Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i uSA

Koll

over 17 år siden

Koll

Nettopp hjemkommet fra to ukers biltur i USA, statene i vest - utgangspunkt San Fransisco, fly via New York. Bilte gjenomm California, Utah, Nevada, Idaho, Montana, Wyoming og Colorado. Latterlig billig å være norsk turist i USA nå. Kjøpte bl.a. Levis jeans til $ 30 ! Ellers praktfull natur og mange flotte opplevelser.

Tok med golfbagen for muligens å treffe på noen golfbaner underveis, og det gjorde vi. Midt i Nevada-ørkenen ligger en grønn oase som heter Elko, og der har de en nydelig 18 hulls bane: Ruby View. Greenfee $ 39, inkl. golfbil. Spilte så golf i Fort Collins, en "snobbeby" litt nord for Denver. Helt flat bane, kjedelig. Greenfee $ 40, inkl. golfbil. Spilte så i Aspen, Colorado, på ca. 2 600 m.o.h. Nydelig bane. Greenfee $ 125 (!), inkl. golfbil. Noen som har spilt 18hulls-bane høyere enn dette? Tilslutt havnet vi helt ute ved Stillehavskysten noen mil nord for San Fransisco, der vi traff på en Robert Trent Jones -bane som heter Bodega Harbour. Flott bane, med linkspreg, som går helt ned til Stillehavet. Greenfee $ 45, inkl. golfbil. Min kone slpiier ikke golf, mens liker å være med, så hun kjørte golfbilen alle gangene.
Dette var første gang jeg spiller golf i USA, selv om jeg har vært der mange ganger før. Det ga mersmak, av flere grunner. Alle de amerikanere jeg spilte med var meget hyggelige og imøtekommende, og alle hadde enten vært i Norge, hadde barn som hadde vært der eller hadde forfedre derfra. Veldig positive golfere, som brydde seg om både meg og spillet mitt. Banene var supre, med altfor raske greener for meg, som jeg ikke klarte å venne meg til.

Forøvrig fikk jeg bekreftet fra alle at amerikanerne bruker uttrykket twosome, threesome og foursome om toerball, treerball eller firerball. "Flight" hadde de aldri hørt om.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her