Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tildeling av wildcards til p4 tour/nm

feil

over 17 år siden

feil

Hvordan kan det tildeles samme antall wildcards fra en amatour på kongsberg hvor vinneren går på -2 og fra Tromsø der vinneren går på + 18?

blir ikke dette litt feil?

kkk

over 17 år siden

kkk

jo, de burde ikke få wc der oppe.stakkar han som blir nr 2 på +3, og får ikke spille nm

Anton

over 17 år siden

Anton

Hvor står det at det er WildCards fra AmaTour i Tromsø?

j

over 17 år siden

j

samme i ålesund der vinneren gikk på +13. Og til kkk: Nr 2 på Kongsberg gikk vel -1 og ikke +3?

j

over 17 år siden

j

Viss du leser turneringsbestemmelsene ang nm anton så ser du at alle som vant amatour forrige helg kvalla til nm. Står også under bestemmelsene på www.vestfoldgolfklubb.no

Les først, skriv siden

over 17 år siden

Les først, skriv siden

Hvor i turneringsbestemmelsen finner du det J?.

Jeg har klippet ut pkt 5 av turneringskriteriene for NM.

Her er kopi av det som golfforbundet har satt som kvalifisering via AmaTour til NM. Det er 14 AmaTourer hvis man som forbundet, fører opp Tyrifjorden to ganger. Ellers har de også rotet med datoen i august, men.....

5) AMA Tour 2008 **:
Kongsvinger GK (21.- 22. juni) inntil 1 spiller
Arendal & omegn GK (28.- 29. juni) inntil 1 spiller
Voss GK (28.- 29. juni) inntil 1 spiller
Mørk GK (28.- 28. juni) inntil 1 spiller
Meland GK (5.- 6. juli) inntil 1 spiller
Miklagard GK (5.- 6. juli) inntil 1 spiller
Atlungstad GK (12.- 13. juli) inntil 1 spiller
Tyrifjord GK (12.- 13. juli) inntil 1 spiller
Nes GK (26.- 27. juli) inntil 1 spiller
Tyrifjord GK (12.- 13. juli) inntil 1 spiller
Kongsberg GK (2.- 3. juli) inntil 1 spiller
Ålesund GK (2.- 3. juli) inntil 1 spiller
Mjøsen GK (9.- 10. juli) inntil 1 spiller
Borre GK (9.- 10. august) inntil 1 spiller

På Vestfold sine hjemmesider står det at det kvales fra 14 AmaTourer. De har nok ikke oppdaget at Tyrifjorden står oppført to ganger de heller.

les reglement

over 17 år siden

les reglement

Inntil 2 spillere innenfor topp 10 i Tromsø får wildcard til P4 på Tyrifjord, ikke NM.

Vigstad

over 17 år siden

Vigstad

Noen som vet hvorfor Arne Vigstad ble disket på amatour i Tromsø? Han skulle vel også vært med i omspillet om han ikke hadde blitt disket.

j

over 17 år siden

j

Skjønner ikke helt hva du skal fram til her "Les først, skriv siden". Du får viiiirkelig beklage om jeg skrev turneringsbestemmelser isteden for turneringskriterier. Håper det går greit sjef. Du skrev forresten nicket mitt med stor j isteden for liten.

AV

over 17 år siden

AV

Vigstad leverte feil score...tipper forøvrig at vinneren på Kongsberg hadde slitt sinnsykt med å kvale i Tromsø. Den var vanvittig vanskelig, med 10 grader og sterk vind. Og treffer du ikke fairway der er du i kjempetrøbbel, lander du i skauen er det lost ball...

feil

over 17 år siden

feil

I Listen som Vestfold jobber med så står det at Tromsø har en plass til NM, dette har de også fått. 3dje plassen fra Tromsø har fått wildcardet.

Ja jeg er enig at det ikke står i ngf sin oversikt. men det er jo ngf vi snakker om...

Jeg syns personlig det skulle vært lettere å komme inn på p4 touren, men at NM kun gikk utifra OoM for p4 tour, med kval fra senior NM og mid NM. mens amatourer kun burde gi wildcards til p4.

AV

over 17 år siden

AV

Bare for å understreke at Tromsø Golfpark er en sinnsykt vanskelig bane - sjekk ut Titleist Tour-scoren på www.tromsogolf.com. Runden er spilt i 12 grader og 2 m/s vind...

velll

over 17 år siden

velll

er jo jentegolf det er snakk om her da... er en del baner de har litt "problemer" for å si det sånn

Assss

over 17 år siden

Assss

Hæhæhæhæ, truth be told velll. I et slikt tilfelle har til og med Drøbak GK "problemer"

flau vind...

over 17 år siden

flau vind...

2 ms vind... knapt nok så bladene rører seg på trærne...dét kan vel ikke være noen unnskyldning??

http://www.dagbladet.no/vaer/beaufort.html

AV

over 17 år siden

AV

My point exactly - det var ikke vanskelige forhold, og skal ikke være noen unnskyldning. Alle hadde en tøff start på første runde, hatten av for Daffinrud som satte ny banerekord på runde to med en 70-runde, 14 slag bedre enn første runde. Det står det virkelig respekt av!
Men at det i dameklassen spilles 101 - 95 - 104 av en spiller med 0,7 i hc, gjør at man stiller seg spørsmål om hvilken drivingrange med 18 hull vedkommende spiller på til vanlig...

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Hun som spilte den serien var antakelig meget lei seg etter en slik turnering, men så vidt jeg vet har hun vært skadet lenge og hverken fått trent skikkelig eller spilt turneringer før i år. Det er derfor unfair å trekke frem vedkommendes score i denne sammenhengen.

AV

over 17 år siden

AV

Hvis langt skadefravær og opphold fra turneringsspill er grunnen, skal jeg umiddelbart legge meg skinnflat og beklage mitt utspill. Ble bare litt paff når jeg så resultatet, og så har man vel en tendens til å fyre av krutt før man får tenkt seg om...beklager dette. Håper hun kommer seg opp på normalt nivå igjen etter restitusjon, og ønsker henne lykke til videre.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Jeg ser at hun står på startlisten i NM så får vi se om resultatet blir bedre da. :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her