Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

AMAtour Norsjø

bobo

over 17 år siden

bobo

Jaja, da var det påen igjen. Her skal de ta 900 i startavgift og pluss 200 i innspill....dette var veldig skuffende da dette er en av favorittbanene mine. Men kommer ikke på tale å spille her i år.

Om noen fra Norsjø leser her inne, hvorfor ta penger for innspill? Synes dette er utrolig dårlig...

bibi

over 17 år siden

bibi

Borre har samme opplegget, men de skal ha 300 i innspill.

forholdene

over 17 år siden

forholdene

hvordan er forholdene på norsjø i år? liker denne banen veldig godt og vurderer å melde meg på

Yngve

over 17 år siden

Yngve

spilte norsjø for første gang på mandag.

det er virkelig en nydelig bane.
banen er i bra stand den. litt trege greener, men det tåler jeg egentlig ganske fint så lenge de er jevne, og det var de fleste av de i hvertfall....

Dette er en bane jeg gjerne spiller igjen.... digger utfordringer som er annerledes enn hjemmebanen... :)

mj

over 17 år siden

mj

Hvorfor ikke gjøre som de gjorde i Nes? vi betalte kr 900 for tre runder.
Takk for ei fin helg og fine forhold.

doc

over 17 år siden

doc

..1100 for å delta på dette er sykt- og virker self veldig eksluderende. Greed. Synd for golfen.

jaja

over 17 år siden

jaja

skjønner ikke poenget å ta inn 1200kr per spiller!
Men en ting som jeg ikke fikk helt klart var om det er cut eller ikke på borre?

Setning 1: Det spilles med cut.
Klassen "Herrer" har cut ved de 41 beste og like etter runde 1.

setning 2: Startavgift kr. 900 for alle spillere, egne medlemmer betaler kr. 200.
Ingen cut.

kan noen gi meg svar? :)

*_*

over 17 år siden

*_*

Det skal ikke være cut, da de 72 beste får Oom poeng på Amatour. Da må isåfall cuten være etter plass 72...
Var ihvertfall slik jeg forstod det da Amatour gikk på Nes.
Men 1200,- for 3 runder golf på Norsjø er ikke aktuelt. I tillegg til overnatting,mat og bensin til og fra...

/\

over 17 år siden

/\

Enig,
Hadde opprinnelig satt opp Norsjø på terminlista for i år, men siden jeg ganske enkelt ikke har råd blir det nok ingen tur dit.
Norsjø sleit veldig med få deltagere i fjor, tipper det blir enda verre i år.

Tourturisten

over 17 år siden

Tourturisten

Jeg vet at det dessverre er mange klubber som sliter med uvitenhet når det gjelder Amatour. Det som blir sagt i de klubbene jeg har snakket med er at det er Golf Forbundet har satt rettningslinjer for denne turneringen på Kr. 900. Dette ER direkte feil da Amatour er en klubbturnering og Forbundet har "anbefalt" prisen. Det er opp til hver enkelt klubb å bestemme hva de vil gjøre og hvor mye de skal ta i "startavgift"/"greenfee". Kanskje noen av de ansvarlige i klubber/turneringskomiteer bør sjekke litt mer istedet for å TRO. Det kan fort bli dyrt for de uten den beste innkomsten på kontoen sin samt klubber som ikke dekker noe for den enkelte spiller ( juniorer og studenter bla. )

Medlem

over 17 år siden

Medlem

Samme gjelder på Kjekstad 23/24. august!

* For alle spillere, det har status som ikke klubbmedlem, er startkontingent 900 NOK.
* For alle spillere, det har status som klubbmedlem, er startkontingent 600 NOK.

Innspill
Greenfee innspill i turneringsuken kr 300,- (en runde).

Jeg må derfor, som medlem, betale kr. 600,- for å spille 2 runder på egen bane. I klubbmesterskapet helgen etter betaler jeg 100,- for TRE runder. Hvor er logikken!

Ikke-medlem

over 17 år siden

Ikke-medlem

haha! det må jo være toppen av idioti!

Kjekstad tar kaka

Om ikke annet

over 17 år siden

Om ikke annet

Ser at det er 900 på Kongsberg også til helgen, men der er det gratis innspill så da er det jo ok når alle får spilt 3 runder.

bobo

over 17 år siden

bobo

Ser at det er 900 med innspill på mjøsen til neste helg så da blir det en tur dit. Sa da blir det ikke flere amatour dette året, synes igjen det er helt utrolig at de kan ta 900 pluss innspill. Er jo ikke det at 200kr er utrolig mye penger, men det er prinsippet som gjelder.

Men lyke til for de som drar ditt, som sagt er kul bane...

Norsjø forklaring

over 17 år siden

Norsjø forklaring

Grunnen til at NGF anbefaller 900 kr er: De fleste AmaTourer er 2 runder, dermed greenfee på 450 kr (ofte vanlig i juli/august). Vi ser nærmere på hvordan vi skal løse dette.

Neinei

over 17 år siden

Neinei

årsaken er at klubbene MÅ betale en viss prosent av inntektene til NGF, samt klubbene må betale for dommere osv...

Norsjø og omegn Golfklubb

over 17 år siden

Som tidligere år skal vi ha fritt innspill innen to dager før første konkurransedag av Norsjø Open. Vi i Norsjø og omegn Golfklubb beklager at innvitasjonen som først forelå på klubbens hjemmeside var feil. Bakgrunnen for denne missen er at innvitasjonen ikke ble laget av turneringsledere da det var ferieavvikling, samt innvitasjonen ble laget på bakgrunn av tidligere AmaTourer spilt på diverse klubber i landet. Håper det vises forståelse for denne feilen, og at denne nokså sene endringen i innvitasjonen ikke skaper problemer for noen.

Vi beklager nok en gang, og ønsker alle og enhver velkommen til flotte forhold på Norsjø Golfpark!

over 17 år siden

Den nye invitasjonen kan leses på www.norsjo-golfklubb.no.

Bra jobba!

over 17 år siden

Bra jobba!

BRA NORDSJØ! FLERE BØR FØLGE DETTE! ÆRLIG OG FLOTT!

*-*

over 17 år siden

*-*

Bra info.

Medlemmer?

over 17 år siden

Medlemmer?

Hvor mye må medlemmene på Norsjø betale da? Jeg ser at Kjekstad tar 600,- av egne medlemmer!

!!!

over 17 år siden

!!!

Nå må også Borre gjøre noe med dette!
900 for 2 runder i helgen, og REDUSERT greenfee for innspill, på 300,-... Så de følger NGFs anbefaling om 900,- i startavgift, men velger å se bort i fra NGFs anbefaling om inkuldert innspill. Økonomisk lurt, men kanskje ikke så lurt allikevel?

Medlemmer!

over 17 år siden

Medlemmer!

Norsjø er en liten klubb som satser sportslig. Skal ikke se bortifra at for de fleste av deltakende medlemmer er det gratis, mens de som ikke tilhører noen utviklingsgruppe må betale "vanlig" startkontigent på rundt 200-300 kroner. Dette skal behandles internt, noe Norsjø ser ut til å ha klart.

Tilbake til borre!!

over 17 år siden

Tilbake til borre!!

Borre som krever enda mer i innspillsgreenfee enn norsjø gjorde, bør få litt oppmerksomhet de også, slik at de kanskje ombestemmer seg, slik som noen herlige sjeler på norsjø gjorde.

K

over 17 år siden

K

Da burde dere rette en henvendelse til turneringskomiteen og spørre de.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her