Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nettavisen - Profound

Trubadurix

over 17 år siden

Trubadurix

http://www.nettavisen.no/jobb/

Gærning

over 17 år siden

Gærning

Forstår jeg videoen på denne siden riktig så dæljer Bernt en golfball rett ut i en trafikkert gate....
http://video.nettavisen.no/video/10865

!?

over 17 år siden

!?

Ai, så faktisk ut som han slo rett mot en bygning og en gate der...
Men det var jo en jævlig dårlig info video om driveren dah?!

Stian

over 17 år siden

Stian

Det var jo...Jeg har ikke ord

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Vi var 3 stykk som så at det var klart før jeg slo.

Nettavisens journalist ville, litt vel upretensiøst, heller gå ned ved Akerselva, enn å dra på et golfanlegg.

Jeg sa det kanskje var litt useriøst, men han mente det ville vise litt fokelighet og ikke minst humor.

Vi hadde det kjempegøy og fikk oss mang en latter.

Det stemmer at det er gangsti mot Akerselva, men som sagt, vi var 3 stykk som fulgte med når kysten var klar.

Ikke vær se serrrriøs da gutter, lov æ leke litt selv om en er olding som meg.

Dette var ingen infovideo om driveren, det var ment å vise litt " tull og tøys" på et sted en ikke akkurat forventer å slå golfballer. Dette var et profilintervju, og meget mulig tok han meg på kornet;)

Er enig det var litt på kanten, men hva gjør en ikke for en "kreativ" journalist.......

God sommer.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Fin artikkel, stau pau Bernt!

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Takk Foooore.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Unskyld for min kapring av tråd, men jeg har et spørsmål til deg Bernt.

Kan jeg forlenge min DarkAce-putter (type 1-1 1/2") uten at den blir vesentlig forringet av den grunn?

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bamse.
Ingen problem annet enn at putteren vil føles tyngre. Svingvekten øker pga "pendelen" er forlenget.

Annet enn det har det ingen betydning, under forutsetning at lie vinkelen din passer etter forlengelsen (eller du tilpasser deg til endringen i vinkel du evt. påfører selv ved å stille opp annerledes). Men om du tilpasser deg den nye lengden, og putterhodet holdes level og din posisjon med hendene føles bekvemt slik at den repeteres, så skulle det ikke være noe problem.

Dersom du ved å øke lengden 1.5" trenger en mer opprett putter, så ordner vi det, men tror ikke du trenger det, dersom du har en 70 graders skaftvinkel som utgangspunkt ?

T I N C U P

over 17 år siden

T I N C U P

Stå på Bernt. Gøy at noen fra lille Norge kan lykkes. Håper dette er begynnelsen på noe stort.. De som ikke ser humoren i dette tar det altfor seriøst. Etter min mening finnes det for mange "gubber" og "hackere" innen golfsporten som tror de kan alt. ( ikke at det hadde noe med denne tråden å gjøre.)

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Takk,

Jeg har en god gammel PING Darby som er både lenger og tilsynelatende tyngre i pendelen fra før, så det er denne gamle vanen som gjør at jeg ønsker mer lengde på DarkAce'en også. Noe tips til hvem som kan forlenge den uten å sette på nytt grep skjevt... ? :o)

Stian

over 17 år siden

Stian

Fair nok. Igår slo det meg ikke at noen faktisk hadde sjekket, tror det er heteslag som har satt opp skyttergrav mot fornuftig i hodet mitt.

Men nok om det. Bra å se at ting går riktig vei for Profound Putters :)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bamse.
Gå til Geir på CustomGolf på Fornebu, be han forlenge og kanskje prøve redde grepet ditt ved å blåse det av ved lufttrykk. Uansett, dersom du skulle trenge nytt grep også, så si til Geir jeg tar regningen for hele jobben. Han har noen ekstre Profound-grep der. Jobben tar en halvtime, men anbefaler la forlengelsen tørke en time før han setter på nytt grepp. Geir fikser dette.

Lykke til.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bamse.
ser jo du holder til et stykke nord for Oslo, men det er det jeg kan gjøre.

Alternativt må det finnes en køllemaker nærmere som tar rundt 150 kroner for jobben.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Takk så mye for input. Jeg fikser nok å komme innom CustomGolf :o)

Golf

over 17 år siden

Golf

Geir, haha. Snart levende legende i golf-Norge.

Fleipe du?

over 17 år siden

Fleipe du?

Noe av det mest idiotisk jeg har sett....

men det er kanskje slik ProFound skal profileres.......

Rett og slett uansvarlig og respektløst

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Nei, det er slik jeg skal profileres, siden det var et profilintervju av Bernt Stellander.

Kan fortelle om mitt møte med klientellet nede ved Frelsesarmeen, der det satt et gjeng slitne gutter med godt humør i gatene på Grønland.

Jeg kom gående med golfbaggen til intervjuavtalen, og de så rart på meg, hvorpå jeg sa " hei gutter, jeg har hørt det er en skikkelig bra golbane her nede på Grønnland" , og de knakk sammen i latter. Jeg gikk videre til intervju med et god latter i buken og stort smil om munnen.

fortsatt god sommer

Til Bernt

over 17 år siden

Til Bernt

Skal noen virkelig ta selskapet seriøst så må du forstår at du er uinteressante for en intervju som privatperson uten ProFound koblingen - dermed vil dette reflekterer selskapets renome direkte.

Du må lete lenge for å finner en CEO som sier de ikke kan "live the brand". Det du sier er at du og selskapet har forskjellige verdier?

Skulle likt å høre hva styret/investorene mener om utsangen.

Opprettholde fortsatt at å slå baller i en av byens grøntarealene er rett og slett uansvarlig og du er en elendig forbilde for juniorene eller andre som ser på.

En ting er å være ettertraktet i media - men det er lov å bruke hue!

Tror heller at frelsesarmengutta lo av deg og ikke med deg

Til Bernt, igjen

over 17 år siden

Til Bernt, igjen

Men rett skal være rett - imponert over fremgangen til selskapet, gratulerer! - men for gods sake, stick to the range next time :-)

My god

over 17 år siden

My god

Til Bernt: Ikke bry deg med hva disse gutta sier. Du er en orginal - både personlig det lille jeg har opplevd og med at du satser i et MEGET vanskelig marked. Det er ting jeg ville gjort på en litt annen måte, men slik er det jo alltid. Stå på du Bernt!

Det er utrolig hva man skal bry seg med... Alle som ser det intervjuet forstår vel at Bernt har sjekket at det er "klart" dit han slår!?!

Det finnes da mange reklamer som har "golf i byen". Tiger har vel en slik reklame for noen år siden.

Ta en titt på denne:
http://www.youtube.com/watch?v=9Y4K62Yjc7A
Fy skam altså - ta fra Iben tour kortet !!!

Her ser du den svært uansvarlige Sergio som dytter handlevogner mellom parkerte biler: han burde virkelig tenke på konsekvensen hvis han hadde bulket en av de parkerte bilene. !! http://www.youtube.com/watch?v=lMUA9l45Y80&NR=1

Alle

over 17 år siden

Alle

Kan jo se alle tilskuerene som står nede ved veien og ser på. De er jo farlig nære å bli truffet ---- selvfølgelig skal vi ikke bruke utstyret uten at vi er sikker på hva som skjer og fortrinnsvis på golfbanen.

Når det gjelder konsekvensen til stuntet trekkes det vel litt langt i dette. Hovedmarkedet for driveren ligger vel ikke på indre Østlandet, det er vel ikke der verdens navle ligger selv om noen ynder å tro det - dessuten tviler jeg at andre enn de som i utgangspunktet er negative til Prosjektet og neppe aktuelle kjøpere ser på dette som så veldig mye annet enn at her er de litt på tur - og ferdig med det. De som ønsker å "fiske i opprørt vann" benytter jo nå anledningen.

Det har jo vært en del her inne som ikke liker fremgangen til en potensiell "minstepensjonist".
Lykke til....

Tja

over 17 år siden

Tja

Men han er en klovn som lever av drømmen sin og det gjør vel alle dere andre her inne også??

johnnybirdie

over 17 år siden

johnnybirdie

Hva er det som feiler dette forumet? Her har vi en norsk profil innenfor golfutstyr som faktisk tar seg tid til spørsmål og idiotiske kommentarer fra "jantegjengen" i golfmiljøet. Og hva får han tilbake for det? Nesten utelukkende negative kommentarer og noe jeg oppfatter som helt utrolig smålig omtale.

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

hvis du synes det er seriøst av "profiler innenfor golfutstyr" å drive reklame på diverse nettforum, be my guest.

Hvis Bernt hadde brukt mindre tid på å oppføre seg som en klovn hadde han sikkert solgt mer.

Hvem er vel ikke drittlei å lese hans skvip i norsk (golf)media?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg er ikke lei av å lese om Bernt, hadde også gleden av å prate med han på messa på Forebu i vår.

At fullt av folk fremdeles bare husker en "noe ugunstig periode" Bernt hadde på ulike golffora for noen år siden, det får bare være deres smak. Jeg tolker det som ren misunnelse. Det var vel de samme folka som trakk han opp da som sutrer nå.

Stau pau Bernt!

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

ja det er mulig det er meg det er noe gærent med når jeg synes det blir smålig å kritisere verdens tredje best rankede kvinnelige golfspiller for å ikke vite sitt eget beste....

tar en tur på blakstad for å se om de kan hjelpe meg...

Skøyen

over 17 år siden

Skøyen

Jeg kan sponse bussbillett til deg. Bare en vei, da eller? ;-)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

For å bli bedre i det man driver med må en nødvendigvis, statistisk og logisk sett prøve hente inn bedre marginer.

Og per definisjon vil puttere med visuell feedback på oppstillings- og stroke - indikasjon forbedre marginer og repetisjon, verre er det ikke.

Tutta og svært mange spillere på toppnivå i verden idag benytter seg ikke av dette idag, men vent noen år og se om dette endres....

Til og med Tiger jobber med marginforbedringer, og er begynt å sikte optisk korrekt ved å stille opp med øynene over ballen. Tiger ble av flere brukt som et eksempel på at å stille opp med øynene litt "inside" targetline/ballsenter, og hva skal de si nå som Tiger forbedrer seg ved å stille opp eyes over ball.........

Min erfaring på touren er at mange toppspillere ikke har så mye peiling på hverken teknologi eller sikte for den saks skyld. De har gjort det samme hele livet og er blitt gode til det, men ikke dermed sagt at de ikke kunne forbedret seg betraktelig om de hadde brukt litt enkel logikk, repeterbarhetsanalyse osv....

Vi har opplevd å skulle få spec av toppspillere, og svaret har vært 34 tommer. Det er mange som faktisk ikke er på hæyere nivå enn det når det gjelder utstyrsteknologi og puttertilpasning. Dette er nok spesielt hva angår puttere, for de får helt annen oppfølging av sine andre kølleleverandører.

Noen går til putteguruer, men er der altfor sjelden for oppfølging, og endrer dermed ting på egenhånd etter hva de "føler". Dette er virkeligheten. Mange toppspillere går til svingtrenere som ikke har særlig peiling eller spesialkompetanse innen putting.

Vi ser stadig på tourene svingtrenere instruere innen putting og bare snakker svada. Merkelig at folk tror det er rakettforskere vi snakker om, når det i virkeligheten er vanlige folk, som kun er flink til å slå golfballer.

Velkommen til virkeligheten;)

elg

over 17 år siden

elg

Ypperlig innlegg Bernt. De som beskylder degfor å være klovn, er klovner selv. Jeg tipper de egentlig ikke aner hva du prater om her.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Takk elg.

Handler mer om å legge bort skylappene som er der kun fordi det kommer fra meg. De ønsker ikke forstå eller lære. sånn er det bare.

Eller som en kjent fra krigens dager sa det; "folket vil bedras".

Eller et annet perspektiv, at idoldyrking har tatt latterlige proporsjoner i samfunnet. Alle folk er sånn ca. like, og ønsker det samme for seg og sine, -det er nå min livserfaring. Tiger er ingen Gud for meg, han er bare historiens beste til å slå en hvit ball på færrest slag under 4 runder golf.

Men elg, jeg ER faktisk en klovn, bare en jævla seriøs en som kan deltidsjobben sin temmelig godt ;)

enig

over 17 år siden

enig

3 personer så etter om det var klart, uff med den svingen så er det ikke klart noen steder bortskjett fra bakover.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

LOL
Stakkars Argh!!!. Synes litt synd på deg jeg, som MÅ lese alt jeg skriver.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

flott artikkel...stå på Bernt!! Ingenieur putteren er som sendt fra oven ;)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Alle og Gærning.

Vet ikke om du har hørt om redigering, at man klipper mange opptak sammen, og ender opp med en filmsnutt der sekvensene ikke står i tidsrekkeføle slik det kommer fram på filmsnutten.

De menneskene som vises mens jeg PRØVESVINGER i gresset, er selvsagt ikke i nærheten når jeg slår baller.

Slo flere baller rett i elven, mens de ville ha med den som gikk litt, ehhh langt. alle gikk i samme retning og alle ble slått med kysten klar.

Det ble slått mot elven og det er en gangsti foran, ikke noen trafikkert vei. Den trafikkerte veien er på andre siden, og fotograf filmet andre veien i begynnelsen av opptaket.

Den syklisten som dukker opp etter slaget med ball, han var bak en sving og ikke synlig da jeg slo, og dermed helt utenfor fare han og.

Skjønner ikke at folk ikke forstår at et opptak blir redigert og at sammenhengen er endret på tidsaksen ved sammenklipping.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Hyggelig å høre veggiss!

Antall putter

over 17 år siden

Antall putter

På en runde Veggis??
20 i HCP er jo ikke så veldig bra??.
Men med ny putter går det vel ned mere??..

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hadde folk skjønt hvor mye som blir redigert og endret av "seervennlige" hensyn, så hadde vi sluttet å se på nyhetene.

Vi blir lurt trill rundt oftere enn vi tror.

Alle

over 17 år siden

Alle

Hvis Bernt leser mitt innlegg en gang til med en liten ironi i den han leder så tror jeg at forståelsen blir riktigere.....

Kutt nå ut

over 17 år siden

Kutt nå ut

Ingenting skjedde.
Sansynligheten for at noe skulle skje var forsvinnende liten.
Hvorfor skal dere på død og liv fremstille Bernt som en tosk.
Mannen har et stort ego og er sta og målbevisst, men ikke dum.

Men

over 17 år siden

Men

Dum nok til å kalle seg Trubadurix. Bernt og atter Bernt. Blir du ikke lei av å skrive om deg selv, eller prøver du å bygge opp selvbillede ditt igjen med å drite ekstra på draget?

Nå blit du bare så altfor dum!!!!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bernt, nok en gang anbefaler jeg deg å diskutere med folk på mail, ikke gjennom disse golffora der fullt av misunnelige noksagter er ute etter å trekke deg opp.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Alle.
Ville bare kommentere det med folk nede på veien:)

Kutt ut nå.
Det er stor forskjell på stort ego og stor selvtillitt i det men driver med, faget sitt!

Foooore.
Du har rett, som vanlig, men som jeg har sagt før, så svarer jeg på spørsmål, selv fra de som disser meg. Det plager meg ikke meget at de gjør skam på seg :)

Fortsatt god sommer alle sammen

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Til Kutt nå ut.

Det er kun små kretser som driver med denne hetsen. Det har vist seg av tidligere debatter at den ene kretsen er åpenbar hvem er, og en annen er misunnelige personer som ikke fikk til sitt eget golfprosjekt.

En tredje gruppe er spesielt én konkurrent her i Norge (et kjent varemerke), som i tillegg har kopiert det ene av mine mange siktesystemer. En annen konkurrent av kjent merke har også drevet urent spill, men det er vel slik det er når de sliter med å selge puttere i Norge.

Og så er det alltid no kids som kun er tøff bak "klaveret".

Her snakker vi om færre enn 10 personer, og hadde du sett epostene fra kundene våre samt alle henvendelsene vi får fra nordmenn, ja da skjønner du at disse prøver en desperat kamp for å sverte de som har framgang, for noen av disse som driver med dette, så er det faktisk bokstavelig vår framgang på DERES bekostning.

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

jeg er hverken "konkurrent", "kids" eller med i noen "små kretser", men jeg synes du bør skjermes for deg selv og sette på deg selv munnkurv for i ivareta ditt eget firmas interesser..... Dine klovneuttalelser bidrar neppe til økt salg

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Ok, da er du bare en besserwisser selv da, og det er det jo selvsagt mange av her, som vet hvordan en skal lykkes i golfbransjen LOL

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

Bernt: ønsker du å provosere folk med dine teite utsagn eller er du rett og slett sosialt tilbakestående?

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Jeg skuffer nok Foooore når jeg svarer karer som deg, men les ditt nest siste innlegg, der ser du ut til å vite hva som er best for meg og Profound, -en besserwisser, ikke sant ;)

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

du generaliserer dine "fiender" ganske greit. Men når jeg, med flere, ikke har mulighet til å ta deg seriøst etter å ha lest det tullet du lirer av deg i diverse media, og derfor ikke kjøper din putter pga av dette (og litt fordi jeg personlig ikke liker den), så påstår jeg at du taper salg på din oppførsel... besserwisser eller ikke...

100% rent mel i posen har du heller ikke, så du trenger ikke rakke ned på konkurrenter (som jeg forøvrig ikke har en eneste forbindelse til)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

oi, enda en Bernthater.....

konstruktivt dette, johnnydobbel.
det du skriver, er akkurat i tråd med det du beskylder Bernt for.

selvinnsikt er noe dritt....

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Skulle ønske moderator stoppet denne hetsingen,og denne tråden. Helt klare angrep på enkeltperson dette.

Synd

over 17 år siden

Synd

Dette er nok en debatt rundt Profound som utarter seg.....

Har over lengre tid fulgt debattene som penser inn på profound og øvrige debatter der Bernt er en aktiv bidragsyter - av den enkle grunn at jeg synes profound putteren er en spennende putter - dog like mye pga utseende som pga siktesystemet (viktig at man liker det man ser på når man putter - og det er absolutt noe profound scorer høyt på. ikke noe minus at vekten føles god og at putteren er stabil, for meg i tilfelle).

Det som er så synd, er måten Bernt framstår i de ulike debattene, og det gjør at jeg mister helt lysten på å bruke penger på produktet hans.

Det er forståelig at man kan bli provosert og iritert over enkeltpersoners eller gruppers meninger og ytringer, særlig når disse ikke er i ens egen favør, men det helt utilgivelig å blande personlige følelser og business. Jeg har selv en stilling der jeg må ta stilling til ytre aktørers mer eller mindre fornuftige innspill, og jeg kan si og mene veldig mye om både personene og deres meninger - PRIVAT. Hva jeg som representant for selskapet mitt mener, er en helt annen sak, og må ses i lys av hvordan mine uttalelser påvirker bedriften, og andres synspunkter på bedriften. Fordi: det er nå engang slik at mitt ansikt og ditto meninger vil forbindes med selskapet og ikke personen. Så er også tilfellet med Bernt, som alltid vil være Mr.Profound, og hans meninger vil forbindes med produktet.

Min oppfordring er enkel:

Bernt - diskuter sak, ikke person. Dersom det ikke lar seg gjøre, er det bedre å holde brødboksen lukket. Det er mange som kun leter etter anledning til å hugge løs, motivene bryr jeg meg mindre om. Det må gå an å ta imot sakelig kritikk, og svare på en fornuftig måte. Som forretningsmann går det også an å imøtekomme usakelig kritikk på en fornuftig måte.....

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

oisann var det fler med samme mening??

litt enig med Synd.... og slenger like greit med en oppfordring til Bernt om å moderere seg ett lite hakk (helst en hel haug) neste gang media vil ha noen uttalelser fra deg.

På vegne av dine "fiender" vil vi gjerne få slippe å høre at du kritiserer:

- gode spillere
- trenere
- utstyrsøeverandører med større suksess enn deg selv
- diverse støtteapparat

Hold fokus på ditt eget produkt hvis du vil bli tatt seriøst

janice

over 17 år siden

janice

very well spoken Synd....
er 100% enig med deg. har testet og antar at jeg vil gå til innkjøp av en Profound-putter, men det er pga dens egenskaper og ikke pga diverse uttalelser og opptreden fra grunnlegger/founder.
oppfordring til Bernt er derfor å la produktet prate for seg (og deg). du har et supert produkt, stol på det og drit i andres meninger om både produktet og deg selv. klapp igjen... det vil irritere dine "motstandere" aller mest!!!

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

og jeg glemte nesten:

ligg for all del unna forumer på internett..... det er liksom toppen av useriøsitet...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Dette blir bare for dumt, Johhnydobbel.

skal du diktere hva Bernt skal uttale seg om?
snakker om formet samfunn.
skal vi alle gå med uniformer snart også?
skal Hegnar slutte å uttale seg om andre næringslivstopper kanskje?
nei, det teller kanskje ikke, for han har jo bevist at han har peiling, siden han er rik.

har man ikke blitt rik på ideene sine enda, så må man bare si det folk ønsker å høre.

hallo....

hallois

over 17 år siden

hallois

Yngve, slutt med piller mitt på dagen..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hihihi.... ok. slutter nuh!

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Til johnnyenkel,
det er jo litt trist at sånne som Bernt lykkes, når tapere som deg ikke oppnår noe. Den urettferdigheten får du bare leve med ha ha.

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

Bernt må gjerne få si hva pokker han vil, men det har seg slik at hver eneste gang han lirer av seg noe tullball i media eller gjør noe sprell(som ikke er rent sjeldent heller), får han pepper for det blant annet her på forumet.

Og han svarer med å måtte forklare seg bort eller prøve gi sine meninger hold (eller evt slenge drit om konkurrenter og mafian som motarbeider han).

På en del av oss virker dette ufattelig useriøst, og at han da ikke skjønner at han får "motstandere" av slik oppførsel er helt utrolig...

Det er lov å bruke hodet før man åpner munnen

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Du kan jo starte som konsulent for Bernt, det vil sikker øke salget betraktelig... Du virker jo som er svært oppegående person, med svært gode hensikter...

Konsulent

over 17 år siden

Konsulent

Først starter vi et forum på Profound sin hjemmeside.. Der kan ALLE fans og Bernt kose seg.... Gratis første time..

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Saken gjelder vel ikke om Bernt lykkes eller ei, selv om jeg ønsker ham alt godt når det gjelder salg av produktet sitt.

En annen er blir vel hans glupe debattinnlegg.......

merethe

over 17 år siden

merethe

Æhh; en annen sak blir vel hans glupe debattinnlegg....

Tiger Mc.Would if he could

over 17 år siden

Tiger Mc.Would if he could

Yngve er forumkongen.
Heia Yngve.
Bernt. Lytt til råd og hold deg borte fra forumet med eget navn,
Du bare ødelegger for deg selv.
Bruk heller noen av alle de andre nickene dine istedet,

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hva med Trubadurix??

Eksobinist med feil fokus? BERNT!!

??

over 17 år siden

??

eksobinist? det har jeg aldri hørt om. Hva er det?

Farty Towers

over 17 år siden

Farty Towers

Eksobinist er det motsatte av fisepikker.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Synd.
Meget bra innlegg, men jeg har blitt kalt diverse av dobbeljohnny, og eneste jeg har kalt han er besserwisser, siden det han virker vite hvordan en lykkes i golfbransjen,,,,

Kritikk: Er det kun lov aa kritisere daarlige spillere?
Selv gode spillere tar daarlige beslutninger, og det aa ikke benytte seg av visuell feedback i et 3D system maa jeg da faa lov til aa mene og uttrykke at ikke er klok avgjoerelse! Det er logisk og analytisk per definisjon paa aa unnlate og hente inn bedre marginer, det er alt jeg har sagt om spillere.

Trenere som kan golfsvingen er ikke noedvendig kompetent til aa instruere putting, og mange staar bare og synser om irrelevante ting, det er min erfaring og noe jeg velger uttrykke ogsaa i media.

Utstyrsleverandoerer har aktivt motarbeidet Profound i Norge.
PINGs mann har understoettet en daarlig saakalt test av pilotputteren, samt gitt en viss redaktoer tilgang til tourdata han ikke ville betale for selv til de som teller paa Europatour. Vaar kilde der er John White som foretar tellingen.

Clevelqnd har ansatte som her inne har kommentert og motarbeidet Profound. Jeg har snakket med vedkommende, hans navn er Tom.

Ang. suksess, som alltid er relativt, saa ble ingen kjente golfbrands annet enn NIKE bygget paa kort tid. Det kostet dem en milliard, men er en annen historie.

Takk for gode raad.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Saklig, johnnydobbel, virkelig saklig!
Det er tydelig at dette har du solid peiling på...

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

man trenger da virkelig ikke være rakett-kirurg (som george w så fint sier) for å se at Bernt sine uttalelser, oppførsel og deltagelse på nettforum ikke gagner hans produkt/firma?

Eller er dere alle virkelig så blinde?

Og så blir han sur fordi han får motstandere av det etterpå.... er det mulig sier jeg bare....

"Takk for gode råd" sier han... og fortsetter nøyaktig der han slapp... med å lire av seg diverse drit om andre. For ja, Bernt og hans produkt(er) er jo komplett perfekte og ingen andre kan måle seg!

god bedring til alle dere religiøse fanatikere!

WiBo

over 17 år siden

WiBo

johnny: Og du fortsetter selvfølgelig IKKE der du slapp.
Religiøse fanatikere sier du. Du er søren ikke så langt unna selv.

Gull

over 17 år siden

Gull

Bernt (Trubadurix)har bla.a anmeldt Ramnefjeld for ærekrenkelse.
Det at han selv beveger seg farlig nær krenkelser av navngitte personer selv klarer han tydeligvis ikke og se.
Går det an å bli mer patetisk.

Golf

over 17 år siden

Golf

Kjære Bernt.

Når mennesker har andre meninger enn deg, er det da å aktivt motarbeide Profound? Jeg mener personlig at putteren din hverken er spesielt bra eller dårlig, men er det å aktivt motarbeide?
Hva har så disse leverandørene dine gjort? Har de klusset med produktene dine? Har de ringt rundt til norske golfklubber og sagt at putteren din er dårlig? Har de truet spillere fra å kjøpe den?
At norske golfleverandører skal ha så stor innflytelse på kunder nekter jeg å tro. Svært mange golfspillere jeg kjenner er oppegående, tenkende mennesker som sannsynligvis ikke blir så påvirket av hverken deg, dine "fiender" eller dine "venner".

At Asbjørn Ramnefjell har motarbeidet deg kan nok stemme. Men det er ikke tvil om at du har veldig mye skyld i det selv.
At AR ikke likte putteren din, er vel hans sak vel? Tror du Nike politianmelder, sjikanerer og hetser Golf Digest fordi deres puttere ikke blir godt mottatt? Det er ikke tvil om at her burde du holdt kjeft og oversett denne middelmådige journalisten som AR er.

At du er en fargeklatt og en provokatør er det ikke tvil om. Med ditt nordnorske lynne og gale påfunn blir du nok sett på av mange som en klovn, men beundret av andre for din stå-på-vilje og din suksess.

Golfforum bør du uansett holde deg unna. Jeg synes at du bør holde deg for god for å diskutere Profound i det hele tatt på nettet.
La anmeldeser i blader og turneringsseire være talerør for deg.

Og pass deg litt for hva du skriver. Du sitter i glasshus.

Golf

over 17 år siden

Golf

Faen, en ting til.

Verdens beste minigolfspillere har øynene på innsiden av ballen. De er VIRKELIG god å putte.

snappy

over 17 år siden

snappy

Hvem har vel ikke värt på fest, drukket litt for mye og villet slå et godt golfslag over nabo husene og over på marken langt der borte... Eller ut over sjöen eller på preikestolen utenfor stavanger...

Litt morsomt kan man vel ha det... I asia kan du sikte på gamle riskokere som plukker range baller samtidig som du klemmer på noen kraftige driver med snapp hock...

Gull

over 17 år siden

Gull

Så du mener Bernt var full.
Det forklarer det meste.

JanB

over 17 år siden

JanB

Det undrer meg stadig når jeg leser om folk som blander produkt og person. Den ene saken er Profound Putter og den andre saken er personen Bernt Stellander.
Har forsamlingen her forsøkt å sette seg inn i en oppfinners hverdag. En person som lever seg inn i sin egen verden. Jeg tør påstå at ingen, absolutt ingen andre her i Norge har satt sammen de forskjellige vitenskapene som Bernt har gjort i sitt produkt. Jeg har vært så heldig å få lese alle patentene og spesifikasjonene som ligger bak produktet. Det er en imponerende mengde data som ligger bak denne innovasjonen.

Har dere tenkt over hvilke karaktertrekk man finner hos en oppfinner. Har dere fulgt noen oppfinnere på nært hold? Hvordan de jobber, kler seg, snakker, spiser. Mange er det vi litt flåsete sier; Eksentriske. Javel, kanskje Bernt er litt spesiell. Men ikke koble hans uttalelser og væremåte sammen med produktet. Liker du ikke Bernt som person er det helt ok. Men sett ikke likhetstegn med din oppfatning av personen og produktet.
På den ene siden ser vi personen Bernt Stellander som lever med (foreløpig ikke av) sitt produkt. Da han oppdaget anvendelsen av 3D sikteteknologi i fly over på golfspill.

På den andre siden har vi altså et genialt produkt som får rosende ord og anerkjennelse verden over for sin innovative utnyttelse av vitenskap fra et helt annet felt enn golf.

Man kan si hva man vil om oppfinnere og deres væremåte, men bland ikke kortene.
Her på forumet aksepteres ikke personhets. Vi har derimot vår fulle rett til å være helt uenige og gi uttrykk for det.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

DBjohnny og Gull.

Ville dere latt dere diktere av anonyme forumdeltakere?

Det er mye snakk om min oppførsel, men ikke en eneste konkret sak....... med unntak av at noen synes det er forferdelig at en som faktsik opplever proffsirkuset på nært hold, og ser at det ikke akkurat er rakettforskere mange av disse, heller ikke trenerne. De er som vanlige folk, bare flink å knalle en liten ball der de ønsker oftere enn andre klarer.

Til dere som tror trenerne er så spesielle, det er faktisk mange av dem som var golfere, men ikke gode nok. Betyr det at jeg får kritisere dem eller ikke, jeg blir forvirret av argumentasjonslogikken deres hehe

Uffda, jeg glemte fortelle at de er meget gode svingcoatche mange av dem, selv om de er useless på puttinggreen, men det er jo bare min mening, ikke verre. Klovnen Bernt synes mange svingtrenere bør holde på med det de kan, og ligge unna greenen :) KRISE

Synes dere john Arne Riise virker usedvanlig oppegående (sorry john Arne, men gode eksempler er bra for å illustrere gode poeng:)
Til de som ikke skjønte analogien, så mente jeg at flinke fotballspillere, -tror dere de er spesielt smarte sammenliknet med vanlig folk og gjennomsnittet? Må skuffe dere som er litt star struck....ikke miningen å ødelegge slik vakker illusjon om supermennesker.

Mulig en skulle ønske det var slik, men min erfaring er at de beste golferne i verden er vanlige folk.

get real folks:)

Gull

over 17 år siden

Gull

Det er bare den arrogante holdningen din som provoserer så jævelig.
Du er en fersking som tror du har funnet opp kruttet, samtidig som du harselerer over de som ikke har oppdaget den geniale "puttern til Bernt". deriblandt Tutta.
Gode spillere har for lengst forstått at putting først og fremst er feel.
Selvfølgelig er oppstilling og sikte viktig, men det man får inntykk av at det er det eneste som gjelder for deg.
Systemet ditt er bare marginalt forskjellig fra andre.
Noen liker det, andre ikke.
Merkelig at ledelsen i firmaet ditt lar deg herje fritt her og i andre fora

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

haha! også sammenligne med John Arne???? Det viser jo nok om din sosiale intelligens

Problemet er at det ikke går å skille Bernt med produktet... han er oppfinner, talerør, adm dir, kom dir og hele pakka. Når han da er en tulling og en klovn, går det ut over produktet. "Live the brand" som tidligere nevnt.

Jeg stod senest i helgen og slo baller etter båter, men jeg representerer heller ingen merkevare (grattis Bernt, jeg kalte putteren din merkevare)

Jeg har aldri sagt at alle i proffsirkuset er rakettforskere (og du vet ingenting om andres erfaring i "proffsirkuset" som du selv kaller det)

Alle er vanlige folk, men du sitter ikke i en posisjon der du har kan rakke ned på spillere, trenere og utstyrsprodusenter med suksess.

Du tok grønt kort i år 2000 og har utviklet en middelmådig putter...

Litt ydmykhet vil sikkert ikke skade..... Jeg ville heller ikke latt meg diktere av anonyme forumdeltakere, men når så mange har samme mening, ville jeg nok gått i meg selv og tatt ett hint eller 10...

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

JanB: Det er en grunn til at man har forskjellige roller som oppfinner, selger, markedsføring/kommunikasjon osv.... Det er sjelden en og samme person kan fylle alle disse rollene like godt.....

Jan Ola

over 17 år siden

Jan Ola

Bernt, du sier at mange av trenerene har vært golfere før og ikke var gode nok, faktumet er jo at de var jævlig mye bedre enn du noengang har vært, og de har veldig mye mer erfaring enn hva du har. Derfor burde du kanskje være litt mer ydmyk, og forstå at selv om det er snakk om vanlige mennesker, så sitter de inne med veldig mye kompetanse. Og hva vet du om hva svingcoachene sitter inne med av puttingkompetanse?? Bare fordi de ikke står og predikerer det samme som deg betyr ikke det at de har feil. Lær deg at det finnes flere måter og få ballen i hullet på a.

Hallo

over 17 år siden

Hallo

Putteren til Bernt har dokumentert at den duger.
Det viser at puttingfilosofien til Bernt også duger.
Historien har vist at store fremskritt sjelden kommer fra etablerte utlærte vitenskapsmenn, de kommer fra "ferskinger" som starter med åpne kort og ikke er hemmet av etablert vranglære.

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

Hallo: Bernt har ikke funnet opp eyes-over-ball...

Gull

over 17 år siden

Gull

Bernt har tross alt sporadisk besøkt touren ca et år nå, så han vet selvfølgelig hva han snakker om.
Han er jo en erfaren mann i utstyrssirkuset, og vet best.
Skulle bare mangle.
Det er tross alt en haug med idioter der ute som ikke har forstått en dritt.

Stian

over 17 år siden

Stian

Dette er et lite forum i lille Norge, tror ikke Profounds fremtid står eller faller på hva som enn skjer her.

Og hvorfor i all verden bryr haterne seg om hva Bernt gjør, det mest logiske er...nei, det finnes ingen logikk, det er bare latterlig..

Jeg heier på profound okkesom

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Jan Ola.
Som sagt er mange svingcoacher meget dyktige, men det de viser når de jobber på green er at de overser viktige vinkler som de aldri sjekker. Går ikke i detalj, disse detaljene får kun spillere jeg jobber med.

I tillegg prediker de ting som jeg mener er mindre viktige enn basisen. De terper på detaljer enda basisen er satt, slik at det gjør alt vanskelig for spilleren. Det er det det handler om.

Så enkelt kan ting sies, og dette er basis for hva jeg driver med og som gjør at jeg kan kritisere enkelte av topptrenerne:

Det er bedre å sikte enn å ikke sikte.
Det er bedre å sikte korrekt enn å ikke sikte korrekt.
Det er dessverre bare en måte å sikte korrekt på gutter, sett fra et geometrisk, optometriksk og vitenskapelig ståsted.

Det er mange topptrenere som ikke tar for seg basisen nok. Utdyper ikke dette her), men kan si såpass at mange coatcher har spillerne sine i posisjoner som gjør det vanskelig å repetere sin bevegelse, samt vanskelig å danne et korrekt optisk bilde for spilleren.

At mine golfegenskaper ikke er supre, tatt en alvorlig skade i betraktning, og at jeg er relativ fersk, har lite å gjøre med optometriske, geometriske og vitenskapelige metoder jeg forholder meg til. Dette er basisen for hva jeg kommenterer og lærer vekk. -blandet med kroppens naturlige bevegelser og hvordan leddvinkler bør være for å utføre visse bevegelser i visse bevegelsesretninger. Om jeg hadde hatt helse til å trene mye golf, og dermed kanskje kvalifisert meg i henhold til deres krav til å kunne uttale meg, ja da hadde neppe Profound eksistert. Mitt fokus har vært andre steder, for å si det på en annen måte.

Toppspillere er ikke idioter, det har jeg da aldri sagt! De er normale mennesker som ofte er innviklet i et apparat som forteller dem hva som er best for dem, og min erfaring (!), med de nevnte ståsted, er at mange toppspillere dermed ikke vet hva som er best for dem. Mange av dem ser dessverre ikke ut til å tenke selv, nettopp fordi mange av dem faktisk hører "blindt" på sine rådgivere. Dette har vi sett på toruene flere gang og har mange konkrete eksempler.

Eye over ball er et kjent uttrykk og er alltid med på slike 10-50 beste tips for å bli bedre golfspiller.

Det jeg har konstruert er bedre visuelle systemer som i synsfeltet/sidesynet gir synsdelen av hjernen mulighet til å oppfatte feil, selv uten å måtte fokusere på enkeltdelene i systemet. Dette er nytt og eneste system i verden idag som hundre prosent er underbygget av synsfaglige teorier og forankringer.

Jeg repeterer og legger litt til:
Det er bedre å sikte enn å ikke sikte.
Det er dessverre bare en måte å sikte korrekt på gutter, sett fra et geometrisk, optometriksk og vitenskapelig ståsted.
DET ER DERMED BEDRE Å BRUKE 3D SYSTEMER SOM KOMMUNISERER ØYNENES RELATIVE POSISJON I FORHOLD TIL KØLLEHODET ENN Å IKKE BRUKE VISUELL FEEDBACK (slik som flate systemer a la 2-ball).

Hvorfor tror dere flere av de store prøver seg på 3D teknologi på sine puttere?

Dette er virkelig ikke rakettforskning, dette er enkel logikk, intet annet, som er 100 % underbygget i ENKEL geometri og optometri. For å utdype, -en feilvinkel vil vise feil sikte med større avstand til målet jo lengre det er til målet. Men som sagt hundre ganger, slik feilvinkel får spilleren ubevisst og ufrivillig til å gjøre kompensatoriske bevegelser for å kompensere for et feilsikte som hjernens optiske senter oppdager pga eyes NOT over ball.

HUSK, vi snakker her om øynenes sikte, ikke slagflatens sike! Det er det de fleste ikke skjønner, at vi snakker om optisk feilsikte og konsekvensen av sådan!

At face er korrekt mot målet men øynene inside, resulterer (dessverre, men allikevel naturlig) til kompensatoriske bevegelser i stroket en selvsagt ikke ønsker, og som vanskeliggjør repeterbar bevegelse. I tillegg vil beste perspektiv i forhold til face være vinkelrett over, og som igjen sikrer bedre at face faktisk er square!! Det har vist seg at de som har øynene inside har en tendens, ene aller andre veien til enten å lukke eller åpne køllehodet og dermed face, mer enn spillere som har øynene rett over et level køllehode. Dette har med perspektiv å gjøre, perspektiv til hele køllehodet og øynenes vinkel i forhold til det.

Til dere som snakker om feel.
Det viser seg stadig at folk som er kjent som gode feelspillere/ feelputtere, straks de mister feel, så er de lost, nettopp fordi basisen aldri har vært noe konkret og vitenskapelig, kun feel. De har med andre ord ikke no å falle tilbake på, og intet er verre enn å se en feelputter miste følelsen.

Sto på fornebu i vinter og så en 70 åring sette flere putter enn en av våre mest kjente spillere, en spiller som er kjent for å være en feelputter.

Velg med hodet sier jeg, hold dere til noe som gjentar seg, slik kan feel igjen finnes tilbake til. Cluet er å finne en solid basis, en klok basis, en basis som gir korrekt sikte, og vinkler i ledd som unngår problemer og som gir mulighet for repetisjon.

Bli mekanisk før du blir dynamisk, det er min filosofi, nettopp for å ha et solid fundament å falle tilbake til og holde vedlike, dersom en sliter. Bedre sagt, for å unngå å bli usikker og miste grepet, eller følelsen om dere vil. Dette vil øke innlæring av green read betraktelig, om en faktisk ofter klarer få ballen til å rulle rent forover og over det punkt en optisk sikter på (mellommålet).

Tilbake til trenerne.
Jeg har enda tilgode å se en trener sjekke nakkevinkel til en spiller på toppnivå!!!
Som de fleste her vet, så sitter øynene på et menneske i hodet, og nakken fester hodet til resten av kroppen som utfører puttestroket......
En tiltet nakke lager tilt i synet, ett øye outside, og ett inside f.eksempel. Dette skaper sekundære problemer jeg ikke skal gå i detalj i, men dere kan se for dere å kjøre bil med hodet på skakke.....trenger jeg si mer :)

eller gjør et forsøk: Bruk dartpiler eller ball.

Finn et siktepunkt, kast 10 stykk mot målet ditt.
Deretter tilter du hodet ca. 10-20 grader og prøv igjen.

"All over the place" kalles det siste;)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bernt, det spiller ingen rolle hvor grundig og presis du er her inne, det er en del som uansett er ute etter å ta deg og pøttern din.

Diskuter gjerne her inne, men ikke Profound, folk er bare ute etter å trekke deg opp.

Dette er tredje gang jeg anbefaler deg dette, de 2 andre gangene har du fortsatt her inne, og det har utarta i negativ retning. I mine øyne.

Ha en strålende golfsesong!

johhnydobbel

over 17 år siden

johhnydobbel

spiller ingen rolle hvor mye anbefalinger fyren får Fooore.... han vil ikke tydeligvis ikke høre, og forstår ikke at han taper på det.

Han om det........

Putting er dustete

over 17 år siden

Putting er dustete

Flere topp PGA-spillere med Ernie Els i spissen har gått ut og vil forby lang-puttere og mage-puttere fordi de gir spilleren en fordel. Likevel bruker de same spillerne vanlige "korte" puttere. De samme spillerne er utrolig nøye med å bruke riktig utstyr ellers, tilpasset på vinkler gram og millimeter. Hvis ett slag til eller fra kan bety en halv million kroner forskjell på ukelønna så ville ihvertfall jeg bruke det beste utstyret også på putting.
Hadde Bern-puttere, mage-puttere og lang-puttere betydd så mye som noen hevder så hadde det ikke eksistert andre puttere.
Men det gjør det.
Og de som bruker dem putter fantastisk med dem.
Det merkelige er at mange gode dame-spillere bruker Profound, men nesten ingen herre-spillere. Hvorfor er det slik, Bernt ???

JanB

over 17 år siden

JanB

Selv om innlegget til Bernt var langt, var det en fornøyelse å lese. Kanskje litt mye "Kanselli-stil". Ingen tvil om at det er som å stikke fingeren i øye på noen.
Bernt har her trukket fra 3 argumenter for at Profound Putter er en nyvinning. Ingen kan motsi at dette er korrekt.

"Det er bedre å sikte enn å ikke sikte.
Det er dessverre bare en måte å sikte korrekt på gutter, sett fra et geometrisk, optometriksk og vitenskapelig ståsted."

Legg merke til siste punkt som poengterer at teoriene hans er kun bygget på 3 rent vitenskaplige fakta, når det gjelder sikte.
En helt annen ting er at golfere som ikke er bundet av en sponsorkontrakt velger sin putter ut fra hvordan de liger å holde den, vekt, hvordan den kjennes i treffet, balansen i svingen og sikkert flere helt personlige valg.

Disse postulatene er det ingen som kan benekte.

Til: Putting er dustete. Mange av toppspillere i verden er bundet på hender og føtter av sine sponorkontrakter. Tror du Tutta eller Tiger Woods kan velge hvilket merke de selv vil?

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

JanB: Ja vi tror at Tutta og Tiger kan velge puttere på øverste hylle, da de ikke er bundet til putter-merke.

Og derfor velger de IKKE profound....

Bernt

over 17 år siden

Bernt

JanB
Du har rett i mye, men det er faktisk vanskelig å vite hvem som er bundet og hvem som ikke er bundet, men vi vet en del nå. F.eks. tutta har ingen binding på putter. tipper tiger er også fri, men å få han til å gå vekk fra en anser-kopi som Newport 2, er meget vanskelig, da han er vant til å se slik form over ballen fra hele hans karriere. følelser betyr også mye. Han fikk sin PING anser av sin far som han brukte hele sin amatærkarriere.

P er dustete.
Grunnen til at så få herrer bruker mine puttere har tre enkle årsaker.
1) på de tourene vi har vært ifjor hadde vi kun en modell og noen få protoer av Ingenieur som vi kun kunne gi bort til spillere som ville bruke dem i spill, og det på kort varsel, så det blir vanskelig da for dem.

2) Som nevnt er det mange flere herrespillere som er bundet av kontrakter. Om de ikke er bundet av 14-kølleavtale er det vanskelig for dem å styre unne puttere som knyttes til det varemerket som betaler dem store summer for bruk av andre køller enn putteren. Callaway-Odyssey, TM- Rossa osv.

3) Vi har hatt så mye oppfølging av nye salgskanaler at vi ikke har vært på mer enn en europatour herrer.

Tiden vil vise, når vi har komplett kolleksjon og valg av specs til spillere, hvem som vil ta dem i spill.

Vi vil kjøre hardt på pga og lpga tour straks alt utstyr er på plass. Ting tar tid, produksjonsmessig, det å få igang produksjon av ny modell etc.

Nå er Ingenieur i produksjon, så får vi se da om det blir flere herrespillere som bytter ut sin Newport. Selv har jeg sterk tro på det tatt tilbakemeldingene vi har fått på den i betraktning. Tilbakemelding fra spillere som bruker Newport idag.

Glider er tourvinner før den er kommet i produksjon, så får tiden vise hvordan den vil gjøre.

Damene velger putter kun etter hvordan putteren føles, balansen, om siktemidlene hjelper dem osv, og det er merkelig det spørres om hvorfor så få herrer bruker dem, som om det skulle peke negativt i vår retning???
---når de som faktisk er fri til å velge fra alle leverandører i verden, så velger mellom 15 og 20 % av dem Profound..........

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Johnny.
Teller det at pappan til Tutta spiller Profound :)

Vi trives fint på vår hylle vi, med vekst ingen golfselskap i verden kan matche. Så får tiden vise hvordan dette går:)

Det er uansett dumt å dømme nedenom og hjem et selskap som vokser.........

Tiden vil vise hvilken hylle vi tilhører, når vi får etablert oss verden over og vi får litt tid på oss. De store selskapene idag ble bygget over ti-år.

Kanskje vil skeptikerne her få rett, hvem vet. Men jeg ville satset pengene mine på en suksess, men suksess er jo relativt det ikke sant. For meg å kunne utvikle produkter, designe nye køller, og ha flere tourvinnere hvert år, det er det jeg kaller suksess. Men andre kanskje synes man må bli større enn Titleist før en kan våge seg kalle det suksess LOL

fortsatt god sommer alle sammen

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Lykke til Bernt!
Jeg synes det er flott at en norsk oppfinnelse kan ta opp kampen med de store. Og ja aboslutt har du et salgbart produkt. Jeg har stor tro på at du vil spise kirsebær med de store etterhvert. Synes flere personer her retter sin kritikk mot deg og ikke produktet. Jeg tror det ligger et snev av misunnelse fra disse.
Det er ikke alle forunt å være oppfinner, man må jo faktisk komme på noe nytt og revolusjonerende. Og da helst noe som mange personer ønsker seg slik at det kan lønne seg å sette i produksjon. Jeg har personlig bare testet en av modellene dine, ser frem til de andre du nevner her. Hvem vet...jeg bytter muligens ut min Craz-E i fremtiden!

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

herregud for en flåsete uttalelse... "teller det at pappan spiller profound?"

Ja selvfølgelig! jeg bytter med en gang.

Har du noe mere glupt å komme med eller?

Jeg dømmer ikke et selskap som vokser, og du bør ikke dømme/kritisere andre med mer suksess enn deg selv, det blir for oss oppegående mennesker for dumt å høre på.

Jeg dømmer imidlertid deg som en klovn og lite ydmyk person, men du kan bare sitte der oppe på hesten din så får vi se hvor lang tid det tar før du faller av....

Du gjør faktisk skade på ditt merkenavn med måten du holder på..... Det tror jeg de aller fleste er enige i...

janice

over 17 år siden

janice

johnnydobbel,
er ikke sikker på om "de aller fleste" er enige i det du sier. du klarer jo ikke å skille produkt og person.... jeg synes at både du og Bernt har mange merkelige uttalelser her, men du tar faktisk kaka... makan til tåpelige utsagn fra deg i denne tråden har jeg ikke sett. får faktisk mer sympati for Bernt enn for deg. han har en del rasjonelle argumenter i motsetning til deg som bare kommer med negativitet og sure oppstøt. når jeg skal kjøpe meg ny putter vurderer jeg produktet ut fra dets egenskaper for meg og min putting og ikke om designeren heter Bernt S, Scotty C. eller designer for TM/Rossa eller Callaw/Odyssey. er det ikke det som teller. hva vet vel du om ikke en designer for TM eller Ping har like mange tåpelige uttalelser som Bernt....? hvorfor være så pokker jantete...?

Konsulent

over 17 år siden

Konsulent

Råd nr 2 er også gratis siden det er det samme.

Start et forum på Profound sin hjemmeside..
Der kan fans av Profound og Bernt kose seg.... Dagen lang..

"teller det at pappan spiller profound?" HAHA håpløst...

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

hvis det å skaffe seg fiender/motstandere hos trenere, spillere, leverandører og utsalg i golfnorge er veien å gå for å selge i bøtter og spann her til lands, må jeg beklage for da har jeg tatt grundig feil....

la produktet stå for snakket og hold kjeft selv.... I hvertfall hvis du har tro på det du driver med....

Les golfposten og andre saker i media om fyren/produktet selv og se hvilke fantastiske utsagn en produsent av en middelmådig putter kan lire av seg.... det er rett og slett utrolig....

Og det beste av alt... han klarer ikke å se selv at det er lite hensiktsmessig... snakk om karrikatur av seg selv.

Som sagt tidligere... god bering til fanatikerne!

Til johnnydobbel

over 17 år siden

Til johnnydobbel

Vil du se en skikkelig fantatiker kan du jo ta en titt speilet! Makan til hysterisk tulling skal man lete lenge etter.

Bernt tar utvilsomt litt vel mye av på nettfora, men leverer et glimrende produkt og topp service.

Hilsen fornøyd kunde

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Denne johnnydobbel skriver "middelmådig putter" hele tiden...at man synes det selv er vel uinteressant. Mens når fagfolk (f.eks Golf Digest) skriver stort sett bare positivt om den,så gir det mer troverdighet.

Så,skriver man anonymt og og heller ikke er noen fagperson,så har man lite å fare med. Har man virkelig peiling og kan argumentere imot,så bør man også fortelle hvem man er og evt kilder.

At du ikke liker Bernt og hans oppførsel er en helt annen sak. Hva jeg synes om Bernts oppførsel her på forumet er også uinteressant,derfor skriver jeg ikke noe om det. At produktet virker å ha gjort suksess,er det liten tvil om.

johnnydobbel

over 17 år siden

johnnydobbel

Enig at Golf Digest har mer troverdighet enn meg....

Men når oppfinner/grunnlegger/eier presterer å si at ingen i Team Norway bruker hans putter fordi Asbjørn Ramnefjell ikke liker han, holder det for meg.

Ingen troverdighet

Til Bernt: hvis du leser litt mellom linjene, ser det faktisk ut (slik jeg forstår), at de fleste her ikke synes noe om din oppførsel her på forumet... Om du vil ta det til deg eller ikke er ditt valg!

Golf Digest

over 17 år siden

Golf Digest

Har med puttern men de sier den er "middelmådig" sorry Kevin..
http://www.golfdigest.com/equipment/ratings/putters/2008/hotlist_putters?currentPage=5

Apestrek

over 17 år siden

Apestrek

Hvor i all verden står det at den er middelmådig? Kan du engelsk?

Det står at putteren er god.

Ape

over 17 år siden

Ape

Gull og sølv blir delt ut. Ikke gull da blir det??.
Ellers er det veldig bra bare å komme med på listen.
Kansje gull på neste modell? Vi får se 2009.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Skjønner heller ikke hvor han får det med middelmådig fra! Du får sette deg med ordboka og oversette ord for ord! Godt gjort å komme med på denne listen som bare har de beste putterne på markedet.

UFF

over 17 år siden

UFF

Som det står i testen: You can do a science-fair project worth of aim and alignment tricks, but it doesn't really mean anything if the feel and performance aren't first-rate. Not a problem here. This is a good putter with an even better setup mechanism.

Kan ikke være så ille dette!!

Jan Ola

over 17 år siden

Jan Ola

Bernt, du er en fin fyr må jeg si. Damene på europa touren velger ikke profound fordi den er så jævla bra, men fordi de får den gratis!! Skjønner egentlig ikke hvordan du har tid til og sitte her inne og skrive så mye som du gjør jeg, kan ikke være mye og gjøre på jobb om dagen?? Men sånn er det jo med merkevarer som er på vei til og floppe, blir mindre og mindre og gjøre helt til du kan sitte her dagen lang. Derav uttrykket møkkamann!

WiBo

over 17 år siden

WiBo

Jan Ola.
Så Tiger Woods, Lorena Ochoa sitt utstyr spiller de med kun fordi det er gratis det da....
Møkkamann selv.

TIL JAN OLA

over 17 år siden

TIL JAN OLA

Hvor idiot er du? Alle spillerne får jo utstyret gratis!

Jan Ola

over 17 år siden

Jan Ola

Det er der dere tar feil, Tapere.

TIL JAN OLA

over 17 år siden

TIL JAN OLA

Gå hjem og legg deg din amatør!!!!!!!!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her