Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dataidiot

XEH

over 17 år siden

XEH

I ettertid tenker jeg endel over hva som hendte for flere år tilbake. Jeg skrv en kortversjon av et avisartikkel. Var da helt nybegynner med data og forstod svært lite.
I begynnelsen gled det glatt som en debatt skal, men etterhvert skrev noen(en?) under mitt registrerte nic.
Vanskelig å forestille meg at det var Jarle eller Gunder som misbrukte min identitet - men noen gjorde det! Ble temmelig paranoid da jeg ikke forstod hva som foregikk. Nicet mitt + hjemmebane ble brukt, men av hvem?
Trodde naivt at noen hadde hacket,(....) men hvor var gevinsten?? Nå helt uforståelig, selv kun for dumme meg :-)
Er det mulig at webmastre eller deres ferieavløsere (eller andre) kan hatt det morsomt med å kødde med en uforstående "idiot"?
Desverre ble jeg så provosert at jeg dro fjøla så altfor langt at få Mkladebattanter glemmer det. Selv da, og ikke minst under mitt nye nic, liker jeg disse gamle skrullevikingene :-)
Agurk, men hva kan ha skedd datakyndige??

Moderator 2

over 17 år siden

Moderator 2

Til XEH: Noen brukere på forumet her velger å la være å registrere sitt nick. (slik som du nå har gjort med XEH). Dersom noen vil gi seg ut for å være deg og du IKKE har registrert ditt nick, kan de bare bruke det du har skrevet som nick. Derimot må man vite passordet til et nick for å benytte det dersom det er registrert her inne.
Dersom noen skriver et innlegg med en nick som allerede er registrert og ikke fyller inn passordet - vil innlegget ikke dukke opp i det hele tatt. Det avvises av systemet.
Den tredje varianten er at det nicket som er benyttet for å etterligne deg, er så tett opp til ditt at du faktisk ikke ser forskjell.
Et eksempel:
Hm...
Hm....
Dette er to nick som er helt forskjellig og kan altså være 2 forskjellige personer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her