Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Womens British Open

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Håper Pettersen er stødigere med køllene enn hun er i prosentregning:

"Pettersen believes that China could also become the dominant nation.

"Just imagine when China starts playing golf," she said. "There's only one Chinese girl here now. If one percent of China starts playing golf, that's 60 million."

Tatt i forbindelse med et intervju om koreansk og taiwansk dominans på damesiden:
http://www.macroworldinvestor.com/m/m.w?lp=GetStory&id=315851791

Brakar

over 17 år siden

Brakar

ja den var ikke helt heldig....

men nå er det vel ikke sikkert Suzann blir beste norske....? eller?

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Men så er det vel heller ingen som har sagte det....? Eller?

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

hehe....60 millioner...................Korrekt svar hadde forøvrig vært 13,3 millioner............

Fetter RB

over 17 år siden

Fetter RB

Jeg synes ikke Tutta er så dårlig i prosentregning. Det bor omlag 1,3 mrd. mennesker i kina. Av disse er ca 50% kvinner (kanskje noe mindre iom at de har hatt ett-barns politkk i mange år, som har før til at det er flest gutter som har vokst opp). Dvs at det er igjen rundt 600mil. kvinner. Hva er 1% av 600mil.? Jo nettopp, 60mil.!

Fetter RB

over 17 år siden

Fetter RB

Rettelse til egen prosentregning. 6 mil. selvfølgelig. Uansett kan det bli mange kinesere på touren!

tak, oslo

over 17 år siden

tak, oslo

1 pct av 600 mill er vel 6 mill

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Svak start av Suzann i turneringen. Fikk en kjedelig dobbel på hull tre etter en grei start med par - birdie.
En over etter fem gjør at hun ligger på T76.
Herfra kan det (forhåpentligvis!) bare gå en vei!

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Jeg håper og krysser fingrene. Joda, Tutta blir beste norske. Det bløi ca 15 plass. Er dessverre urolig for om Marianne klarer cutten. Håper at mavefølelsen er feil.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Og Marianne begynner med birdie!

Brakar

over 17 år siden

Brakar

Blir overrasket dersom hun misser cuten..... men ikke overrasket dersom vi ser hun blant topp 10 søndag....

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Og straks begynner det live på viasat golf,blir spennende å følge de på tv,bare håper de spiller så bra at vi får se de endel.

Lurer

over 17 år siden

Lurer

Noen som vet om det er noe nettsted som streemer sendingen?

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Ingen ting vil glede meg mer, Brakar. 34 slag på Tutta etter 9 - Godkjent. Kom igjen Marianne.

Brakar

over 17 år siden

Brakar

M åpnet med 2 birdier... kan vel ikke forvente så mye mer?

Lurer2

over 17 år siden

Lurer2

Lurer på det samme som lurer ;) Sendes dette live noe sted - på nettet :)

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Tre strake birdies på MS. Og Tutta har også våknet. Dette er jo moro!

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Våre to norske er likt med Ochea. Kuuuuuuuult

PG

over 17 år siden

PG

Den kan kikkes på her http://www3.myp2p.eu/channel.php?&part=channel&category=sports gå under kanal SBS-Golf

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Kjempeinnsats av de norske! Synd med den dobbelen for Tutta, men for øvrig ser dette svært lovende ut - for begge to! Topp 10 for Tutta nå... Skal vi håpe at Tutta havner på 67 - eller bedre(!), og at Marianne er like bak, la oss si 68/69 når dagen er over?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ny fugl på Tutta,impnerende!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Ja da får vi gå for 66, da!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Og nok en birdie på Marianne!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Marianne er tre under etter sju. På samme sted var Tutta på par...
Go Marianne!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Tutta er i skikkelig trøbbel nå,står i bunker og slår inn i blomstergreia på kanten der,ballen kom ikke ut...her går det mange slag..

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Uffda,ble trippel....

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Trippel... :-((
"Nå ble jeg rett og slett litt lei meg, jeg ..."

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Birdie på Marianne på 9.!! - og fire under!!
Kjempe!!

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Fantastisk. Dumt med Tutta - hva skjedde?
Det er rart med det. Jeg forventer faktisk å se Tutta høyere opp enn det hun er i dag. Marianne er også veldig god, men jeg forventer ikke så mye av henne i DETTE selskapet. Nå har jeg tro på at hun klarer cutten - jeg forventer ikke mer. Alt annet blir bonus.

Jeg skal spille i morgen - så jeg får ikke fulgt med. Gleder meg til i morgen ettermiddag for å se jentene i klubbhuset. Og på lørdag blir det regn med Tutta, Marianne og Ole Gunnar. Supertlørdag!

hurra

over 17 år siden

hurra

Nå er vi igang igjen. Det ser ut til å være litt ustabilt hos Tutta. Kom igjen..... -1 etter 4 i dag.

Brakar

over 17 år siden

Brakar

Blåser visstnok og er kaldt... får neppe like bra scorer som i går da

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Marianne starta med par,Tutta er fortsatt -1 etter 8 hull. Blir nok ikke så lave scorer i dag nei

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tutta med et pent scorekort foreløpig unntatt en glipp i dag, Marianne med strake par på første 6, herlig at jentene hevder seg så bra!

De må inspirere masse for jentegenerasjonen som er på vei mot 18-20 år!

Stau pau!

gøy

over 17 år siden

gøy

Er her borte og ser på spillet, og må si det er gøy å se på Marianne spille. Veldig stødig fra tee til green, men i dag var ikke marginene helt på hennes side på green. Blir putteren varm i helgen kan dette bli riktig så trivelig.

gjeeesp

over 17 år siden

gjeeesp

Det er alt jeg har å si til damegolf..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her