Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Go USA??

jolle

over 17 år siden

jolle

I siste utgaven av Golfposten leser jeg at Finn Langeland mener det er veldig viktig at USA vinner Ryder Cup til høsten. Jeg siterer:

"Det er egentlig en ting å si om Ryder Cup: Etter tre tap på rad må amerikanerne vinne. Hvis ikke det skjer, mister i alle fall publikum der borte interessen for turneringen. Det har verken golfen eller golfens kommersielle aktører godt av. Derfor sier vi: "Go USA, go!"

Som nordmenn mener jeg at alle bør støtte europeerne. Det er ingenting som fryder meg mer enn å se seirsvante amerikanere bli feid av banen av europeere som viser hva kameratskap og lagmoral kan gjøre med prestasjonene på golfbanen.

Amerikanerene har vært overlegen i denne konkurransen i lang tid, og hvis de ikke takler at de bli slått fair & square, for de bare ha det så godt. Golf er den mest ærverdige sporten i verden, og skal nok overeleve selv om et dusin amerikanere ikke vinner Ryder Cup.

Go Europa, go

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Jeg er enig med deg jolle, selv om jeg er redd Finn Langeland har litt rett. Det er vel mer på verdensbasis han mener da, ikke en håndfull spillere.....

Anti-Am..

over 17 år siden

Anti-Am..

Jolle har rett i at vi bør støtte europeerne. Amerikanerne har så altfor lenge vært overlegne når det gjelder både blod på klørne og golf.

jolle

over 17 år siden

jolle

Ja mulig jeg ordla meg litt feil, jeg mener jo selvsagt at dersom den vanlige amerikaner ikke tåler å se sitt lag bli slått, kan det være det samme. Tror nok ikke Mickels eller Cink slutter med golf selv om de taper Ryder Cup jeg heller:)

Stian

over 17 år siden

Stian

Når jeg tenker ekstasen Amerikanerne var i når de stormet greenen på Birkdale i 99, tror jeg de tar Ryder Cup en god del mer seriøst enn hva de ønsker å innrømme.
Tror ikke USA vil miste interessen om de taper nok en Ryder Cup.

Go Europe ja

Brookline

over 17 år siden

Brookline

Nå var det vel på Brookline at RC ble spilt i 1999.

Men ellers er jeg enig med deg Stian.

Stian

over 17 år siden

Stian

Whops, hodet mitt har tydeligvis ikke forlatt BO på Birkdale enda :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her