Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg bedre enn ryktet...

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

Etter å ha gått en runde på Kbg i dag må jeg si at den er bedre enn hva "alle" har fortalt meg.

Har ennå ikke spillt en bane i Norge i år som kan sies å ha perfekte forhold, Kbg er langtfra perfekt men det er intet problem å spille turnering der.

Jeg gleder meg til morgendagen og håper alle kan stå for scoren på tavla istedet for å skylde på forholdene...så langt kjenner jeg ingen som er bedre enn seg selv.....

lykke til de som skal spille !

Enig

over 17 år siden

Enig

Enig med deg Mikkel. Det er ikke så ille som mange har skrevet her. Er du en favoritt i morgen?

Trøst

over 17 år siden

Trøst

En ting er sikkert: Alle kommer til å bli straffet på en eller annen måte av forholdene i morgen, så det er bare å ikke la seg vippe av pinnen. God psyke er viktigere enn perfekte forhold.

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

De fleste blir mer straffet av egne feil enn av banen, enten banen er i topp stand eller ei.
Greitt å høre at en såpass rutinert spiller som trådstarter sier at banen er OK.
Føler at en del kommentarer ang Holtsmark var i samme gate som den om Kongsberg.
Holtsmark var uproblematisk mht forhold.
Godt å høre at det samme gjelder Kongsberg.
Da vinner helt sikkert beste mann Amatouren på Kongsberg.

Spiller

over 17 år siden

Spiller

Spilte Kongsberg i dag og banen er bra den. Det at noen blir straffet, det blir man på alle baner og det var ok greener og helt rettferdig. De leder jo på par og det er flere gode ute på banen.

I dag

over 17 år siden

I dag

Dagens oppsett var noe av det letteste jeg har sett på Kongsberg. Tydelig at banemannskapet var på jakt etter gode scorer.

JM

over 17 år siden

JM

Det skal de ha. Ofte møter man pinneplasseringer av en annen verden, men heldigvis har flere og flere turneringsledere fått øynene opp for at man kan ha normale flaggplasseringer som gjør det mulig å score.
Det er kjipt når alle flagg er rett over bunkere eller borti et hjørne. Så god er ikke jeg at jeg tør/kan gå for slikt(men jeg er litt dum, så jeg prøver jo uansett... :D )
Arrangementet i dag og i går var bra. Takk til alle frivillige som stiller opp og er snille og hyggelige. Greenene var desverre litt bingo, men helt greit nå det engang har blitt slik mtp vinterskader.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Spilte Kongsberg i dag. Var spent med tanke på alt som er skrevet om forholdene på banen. Men jeg ble egentlig positivt overrasket. Synes det var fine forhold sammenlignet med mye av det andre jeg har sett på de 14-15 andre banene jeg har spilt i løpet av sommeren. Ikke prikkfritt selvsagt men helt godkjent.

Et lite hjertesukk til slutt: Kan de ikke se å kappe ned et par av furuene ved innspillet på hull 12.... De har kostet meg noen slag :-)

Pøh

over 17 år siden

Pøh

Hull 12 er eneste hullet i Kongsberg som er mulig å sette opp slik at det krever litt lengde på slagene. For hjemmespillerne er det a "piece of cake"
Ellers enig, banen har kommet seg enormt siste 2 ukene, og er fullt spillbar til selskapsspill.

Til The slicer

over 17 år siden

Til The slicer

Legg det andre slaget litt mer til høyre :-)

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Spill ballen der den ligger og banen som den er, det er golf. Det er en grunn til at de trærne står der. Har ikke spilt Konsberg, så jeg vet ikke hvordan det ser ut på hull 12.

Er generelt lei sutring over trær i veien og for tjukk rough, bruk fairway så går det mye bedre.
Slår du ikke rett eller langt så har de fleste golfbaner en pro som hjelper deg.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Hasse, les ironien før du lar deg hisse opp av "sutring" :-)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

har vel enda til gode å ikke prøve å gå igjennom furuene på hull 12...og har enda til gode å treffe green ;)

Hull 12

over 17 år siden

Hull 12

Utslag med driver til en kjempebrei fairway/semirøff.
Transportslag med 5-wood/hybrid/4-jern til et nytt kjempebreit landingsområde 50m fra green.
Fatter ikke hvorfor så mange driter seg ut på hull 12. Må være mentale sperrer.

Apestrek

over 17 år siden

Apestrek

Alle hull kan spilles dårlig. Det må da du også forstå. Hull 12 er et knotete hull, og det er fort gjort å ta for lite kølle på andreslaget. Fordi det ser ut som det er nærmere opp til 100-metern. Greenen er forresten helt håpløs også. Ett av de dårligste hullene på banen etter min mening.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her