "CR" (Course Rating). Kan ikke huske å ha sett "BV" (fornorskning) noen steder? Står alltid CR der man skal lete etter det (eller ingenting fordi verdien er selvforklarende i seg selv).

Ut på tur aldri sur

over 17 år siden

Ut på tur aldri sur

Hei Elg.
Takk for oppklaring. Det bekreftet at vi hadde gjort det riktig. Blue Monster var (uten å gni det inn for mye forhåpentligvis) en svært bra bane. Vi hadde caddier, og banen var en stor opplevelse å spille. Vil anbefale den på det sterkeste!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her