Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banetilstand Miklagard

Lurer på

over 17 år siden

Lurer på

Noen som kan fortelle meg hvordan forholdene er på Miklagard nå.

medlem

over 17 år siden

medlem

Ræva!

Tebb

over 17 år siden

Tebb

"medlem" er vel medlem på en annen bane tipper jeg..
Miklagard er i god stand, ikke verdensklasse. Greener er tette og fine, men ikke superraske.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Mikla er vel omtrent friskmeldt nå. Det jobbes jo hele tiden så det varierer fra dag til dag, men generelt vil jeg karakterisere banen slik:

Greenene er gode
Fairwayene er greie
Teestedene, bunkerne og semiroughen er variable

Greenene var meget gode for en ukes tid siden, etter det har de luftet og sandet, uten at det har svekket kvaliteten alt for mye.

Sir Bubba

over 17 år siden

Sir Bubba

Teestedene er bortimot katastrofe. Ser mer ut som bunker enn tee. Hvorfor er det ikke skjedd noe med de?

Fairwayene synes jeg er gode, men greenene synes jeg er veldig variable i hastighet.

Totalt sett er det vel ikke slik Miklagard skal være!

Achmed

over 17 år siden

Achmed

Teestedene er dresset, sir Bubba....
greenene er neimen ikke mye variable i hastighet.
skal dette bli enda en tråd hvor troll prøver å undergrave kvaliteten på Mikla?

Sir Bubba

over 17 år siden

Sir Bubba

Men det kunne vært gress på teestedene... eller hva?
Du kan ikke seriøst mene at Miklagard er på det nivået de ønsker å være pr. dags dato? Hvis så er tilfelle har de ikke så mye å være stolte over, etter min mening!

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Miklagard er IKKE på det nivået de ønsker å være pr dags dato. Men det er helt greit å spille der.

Jeg har spilt mer eller mindre hver dag de siste to ukene. Noen av teestedene er greie, men det er dårlig gressvekst på de fleste. For meg spiller det ingen rolle så lenge jeg skal pegge opp ballen og jeg står flatt.

Hvis Sir Bubba syntes greenene var ujevne er det trolig en stund siden han var der. Eller han var der en dag det ble jobbet på dem. I går var greenene gode. Ikke fantastiske, men gode.

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Joda, det kommer seg. Greenene er mye bedre enn de var for en uke siden, men helt perfekte er de ikke ennå.

Fairwayene er mer ujevne enn jeg liker. Det er blitt så mange sånne mini tuer. Vi bruker fremdeles ballplassering der det er nødvendig så fairwayer blir vel ikke perfekte i år i det hele tatt.

Teene er jo helt håpløse, men som GB sier å drive fra tee med lite gress er egentlig ikke så farlig, man skal jo ikke i bakken med driveren likevel. Litt værre er det på par 3 hullene, der må man prøve å finne litt gress å slå fra. Problemet er jo at gresset på teene er veldig langt....

thery

over 17 år siden

thery

slapp av Bubba, det er sprøyt det du sier. Greenene er bra. Ikke verdensklasse som nevnt over, men bra og jevn hastighet.

Tebb

over 17 år siden

Tebb

Det spilles ikke med ballplassering på Miklagard. Hvis noen i en flight ønsker det, så har de jo mulighet til det. Men det er IKKE nødvendig.

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Jo det er faktisk nødvendig enkelte steder.

Jeg spilte der i dag og hadde 4 ballplasseringer. Ballen lå ikke skikkelig på fairway og da blir det ballplassering. Og jeg snakker ikke om divots og lignende. Det er ennå noen få spor etter vedlikehold (skråskjæring og sånt) her og der

Trofobi

over 17 år siden

Trofobi

Da må du bruke færre slag frem til greenen på hull 1 Klaus!

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Vel hull 1 hadde jeg ikke ballplassering så.....

Der er det jo vanlig med 4

Miklis

over 17 år siden

Miklis

Jeg spilte Miklagard i går, og synes forholdene der var gode. Greenene var jevne og fine nå, og fairwayene holdt god kvalitet. Det var ganske vått enkelte steder, men alt i alt så begynner banen å bli veldig bra nå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her