Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg - Skyter seg selv i foten?

Bamse

over 17 år siden

Bamse

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=265576

Vi må jo for all del ikke stille krav til en banes overflater!

Tja...

over 17 år siden

Tja...

" Jeg vil si banen er bra, men ikke meget bra, " det er vel en riktig beskrivelse.

Dog burde han holdt kjeft om endel - det er i mange tilfeller riktig at enkelte sytekopper setter FOR høye krav til baner (feks. at det bare er mulig å spille golf på 4 baner i norge som har de beste greenene, og alle andre her helt håpløse idioter som ikke har samme kvalitet). Man kan ikke stille samme krav til Eiker golfbane (som er en lav budsjett bane) som man kan stille til Miklagaard feks.

Men å ta opp det i samme sak som omhandler Kongsbergs problemer blir bare veldig feil, og gir vann på mølla til de som er kritiske.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Det der syns jeg var en småpinlig artikkel. Det blir bare for dumt å skulle angripe sutrekoppene på denne måten. Som jeg har sagt tidligere er jeg kanskje en av de som gnåler litt når greenene ikke er fullt oppe på par. Jeg spiller på mitt handicap stort sett pga nærspill, og da trenger jeg gode greener for å score bra. Derfor gnåler jeg når jeg bommer 1-2 metringer som jeg trenger å sette for å nyte en god score. Jeg innrømmer altså at jeg ikke har de beste slagene i bagen, men syntes det var irriterende å spille Amatour på Kongsberg i fjor. Og ikke er jeg av surekoppene med over 100 slag som Daglig Leder klarer å rakke ned på.

Første runde spilte jeg på 74 og var veldig fornøyd med spillet siden det var min beste turneringsrunde noen sinne. Jeg bommet flere korte putter, og det var de dårligste greenene jeg putta på det året. Dagen derpå ble det regnvær, og greenene ble om mulig enda tregere. Men den dagen spilte jeg ikke bra og kan ikke helt skylde på greenene. Selv om jeg hadde mange treputter fordi det var umulig å beregne lange putter.

Daglig leder uttaler seg med:
"Ikke helt på nivå med fjoråret, men like fullt i god stand."

Det er absolutt trist for en så flott bane at greenene er enda kjipere, og da synes jeg det blir om mulig enda mer patetisk å klare å lire ut av seg så mye svineri om sutring som DL gjør.

I mine øyne er det DL som sutrer nå - men kanskje det er jeg som ser dårlig :)

Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Kongsbergmedlem

FLAUT, Eskild.....
Er ikke rart ting går på ræva i Kongsberg når banen ledes av en person med slik innstilling.
Tenk om Lada skulle begynne å rakke ned på alle bilkjøpere fordi ikke alle likte Lada.
På tide med lederskifte i Kongsberg.

Lurer

over 17 år siden

Lurer

Det er vel en gjeng på banen som gjør så godt de kan for å få forholdene gode. Ikke sikkert det er nok, men de gjør den vel ikke dårligere? Tror nok noen av de kommentarene er gitt med et glimt i øyet, men kjenner jo ikke mannen annet at jeg hadde han som pro på Borre for mange år siden.

Golf

over 17 år siden

Golf

Jeg spilte NM 2. div på Kongsberg for to uker siden. Jeg ble meget skuffet over banen som tidligere har vært meget bra.
Par ting å kommentere :

- Klippelinjer mellom fairway og semirough var nesten usynlige.
- Greenene var humpete og ujevne
- Fairway mangler gress
- Teesteder mangler gress
- Tykke-rough er så dyrisk vanskelig at det bare blir teit.

Så kommer han Raaen og hisser og mener at vi spillere forventer fløyel?

...

over 17 år siden

...

Makan til gnom skal en lete lenge etter - uheldigvis er gnomen annsatt som leder i klubben min. Sukk.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jeg kjenner ikke DL der oppe,og har ennå ikke spillt banen i år. Har utsatt å spille der pga dårlige forhold,og ettersom jeg forstår er den fortsatt ikke helt der den skal være,siste uken i juli!!

Da jeg leste artikkelen må jeg si min første tanke var at her kommer man til å få mange sinte reaksjoner. Å kalle det syting å forvente bra baner er jo helt håpløst,og ikke minst å si "Og i alle fall god nok til å ta imot AmaTour, mener han." Det oppfatter jeg som svært nedlatende tone ovenfor de som spiller Amatour. Nå er jeg langtfra god nok selv til å spille Amatour,så jeg tar meg ikke nær av det. Men synes det vitner om en svært arrogant holdning ovenfor de som skal delta.

Nå er det jo ganske stort startfelt med opp mot 100 deltakere,så jeg er spent på alle vurderingene av banen i etterkant av turneringen.

Deprimert

over 17 år siden

Deprimert

Sitat: "De vil at greenene skal bli raskere og raskere og raskere, men skjønner ikke at det også gjør dem vanskeligere å putte på."

Det er største sprøyt jeg har hørt på mange år. Det eneste som gjør det vanskelig å putte på raske greener på andre baner er at man er vant til klistergreenene på Kongsberg.

For få år siden når Kongsberg var en av de bedre banene i landet og ble styrt av folk med sans for GOLFSPILL hadde Kongsberg flere gode utøvere som var blandt de beste i landet. Nå soler lederne seg i glansen av en 5-handicappet fjortis.

I fjor måtte tidligere ledere inn å gjøre jobben til DL for å redde klubben fra konkurs. Nå rømmer både ansatte og medlemmer, og det sportslige arbeidet er smuldret bort. På tide å vaske bort hybelkaninene og få inn ledere som kan gjøre en god jobb. Man trenger ikke å gå lenger enn til Skoger for å se hvordan en golfklubb kan og bør drives.

KB-medlem

over 17 år siden

KB-medlem

Kongsberg hatt flere spillere som er blandt de beste i landet? Akkurat...

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg regner med kritikken til DL er i retning forumene våre, og spesielt dette. Det er stort sett her det meste gnålet kommer. Hehe. Men nå har ikke jeg til dags dato sett så veldig mange klager der vi ønsker så veldig raske greener. Vi roper stort sett når greener er fryktelig treige.

Hvis DL i det hele tatt spiller golf selv så har han kanskje merket at ballen triller veldig dårlig på greener som er treige. Noen baner klarer dog å ha jevne greener selv om de ikke er så rask - i fjor var ikke Kongsberg en av dem.

Vi har i alle fall mange baner i Norge som har flotte greener å putte på. Håper virkelig at forholdene blir bra på Kongsberg for dere som skal spille der. Synes det er kjipt at jeg ikke får spilt i år fordi jeg er glad i banen og synes det er digg å spille skogsbaner.

Gudd løkk folkens!

Også håper jeg at King Ben eller Monne vinner :)

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Daglig leder på Kongsberg er han som kommer kjørende på venstre side på motorveien og kan ikke forstå alle de idiotene han møter som kjører på feil side av veien...
På tide å få byttet ut den udugelige lederen på Kongsberg... eller hva?

Værmelder

over 17 år siden

Værmelder

Mulig det er han som er skyld i at det ble så dårlig overvintring i år.. søren og

putt

over 17 år siden

putt

Til Golf

du glemte noe vesentlig i din oppsumering:
- En gjeng med drit dårlige golfspillere
- Klippelinjer mellom fairway og semirough var nesten usynlige.
- Greenene var humpete og ujevne
- Fairway mangler gress
- Teesteder mangler gress
- Tykke-rough er så dyrisk vanskelig at det bare blir teit.

Golf

over 17 år siden

Golf

Jada. Stemmer at det er en del dårlige golfspillere, men allikevel.
Hadde jeg vært nødt å spille alle rundene mine på Kongsberg hadde jeg glatt sluttet å spille golf.

Spiller

over 17 år siden

Spiller

Skal selv spille på amatour på Kongsberg. Heldigvis trenger jeg ikke perfekte forhold. Jeg trenger heller ikke å få sydd puter under armene, og jeg forventer heller ikke at alle skal stå på pinne for meg. Når jeg konkurrerer er jeg interessert i et godt resultat, er det tøffe forhold så gjelder dette alle.

Godt at DL sier det han mener i stedet for som mange andre å framstå som politisk korrekt.

DL

over 17 år siden

DL

DL er en kar som ikke er redd for å si meningen sin, dog burde han forstå at en journalist tar alt bokstavelig og man ser ikke "glimt i øye" når det kommer på trykk.

DL har spillt 2,5 runder på banen den siste 14 dagene, og er minus 1 totalt, så golf kan han spille.

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Kjenner jeg blir amper av de fjåsete kommentarene til DL på KOngsberg....

Samme fyr som mente det tar lengre tid å måle avstand til pinne med laser enn å lete opp lokk og skritte!!!!!!!!!

En person med ekstremt lite mellom ørevoksen!

Dette er IKKE måten å møte kritikk på for at man har skakk-kjørt en klubb og bane til de grader.....

Når skal man skjønne at det ikke er de aller beste spillerne som trenger de beste forholdene/utstyr for å score bra! Gi Tiger en hvilket som helst jern og han slår det dit han vil! De vil også kunne tilpasse seg møkkagreener ala Kongsberg på en mye bedre måte en oss som hacker rundt på 100 som DL beskriver.....

Når stimpen nærmer seg 11 på mikla er det rett og slett orgasmisk og dra frem putteren! Man slipper å bruke wege som på KOngsberg...om putten er over 10 meter..

Men, her er det ingen som sammenligner Kongsberg med Mikla. Det blir urettferdig da de ikke engang er i samme klasse eller rettere sagt i nærheten av hverandre..

Velvel... nå har jeg fått ut litt raseri etter å ha lest artikelen.. Og, det er ikke så vondt sagt som det er ment.... :-)

Ser frem til å spille min første Amatour til helgen på de forholdene som måtte møte meg.... Får bare håpe det blir mine ustabile slag og ikke forholdene som gjør at jeghavner over 100....

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Lykke til med ama touren King Ben. Håper det blir en orgasmisk opplevelse ;-)

Deilig å få ut litt negativ stim før manndomsprøven...

Eneste løsning

over 17 år siden

Eneste løsning

for dere som ikke liker greenene på Kongsberg.

Ta heller to timer på putting-greenen før start og spar mange putter istedet for å dunke driver 260 meter nedover jordet.
Det gjør de store gutta når de kommer til en ny bane. Dvs de tar to x to timer på dagene før turnering + at de står der minst 1 time før og etter rundene på turneringsdagen.
Vi amatører er litt for glade i rangen vs putting-greenen

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Dessverre er det bare en ting å si om interjuvet. Trist. Utalelsene gir dårligere reklame for kongsberg enn banen og klubben fortjener.

dårlig løsning

over 17 år siden

dårlig løsning

går ikke an å trene på bingo. eller det går, men man blir ikke bedre til å spille det av den grunn.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Oii, mener du at det kan hjelpe å putte fire timer til dagen + en til to timer samme dag som man skal turnere?

Antar at det blir som å spreng-lese dagen før eksamen.

Prøv greenen, ha troen på å treffe hullet, det funker det bedre enn om man nøler og er usikker.

For de fleste vil nok konsentrasjonen svikte fra en halv til en time. Putting er omtrent det eneste jeg kan godt når det gjelder, og er en god
når hjernen fungerer max !

Lykke til!

Olsen

over 17 år siden

Olsen

Putting med hulltreff kan en aldri få for mye av

Råd

over 17 år siden

Råd

Greenene er ikke i så dårlig forfatning at de ikke kan lages både raske og jevne til Amatour. Men de ansvarlige (banen, ikke klubben) mangler både evne og vilje til å klippe de korte nok. Bruk en annen tyngre putter på Kongsberg enn den du vanligvis bruker, så blir det lettere å justere seg inn.

Til baneselskapet: Lei inn greenkeeperen fra Miklagard et par dager så kommer ingen til å klage på greenene i ettertid.

Nei, jeg er ikke medlem på Miklagard.

Hmf.....

over 17 år siden

Hmf.....

Til Råd: jepp - du har helt rett: kongsberg vil ha masse kritikk her på forumet for trege greener, så de bevist har greenene trege. Det har ingenting med gresstype og manpower å gjøre. Kongsberg liker å tape penger på greefee skjønner du.

Eneste årsak til at de ikke leier inn greenkeeperen fra Mila (og bytter alle greenene) er at de mangler evne og vilje. Ikke noe annet.

For å være seriøs: gressveksten har nå blitt så bra at man igjen skulle ha luftet og dresset etter NM, men det ble vel for kort tid frem til Ama.

Det faktisk virker som...

over 17 år siden

Det faktisk virker som...

..Kongsberg ønsker kritikk her.
De får kritikk år etter år, men evner ikke å gjøre noe med det. Hvem sin skyld er det, banen eller kritiske spillere ? DL har tydeligvis bestemt seg for at det er spillerne, og da skyter han seg ikke i foten, da skyter han seg i huet. Med en slik arrogant ledelse går Kongsberg Golfbane nord og ned.

Vestfold-klanen

over 17 år siden

Vestfold-klanen

Var på Kongsberg i går og etter å ha lest her inne var jeg litt skeptisk til hvordan banen var. Og for å si det med en gang, siden jeg sikkert blir bombadert av meldinger etterpå, banen er ikke som tidligere år. Men i forhold til mine skeptiske forventinger ble jeg positivt overrasket. Det er ballplassering på fairway, da kan du sjelden klage på underlaget. I rough vil du alltid kunne komme ut for uheldigheter med leget og de forskjellene er litt større på banen i år. Greenene er det noen skader på 2, 3 og 15 ellers var de ok. Ikke så trege heller som det virker her inne, men mine kamiser sier at det er en del raskere enn tidligere i år. Pinnene var plassert nå på områder på greenene som sikkert ikke skal brukes til helgen. Det som jeg annser som det vanskeligste er forskjellen på oppover og nedover putter. Nedover ruller det godt, men når det er oppover så virker det som det bremser mye. Mulig gressretningen har mye å si på denne gresstypen. Synd det er meldt regn til helgen for da tror jeg det kunne blitt greie raske greener, men regnet vil vel ta noe av farten også. Bestmann vinner vel likevel vil jeg tro.

Gliset

over 17 år siden

Gliset

Tjihi. Lurer på om Hr. Raaen er smart nok til å skjønne hva han sier høyt? Men morsomt er det jo, bare bra at ikke vi har en sånn dust til DL.

Raadyret

over 17 år siden

Raadyret

Skal spille amatour til helgen og gikk en tur på Kongsberg i dag.
Tar selvfølgelig avstand fra noen av uttalelsene til DL, men er forsåvidt enig i at banen ikke trenger å skjemmes over å arrangere amatour.
Greenene ble klippet mens jeg spilte. Hadde ingen problemer med putting der greenene var nyklippte.
Det eneste jeg ikke likte var at det er dårlig gressvekst rundt mange av greenene. Delikat chipping blir enda mer delikat enn man kunne ønske seg. Her gjelder det å treffe green på inspillet. Å chippe fra naken våt jord mellom røfftugger er ingen ønskesituasjon.
Fairwayene er også noen steder dårlige, men med ballplassering går dette greit.
Kunne ønske enda kortere klippelengde på greenene til helga siden jeg alltid puttet litt for kort og misset et par 1-metersputter, men generellt tror jeg det blir en fin turnering.

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg blir så sinnsykt provosert av slike innspill av en dagligleder.... Herregud..

Jeg er nå i Sverige, og spiller på greener/fairways som er bedre en de fleste banen i Spania har. Kun de aller aller beste som har bedre kvalitet en disse jeg spiller på nå om dagen.

Ingen tvil om at baner også i Norge kan bli bra... Men med en slik snösokk som DL er det vel ikke en overaskelse at banen er i den skikk den er i dag...

Jeg setter ikke min fot på Kongsberg för denne mannen er avskjediget.

Nikkert

over 17 år siden

Nikkert

Dette har vi godt av. På tide at noen setter "kranglefantene" og potensielle årsmøte ødeleggere her inne på plass:-)

Bare lurer

over 17 år siden

Bare lurer

På hvor mange baner i Norge er det Daglig leder som bestemmer over banen? Er ikke det styrer og banestyrer? Spør av egen uvitenhet.

???

over 17 år siden

???

Til bare lurer - svaret er bob bob. Det varierer. Styret, daglig leder,
banesjefen, grunneier, banekomiteen ..... litt forskjellig fra bane til bane. Derfor bob bob svar. Tom årsmøtene har vedtak om banene.

På Kongsberg

over 17 år siden

På Kongsberg

På Kongsberg bestemmer DL mer enn på de fleste andre baner. Han har fått gjennomslag for flere og flere fullmakter på hvert årsmøte. Så lenge det er bare én bane på Kongsberg, og mesteparten av medlemmene spiller svært lite eller ikke spiller i det hele tatt så er det tydeligvis fullt mulig å sitte som leder for en bane som kritiseres nord og ned år etter år. Han som sitter der som DL nå har greid å ta bort muligheten for å melde seg passiv dersom man ønsker å ta et hvileår og få redusert årsavgift, han har greid å redusere andelene til medlemmene til verdi NULL kroner, han har fått gjennomslag for at golfklubben skal betale en vesentlig del av sitt budsjett til baneselskapet (noen som lurer hvorfor det ikke er sportslig satsing på Kongsberg lenger...??), han har greid å selv få bestemme størrelsen på årsavgiftene i stedet for at det skal bestemmes på årsmøtet, og på toppen av det hele gikk banen nesten konk i fjor men ble reddet i siste liten av at medlemmene spyttet inn en større sum og at en av ildsjelene som var med å bygge banen tok ansvar.
Men rett skal være rett, det er ikke DL som steller banen, det er det greenkeeper som gjør. En greenkeeper som er altfor forsiktig og ikke har særlig peiling på golfspill. Det første som trengs på Kongsberg for at banen skal bli bra er ny hovedgreenkeeper.

Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til På Kongsberg

Herregud. Hvor jævlig teit i pappen går det an å bli?

Du ønsker å ta deg friår uten forpliktelser, og når du finner det for godt så skal banen ligge der fin og strøken slik at du kan komme tilbake.

Du mener at DL har fått verdien på aksjene til null.
Greenkeeper er for forsiktig og har null peiling på golf.

Du høres ut som en snylter som faen ikke tar noe ansvar.

Bli voksen og ta et tak for klubben istedet for å skylde på andre.

Nikkert

over 17 år siden

Nikkert

Til På Kongsberg
Det er betinget med kritikk av DL når han velger å utale seg i media. Men å trekke greenkeeper inn som mest sannsynlig forsøker sitt beste med det mannskap og ressurser han har blir langt over mål. Viser i grunn bare hvor skadelige forumer som dette kan være når hvilken som helst idiot får utale seg.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Denne - og lignende diskusjoner om Kongsberg - får meg mest til å tenke at klubben har en del medlemmer som ikke klarer å delta i driften av klubben.

Glad for at jeg er medlem i klubber som har et sunt og aktivt sosialt miljø, basert på samarbeid med klubben.

Bjarne N

over 17 år siden

Bjarne N

Nikkert, nopen ganger er ikke det beste godt nok....

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Slike uttalelser, som På Kongsberg kommer med er minst like ødeleggende og kanskje mer til ettersom du framstår som anonym og kommer med personlige anklagelser enn det DL hadde.
Hvis du vet så mye må du være DL's sekretass og veldig aktiv i styre og stell.
Eller er du som en del andre som bare finner på ...og uttaler seg i hytt og pine uten å vite.
Som saksopplysning så er det årsmøtene som vedtar årskontigentene.
Spillerettene, treningsavgiftene, div. deltaker-/påmeldingsavgifter kan andre vedta hvis ikke det er eget punkt om det i lovene deres.

Trist at slike tullebukker ødelegger Kongsberg. FY!

Forrige årtusen

over 17 år siden

Forrige årtusen

Det har vært bråk på Kongsberg siden på slutten av nittitallet. Dette er vel neppe nåværende DLs skyld.

Godt at noen uttaler seg i mediene uten å pakke ordene inn i bomull.

Flott at mange av de som spiller amatour tar seg fri fra PGA tour og heller besøker våre lokale baner.

Når de ofrer en en helg på PGA og høye pengepremier for å kaste glans over en amatour burde man kunne forlange perfekte forhold.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Forrige årtusen:

Nå må dere slutte å snakke om amatourspillere som om alle er idioter og tror de er pga-spillere. Det er ikke snakk om å forlange perfekte forhold. Men det må være lov å være ærlig angående baneforhold uten å få tilnavnet pga-spiller.

Akkurat denne gangen var det administrasjonen i Kongsberg GK som dummet seg ut i media.

Nå har ikke jeg spilt Kongsberg i år så jeg kan ikke uttale meg forholdene i år. Men hvis greenene er dårligere enn i fjor så er jeg glad for at jeg ikke kaster bort 80 putter på Kongsberg den helgen.

Huff

over 17 år siden

Huff

På kongsberg kan ikke ha noe peiling på hvordan ting styres. Det er styret i en klubb som legger frem alle forslag til endringer til årsmøtet. Det er medlemmene som selv godtar eller forkaster forslag. Tror ikke DL har bestemmelsesrett i noen av de punktene du refererer til. Og til greenkeeper som du refererer til. NGF har et gressprosjekt gående, sammen med greenkeepere fra hele Norden, som greenkeeperen på Kongsberg styrer. Han er nok plukket ut pga at han ikke har kunnskap om gress.

Til Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til Til På Kongsberg

Kan du ikke bare bruke nicket Eskild R eller DL Kongsberg i stedet?

Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til På Kongsberg

Jeg kan bekrefte at jeg ikke er Eskild R eller DL på Kongsberg.
Jarle, Webmaster kan nok bekrefte det ja, når han ser IP-adressen min.

Jeg blir bare oppgitt over det gulpet som kom i innlegget På Kongsberg (01.08.08 kl. 00:00)

Man kan være uenig i drift og styring av klubben, og man kan være uenig i utspillet til DL.
Men å hevde at DL er skyld i årsavgifts størrelse, andelens verdiforringelse og i tillegg så skal han altså tilby deg friår når det måtte passe er i mitt hode en bekreftelse på at du er enten en snylter eller utolig naiv.
Tror du DL sitter på en pengesekk?

Trist

over 17 år siden

Trist

Nå begynner dette forumet å bli lavmål. Å tillate en diskusjon med slike personangrep burde vært stoppet. Det er innlegg her som er helt meningsløse. Jeg forsvarer ikke kommentarene på golferen, men det blir mye rart her. Jeg er jo heller ikke fornøyd med banen vår på kongsvinger, men det er da ingens feil. Det vi kan forlange er av de på banen gjør så godt de kan. Det tror jeg de gjør andre steder også, men det er ikke alle som kan bytte ut gress som de gjør på miklagaard heller.

Til Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til Til På Kongsberg

Problemet er at DL har vist at han ikke har peiling på økonomi ved flere anledninger.

De som kjøpte andeler til 25000 kr gjorde det på bakgrunn av en avtale om at de kunne leie ut eller "fryse" andelen dersom de ikke kunne benytte den. Det er direkte UREDELIG å endre dette.

Det hadde vært flere muligheter for å få medlemmer, uten å i praksis sette andelsprisen til 0 kr. Styret med DL i spissen har deevaluert andelene med viten og vilje, men fikk smake egen medisin ifjor. Til alt hell klarte de å redde banen pga rause golfere - men de hadde ingen mulighet til å drive inn midler med "tvang", da hadde de mistet en meget betydelig del av medlemsmassen (de hadde jo ikke noe å tape).

En konkurs, ny DL og en ny start ville vært en velsignelse.

Problemet nå er at mange som ønsker å være medlemmer på Kongsberg ikke TØR, fordi de da må binde seg i mange år - og ikke kan stole på at betingelsene endres underveis.
Ser en på risikoen vil det ikke lønne seg å være medlem på Kongsberg, men heller betale greenfee - selv om du skulle spille godt over 20 runder i året i snitt (antagelig nærmere 25).

Til Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til Til På Kongsberg

Angående snyltere på Kongsberg : dersom du ser på bruk av banen er nok "klikken" de desidert største snylterne på Kongsberg, og de snylter på medlemmene som har andeler og ikke kan spille mer enn 5 - 10 runder i året!!!

Til Til På Kongsberg II

over 17 år siden

Til Til På Kongsberg II

Hva er galt med å ta seg fri fra golf et år?
Det er vel JEG som bestemmer om jeg vil spille golf, ikke du eller DL...

Propaganda Sensur

over 17 år siden

Propaganda Sensur

Til Sukk og Trist. Ja fysj, her er det berettiget kritikk av hvordan det styres på Kongsberg. Det vil vi ikke ha noe av. Slett tråden.

Men jeg er enig, nå er det sagt nok. Tror den som har tråkket i salaten har skjønt det nå. La tråden dø stille ut og så får vi se om pokerfjeset later som ingenting på neste årsmåte.

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Må være et mareritt å være medlem på en bane med så mye rot i rekkene. Det må jo føre til en labert miljø, resignerte medlemmer, utmeldelser osv.

De som styrer bør jo få nesa ut av grøfta og lytte til folk. Kommer det massiv kritikk må man jo reflektere over det, ihvertfall om man har det minste mellom ørene.

Denne tråden er bra så ikke flere blir medlemmer uten å vite om forholdene der. Hade jeg søkt medlemskap der og ikke blitt informert om noe problemer, hadde jeg følt meg svindlet. Så la denne tråden stå slik at folk kan gå inn i et medlemskap med riktig info om klubben

Mizuno

over 17 år siden

Mizuno

Det er helt ålreit å være medlem på Kongsberg.

YY

over 17 år siden

YY

En liten saksopplysning (ang. riktig info) : det ER mulig å søke om passivt medlemskap i Kongsberg dersom du f.eks. skal reise bort et år.

Ellers er det mulig å kjøpe andel for 2500 kr på andelsbørsen, så da er vel ikke helt riktig at andelsprisen er 0. Tror forresten at de som betalte over 100000 kr for andel på Mikla for noen år siden har tapt "noen" kroner på den investeringen også.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Nå har jeg ingen formening om Kongsbergs tilstad i år eller noen andre år for den saks skyld - ei heller om økonomi etc i klubben. Det jeg derimot vet sammen med alle andre innen golfen i Norge er at det de siste 7-8 årene har vært en enorm nedgang i verdien av aksjer/andeler i markedet. Det som er en vesentlig forskjell mellom det jeg forstår som andeler på Kongsberg og aksjer på Miklagard er vel at Kongsberg PRISER sine andeler, mens Miklagard har vel har vært utsolgt for akjser siden banen åpnet - og at det dermed er annenhåndmarkedet som alene bestemmer prisen på resalg av disse aksjene. Altså er det ingen i administrasjon eller liknende som har bestemt at eierne på Miklagard skal få igjen mindre enn de har betalt.

over 17 år siden

Nå er det vel nok sagt i denne diskusjonen, hva ???

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Personelig synes jeg dette er en sunn og frisk debatt. Er man DL i en eller annen klubb, er man i høyeste grad en offentlig profil i klubben og må tåle kritikk og ros. Det er en utsatt jobb selvfølgelig, men det vet man jo før man tar den.

Tabben som DL i denne saken gjør er at han ikke er ydmyk nok til å lytte til noe av kritikken og skaper voldsom storm i klubben. Ikke veldig smart.

De tekniske medlemsskaps tingene i denne klubben kjenner jeg ikke, jeg bare registrerer at medlemmene er misfornøyde med hvordan ting organiserer i klubben. Og det er viktig for rekkrutering og klubbens fremtid. Så er vel neppe siste ord i denne debatten sagt likevel da. Og det er jo naturlig hvis ingenting forbedres.

Ikke sundt å skyve misnøye under teppet og late som det ikke eksisterer. Det skaper bare mer avmakt, mer uro og flere utmeldelser.

Kanskje det allerede spøker om en bane til i området? Hva vet jeg, men fra hva jeg har lest hadde det nok blitt mange som hadde gått til en ny klubb, som var drevet som et mønsterbruk, med god bane og trofaste medlemmer.

Hadde vel blitt fart i visse andre også da, om det oppsto konkuranse....

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Ja, jeg bør vel legge til at jeg har spilt banen noen få ganger og synes den var fin, men det er tre år siden.

Til Mizuno

over 17 år siden

Til Mizuno

Ikke rart du synest det er ålreit å være medlem på Kongsberg, du har jo vært litt mer priviligert enn alle oss andre...

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Da var innspillsrunde unnagjort.... Gudskjelov...... :-(

Thorbjørn

over 17 år siden

Thorbjørn

Hallo King Ben

Gikk innspillet så bra, eller er 100 runde på gang igjen.

tenk åssen banen så ut for 3 uker siden.
Folk på banen har gjort en kjempe jobb

King Ben

over 17 år siden

King Ben

He he....

Neida.. gikk greit det.. blir spennende i morgen.. Alt kan hende.

vanskelig å scramble når greenene ikke er ærlige, ellers går det å slå fra fairway så lenge det er ballplassering.

Litt bingo rundt green også..

Hvordan banen så ut for 3 uker siden er egentlig rimelig irrelevant for meg.. Men, banemanskapet gjør sikkert så godt de kan de...

En ting skal de ha. Lenge si den jeg har slått fra så bra Bunkere! De var KJEMPEBRA!....

Til På Kongsberg

over 17 år siden

Til På Kongsberg

Ser at benedikte Grøtvedt gikk -1 på Kongsberg i dag.

Det er altså mulig å spille bra der.

Tja dårlige forhold

over 17 år siden

Tja dårlige forhold

King Ben kan ikke ha vært i mange bunkere i dag da siden det ble 101 slag...

Jadda

over 17 år siden

Jadda

....og det var selvføgelig banens fel :))

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ouch...

TigerFan.

over 17 år siden

TigerFan.

Ikke HELT natta front da...men back må ha vært tung...

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Jepp!

Back var meget tung.... forsåvidt front også, men den kan jeg leve med..

En ting er golf en annen ting er turnering! Må innrømme at nærvene tok overhånd og vel så det :-)

20 slag dårligere i dag en i går... nesten uforklarlig... Men, det var ikke banens skyld ihvertfall.

Rett og slett meget dårlig golfspill....

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

Du får ta revansje på deg selv og nervene i morgen. Lykke til.

slice fra kongsberg

over 17 år siden

slice fra kongsberg

4 stk på 72, banen kan jo ikke være helt jævelig.
diskusjon rundt bane samt DL er litt tullete.isbrann er en ting hverken DL eller bane kan gardere seg mot.
banen kommer seg for hver uke, til disse tullingene på Mikla som rakker ned på alt annet enn Mikla, hvor gode forhold har dere hatt fra starten og frem til nå?
jeg har hvert litt rundt i sommer, det er ikke tvil om hvor det har hvert best forhold.
VESTFOLD kommer til å gjennomføre et kjempe NM.
King Ben
101 trur du fra og med nå bør slutte å klage og konsentrere deg om å spille golf.
11 dobbelt bogey + 7 bogey i snitt du er ikke flau over å klage før du begynner.
til alle dere som klager på DL og banen, kan dere ikke prøve å bidra litt i stede.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

"slice fra kongsberg": Takk for at du kaller meg tulling fra Mikla. Men hva har forholdene på Miklagard å gjøre med andre baner? Vi har hatt et skrekkelig år der banen først ble bra til Amatouren vår. Da var greenene virkelig bra selv om stimpen bare var rundt 9.

Hva er det jeg har sagt, og de andre miklafolkene som er så veldig tullete da? Synes du DLs artikkel var så veldig positiv for banen hans?

Jeg kjenner King Ben og vet at han kan spille golf. Men jeg må ærlig innrømme at han er meget variabel i spillet sitt :) Den eneste måten å bli god på er å spille mange turneringer. Når detet var hans første Amatour så må det da være greit å spille skit? Husk at vi er amatører, og noen av oss vil alltid ha dårlige dager på banen og i turnering.

"slice fra kongsberg" kan heller klage på noe annet enn å klage på at noen har dårlige dager. Kanskje du aldri spiller dårlig golf? Eller aldri har spilt dårlig golf?

Men jeg beklager Kong Ben. Jeg må bare få lov å le av din backnine. Det er ingenting annet å gjøre enn å le. Men det er ikke alltid jeg klarer å le av mine dårlige runder ;)

Håper du hevner scoren i dag! Du burde ikke akkurat ha så mange nerver igjen nå. Glis!

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ble hvertfall ikke sist da :)

Hook fra amatour

over 17 år siden

Hook fra amatour

Kongsberg var dritlett i går. Flaggplasseringer var latterlig lette over hele banen kanskje med untak av hull 12. Å fremheve at 72 er en god score på en så lett bane holder ikke vann. Men det skjønner tydeligvis ikke slicere fra Kongsberg. I dag var forresten greenene mye dårligere enn i går. Tipper dere ikke har hverken klipt eller valset dem. Og hvorfor toppdresser dere ikke greenene før slike turneringer ? Tunrapp-tuene på noen av greenene fikk putting til å bli akkurat så mye bingo som noen tipset om på forhånd. Tror rett og slett ikke Kongsberg sitter inne med nok kunnskap om hvordan golfbaner skal stelles. Ta noen kurs og få tak i en konsulent som kan hjelpe dere på rett kjøl. Det blir ihvertfall ikke flere runder på Kongsberg for meg i år.

Et Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Et Kongsbergmedlem

Som medlem på Kongsberg vil jeg oppfordre klubben om ikke å arrangere slike turneringer som Amatour. Hvorfor skal vi som medlemmer frigi banen vår på attraktive tidspunkter og i tillegg bruke fritid på å arrangere en turnering for slike primadonnaer som tydligvis er med på Amatour?

til kongsbergmedlem

over 17 år siden

til kongsbergmedlem

Jeg forstår at det er kjipt at du ikke slipper ut på egen bane i helga, men kongsberg har vel aldri tjent så mye penger på en helg som under Amatouren.

Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Ex Kongsbergmedlem

Hva om dere ikke lot noen andre en klikken bruke banen, da løser jo all den dumme kritikken seg. DL er jo et geni!!!!

Et Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Et Kongsbergmedlem

Penger er det eneste fornuftige argument for å gjøre det, men hvis det er grunnen så bør man heller vurdere å øke medlemskontigenten med noen få kroner slik at vi slipper Amatour spillere.

tvalo01

over 17 år siden

tvalo01

Hook fra amatour: Bare av nysgjerrighet, hva spilt du på siden banen var så lett ?

Også en deltaker

over 17 år siden

Også en deltaker

Hyggelig å se at det også finnes spillere fra Miklagard som kan spille bra på tross av at banen ikke er like "fantastisk" som hjemmebanen :)

Gratulerer til vinneren og til Kongsberg for bra gjennomført turnering.

vinner jo alt

over 17 år siden

vinner jo alt

virker som at migk medlemmene vinner absolutt alle AMA tourene på østlandet jo!! Ross Robertson må vel gjøre en god jobb der oppe:=)

Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Ex Kongsbergmedlem

Klubben er jo konkurs, så her kan en jo bare øke årsavgiften litt... Som strutsen, stikk bare hodet litt dypere ned i sanden så løser det seg jo...

Beklager

over 17 år siden

Beklager

Jeg beklager Miklagard medlemmer og andre lesere. De aller fleste medlemmer fra Kongsberg har evnen til å komme med konstruktiv kritikk, og så stå på sammen med klubben for å løse utfordringer.

Det finnes dog også noen få som finner (på) negative ting uansett. Og når banen får skryt som "det var ikke så ille - godt arrangement" osv. så kliner de til med å angripe andre klubbers medlemmer, komme med "klubben er jo konkurs" osv. Og når man poengterer at man scoret bra, da var banen for lett.... Himmel og hav.....

Det er bare å beklage.

Det er et par personer som ikke passer inn i noen klubb, heller ikke på kongsberg, som føler seg "presset ut av klikken" - mafian er mot oss, det er bare jeg som har rett, alle andre er idioter - rævdiltere og folk som følger bjellekua. Det er ingen som hører på disse lenger, og det eneste de har igjen er fora som dette. Det er flertallet som bestemmer, det er slik det er, og dere får ikke flere "tilhengere" med å bare snakke drit. Det er helt greit å si meningen sin og prøve å overtale andre, men når det kommer det samme kvalme "jeg hater Kongsberg og jeg skal prøve å få alle andre til å gjøre det samme" oppgulpet hver jævelig gang så blir det bare latterlig.

Det er tilogmed en idiot (jeg kaller ikke folk idiot ofte) som klarer å sleivsparke mot Mizuno, en av de mest rolige, fornuftige og megahyggelige karen som finnes - DA er lavmålet nådd med god margin. Da har jeg bare en ting å si: God bedring, det finnes klinikker som kan hjelpe deg med dine personlige problemer.

God natt

over 17 år siden

God natt

Uttalelsene fra DL som er bakgrunn for denne diskusjonen taler for seg selv. En slik uttalelse ville skapt diskusjon i en hvilken som helst klubb.
Sikkert OK med mediokre forhold for GK-spillere og de som spiller lite, men gode spillere som spiller mye forventer at viljen til å skape en god spilleflate er noen hakk bedre enn det som er tilfelle i Kongsberg.
Noen har høyere forventninger enn andre. Derfor vil noen være fornøyd og andre misfornøyd. Forrige innlegg er bare nok et bevis på holdningen til enkelte i Kongsberg. "Liker du oss ikke er du en idiot..." Noen har en god dag, andre en dårlig dag, noen møter hyggelige mennesker og andre må slite med usympatiske bajasser.
Diskusjoner som dette vil alltid ha ekstreme uttalelser begge veier fordi noen er mer engasjert enn andre. Sannheten ligger et sted i midten. Ingen tvil om at noe er galt på Kongsberg, men det er ikke så ille som vi kan få inntrykk av og jeg tipper 80% av medlemmene ikke legger merke til det eller bryr seg.
Nå er Amatour over og Kongsberg bør få nyte en anonym eksistens resten av sesongen. Håper Kongsberg snart blir like bra som i "gamle dager" så jeg kan nyte mine 4-5 årlige runder der.

til God Natt

over 17 år siden

til God Natt

Ja, nå syns jeg at du bør legge deg og sove lenge. Kanskje du også bør nyte en anonym eksistens resten av sesongen!

til til God Natt

over 17 år siden

til til God Natt

Drøm søtt, er redd det er du som trenger søvnen...

Kongsbergmedlem siste 5 år

over 17 år siden

Kongsbergmedlem siste 5 år

Det kan da ikke klages på de som ikke er fornøyd med greenene her hos oss!

Det er pikadø meg klaser med ugress over store områder på mange av greenene.

Nå er ikke jeg greenkeeper eller har grønne fingre, men det som lever der ute på greenene er neppe én sort med vekst. Er jo plutselig mot-grains et par ganger på vei mot hullet, og litt sideveis også i løpet av den stakkars ferden mot hullet.

Blir som å reise til syden, mellomlande i england, så frankrike, og en liten tur innom portugal, når du egentlig skulle ha reist rett til Barcelona.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, det vil jeg kalle å få mye ut av en putt :-)

kbgmedlem siste 5 år

over 17 år siden

kbgmedlem siste 5 år

Ikke hvis du enten får 2 straffeslag pga bruk av for lang tid, eller du misser en perfekt slått putt ;) Eller begge deler for den saks skyld......

Til hele gjengen

over 17 år siden

Til hele gjengen

Det er i hvertfall lite kunnskap her om hvordan man skal få bort tunrapp. Da må man gjøre som Bogstad og stenge og så alt på nytt. Eller være veldig proaktiv tidlig på våren. Da kan det ikke være is på banen til langt ut i april. Skulle likt å hørt hylekoret her inne hvis man bestemte å stenge banen i ett år for å lage gode greener om et år. Det hadde vært noe galt da også. Og hvis det hadde gått bra så er jo banen plutselig for lett for flesteparten av spillerne her inne, så dere hadde vel holdt dere unna da også. Så det var en på Ama-tour som var -4 etter 5 hull. Tenk hvor god han hadde vært med topp greener!!

Tunrapp

over 17 år siden

Tunrapp

Trenger ikke stenge banen så veldig lenge for å bytte gress på greenene. Se bare på Miklagard.
Spilte for noen år siden en høyfjellsbane i Østerrike (husker ikke hvilken). De hadde et eget felt der de dyrket greengress som de rullet opp og lappet i der det var vinterskader. Noe å tenke på for flere klubber.....

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Klubber som har god økonomi ja.

Det er nå sånn at det ikke er lett å tjene gode penger på å drive golfklubb i Norge. Noen baner vil kunne reparere skader mens andre må leve med litt problemer.

Det blir bare litt for dumt å si at banen sin er god nok for sutrekoppene som bare er på Amatournivå.

Tunrapp

over 17 år siden

Tunrapp

Det koster ikke så veldig mye å ha et par hundre kvadratmeter greengress stående. Det er jo også mulig å ta deler av en puttinggreen eller chippegreen å lappe i med i de verste skadene. Maskiner til å rulle opp gress med kan leies en dag. Økonomien til en klubb avhenger ofte av klubbens rykte, og et godt rykte må pleies....

Til Tunrapp

over 17 år siden

Til Tunrapp

Og par hundre kvadrat rekker jo langt hvis man har en del skader på greenene? Hvis snitt er 30x20 kvadrat så får du reparert 1/3 på en green.

Beklager

over 17 år siden

Beklager

Til God natt

Jeg er svær usikker på hvordan mitt innlegg kan tolkes til ""Liker du oss ikke er du en idiot..." Dersom den kan tolkes dit så er det bare å beklage. Jeg har ikke i mot noen, uansett om meningene deres er forskjellig fra mine. Men man må skille på person og sak, det klarer jeg - men ikke enkelte.

Mitt poeng er: Jeg respekterer at alle kan ha synspunkter, men før eller senere blir det tatt avgjørelser i saker. Da må man faktisk respektere at flertallet bestemmer.

Det er svært få som er uenig i at DL uttaleser var uklokt og feil.
Det er svært få som er uenig i at Kongsberg har hatt en elendig vinter, dog blir det svært useriøst å si at vinteren ikke har vært dårlig. Det har aldri vært mer is på banen enn i vinter. Det er et faktum uansett hva man sier. Man kan selvsagt diskutere hvilke tiltak som er satt i verk for å rette på problemene.

Så er det måten man framstiller ting på: man kan selvsagt HYLE og SKRIKE, eller man kan diskutere seriøst, møte opp og si meningen sin i de fora det gjelder.

Noen av de individer som legger inn meldinger på dette fora er gjennomført negative uansett. Og dersom det er noen som da sier at det faktisk ikke er så galt, så er det for høye trær, for lave dører, for harde krakker på terrassen, for høye stoler osv. Spørsmålet mitt er da: hvor seriøst er dette.

Men det er nok bare meg det er noe galt med: jeg trodde det var mulig med et nogelunde minimumskrav på oppførsel selv på internett.

Det er ikke bra å forsøke å gå til "angrep" på enkeltpersoner, som Mizuno.

Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Ex Kongsbergmedlem

Det er jo selvsagt gode grunner til at flere og flere blir ex Kongsberg medlemmer!!!! DL er jo selvsagt en av de... se på de idiotiske tingene han har vært med på og få igjennom... Han har ingen grunn til og være arrogant i kjølvannet av det uføre han selv har vært med å få til...

God Natt

over 17 år siden

God Natt

Nesten helt enig i det du sier, "Beklager"
Men jeg er ikke enig i at man alltid skal respektere avgjørelser.
Afgjørelser kan taes på feil grunnlag, av feil personer (ukvalifiserte) eller av personer med flere agendaer. HVis resultatet av en avgjørelse viser seg å dra i feil retning bør avgjørelsen gjøres om. Dersom noe ikke blir bra er det legitimt å være uenig.

Vinteren kan ha vært tøff, men det kan likevel ha vært gjort feil prioriteringer både i forkant og etterkant. Dette er et umulig tema å diskutere for man har ingen fasit på hvordan resultatet ville ha blitt dersom ting var gjort på en annen måte.

Når det gjelder angrep på personer så legger noen hodet sitt frivillig på hoggestabben. Når det gjelder Mizuno kan jeg ikke se at han har blitt angrepet på noen måte. Men siden temaet er kommet på banen så er det naturlig å spørre om han har hatt fordeler som andre medlemmer ikke har hatt, eller ikke.

Ellers så tror jeg denne diskusjonen er moden for å dø ut.

Til Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Til Ex Kongsbergmedlem

DL utfører vel kun det som styret i klubben kommer med? Og banen i seg selv har vel et eget styre virker det som på hjemmesiden deres. Da er det vel det styret og banekomiteen som det bør skytes mot. Men hvis en klubb sliter med økonomien, vil det, virker det for meg hvertfall, være smartere å gjøre så godt man kan med de midlene man har, enn å bruke penger man ikke har. Med et underskudd på xxx xxx kroner ville det vel heller ikke vært så mange blide medlemmer. Hvis da underskuddet skyltes disse forhold selvfølgelig.

KB

over 17 år siden

KB

Vet ikke hvorfor Mizuno er dratt inn i denne sammenhengen. Han er et vanlig medlem i klubben og har aldri sittet i noe styrer eller grupper.

Skeptisk

over 17 år siden

Skeptisk

Jeg er skeptisk til mye på Kongsberg, men det blir ikke forandringer av at man bruker usømmelige ord og uttrykk, eller fornæermer noen.
Mange har vært skeptiske til DL de siste par årene uten å egentlig ha noe konkret å komme med, og benytter derfor sjansen til å skrike opp det høyeste de kan. Er ikke imponert over det han får til, men han er uansett noen hakk bedre enn den forrige, og det er ingen garanti for at en evt. etterfølger blir så mye bedre heller.
Hvis Mizuno er den jeg tror så har han vært en av de få som har hatt innpass i elitegruppa og vil naturlig nok ha et helt annet forhold til golfklubben enn medlemmer flest. Og det var han selv som dro seg inn i diskusjonen.
Gleder meg til å se hva som skjer videre. "Alle" på Kongsberg følger med på dette forumet nå, så det nytter ikke å late som ingenting lenger.

Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Ex Kongsbergmedlem

Det første et oppegående styre bør gjøre er å bytte ut lederen som klart ikke jobber for medlemmene i klubben! Om styre bør byttes ut får andre vurdere...

Grenland

over 17 år siden

Grenland

Spilte banen i dag og den var i meget god stand. Greenene var gode og det hoppet lite. Mulig det er bedre å lufte på herredag da dagen er fylt opp av medlemer i steden for andre dager når det er greenfeespillere. Ikke noe å klage på der nå. Bortsett fra scoren.

Herre

over 17 år siden

Herre

Jeg spilte banen i går, og allerede da var den i god stand og hullene i greenene var nesten ikke merkbare på putting. Problemet eksisterte bare under herreturneringen og frem til de klippet greenene.
Ingen kritikk av banen, men et par av dem som sitter i styret er velkommen til å finne seg et annet sted å yte sine tjenester.
Folk jeg møtte under og rett etter herreturneringen var frustrerte og hoderystende av greenkeepers påfunn.
Stemmer heller ikke det som "Grenland" antyder, onsdag ser ut til å være den ukedagen som har flest greenfeespillere også (har ikke ført statistikk). Mandager og torsdager utmerker seg klart med færrest spillerunder, så disse dagene passer best til vedlikehold som påvirker spillet.

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

Føler det passer å fortelle om en hendelse på Kongsberg golfbane ifjor. Jeg er gjeste spiller på Kongsberg og måtte for første gang i mitt liv skjelle ut en mann over 45 år (jeg er selv 27).

På det lange par 5 hullet hvor hullet stiger kraftig opp på slutten hadde jeg en lang Drive og hadde et 4 jern opp til Greenen, jeg gjorde meg klar , men en mann i ballen foran (som spilte alene) sto og pratet med en mann på greenen jeg skulle spille inn på. Spilleren var ferdig med hullet, men ble stoppet og pratet i nærmere 10 minutter på greenen mens jeg ventet på inspillet mitt. Etter 10 min gikk han videre og jeg slo inn på greenen, men var surere enn noen gang tidligere!! Jeg fant mannen på neste tee stående og prate med samme mannen slik at vi måtte vente 10 min på dette hullet også.

Da jeg spurte lettere forbannet hva i H... han drev med som sto 10 min på greenen spurte han arrogant om jeg ikke visste hvem han pratet med var. Jeg svarte nei og han kune fortelle at det var daglig Leder.

jeg ventet altså 20 munitter på 2 hull fordi daglig Leder i Kongsberg Golfklubb var pratesyk..

Deretter skjelte jeg ut en voksen mann for første gang i mitt liv :-)

Tja

over 17 år siden

Tja

Det var nok daglig leder ja.... han er vel 33-34 eller noe.

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

Det var ikke DL som var over 40, det var spilleren som DL stoppet for å prate. DL stakk avgårde i en golfbil :-)

c

over 17 år siden

c

Ventet i først 10 min og deretter 10 min uten å gi en beskjed om at nå vil jeg videre - hm tullllllll llll lll lllll

Ex Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Ex Kongsbergmedlem

Historien til Lotusen er nok dessverre sann!!!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hmmm... jeg reagerer mest på at denne Lotusen ikke ga noen beskjed om at de skulle flytte seg egentlig....

;)

Hmf

over 17 år siden

Hmf

Dette er direkte personangrep på DL. Å komme med slike påstander anonymt er feigt.

Ex Kongsbergmedlem: du er så positiv. Kan du ikke snakke litt om din nåværende klubb / bane litt please. Hvordan går det med deg der? Hvordan er banen osv. Du skjønner: du har ikke klart å komme med et eneste fiber av noe positivt: ALT er negativt. Derfor vil jeg gjerne se: kan du i praksis skrive noe positivt?

Jeg synes synd på Kongsberg golfklubb. Å ha slike medlemmer som ikke har noe annet å gjøre enn å sitte her å slenge drit. De fleste andre klubber tar disse diskusjonene andre steder. Men det klarer vel dere å få vridd til at er klubben sin skyld det også regner jeg med.

Webmaster: jeg tror fler med meg er mett nå.

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

Historien er sann og det er ikke lett å be noen flytte seg når man tår med et innspill på 170 meter unna!! Ganske merkelig å tro at jeg skulle finne på denne historien. Jeg ventet forrestem 10 min på innspillet og 10 min på neste tee pga denne samtalen.

Takk deg selv...

over 17 år siden

Takk deg selv...

...om du sto klar ved tee i 10 min og ventet på at noen skulle avslutte en samtale uten at du/dere ba om å få spille ut. Helt ubehjelpelig.

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

Er det mulig å ikke forstå dette.. Jeg ventet 10 minutter på innspillet mitt. Deretter ventet jeg 10 minutter fordi da jeg hadde hullet ut var spilleren foran meg 50 meter ut i neste skog. Alt dette var en direkte årsak i samtalen på greenen. Om du ikke vil forstå så greit for meg

?

over 17 år siden

?

Hvilket hull var dette? Det må da være hull 12 du snakker om. Da har du altså 170 meter til forkant med et 4 jern, effektivt ettersom du må svinge rundt tre'r og oppover så blir det 180-185 meter. Slår langt med 4 jern du...

Da ville jeg lagt meg opp kort, og gått opp og kjeftet.

Irritert

over 17 år siden

Irritert

At han slår langt med 4-jern er greit. At han kommer med løyner om situasjonen er derimot mindre greit...

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Lotusen beskriver en situasjon hvor et medlem unødig oppholder spillet sammen med daglig leder, og i etterkant oppfører dette medlemmet seg arrogant. Slikt bør ikke forekomme. Jeg kjenner ikke Lotusen, men slik han beskriver situasjonen er det vel rimelig grunn til å tro at situasjonen er reell og opplevd. Det å kjefte på Lotusen og beskrive han som "ubehjelpelig" tar bare vekk fokus fra hovedproblemet i situasjonen, og burde være unødigvendig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her